Auteur Topic: [Kandidaat] Sebastiaan  (gelezen 87429 keer)

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Kandidaat] Sebastiaan
« Reactie #240 Gepost op: 2-02-2009, 19:38:48 »
Of Hans!

Nee, dat denk ik weer niet, want voor een flinke tunnelvisie heb je wel een paar afleveringen nodig.
Daarbij heeft Hans, naar wat wij gezien hebben, niet zo overdreven lopen mollen als Sebas of Paula.

Zeg nou eerlijk.. Een mol die te obvious is, is dat nou een goeie mol?

Nadja, spaar me.  ::ohno::
Het ligt eraan.
Molouska was ook erg obvious bezig, maar desondanks was er een enorme Roderick-clan.
Zij wist vreselijk goed te acteren en dan vind ik het niet erg als een mol opvallend molt.

Hoewel ik de beschrijving van een mol van George echt de beste beschrijving ooit vind:
"Kandidaten gaan voor 100%, een mol voor 99%. In dat laatste procent mol je."

Maar dan spreek ik van een gedateerde serie hè, tegenwoordig gaat deze quote allang niet meer op. Als je niet molt als kandidaat lig je er zo uit, helaas.

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re: [Kandidaat] Sebastiaan
« Reactie #241 Gepost op: 2-02-2009, 19:42:58 »
Ik blijf erbij dat Sebastiaan van alle mollen een beetje pikt en dat zichzelf eigen maakt. Een beetje van zichzelf en een beetje van de rest. Hij is een heel andere mol dan alle andere mollen hiervoor, maar toch heeft hij wel iets weg van bijv. George, Yvon, Dennis. En juist omdat iedereen denkt: "oh, hij molt zoveel, dat kan de mol niet zijn" denk ik dat dat zijn strategie is en zodoende iets minder verdacht wordt.
I got that tunnel vision going through my  head

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [Kandidaat] Sebastiaan
« Reactie #242 Gepost op: 2-02-2009, 19:48:25 »
PJ liet al eerder blijken dat hij iets met Sebastiaan heeft, toen hij hem 'Sebas' noemde. Dit schouderklopje bevestigt dat.
Maar die knipoog, dat is vast vanwege de zon of een irriterende lens.

Overigens ga ik niet helemaal mee met 'Sebastiaan-is-de-PJ-mol', want volgens mij kan Paula het ook nog steeds zijn.

Ik vind deze interview-vraag er toch wel op duiden dat De PJH-Mol er langer in bleef dan Paula:

Ervan uitgaande dat je niet wist wie de mol was, had je snel door wie het was?

Nee. Ik dacht het te weten, maar ik ben er pas tijdens de finale werkelijk achtergekomen.
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: [Kandidaat] Sebastiaan
« Reactie #243 Gepost op: 2-02-2009, 19:49:40 »
Nee, dat denk ik weer niet, want voor een flinke tunnelvisie heb je wel een paar afleveringen nodig.
Daarbij heeft Hans, naar wat wij gezien hebben, niet zo overdreven lopen mollen als Sebas of Paula.
Maar PJ heeft volgens mij niet gezegd, dat zijn mol overdreven aant mollen was!
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Kandidaat] Sebastiaan
« Reactie #244 Gepost op: 2-02-2009, 19:58:45 »

Zeg nou eerlijk.. Een mol die te obvious is, is dat nou een goeie mol?
Je moet er allereerst voor zorgen dat je de mol-acties zo doet dat het niet opvalt, of als domme pech kan worden uitgelegd.

Een paar jaar geleden was er hier iemand die zei: een goede mol zorgt ervoor dat ie niet ´gezien´ wordt. Met ´gezien´ wordt dan uiteraard ´betrapt´ bedoeld. Ik vond, en vind dat nog steeds, een van de betere omschrijvingen.

