Auteur Topic: Aflevering 1 (08-01-2009)  (gelezen 131604 keer)

Offline Naddy

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #320 Gepost op: 11-01-2009, 10:45:10 »
Hallo!
Ik ben nieuw hiero, maar het leek me leuk om eens al jullie theoriën etc mee te lezen/ mee te denken.
Heb geloof ik bijna alle WIDM series gezien, en ik was nooit goed in het ontmaskeren van De Mol.
Maar goed, dit jaar kijk ik hier eens mee... ben benieuwd.

Foto van Dennis Storm in het 'De Mol Dossier'.
Is het niet gewoon zo dat al die kandidaten daarin zitten?

En een tweede foto van een pasppoort.

lijkt mij: "Van Eerd'..

EDIT: Sorry voor de grootte van de foto's.. kreeg ze nog niet kleiner, zal zo nogmaals proberen.
De eerste foto van Dennis heb ik eruitgehaald, was niet meer te zien zo groot!

ik denk trouwens dat Dennis de mol is, weet nog niet waarom.
Veel theoriën en ideeën ook al gelezen hier, en Dennis komt er wel verdacht uit!


« Laatst bewerkt op: 11-01-2009, 10:49:49 door Naddy »

Offline the_shagster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik was de mol!
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #321 Gepost op: 11-01-2009, 12:35:46 »
Ik denk, dat Dennis na zijn twijfel TOCH ja heeft gezegd, en dat Anniek en Hans nee hebben gezegd...

Dat Hans nee heeft gezegd zou heel goed kunnen. Hij zei immers tegen Sebastiaan: Geloof jij het? Geloof jij dat ze nog geen mol hebben?. Sterker nog ik weet wel zeker dat hij nee gezegd heeft tenzij hij de mol is natuurlijk ;)

Offline Vonnisch

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #322 Gepost op: 11-01-2009, 13:56:10 »
Hallo allemaal

Ik volg al een aantal jaren trouw de mol, maar dit is de eerste keer dat ik echt mee ga speculeren (wat altijd uitloopt op iets dat niet klopt, natuurlijk ;))

Een aantal dingen die mij opvielen:

- De houding van de ex-mollen tijdens het 'mollicitatiegesprek' en het invoeren van een naam in de laptop (want ze hebben het bij allebei gedaan namelijk)
- Het brilletje van Hans
- De bijna eng hoge mind-fuck gehalte die Dennis nu al schijnt te hebben. (Alsof hij genoeg tijd heeft gehad om vantevoren de dingen die hij zegt en doet te bedenken)
- De eerste vragen van Dennis aan Vivienne: "...en toen kreeg je geen geld?" -> "Weet nie- nee"
Je weet toch wel of je geld kreeg of niet? :P Dus ja, een punt voor Dennis ;)

Dus, ik twijfel nu al heel erg over Dennis. Of hij is een superfanatieke speler die er vol voor gaat, of hij is een hele nare mol.

Trouwens, de 'van Eerd' ontdekking is gaaf. Weer een artiestennaam ontmaskerd :P
Van wat ik kan zien is het Sebas..

Groetjes,
Von

Offline topitohater

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #323 Gepost op: 11-01-2009, 15:44:55 »
Even een paar feiten:

Er zijn eiegenlijk 4 kandidaten die "nee" gezegd kunnen hebben.
Deze hebben zowel geen, of geen duidelijk antwoord gegeven:
* Dennis (had nog twijfel)
* Rick (geen antwoord gegeven)
* Anniek (geen antwoord gegeven)
* Paula (waarschijnlijk wel want die reageerde enthausiast van ta ta..)
De overige zes zijn in beeld geweest in de mollenkamer.
Bovengenoemde 4 niet.


Offline topitohater

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #324 Gepost op: 11-01-2009, 15:49:01 »
Er is wel echt iet vreemds met de houding van de ex-mollen wanneer ieder zijn naam in moet typen op de laptop.
Bij ieder een duidelijke andere houding.

