Auteur Topic: Aflevering 1 (08-01-2009)  (gelezen 131664 keer)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #240 Gepost op: 9-01-2009, 16:15:27 »
Is geen nieuwe theorie... ;)
Vind het een te makkelijke hint om in de eerste aflevering serieus te nemen.
Ja, is net zoiets als het brilletje van Roderick Veelo destijds, lijkt me ook (nog) niet -het- bewijs.
Maar goed opgemerkt, JeanP, en we blijven zoeken ;)
The British are not impressed.

Offline JeanP161

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #241 Gepost op: 9-01-2009, 16:15:35 »
Weer een illusie armer !!....... Of toch niet?

Offline Grashoofd

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #242 Gepost op: 9-01-2009, 16:30:41 »
Jetzt geht los.
Zoals altijd nauwkeurig op de details gelet:

* Op het taxi bordje stond een invalide teken
** Rechts stond het invalideteken omgekeerd.
***Als de de tekst 'TAXI' omdraait, krijg je 'IXAT' = 'Ik zat'..

*Het helikopter heet Peltor (Geen idee)

*Dennis had als enige voor de camera 'Nee' gezegd, misschien is hij juist daarom de mol. Ook bij het schermen checken heeft hij misschien zijn eigen naam wel ingetypt en houdt hij iedereen voor de gek.

Nummerbord auto: X572NNE >> VIVIENNE?




En toen ben ik gestopt want ik had geen zin meer.
Dit zijn nog maar de eerste 3? minuten :P
Met Vriendelijke Groet, Grashoofd

Offline Marlie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #243 Gepost op: 9-01-2009, 16:31:24 »
Je kunt tegen alle kandidaten die eerder als de mol binnen zijn zeggen,dat er nog geen mol is.
Dat zou maken dat Froukje de mol is tegen haar werd deze zin niet uitgesproken en zij kwam als laatste binnen.

Offline deelnmer

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #244 Gepost op: 9-01-2009, 17:40:01 »
Leuk, weer een nieuw seizoen.

Ik vond het gelijk al raar dat de presentator aan Dennis vroeg of hij de mol wou zijn.
'Dan kom je er toch gelijk achter' dacht ik.

Ik vond het ook raar dat er steeds 500 euro van de pot ging als een deelnemer
zei dat hij/zij de mol wou zijn.
De pot staat ook erg laag na de eerste aflevering.
Ik hoop dat ze de komende afleveringen eindelijk weer eens wat geld gaan verdienen.

Verder heb ik nog geen flauw idee wie de mol is.  ???

Jammer dat Vera als eerste weg moest, had liever een van de mannen zien gaan, m.u.v. Sebastiaan en Dennis.
Meestal gaan de wat oudere vrouwen altijd als een van de eerste weg in het spel.  :-\\

Offline Veerr

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #245 Gepost op: 9-01-2009, 17:40:58 »
Zelf zou ik het echt ontzettend jammer vinden als het hele SMS-gebeuren echt zou zijn.. Dit betekent namelijk geen hints in kleding, petjes, etc. En dat vind ik nou juist leuke hints.
Om mezelf gerust te stellen, geloof ik het dus maar niet.
De aflevering was een beetje langzaam opgebouwd. Hadden jullie dat ook dat je na 10 minuten mensen die dezelfde vraag werd gesteld, er een beetje genoeg van kreeg? :-\\
Wel een leuke groep kandidaten weer!

Offline Marlie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #246 Gepost op: 9-01-2009, 17:45:02 »
Beetje domme vraag misschien maar welk SMS gebeuren word er bedoeld? Ik heb hier iets gemist denk ik.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #247 Gepost op: 9-01-2009, 17:53:27 »
The British are not impressed.

Offline theluckyboatman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #248 Gepost op: 9-01-2009, 17:59:20 »
Hadden jullie dat ook dat je na 10 minuten mensen die dezelfde vraag werd gesteld, er een beetje genoeg van kreeg? :-\\
Wel een leuke groep kandidaten weer!

Ja het is wennen deze aanpak en omdat ik/we het niet verwachten ben je de weg ook kwijt.
Ik kreeg er genoeg van maar eerder omdat ik er gek van werd, het maakt het speuren alleen nog maar moeilijker,vooral als ze niet alles filmen en dan later ook nog onduidelijk met zo'n verborgen camera.
Ananas

Offline Veerr

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #249 Gepost op: 9-01-2009, 18:01:54 »
Ja het is wennen deze aanpak en omdat ik/we het niet verwachten ben je de weg ook kwijt.
Ik kreeg er genoeg van maar eerder omdat ik er gek van werd, het maakt het speuren alleen nog maar moeilijker,vooral als ze niet alles filmen en dan later ook nog onduidelijk met zo'n verborgen camera.

Klopt, inderdaad. Ik had ditzelfde, het dreef me bijna tot waanzin.;) Zo vreemd allemaal! En ik zou zelfs durven zeggen niet WIDM-achtig. Echt anders dan anders. (Zoals PJH inderdaad al had gezegd over dit seizoen.)

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #250 Gepost op: 9-01-2009, 18:03:35 »
Ik heb alles even vluchtig doorgelezen, maar volgens mij ben ik het volgende nog niet tegen gekomen. (Zo wel, sorry dan..)

Ik vond het stukje met Vivienne bij de eerste opdracht heel opvallend en kreeg er meteen een 'dit-is-een-hint-gevoel' bij. Als Vivienne tegenover de vorige Mollen gaat zitten, zegt Dennis: 'Hallo Vivienne, weet jij wie wij zijn?' En zij antwoordt dan: 'Ja, dat weet ik ja. Mollen.'

