Auteur Topic: Aflevering 1 (08-01-2009)  (gelezen 131648 keer)

Online Vangu Vegro

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #260 Gepost op: 9-01-2009, 19:52:28 »
En zelfs al mochten ze de topito's houden, veel heb je er niet aan. Rick en Paula zullen onderling nooit hun groenen ruilen, waarmee die kleur in feite doodloopt. En als ze voor 8 verschillende kleuren gaan, hebben ze in feite maar 1 topito.

Hmm, waren de topito's niet allemaal groen? Zou wel toepasselijk zijn in (Noord-)Ierland...
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #261 Gepost op: 9-01-2009, 19:53:31 »
Kan iemand ontcijferen wat dit bord voor tekst bevat?
Dit lijkt er behoorlijk op:



Offline Ritchey

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #262 Gepost op: 9-01-2009, 19:57:08 »
Leuk dat er weer zoveel mensen meedenken!  ::ok::
Vannacht eens alle reacties rustig laten bezinken en bedacht me opeens een beeld wat eigenlijk wel opvallend was.

In de loods zijn er verschillende cameras gepositioneerd waar de mol voor moet gaan staan. Nu lijkt het me zowiezo sterk dat die cameras zomaar "at random" overal zijn gehangen. De groepsfoto linkt zoals uitgelegd door Sebastian met de schermen zoals ze zijn opgesteld.

Als je nu goed naar de schermen kijkt en 1 in het bijzonder [op 23:40, helaas kan ik nog geen schermprintjes plakken] dan lijkt dat echt verdacht veel op een dier (een kop, 2 zwarte ogen en links in het scherm een soort klaauw) (Knijp je ogen maar eens licht dicht) Dat lijkt echt op een mol. Als je nu op 23:56 naar de opstelling van de beeldschermen kijkt en deze linkt met de groepsfoto dan zie je dat het het beeldscherm linksbovenin betreft en dat is nou net de plek van.....DENNIS!

Dennis staat dus echt op de plek van de mol op dat moment



« Laatst bewerkt op: 9-01-2009, 19:59:16 door Ritchey »

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #263 Gepost op: 9-01-2009, 19:58:45 »
Dit is een Canadese munt van 1 Sovereign uit 1911. De tekst naar Engels vertaald is "George V, by Grace of God, King of all the Britons, Defender of the Faith, Emperor of India". Kan dit een verwijzing naar mol George zijn? Ik dacht toch niet dat hij de 5e mol was. Eerder de derde ofzo.

Edit: Ik vond net ook een soortgelijke munt uit Engeland, met een andere achterkant.
« Laatst bewerkt op: 9-01-2009, 20:06:05 door opaweethetbeter »

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #264 Gepost op: 9-01-2009, 20:06:22 »
Dit is een Canadese munt van 1 Sovereign uit 1911. De tekst naar Engels vertaald is "George V, by Grace of God, King of all the Britons, Defender of the Faith, Emperor of India". Kan dit een verwijzing naar mol George zijn? Ik dacht toch niet dat hij de 5e mol was. Eerder de derde ofzo.

In ieder geval wel weer een verwijzing naar een oudere serie. Past prima in het rijtje zoals ik reeds opgesomd had in de Titanic-topic, veel over oudere afleveringen.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #265 Gepost op: 9-01-2009, 20:06:37 »
Dit is een Canadese munt van 1 Sovereign uit 1911. De tekst naar Engels vertaald is "George V, by Grace of God, King of all the Britons, Defender of the Faith, Emperor of India". Kan dit een verwijzing naar mol George zijn? Ik dacht toch niet dat hij de 5e mol was. Eerder de derde ofzo.

Misschien heeft het iets te maken met de Titanic. George V regeerde van 1910-1936, dus precies in de Titanic periode. Zou het landhuis daar ook iets mee van doen hebben en al die portretten die we zagen? Zo ja dan verklaart het gelijk hoe Sebastiaan al dacht dat ze naar de Titanic loods gingen.

Offline Veerr

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #266 Gepost op: 9-01-2009, 20:11:37 »
Dankje voor het opzoeken opaweethetbeter!
Het zou wel erg toevallig zijn als de Titanic niet een grote rol gaat spelen in deze serie WIDM. En uiteraard alle vorige seizoenen blijven ook terugkeren.
Is er een mogelijkheid om te weten te komen wie er op de portretten staan? Ik vermoed dat deze weer verband houden met de munt.
« Laatst bewerkt op: 9-01-2009, 20:13:56 door Veerr »

Offline Goldfire

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Zoek de verschillen, vind de mol
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #267 Gepost op: 9-01-2009, 20:48:43 »
Ojee, ze gaan toch niet écht naar Amerika (Canada dus...) hè?! :P
Nou goed, we zullen het zien...

Offline dreke

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #268 Gepost op: 9-01-2009, 20:53:10 »
ik weet niet of iemand anders dit ook al heeft gezegd maar ik denk dat het froukje is 8)
want op de taxi staat een rolstoel en ze presenteerd expedition unlimited.
het is een gokje maar het kan toch?

ik hoop dat vivienne eer heeeel lang in blijft

Offline dreke

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #269 Gepost op: 9-01-2009, 21:06:47 »
Iemand vroeg eerder ook naar voorkomende sterrenbeelden,
er komt ook een weegschaal in voor bij froukje (ze is een weegschaal, want ze is op 5 voktober geboren, ik weet niet of dat een hint is).
weet niet waarom je dat wou weten maar ja.

