Auteur Topic: Aflevering 1 (08-01-2009)  (gelezen 131579 keer)

Offline kloas

  • Winnaar pool WIDM 2010
  • Forumlid
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #300 Gepost op: 10-01-2009, 17:11:55 »
Op zich een leuke eerste aflevering, behalve dat ruilen van de topito's.

Als de mol van tevoren bekend is (waar ik wel van uit ga eigenlijk), Lijkt het me dat
er op de vraag van Pieter Jan door de mol "ja" geantwoord wordt immers 500 euro uit de pot,
is welliswaar niet veel, maar je hoeft er ook niks voor te doen verder.


Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #301 Gepost op: 10-01-2009, 17:40:40 »
Ik snap niet dat ze het toestaan dat de pot onder nul zakt. Wat zal er gebeuren als dit zo blijft?
Citaat
Gefeliciteerd Rick! Jij bent de winnaar van Wie is de Mol 2009! Je hebt het bedrag van min 23 duizend 450 euro gewonnen! Kan je het geld alsjeblieft binnen vier weken op de rekening van de AVRO storten?
???

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #302 Gepost op: 10-01-2009, 17:45:50 »
Dan zal de winnaar gewoon 0 krijgen, maar het is in principe niet wezenlijk anders dan andere jaren. Wat als vorig jaar de pot op 0 was geëindigd? Dat is in principe altijd mogelijk, maar nog nooit gebeurd. Dat de pot nu ook onder 0 doorgaat is alleen een extra motivatie voor de kandidaten wat minder zelf te gaan mollen.
The British are not impressed.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #303 Gepost op: 10-01-2009, 18:08:36 »
Laten we hopen dat het werkt, want de kandidaten moeten sowieso ophouden met zelf mollen! Daarmee verpesten ze het spel. ::niet-ok::
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline lollygirl

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #304 Gepost op: 10-01-2009, 18:20:20 »
daarom waren de allereerste serie's met onbekende Nl-ers zo leuk...
maja, back 2 the topic... er werd heel nadrukkelijk gezegd dat deze loods de Titanic is gemaakt maar hier werd verder in het spel niets meer mee gedaan, dus met die mededeling zullen we toch iets moeten, het wordt niet voor niets gezegd...
Keep Watching

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #305 Gepost op: 10-01-2009, 18:24:25 »
Mwa, die redenering snap ik niet zo goed. Ze geven toch wel vaker toeristische informatie. Als je opnames maakt op de plek waar de Titanic is gebouwd, dan is het toch grappig om dat even te vermelden? Hoeft volgens mij niets te betekenen.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline hangkous

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #306 Gepost op: 10-01-2009, 18:45:17 »
In het stuk waarin iedereen achter de laptop plaats neemt om te zien of hij/zij de mol is viel mij op dat er één specifiek shot was van de Mol van vorig jaar onmiddellijk voor een andere deelneemster: Paula. Alsof hij het stokje overgaf aan haar.

Helaas was er geen weerspiegeling van het scherm op de achtergrond.

Offline yedema

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #307 Gepost op: 10-01-2009, 19:01:40 »
Zien jullie ook dat Anniek bijna niet bij de opdracht in de loods aanwezig was?
Ze was alleen in beeld om te zien dat wie er al op zijn plaats stond. :-\\

Verder vond ik haar ook al niet zo aanwezig.

Offline lollygirl

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #308 Gepost op: 10-01-2009, 19:04:47 »
dat  klopt maar het is logisch als er nog zoveel mensen in het spel zijn om dan iedereen even veel in beeld te laten komen, de één is gewoon meer aanwezig door de ander zeker met zo;n grote groep
Keep Watching

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #309 Gepost op: 10-01-2009, 19:06:42 »
Zien jullie ook dat Anniek bijna niet bij de opdracht in de loods aanwezig was?
Ze was alleen in beeld om te zien dat wie er al op zijn plaats stond. :-\\

Eerder ook al hoor. Sebastiaan ziet Anniek lopen op haar scherm en gidst haar naar de camera toe. (Rond 31:20 in de aflevering.) Ik keek er eerst ook overheen want ze is slecht herkenbaar. Je hebt dus gelijk dat ze niet erg aanwezig was.