Ik had meteen het idee dat er bedoeld werd dat iedereen in die kamer een Mol was/is, dus ook Vivienne. Dat komt ook door de hele houding van Vivienne (beetje lacherig vanaf 't moment dat ze de kamer binnenkomt), maar ook door haar antwoord. Ze had ook kunnen zeggen: 'Ja, ik weet wie JULLIE zijn, JULLIE zijn Mollen.' Maar zoals ze nu antwoord geeft, kun je er dus van maken 'Ja, ik weet wie WIJ zijn. WIJ zijn Mollen.'

En ik geloof dat hele 'er-is-nog-geen-Mol-verhaal' niet, want een Mol moet voorbereid zijn op alles. De Mol weet dus ook dat er wél een Mol is en laat dat weten met haar antwoord: 'Weet jij wie wij zijn?''Ja, wij zijn Mollen.'

Ik heb Vivienne verder nog niet echt verdachte dingen zien doen, maar voorlopig verdenk ik haar het meest.  ;)
« Laatst bewerkt op: 9-01-2009, 18:05:42 door Iris_77 »

Offline WIDMJokertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ;D
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #251 Gepost op: 9-01-2009, 18:03:48 »
Het is weer begonnen!  ;D
Vera eruit, dat maakt opzich niet zoveel uit, vond haar niet echt leuk enzo.
Opdracht met Topito's vond ik serieus geen reet aan, maar de Loods opdracht was echt geweldig!

Offline valentino

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #252 Gepost op: 9-01-2009, 18:07:37 »
JeanP161

zo dacht ik het ook over Hans toen ik zijn zwarte brilletje zag echt mol oogjes haha
en Hans blijft toch ook die aanwijzingen geven in zijn radioprogramma, wat doet hij als hij zelf naar huis is gestuurd?
hahaha
dat zijn voor mij 2 dingen dat ik denkt dat Hans de mol is, maar ja ik heb het nog nooit goed gehad  ::schaam:: ::rofl::

Offline MacGyverMagic

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollen is een Olympische sport, dus ...
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #253 Gepost op: 9-01-2009, 18:13:19 »
Zelf zou ik het echt ontzettend jammer vinden als het hele SMS-gebeuren echt zou zijn.. Dit betekent namelijk geen hints in kleding, petjes, etc. En dat vind ik nou juist leuke hints.
Om mezelf gerust te stellen, geloof ik het dus maar niet.
De aflevering was een beetje langzaam opgebouwd. Hadden jullie dat ook dat je na 10 minuten mensen die dezelfde vraag werd gesteld, er een beetje genoeg van kreeg? :-\\
Wel een leuke groep kandidaten weer!
Als je nu zoekt naar dat soort aanwijzingen en een overtuigende vindt, dan kun je mensen misschien van de "mol was al bekend" theorie overtuigen.

Offline Jaspervl

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Mol
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #254 Gepost op: 9-01-2009, 18:27:01 »
Even voor de duidelijkheid: Op dit moment hebben Paula en Rick dus allebei 4 topitos? Er zullen er nog wel meer komen, maar ze hebben in ieder geval een leuke voorsprong.
PJH: "Lijdt dat dan niet tot een verdenking?" Patrick:"Ja onwijs! Maar ja, je doet er verder niks mee!"

Offline the_shagster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik was de mol!
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #255 Gepost op: 9-01-2009, 18:45:33 »
Even voor de duidelijkheid: Op dit moment hebben Paula en Rick dus allebei 4 topitos? Er zullen er nog wel meer komen, maar ze hebben in ieder geval een leuke voorsprong.

Nee. PJH heeft ze allemaal weer meegenomen. Zag je in de aflevering en Califax heeft er een screenshot van geplaats in dit topic. pagina 11 ;)

Op de schaal naast PJH tijdens het kiezen van de mol zag ik een woord dat leek op rick.  weet niet of het wat is. momenteel verdenk ik sebastiaan en vivienne het meest
« Laatst bewerkt op: 9-01-2009, 18:49:44 door the_shagster »

Offline Veerr

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #256 Gepost op: 9-01-2009, 18:47:23 »
Als je nu zoekt naar dat soort aanwijzingen en een overtuigende vindt, dan kun je mensen misschien van de "mol was al bekend" theorie overtuigen.
Dankje voor de tip. Ik doe mijn best. ;) Er was overigens wel een bord dat mijn opviel.
Even een screenshot maken.
« Laatst bewerkt op: 9-01-2009, 19:36:37 door Veerr »

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #257 Gepost op: 9-01-2009, 18:49:46 »
En zelfs al mochten ze de topito's houden, veel heb je er niet aan. Rick en Paula zullen onderling nooit hun groenen ruilen, waarmee die kleur in feite doodloopt. En als ze voor 8 verschillende kleuren gaan, hebben ze in feite maar 1 topito.

Maar zoals gezegd en ook door mij gezien, de topito's zitten weer veilig verstopt bij PJ

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #258 Gepost op: 9-01-2009, 19:36:59 »
Kent iemand de 3 schilderijen die in beeld kwamen?
Want waarom laten ze die zien.

Offline Veerr

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #259 Gepost op: 9-01-2009, 19:39:22 »
Het opzichtige gouden bord achter PJH viel mij heel erg op (en weer die stier die ernaast staat). Ik geloof dat er een Latijnse (?) tekst op geschreven staat. Kan iemand ontcijferen wat dit bord voor tekst bevat? Of is dat er te ver gezocht...