Offline T-mol

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #270 Gepost op: 9-01-2009, 21:57:03 »
Ik weet niet of het al in dit topic gezegd is maar dit viel mij op van de vier ex-mollen toen iedereen te horen kreeg of hij/zij de mol is:

De 4 mollen wisselden erg vaak van houding. Óf ze hadden hun handen (strak) naast hun lichaam óf ze hadden hun armen over elkaar voor hun lichaam. Ik heb even gekeken en kreeg het volgende eruit:

---- (bij Vera)
--+- (bij Anniek)
-++- (bij Sebastiaan)
-++- (bij Paula)
+++- (bij Vivienne)
??++ (bij Froukje)
--++ (bij Jon)
--+- (bij Dennis)
-+-- (tussendoor)
--+- (bij Rick)
---- (bij Hans)

+ = handen over elkaar
- = handen langs het lichaam
? = onbekend

Het eerste waar ik aan dacht was morse. Ik heb het geprobeerd te vertalen maar daar kwam echt iets heel onzinnigs uit, namelijk:

Of dit:  ch q x x v   -- z q y q ch
Of dit:  h  f p p ö/ø -- ü f l f h

Ik weet niet of dit een hint is of niet, mja het viel me op en dus post ik het maar even :)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #271 Gepost op: 9-01-2009, 22:05:08 »
Maar dat als code slaat nergens op, want dan zouden alle kandidaten de mol moeten zijn.
The British are not impressed.

Offline ~*Alma*~

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #272 Gepost op: 9-01-2009, 23:30:14 »
Is het iemand ook opgevallen dat Vivienne en Froukje vrolijk doorkletsen (en lopen) op het moment dat Sebastiaan hun via de porto vraagt om terug te lopen? (naar de plek waar later als ik het goed heb, Dennis zou moeten gaan staan).
Ook viel mij op dat Froukje op het moment dat Hans haar vroeg om de loopbrug met diagonale buizen zei: "Geen idee" terwijl ze daar net vandaan kwam om Jon op zn plek te zetten  :-\\
Verder het feit dat ze geen enkele moeite stak in het zoeken naar haar eigen plek, en ze (naar mijn idee) deed alsof ze het camera-op-helm principe niet snapte vond ik vrij verdachte acties van mevrouw jansen  ;)
Er is maar één ding zeker: Niks is zeker

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #273 Gepost op: 9-01-2009, 23:38:08 »
Ja, zij liepen daar onder door en waren 5 seconden later bij Sebastiaan die ze alsnog terugstuurde :P
The British are not impressed.

Offline ~*Alma*~

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #274 Gepost op: 9-01-2009, 23:50:37 »
Haha ik wist dat iemand dit ging zeggen :P Maar het deed me echt even denken aan die Elise actie die ook boven de portofoon uit probeerde te praten  ;)
Er is maar één ding zeker: Niks is zeker

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #275 Gepost op: 10-01-2009, 00:34:55 »
De 4 mollen wisselden erg vaak van houding. Óf ze hadden hun handen (strak) naast hun lichaam óf ze hadden hun armen over elkaar voor hun lichaam. Ik heb even gekeken en kreeg het volgende eruit:
Goed gezien! ::ok:: Maar ik denk dat je het anders moet interpreteren. Ze hebben alle vier een vaste positie (+) en soms een andere (-). Dan krijg je het volgende schema:
++-+ Vera
++++ Anniek
+-++ Sebastiaan
--++ Patrick
--++ Vivienne
??+- Froukje
-+++ Jon
++++ Dennis
++++ Rick
++-- Hans
Er zijn drie kandidaten waarbij ze alle vier hun vaste positie gebruiken: bij Anniek, Dennis en Rick. We weten al wat er bijzonder is aan Dennis: hij wilde niet de Mol zijn. Dan heeft dan Anniek of Rick ook geweigerd. Die andere is dan waarschijnlijk de Mol.

Dus volgens deze hint is Anniek of Rick de Mol.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #276 Gepost op: 10-01-2009, 00:37:14 »
En dan hebben ze met zijn drieën afgesproken: "Wij gaan zo staan, want wij twee willen niet de mol zijn en jij bent wel de mol en dan kunnen de kijkers dat zo raden!"?
The British are not impressed.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #277 Gepost op: 10-01-2009, 00:38:57 »
Toch kan het best iets zijn.
Milouska staat er nou niet bepaald frivool bij op sommige momenten (in een houding die je niet zomaar aanneemt als je ergens chill staat te staan)

Offline Goldfire

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Zoek de verschillen, vind de mol
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #278 Gepost op: 10-01-2009, 00:43:46 »
Je bedoeld de houding die ze bij Hans heeft?
*Denkt weer terug aan het 'Hans achter laptop' plaatje*

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #279 Gepost op: 10-01-2009, 01:08:54 »
Ik heb het nog eens terugbekeken. Wat ik wel heel opvallend vond is als Dennis aan de beurt is, verandert Milouska van houding en maakt een soort gebaartjes met haar linkerhand?!  ???