Auteur Topic: [Kandidaat] Sebastiaan  (gelezen 87493 keer)

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Kandidaat] Sebastiaan
« Reactie #200 Gepost op: 29-01-2009, 18:50:22 »
Ja, inderdaad, en dat is ook zo met Froukje, zo vaak wordt zij niet in beeld gebracht, maar ze is daarom ook niet zo verdacht.
Sebastiaan is in ieder geval niet mijn mol.
Maar we zullen het vanavond wel weer zien.

Yes, alleen gaat zij er volgens de muzikale hint dan net weer uit.  ;)

Ach, misschien wordt Sebastiaan wel gewoon ingezet om de vrouwelijke kijkers aan de AVRO te binden.  :D Strakke roze hemden enzo..  ::)
(ben denk ik de enige die er niet gevoelig voor is  ;) lang leve langharige mannen)

Nu maar flink duimen dat Sebastiaan er niet uitvliegt vanavond. Dan ben ik mijn mol kwijt en moet ik supertje snel op zoek naar een nieuwe. Hoezo: tunnelvisie!??

Sluit je aan bij de Jon-is-de-Mol-fanclub zou ik zeggen  ;D

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [Kandidaat] Sebastiaan
« Reactie #201 Gepost op: 29-01-2009, 19:30:20 »
Yes, alleen gaat zij er volgens de muzikale hint dan net weer uit.

Eerst zien dan geloven  ;) .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re: [Kandidaat] Sebastiaan
« Reactie #202 Gepost op: 29-01-2009, 19:34:17 »
Sluit je aan bij de Jon-is-de-Mol-fanclub zou ik zeggen  ;D

Hmmm... ALS hij eruit gaat, ga ik alles weer opnieuw bekijken en eens checken of Jon zich inderdaad mollerig gedraagt. Tot die tijd is Sebas mijn mol  ::jaja::
I got that tunnel vision going through my  head

Offline Renske.

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sebastiaan
« Reactie #203 Gepost op: 29-01-2009, 21:36:26 »
Hij was weer lekker bezig vanavond. :-\\

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Sebastiaan
« Reactie #204 Gepost op: 29-01-2009, 21:39:33 »
Nou, ik ben benieuwd wat hij  nou met het geld heeft gedaan.. Is het echt gestolen of heeft hij het zelf geweoon weg gemaakt...
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline kabouter

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Sebastiaan
« Reactie #205 Gepost op: 29-01-2009, 21:42:22 »
Ik vermoed dat ie het zelf heeft gedaan. Hij is daar slim genoeg voor. Hij liegt zo veel.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] Sebastiaan
« Reactie #206 Gepost op: 29-01-2009, 21:43:42 »
Ach, misschien wordt Sebastiaan wel gewoon ingezet om de vrouwelijke kijkers aan de AVRO te binden.  :D Strakke roze hemden enzo..  ::)
(ben denk ik de enige die er niet gevoelig voor is  ;) lang leve langharige mannen)
Sinds wanneer heeft hij lang haar?
The British are not impressed.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Kandidaat] Sebastiaan
« Reactie #207 Gepost op: 29-01-2009, 22:30:22 »
Sinds wanneer heeft hij lang haar?

Sebastiaan? Dat zeg ik toch niet?
Ik zeg dat ik niet gevoelig ben voor hem omdat hij GEEN lang haar heeft.  :P

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] Sebastiaan
« Reactie #208 Gepost op: 29-01-2009, 22:31:43 »
Ooh, ik dacht andersom.
The British are not impressed.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Toeval of niet??
« Reactie #209 Gepost op: 30-01-2009, 00:54:58 »
Ik kan me van Yvon ook herinneren dat ze in een biecht gezegd heeft dat ze expres heeft zitten mollen. Toen vond men dat ook raar en zag men haar ook niet als mol, terwijl ze dat zeker wel was!

Maar was dat niet toen Yvon zogenaamd gerecruteerd was als hulpmol, dus iedereen verwachtte ook dat ze zou mollen?

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Toeval of niet??
« Reactie #210 Gepost op: 30-01-2009, 01:03:22 »
Ik heb afl1. ook nog eens bekeken. Bij de opdracht met de groepsfoto in die oude fabriek eigent Sebastiaan zich vrijwel direct de (strategische)plek achter de monitoren toe. Hij heeft daar een goed argument voor n.l. dat hij op die plek op de groepsfoto staat.Dat klinkt aanneemlijk waardoor niemand zich hier over verbaasd.
 Wat als hij de mol is en dus expres deze positie op de groepsfoto heeft ingenomen?? Is het wel zo toevallig dat juist Sebastiaan op deze strategische plek terecht kwam??  Aan de andere kant is de opdracht wel gelukt, al was het op het nippertje. Ik houd hem in de gaten, ???

Het klopt als een huis, op die monitor was de centrale hal te zien, en dat was precies waar Sebastiaan stond op de foto. In feite was die plek hem dus toebedeeld door de redactie, en als het zo is dat Sebastiaan de mol is en hij juist die strategische plek moest krijgen, maakte het toch niet uit waar hij op de groepsfoto stond, want dan hadden ze gewoon die hal op een andere monitor gedaan (waar hij dan dus gestaan had). Persoonlijk vind ik het een veel te opvallende plek voor een mol, zo vroeg in het spel, want je kunt als mol ook proberen Sebastiaan in de war te brengen door te zeggen dat iemand niet op de plek moet die Sebastiaan dan denkt, of gewoon dom doen en net doen of je hem niet hoort steeds, of niet begrijpt, waardoor de opdracht te lang gaat duren.
« Laatst bewerkt op: 30-01-2009, 01:05:44 door tureluurs »

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re: [Kandidaat] Sebastiaan
« Reactie #211 Gepost op: 30-01-2009, 11:39:16 »
Nu Paula eruit is moet ik weer denken aan de auto-opdracht, dat haar walkie-talkie het niet goed deed. Dat Sebastiaan heel wijs opmerkte dat er dan iemand het knopje ingedrukt houdt omdat iedereen op hetzelfde kanaal zit. Hij kan dat dus zeggen om zichzelf niet verdacht te maken, wat hij imo wel is. Er was in de groep niemand die erop doorging, door bijv. te zeggen: goh Sebas, misschien deed jij dat wel! Ik blijf erbij dat hij de mol is.
I got that tunnel vision going through my  head

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: [Kandidaat] Sebastiaan
« Reactie #212 Gepost op: 30-01-2009, 11:47:38 »
 me tooo!!! ::tandpastasmiley::
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Sebastiaan
« Reactie #213 Gepost op: 30-01-2009, 11:50:17 »
Limone daar heb ik dus ook al aan zitten denken...hij is en blijft voor mij ook de mol voorn dit moment.
Al begin ik Jon toch ook steeds verdachter te vinden..... :-\\
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Celeone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Sebastiaan
« Reactie #214 Gepost op: 30-01-2009, 12:09:05 »
Over Sebastiaan en het liegen over Rick/Paula: op zich kan ik het wel begrijpen. Als je aangeeft wie je op hebt geschreven, geef je ook aan wie je niet verdenkt. Stel dat Sebastiaan Rick wél verdenkt, dan is dat een goede manier om Rick een veilig gevoel (proberen) te geven en zo meer informatie te winnen. Je gooit toch niet zomaar in de groep wie je wel en niet verdenkt, lijkt mij.

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re: [Kandidaat] Sebastiaan
« Reactie #215 Gepost op: 30-01-2009, 12:31:48 »
Limone daar heb ik dus ook al aan zitten denken...hij is en blijft voor mij ook de mol voorn dit moment.
Al begin ik Jon toch ook steeds verdachter te vinden..... :-\\

Ja, Jon doet ook rare dingen. Hij is best irritant, haha.