Wanneer je iets volledig in het honderd kan sturen door maar een heel klein detail fout te doen, dan bewijst dit dat je er goed over hebt nagedacht. 1 van de beste voorbeelden daarvan was het ´vergeten´ streepje bij de zandloper in serie 2, waardoor niet meer goed kon worden getimed. Dat ene stomme streepje valt niemand op, maar was toch echt bewust weggelaten.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Sebastiaan de opzichtige mol??
« Reactie #245 Gepost op: 3-02-2009, 15:03:27 »
Nog maar eens afl.2 en 4 bekeken en geprobeerd niet aan tunnelvisie ten onder te gaan. Dan kom ik toch nog steeds op Sebastiaan uit.  In de eerste afleveringen dacht ik ook hij is te opvallend bezig, trekt teveel de aandacht naar zich toe. Ik denk dat hij er voor heeft gekozen om risico's te nemen en zo hoopt hij de medekandidaten in verwarring te brengen. Iets dat redelijk goed lukt want hij wordt niet zo gek veel verdacht. Aan de andere kant probeert hij ook continu anderen verdacht te maken en weet hij  vaak in een goede molpositie terecht te komen (bijv. bij de monitoren en ook bij het geld/vrijstelling zoeken steekt hij direct zijn hand op en komt in de eerste groep. En dat hij bij de cabines Paula er op het laatst uit haalde en daar Rick zo'n beetje de schuld van gaf...het was echt wel een stomme actie. Hij wil voor 2000 euro zijn bagage graag terugkopen, maar hij wordt al snel overruled door de rest van de groep.. BIj de kisten doet hij of ie erg betrokken is (tactiek) en haalt zelfs wat geld binnen. Hij zegt dat Anniek weinig deed. Het valt me ook op dat Sebastiaan het liefst achteraan loopt en zit , ok hij is lang en het kan toeval zijn maar volgens mij houdt hij graag overzicht zo.
Is zijn gedrag te opzichtig/obvicious?? Ik vind wel dat hij vaak verdacht bezig is, absoluut. Maar hij kan de mol best zijn. Ik vind ook dat veel anderen in de groep verre van verdacht doen dus ik streep ook weg. De muzikale hint zou op Sebastiaan kunnen slaan dit keer, toch denk ik dat ik nog even bij Sebastiaan blijf vanwege zijn hele houding, hoe hij zich opstelt (liegen, verdachtmakingen en soms juist zgn. betrokken en beetje op de oppervlakte) en ook veel geld uit de pot houdt (zelf geld uit de pot steelt?). Denk niet dat hij eruit vliegt zou ik jammer vinden en het is slecht voor mijn pool natuurlijk. ::niet-ok:: ;)
« Laatst bewerkt op: 3-02-2009, 15:07:01 door Lonneke40 »

Offline jobius

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sebastiaan
« Reactie #246 Gepost op: 3-02-2009, 17:04:28 »
Het is een echte  mol  ;D
I lost my number.... Can i have yours :P

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
TV tip..
« Reactie #247 Gepost op: 4-02-2009, 11:40:57 »
 Tip voor de liefhbbers: Vanavond is Sebastiaan te zien in Tien voor Taal op ned 2. om 20.50 uur en op Ned.3 presenteert hij samen met Froukje om 21.55 uur Consuminderman :-X

Offline Vangu Vegro

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: TV tip..
« Reactie #248 Gepost op: 4-02-2009, 12:12:39 »
Tip voor de liefhbbers: Vanavond is Sebastiaan te zien in Tien voor Taal op ned 2. om 20.50 uur en op Ned.3 presenteert hij samen met Froukje om 21.55 uur Consuminderman :-X

En vrijdag in de Mega Mike en Mega Thomas Show (Ned. 3, 21.15 uur) evenals Dennis Weening. Mannen-met-baarden-aflevering, blijkbaar...

Zag gisteren ook dat hij de voiceover was voor een of ander filmprogramma... Druk baasje, die Sebastiaan.
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: TV tip..
« Reactie #249 Gepost op: 4-02-2009, 12:26:24 »
Druk baasje, die Sebastiaan.

moet ook wel, LLink is een opkomende omroep en dan moeten de presentatoren ook zo bekend mogelijk zijn, dan gaan er namelijk meer mensen kijken naar die omroep
(en terecht, leuk reisprogramma, dat van Sebastiaan en Froukje ::tandpastasmiley::)

De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] Sebastiaan
« Reactie #250 Gepost op: 4-02-2009, 12:46:33 »
moet ook wel, LLink is een opkomende omroep (...)
Ik dacht juist dat het een ondergaande omroep was?
The British are not impressed.

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: [Kandidaat] Sebastiaan
« Reactie #251 Gepost op: 4-02-2009, 13:17:35 »
Ik dacht juist dat het een ondergaande omroep was?
dat kan ook ::)  :-[
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline the_shagster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik was de mol!
Re: [Kandidaat] Sebastiaan
« Reactie #252 Gepost op: 4-02-2009, 13:52:11 »
Als Sebastiaan de naam van Paula op het kaartje schrijft.. maakt hij van de twee A's een Driehoek.
Betekent dit dat hij sowieso in de finale zit, met z'n drieën?
Of heeft het iets te maken met de topito-opdracht in aflevering 1?
Of is het toch gewoon zijn handschrift, wat dan overigens een raar handschrift is :').