Offline RJBanthum

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #310 Gepost op: 10-01-2009, 20:06:10 »
Dag mensen :)

Ik ben er weer, klaar voor een nieuw seizoen. Veel geleerd en hopelijk een stukkie wijzer (voor de mensen die mij van vorig jaar kunnen herinneren).

Nog even iets over het kasteel waar ik vrij zeker van ben: Het was een spelonderdeel, waarin niet echt op zoek werd gegaan naar de mol. Wat mij daarin sterkt is de gedachte dat die persoon, terwijl het spel al begonnen was, nog geinformeerd moest worden over de opdrachten (zoals gewoonlijk VOOR aanvang, omdat de mol dan het best tot zijn recht komt). Valkuilen: Valt het niet op, als een iemand weg is om geinformeerd te moeten worden over de opdrachten TIJDENS het spel? Ja. Het lijkt mij dus niet erg waarschijnlijk dat de mol daar nog gekozen moet worden. Het minst sterke argument is dat Yvon Jaspers het geweldige idee krijgt om voor de camera in het juryberaad te roepen "Dan strepen we de kandidaten die Nee zeiden nog even door" wat het, haar kennende, toch wel heel duidelijk maakt dat dat absoluut niet uitmaakte voor hun keuze. Bovendien is het waterdicht: In het extreemste geval, dat niemand de mol wilde zijn, was er toch een mol gekozen, maar bovenal: iedereen had geweten dat het een scene was, doordat pieter jan had bekend moeten maken dat er 10 mensen Nee hadden gezegd (indien de spelregels niet bevuild zijn dat een spel verandert mag worden n.a.v. de gang van zaken tijdens het betreffende spel), en er natuurlijk TOCH een mol was gekozen! Het andere uiterste (10 keer Ja) was natuurlijk heel gemakkelijk mogelijk, en alles wat daartussen in zit natuurlijk ook. Uiteindelijk zou NIEMAND raar opkijken van zijn schermkleur, doordat voor elke kleur een situatie mogelijk zou zijn.

De enige die dit (waarschijnlijk onbewust) tot zijn voordeel heeft weten te brengen is Dennis: Zijn tactiek bracht hem informatie die hem als enige een voorsprong gaf.
De afvaller is waarschijnlijk iemand die weinig van kanstheorie weet of daar weigert gebruik van te maken, in tegenstelling tot hoe ze er zelf over denkt: "De eerste afvaller wordt gekozen door het lot, kans 1 op 9". Ondanks het feit dat ze juist constateert dat er 9 mogelijke afvallers zijn (de mol is nl. uitzondering), heeft ze niet gekozen voor de enige juiste strategie tijdens test 1: Het kiezen van alle antwoorden die op de meeste personen betrekking hebben. (Deze theorie geldt overigens alleen wanneer de spreiding van de kandidaten over de antwoordmogelijkheden gelijkmatig is, wat in ruim 90% van alle realistische tests het geval is). De kans op overleven is dan namelijk veel hoger, omdat er vaak nog geen zinnig woord over de mol te zeggen valt, zeker niet door alle 9 kandidaten. In andere woorden: Er doet het altijd 1 slechter...

Oftewel, na aflevering 1 hebben we veel actie gezien en een fantastisch bedachte opdracht. Geweldige inleider voor seizoen 2009! Succes allemaal, kandidaten en speurders!

~RJBanthum

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #311 Gepost op: 10-01-2009, 20:43:26 »
Eerder ook al hoor. Sebastiaan ziet Anniek lopen op haar scherm en gidst haar naar de camera toe. (Rond 31:20 in de aflevering.) Ik keek er eerst ook overheen want ze is slecht herkenbaar. Je hebt dus gelijk dat ze niet erg aanwezig was.
Ik wil het nog weer terugkijken maar volgens mij is Paula helemaal niet in beeld geweest in de werf.