Over Sebastiaan en het liegen over Rick/Paula: op zich kan ik het wel begrijpen. Als je aangeeft wie je op hebt geschreven, geef je ook aan wie je niet verdenkt. Stel dat Sebastiaan Rick wél verdenkt, dan is dat een goede manier om Rick een veilig gevoel (proberen) te geven en zo meer informatie te winnen. Je gooit toch niet zomaar in de groep wie je wel en niet verdenkt, lijkt mij.

Ik vond het geweldig dat hij daarover loog. Iedereen zei heel eerlijk wie hij/zij had opgeschreven, behalve Sebastiaan. Eerst dacht ik "hoezo liegt hij?", maar het is een tactiek denk ik. Het lijkt wel alsof hij wist dat Paula de vorige test al slecht gemaakt had, dus dat zij er dan misschien deze keer wel uit zou gaan. Hij stemde dus expres op haar, maar wilde dat niet zeggen en zo iemand anders het gevoel geven dat hij (Rick in dit geval) denkt/weet dat hij de mol niet is. En toch ook weer raar, want zo komt er door hem nog eens 250 euro extra in de pot, die door Sebas voor een heeeeeel groot deel vernaggeld is, hahaha.

Ik zat daar al op te wachten vanaf het moment dat hij zei dat hij de pot wel wilde beheren. En toen het geld weg was, zei hij dat hij de pot wel aan iemand anders wilde geven. Zo toont hij zijn spijt, gniffelt in zichzelf. Dat de pot nu weer bestolen gaat worden is wel heel klein nu. Ik vond het een goede zet, als mol zijnde.
I got that tunnel vision going through my  head

Offline efffa

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sebastiaan
« Reactie #216 Gepost op: 30-01-2009, 15:39:43 »
Ik vind Sebastiaan totaal niet verdacht, ik heb juist het idee dat hij heel veel moeite doet om verdacht over te komen! Zo ook met de pot, het zou me idd niks verbazen dat hij zelf het geld kwijt heeft gemaakt om verdacht te lijken.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sebastiaan
« Reactie #217 Gepost op: 30-01-2009, 17:08:59 »
Over Sebastiaan en het liegen over Rick/Paula: op zich kan ik het wel begrijpen. Als je aangeeft wie je op hebt geschreven, geef je ook aan wie je niet verdenkt. Stel dat Sebastiaan Rick wél verdenkt, dan is dat een goede manier om Rick een veilig gevoel (proberen) te geven en zo meer informatie te winnen. Je gooit toch niet zomaar in de groep wie je wel en niet verdenkt, lijkt mij.

Paula zei bij Schiffers wel iets interessants : namelijk dat zij dacht dat ze zo vaak was ingevuld, juist omdat ze nogal verdacht werd. Het was iets waar in in eerste instantie ook niet aan had gedacht, maar je kan met dat afvaller-aanwijzen ook proberen om iemand eruit te krijgen die je juist heel veel verdenkt.

Offline pinguin11

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Sebastiaan
« Reactie #218 Gepost op: 30-01-2009, 20:21:15 »
Ik blijf uitkomen bij Sebastiaan als mol..
Ik heb ook nog niet echt een heel sterk argument gehoord waarom hij niet de mol zou zijn, behalve dat hij te opvallend molt.
Het kan ook zijn dat hij de PJH-mol is, omdat hij zo opvallend is. Maar tot nu toe blijf ik bij Sebas als mol.
Is er een apotheker in de buurt ?

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: [Kandidaat] Sebastiaan
« Reactie #219 Gepost op: 31-01-2009, 23:42:15 »
Als Sebastiaan de naam van Paula op het kaartje schrijft.. maakt hij van de twee A's een Driehoek.
Betekent dit dat hij sowieso in de finale zit, met z'n drieën?
Of heeft het iets te maken met de topito-opdracht in aflevering 1?
Of is het toch gewoon zijn handschrift, wat dan overigens een raar handschrift is :').
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~