Dat zag ik ook. als je de 3hoekjes weghaalt krijg je het woord pul. Pul is een glas waar men bier uit drinkt. en Mol is een ander woord voor bier!

tadaaa een sterke hint richting sebas;)
« Laatst bewerkt op: 4-02-2009, 13:57:50 door the_shagster »

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re: [Kandidaat] Sebastiaan
« Reactie #253 Gepost op: 4-02-2009, 15:05:52 »
Ik had hem op hyves, maar hij heeft mij eraf geknald ofzo... Misschien omdat ik hem doorheb als mol, haha  ::oink:: Wie heeft dat nog meer?

EDIT: heb hem maar weer uitgenodigd en jahoor... ben weer toegevoegd!! Jeej!!!
« Laatst bewerkt op: 4-02-2009, 16:28:03 door limone »
I got that tunnel vision going through my  head

Offline balliedied

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sebastiaan
« Reactie #254 Gepost op: 4-02-2009, 15:59:59 »
Na de executie van Hans heb ik het mollendagboek van aflevering 3 gelezen, waarin de mol zegt:
Wel grappig dat Hans er nu met een molboekje vandoor is! Hij zal nog opkijken als hij thuis z'n tas uitpakt. Terwijl Sebas volgens mij tegen niemand heeft gezegd dat hij Froukjes boekje in Hans' tas heeft gestopt.
Dus blijft er maar een manier over hoe de mol hierachter heeft kunnen komen; Sebas is zelf de mol.
wees wijs eet koek en ijs

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Kandidaat] Sebastiaan
« Reactie #255 Gepost op: 4-02-2009, 16:13:10 »
die info kan ook via de productie in het dagboek terecht zijn gekomen. Je gaat me toch niet vertellen dat je denkt dat de mol zelf het dagboek schrijft, he?

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] Sebastiaan
« Reactie #256 Gepost op: 4-02-2009, 17:13:10 »
Het dagboek wordt altijd zo geschreven (ja, ik val in herhaling, maar dat krijg je als je de hele dag naar de Tweede Kamer zit te kijken) alsof 'de mol' de aflevering ook net gezien heeft. Hij zal ook wel moeten, anders komen er straks dingen in het dagboek te staan waar wij helemaal niks van weten. Ik neem maar weer als voorbeeld serie 8, waar in het hotel PJ iedere kandidaat even alleen te spreken kreeg. Toen is hem de mol bekend gemaakt en heeft PJ een gesprek met hem gevoerd. Dit kon hij later gebruiken in een presentatie voor de kandidaten en er kon wat van gebruikt worden in de uitzending. Dit hele moment is echter in de montage gesneuveld. Wij wisten dus van niks en hadden het nog niet geweten als PJ ons dat niet zelf had verteld.
Dan hadden we toch raar opgekeken als in het dagboek had gestaan dat de mol zo leuk met PJ gebabbeld had?
Voor mij is het duidelijk, het dagboek wordt door een redactielid geschreven, en wel zo dat het volledig is toegespitst op de uitzending, dus niet per se op ware feiten, en tevens zo ambigu mogelijk uitgelegd kan worden naar alle kandidaten. We kunnen eigenlijk geen enkele conclusie trekken uit de dagboeken, het bestaat meer om een soort van mysterie te handhaven en een vals idee van openheid te betrachten.
The British are not impressed.

Offline WIDMJokertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ;D
Re: [Kandidaat] Sebastiaan
« Reactie #257 Gepost op: 5-02-2009, 16:52:25 »
Sebas is niet de mol, denk ik. Als hij de mol was, ging de WIDM-Crew een veel te goede tactiek; allemaal maar door elkaar heen schreeuwen, en dan hadden ze ongeveer 16 uur later een oplossing. Duurt te lang dus!  :P

Offline pimsalabim

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • eenmaal een mol - altijd een mol!
Re: [Kandidaat] Sebastiaan
« Reactie #258 Gepost op: 5-02-2009, 18:06:07 »
Dat zag ik ook. als je de 3hoekjes weghaalt krijg je het woord pul. Pul is een glas waar men bier uit drinkt. en Mol is een ander woord voor bier!

tadaaa een sterke hint richting sebas;)

Ja vind deze hint echt het sterkst..haha Keep up the good work :P haha. Sorry! :D ;D
Vrienden maak je niet, je krijgt ze door er zelf een te zijn!

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re: [Kandidaat] Sebastiaan
« Reactie #259 Gepost op: 5-02-2009, 20:03:25 »
 ::rofl:: You go the shagster!  ::rofl::
I got that tunnel vision going through my  head