Voor de top speurders onder ons..... wie kan er wat uit halen????

Of het is weer een ouderwetse misleiding.

Offline califax

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #325 Gepost op: 11-01-2009, 16:10:56 »
Even een paar feiten:

Er zijn eiegenlijk 4 kandidaten die "nee" gezegd kunnen hebben.
Deze hebben zowel geen, of geen duidelijk antwoord gegeven:
* Dennis (had nog twijfel)
* Rick (geen antwoord gegeven)
* Anniek (geen antwoord gegeven)
* Paula (waarschijnlijk wel want die reageerde enthausiast van ta ta..)
De overige zes zijn in beeld geweest in de mollenkamer.
Bovengenoemde 4 niet.



Hans ook niet.

Offline Hilliebillie

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #326 Gepost op: 11-01-2009, 16:47:35 »
 Wat mijn vriendin en mij is opgevallen is dat voor het kennismakingsfilmpje/introfilmpje begint ex-mollen uit de auto stappen. De laatste heeft een roze jas aan. Daarna volgt het introfilmpje van de nieuwe deelnemers, waarbij iedere keer een stukje een stukje uit de serie over die persoon wordt getoond voordat je die persoon ziet. Na Rick zie je diezelfde ex-mol (met roze jas!!!!)) opnieuw uitstappen gevolgd door een vraagteken. Direct hierna zie je Sebastiaan met een zonnebril op zijn hoofd.
 Check het maar eens. Hij is het gewoon. Of Rick natuurlijk.

Offline japiekrekel

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #327 Gepost op: 11-01-2009, 16:52:06 »
Er is wel echt iet vreemds met de houding van de ex-mollen wanneer ieder zijn naam in moet typen op de laptop.
Bij ieder een duidelijke andere houding.

Voor de top speurders onder ons..... wie kan er wat uit halen????

Of het is weer een ouderwetse misleiding.

Let daarbij ook op de handgebaren die Milouska bij de verschillende kandidaten maakt!

Offline Molicious

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Volgend jaar ''Wie is de Mol'' in Moldavië?
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #328 Gepost op: 11-01-2009, 17:17:21 »
Milouska was juist allesbehalve sneaky, die molde recht voor de camera.

Ik vond Milouska echt supersneasky! Ze deed haar zo dom voor, maar ondertussen. Lijkt me sneaky ;)
Ik zeg ook maar wat..

Offline japiekrekel

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #329 Gepost op: 11-01-2009, 17:19:01 »

Van links naar rechts zijn de houdingen van de ex-mollen als volgt:
1. ----    vera      
2. --x-      anniek      
3. -xx-      sebastiaan   
4. -xx-      paula      
5. x/x-      vivienne
6. ??x/      froukje
7. --xx      jon
8. --x- en -x--   dennis
9. --x-    rick
10. ----    hans

opvallend is dat de ex-mollen bij Dennis van houding veranderen. Wellicht is er een verband tussen de ene volgorde: --x- en de naam Dennis en een verband de volgorde -x-- en de naam die hij daadwerkelijk intypte. Milouska maakt een heel duidelijk gebaar met haar linkerhand bij Anniek en Dennis, bij wie allebei de code --x- werd gebruikt. Dit zijn slechts waarnemingen, ik zie (nog) geen patroon in de 'codes' en wellicht slaat het helemaal nergens op, maar dit forum is gemaakt voor theorieën!

- betekent armen naast het lichaam
x betekent armen over elkaar
/ betekent 1 arm langs het lichaam

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #330 Gepost op: 11-01-2009, 17:22:25 »
Het is bijzonder naar om zo te staan. Je weet dan namelijk niet waar je je armen moet houden. En als dat even is, kan het nog wel, maar bij 10 kandidaten achter elkaar neem je af en toe een andere pose aan. Ik zie er niks in.
The British are not impressed.

Offline lydiaatje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • wie is de mol? die is de mol!
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #331 Gepost op: 11-01-2009, 17:29:22 »
wat een geweldige aflevering weer!

ik heb nog niet echt een mol maar er is me wel iets opgevallen wat ik even wil delen: het getal 7 is een paar keer voorbij gekomen en bij binnenkomst was jon de 7e die de vraag van pjh kreeg en daarna toen ze allemaal langs de labtop moesten om te kijken of hun scherm groen of rood was ging jon opnieuw als 7e....toeval?? in beide kentenkes zowel van de personenauto in het begin (x572 NWE ) als van de gele bus (GHZ6067) komt er een 7 voor

ik weet niet of het wat is en zo ja wat dan maar ik vond het op z`n minst opvallend!
lydiaatje >>molcatcher for ever

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #332 Gepost op: 11-01-2009, 20:22:13 »
Heerlijk dat het weer begonnen is ::bravo::

En gelijk al een hoop twijfel. Ze zaaien wel een hoop verwarring. Ik heb nog geen idee wie het is. Iedereen kan het zijn. Wel leuk dat ze bij die loods in Belfast waren, in februari van 2008 (ong 2,5 voor de opnames van de mol schat ik) heb ik daar aan de overkant gestaan, toen ik daar een weekendje weg met collega's was. Ik herkende de haven direct. En in de aflevering van volgende week zitten ook nog enkele bekende shots. :)

Offline Dumke

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #333 Gepost op: 11-01-2009, 20:42:31 »
Wat een geweldige aflevering was dit, zelfs die opdracht met die topito's!

Allereerst 'Er is nog geen mol'. Dit kan van alles betekenen. Was er inderdaad nog geen mol gekozen? Het zou zo maar kunnen. Ik kan me voorstellen dat er vooraf al flink wat research is gedaan naar de kandidaten èn de ex-mollen weten als beste welke eigenschappen een mol moet hebben. Aan de andere kant is het risico van mislukking wel groot, maar vorig jaar was Dennis toch ook een soort van jokermol.

Dan dat gelieg en bedrieg wanneer de kandidaten elkaar treffen in de ontvangskamer. Dennis die als een volleerde detective iedereen tot op het bot uithoort over wat aan hun is gevraagd en hoeveel geld ermee gemoeid was.

Daarna de geheime bekendmaking van de mol. Hier moet toch wat uit te halen zijn. Ik weet wel dat ik mijn gezicht onmogelijk volkomen in plooi zou kunnen houden als ik een groen scherm zou krijgen. Zelfs doorgewinterde acteurs zouden hier toch moeite mee moeten hebben; je laat toch voor fractie van een seconde een gezichtsreactie zien.

Dan die opdracht in de loods: een toppertje! Wat mij tijdens die opdracht opviel was dat Anniek feitelijk onzichtbaar was. Rick heb ik trouwens nadat hij op zijn plaats werd gezet ook niet meer gezien; die schijnt toch echt daarna nog door het hele gebouw rondgezworven hebben. Anders zou Sebastiaan niet aan het einde zeggen dat Rick naar z'n plek moest gaan.

Dennis die BEIDE (!) helmcamera's vindt, toch essentieel voor het slagen van de opdracht. Viviënne en Froukje die onder de camera van Dennis rondlopen vind ik persoonlijk niet zo verdacht. Ze waren behoorlijk aan het kleppen met elkaar en die portofoon lag niet bepaald in gehoorbereik, volgens mij.

Wat ik raar vind, is dat bijna niemand hier die onderhandelingsopdracht met die topito's interessant vind. Je kunt je toch vrij veel afvragen bij deze opdracht.

Waarom werden Sebastiaan & Hans niet gekozen? Waarom koos de een voor de ander? Kies je dan een kandidaat die je sympathiek vindt of kies je bijvoorbeeld degene die jij als meeste verdenkt als mol, want wie gun je na jezelf het meest de vrijstelling: de mol!

Daarbij wat voor rol kan het niet kiezen voor Sebastiaan & Hans verderop in het spel spelen als er weer een vrijstelling te verdelen valt? ('Jullie hebben al een kans op een vrijstelling gehad, maar die niet gegrepen.')

Als mol is zo'n opdracht relatief eenvoudig te saboteren. Je zorgt er gewoon voor dat je óf zelf doorgaat óf dat je er samen niet uit komt. Daarom ook zijn op basis van deze opdracht Jon & Dennis verdacht; zij kwamen er niet uit, waardoor Rick vrij eenvoudig in de finale stond. Daardoor moesten Viviënne & Paula er wel uit komen, anders had Rick wel héél makkelijk een vrijstelling te pakken. Dat Paula & Rick er niet uit kwamen is logisch. In de finale gun je de ander gewoonweg de vrijstelling niet.

Hoe dan ook: een geweldige eerste aflevering!

Offline ramonsss

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #334 Gepost op: 11-01-2009, 22:06:34 »
Ik ben nieuw op deze site en vind het erg leuk om alle berichten te lezen.
Er worden heel veel mogelijke hints opgenoemd maar ik heb er nog wel één die ik nog niet heb zien staan.

Op het moment dat de oud-mollen in overleg gaan om een nieuwe mol te kiezen en Yvon Jaspers zegt: ''Nou dan zijn we er uit, we hebben de mol'' slaat Yvon 3x op de tafel. Kan dit een hint zijn? of is dit te duidelijk?  :)

Misschien de 3e persoon die het gebouw binnenkwam, dat was Rick.
wat denken jullie hierover???
« Laatst bewerkt op: 13-01-2009, 20:25:01 door ramonsss »

Offline lydiaatje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • wie is de mol? die is de mol!
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #335 Gepost op: 11-01-2009, 22:21:26 »
dat yvonn 3x op de tafel slaat zou ook kunnen slaan op het aantal letters van de naam van de mol en er is er maar 1 met drie letters en dat is jon...laat dat nou net mijn mol zijn...hmm ik mag jou theorie wel al is het niet best dat ik nu al aan tunnelvisie begin te lijden!!
lydiaatje >>molcatcher for ever

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #336 Gepost op: 11-01-2009, 22:24:09 »
Dat moment dat Yvon drie keer op de tafel slaat vind ik een van de knulligste momenten uit WIDM ooit, maar dit terzijde.

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #337 Gepost op: 11-01-2009, 23:34:55 »
Wat mijn vriendin en mij is opgevallen is dat voor het kennismakingsfilmpje/introfilmpje begint ex-mollen uit de auto stappen. De laatste heeft een roze jas aan. Daarna volgt het introfilmpje van de nieuwe deelnemers, waarbij iedere keer een stukje een stukje uit de serie over die persoon wordt getoond voordat je die persoon ziet. Na Rick zie je diezelfde ex-mol (met roze jas!!!!)) opnieuw uitstappen gevolgd door een vraagteken. Direct hierna zie je Sebastiaan met een zonnebril op zijn hoofd.
 Check het maar eens. Hij is het gewoon. Of Rick natuurlijk.

was mij idd ook opgevallen, dat was volgens mij Inge in dat roze ::vergroot::
Op zich wel grappig dat Inge tussen Rick en Sebastian in zit, alledrie zijn ze toch bekend geworden door gtst ???
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #338 Gepost op: 11-01-2009, 23:43:16 »
was mij idd ook opgevallen, dat was volgens mij Inge in dat roze ::vergroot::
Op zich wel grappig dat Inge tussen Rick en Sebastian in zit, alledrie zijn ze toch bekend geworden door gtst ???
Zou dit kunnen betekenen dat rose is gekoppeld aan een vrouw? Blauw is namelijk de kleur voor een man.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #339 Gepost op: 12-01-2009, 00:28:12 »
Van oudsher juist niet. Blauw was de kleur voor meisjes, want het werd als verfijnder beschouwd en roze was de kleur voor jongens, want het is sterker en heeft een directere band met rood.
Pas rond de tijd dat Hitler homo's met roze driehoekjes labelde is het omgedraaid.
bron
The British are not impressed.