Offline Molicious

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Volgend jaar ''Wie is de Mol'' in Moldavië?
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #312 Gepost op: 10-01-2009, 20:59:56 »
De mol is echt wel van tevoren vastgesteld. Maar als ik de mol was, had ik in de eerste 2/3 opdrachten gewoon mijn best gedaan, een andere verpest het immers wel (iedereen wil zich verdacht maken -> meer geld uit de pot). Sebastiaan bijvorbeeld deed in de Titanic opdracht heelerg zijn best maar laat dat nou net een deel van mijn theorie zijn. Hans deed bijvoorbeeld heel overduidelijk een poging om de opdracht te laten mislukken, en iedereen in mijn omgeving denkt dus ook dat Hans de mol is. Dan zeg ik: ''jongens komop, te obvious!''. Dus ik houd me dit seizoen bij de: Moldoetergzijnbestmaarlaatallesmislukken-theorie. Dat zou Sebastiaan kunnen zijn, Dennis, maar ook ga ik letten op Jon van Eerd.

PS. Ik vind Paula zo'n sneakymolletje, een beetje Milouska-achtig.
PPS. Leuke opdracht met die TV-schermen.
PPPS. Sowieso leuk, dit programma!
Ik zeg ook maar wat..

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #313 Gepost op: 10-01-2009, 21:16:15 »
PS. Ik vind Paula zo'n sneakymolletje, een beetje Milouska-achtig.

Milouska was juist allesbehalve sneaky, die molde recht voor de camera.

Offline Joff

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #314 Gepost op: 10-01-2009, 21:36:15 »
Een goed argument voor het feit dat het kiezen van de mol ook gewoon een spel was, is dat er ook gewoon geld mee te verdienen/verliezen valt.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #315 Gepost op: 10-01-2009, 22:37:48 »
Zien jullie ook dat Anniek bijna niet bij de opdracht in de loods aanwezig was?
Ze was alleen in beeld om te zien dat wie er al op zijn plaats stond. :-\\

Verder vond ik haar ook al niet zo aanwezig.
Kan erop duiden dat ze nog lang niet afvalt. Je wilt toch iedereen wel even laten zien, dan met je eerst de vroege afvallers uitvoerig in de montage in beeld nemen, de volhouders komen later wel.
The British are not impressed.

Offline d33pblack

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #316 Gepost op: 11-01-2009, 00:21:43 »
Denk dat Hans gewoon de Mol is.
Wie draagt er immers in een loods waar het aarde donker is toch een zonnebril.
Lijkt mij een vette Hint toch?! Of is dit te duidelijk?

Offline Andreh6

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #317 Gepost op: 11-01-2009, 03:07:44 »
Hans kent en volgt het spel al jaren en is zelf altijd actief met mollen jagen. Kortom: hij doet dat brilletje en helm verhaal puur om ons op dwaalspoor te zetten.
Nee ik zeg je nu al: John of sebastiaan! MARK MY WORDS!
Have fun!

(trouwens, weet uit betrouwbare bron dat die telefoon etc inleveren puur voor de show is. Die krijgen ze vrij snel weer terug.)

Offline TessaLondon

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #318 Gepost op: 11-01-2009, 09:06:21 »
Ik heb ook super genoten van deze aflevering! Maar ik ben er wel van overtuigd dat er allang een mol was maar dat deze stunt alleen bedoelt is om geld uit de pot te halen. Ik vond Hans veels te overduidelijk mollen, met bril binnen in een loods en elke keer de weg kwijt, ook Sebastian was daar maar bezig. Nee een echt overduidelijke verdenking heb ik nog niet, dat komt waarschijnlijk pas over een paar afleveringen. Maar het is wel spannend en ontzettend leuk om naar te kijken, het is een grappig team!! ;D

 ::zwaai::

Offline highwaykind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • haaiweejkaaind
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #319 Gepost op: 11-01-2009, 09:20:40 »
Zou me ook niet verbazen als Hans alle jaren onze (meest vergezochte) theorieën hier heeft bestudeerd, en daar nu flink gebruik van maakt (zonnebril etc is hier al meerdere malen voorbij gekomen) om zich bij ons verdacht te maken.
Ik denk alleen niet dat hij de mol is.
Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .