Auteur Topic: Aflevering 1 (08-01-2009)  (gelezen 131601 keer)

Offline Roonans

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #360 Gepost op: 12-01-2009, 13:08:57 »
ik heb diverse keren de aflevering online laten lopen, en ook extra opgelet bij het screenshot dat je hier neer hebt gezet, maar dat gele vlekje, dat zie ik nergens meelopen. Mogelijk iets dat op de wanden van die loods zit?
aaarghhhh nu is het net of ik gek ben, het loopt heel kort mee op het moment dat ze naar de loods lopen, het verdwijnt als je de deuren van de loods ziet.
Ik heb zelf net ook screenshots gemaakt:



Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #361 Gepost op: 12-01-2009, 13:13:49 »
Geel bloemetje in industrieelgebied:

Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline T-mol

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #362 Gepost op: 12-01-2009, 13:18:47 »
Dit gele vlek bij de loodsdeur is geen molpootje maar een (boter?)bloempje:

>>plaatje<<

Het is inderdaad gewoon een bloemetje (kzou niet weten watie daar doet mja :P). En dat het beweegt komt gewoon doordat de deur open gaat.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #363 Gepost op: 12-01-2009, 13:19:55 »
Ja, dat logo van DC heb ik wel langs zien komen.

Maar is het bloemetje echt niet ''beeldtechnisch'' te verklaren?

Offline Roonans

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #364 Gepost op: 12-01-2009, 13:20:34 »
Geel bloemetje in industrieelgebied:


geen idee hoe of wat het is, maar ik ga er toh mar op letten of het in volgende afleveringen ook te zien is, hebben we geen fluitende vogels maar hebben we blommetjes  ;D

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #365 Gepost op: 12-01-2009, 13:21:21 »
Beeldtechnisch te verklaren?
Er groeit daar gewoon een bloemetje tussen het beton. En die is net in beeld gekomen, zonder dat het daar zelf om gevraagd heeft.
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline T-mol

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #366 Gepost op: 12-01-2009, 13:24:44 »
Beeldtechnisch te verklaren?
Er groeit daar gewoon een bloemetje tussen het beton. En die is net in beeld gekomen, zonder dat het daar zelf om gevraagd heeft.

Ja ik denk dat dat het gewoon is.

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #367 Gepost op: 12-01-2009, 13:34:04 »
Er komt wel veel geel voor in deze afleveringen zeg!
Gele bloemen, gele helmen, gele bussen...
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline Marlie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #368 Gepost op: 12-01-2009, 13:38:33 »
Dat gele dingetje is zeker geen boterbloempje en ook geen ander bloempje. Er is geen takje of stengel te zien. Het is iets wat tijdens dat shot op de lens van de camera is geplakt of vastzat. Daardoor lijkt t of t meeloopt.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #369 Gepost op: 12-01-2009, 13:38:51 »
Die gele bussen zijn gewoon de stadskleur van Belfast. Je kan ze moeilijk paars schilderen, alleen omdat de kijkers thuis daar dan een hint in gaan zien.


En gele helmen? Dat is puur om veiligheidsredenen. Daarmee is echter nog niet die boterbloem verklaard.

Offline T-mol

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #370 Gepost op: 12-01-2009, 13:43:17 »
Dat gele dingetje is zeker geen boterbloempje en ook geen ander bloempje. Er is geen takje of stengel te zien. Het is iets wat tijdens dat shot op de lens van de camera is geplakt of vastzat. Daardoor lijkt t of t meeloopt.

Volgensmij loopt het uberhaubt niet mee. Volgensmij is het gewoon de deur van de loods die beweegt. De camera en het bloempje (of wat het ook is) staan gewoon stil ;)

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #371 Gepost op: 12-01-2009, 14:24:33 »


Mijn klasgenootje merkt op dat de 'hemel-atmosfeer' op deze foto ook als paradijs gezien kan worden. :)
« Laatst bewerkt op: 12-01-2009, 14:42:14 door Lautjuh »

Offline luckyluuk12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #372 Gepost op: 12-01-2009, 14:35:39 »
Dat gele ding is gewoon een boterbloempje of een ander bloempje.
Als je kijkt zie je het met de wind meebewegen. Het groeit gewoon op de grond. Als je ook een stukje terugspoelt zie je het bloemetje zitten. Het lijkt net alsof het bloempje op de deur zit door de screenshot maar als je de alfevering bekijkt zie je gewoon duidelijk de stengel en zo zitten.

Offline T-mol

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #373 Gepost op: 12-01-2009, 15:49:21 »
Eerlijk gezegd denk ik dat die boterbloem gaan hint is. Ik denk datie daar gewoon toevallig groeide en toen in de film terecht is gekomen.

Offline J

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #374 Gepost op: 12-01-2009, 15:54:16 »
Al jaren trouwe Mol-kijker, nu voor het eerst aan het meelezen en actief op dit forum. Het duizelt mij nu al van alle theorieen en hints die hier genoemd worden, haha!

Ik heb nog geen idee wie De Mol is. In al die jaren heb ik het geloof ik ook pas 3x goed gehad  ::schaam::

Losse dingen die mij opvielen in aflevering 1:
- Dennis zegt helemaal in het begin wanneer ze bij hun accommodatie in Ierland aankomen: "daar slaap ik gewoon liever niet". Vreemde opmerking voor iemand die een reisprogramma maakt en vast wel eens op minder comfortabele locaties heeft overnacht... Er vanuitgaande dat De Mol inderdaad pas ter plekke is benoemd door de SMS en dus nog geen voorkennis heeft: misschien doet hij andere dingen 's nachts (lees: zich voorbereiden op toekomstige opdrachten?), terwijl de rest slaapt?!
Maar eigenlijk geloof ik er niet zo in dat er pas ter plekke een Mol is gekozen. Ik denk dat een Mol een zeer grondige voorbereiding nodig heeft om zijn of haar werk goed te kunnen doen!

Volgens een theorie op een andere WIDM site profileert de Mol zich in de eerste twee afleveringen overduidelijk met een bepaalde karaktereigenschap van waaruit toekomstige molacties door anderen makkelijk afgedaan kunnen worden als passend bij het karakter van de persoon. Hans profileerde zich (zowel in het you tube filmpje genoemd op pagina 1 van deze thread, als in de opdracht in de loods) overduidelijk als chaotisch. En Pieter Jan benoemt het verloop van de topito-opdracht aan het eind van dat youtube filmpje ook al als chaotisch (al kon Hans daar niet actief aan meedoen).
Daarnaast vond ik het, zoals al door meerdere mensen opgemerkt, op zijn minst vreemd te noemen dat Hans buiten bij de uitleg van de loodsopdracht zijn zonnebril op zijn hoofd/pet heeft staan (terwijl het best zonnig/fel licht is), eenmaal binnen heeft hij zijn zonnebril op, direct na de opdracht als ze buiten in de zon zitten te eten heeft hij zijn zonnebril weer op zijn pet, en aan het begin van de topito opdracht (buiten) heeft hij zijn gewone bril op.

De reacties van Ogiri en T-mol met dat beelden in negatief bekijken, begrijp ik niet wat ze bedoelen.
En wat het gele bloemetje betreft: ik zie het ook (bij uitzendiggemist.nl), maar ik kan me niet voorstellen dat dat iets te betekenen heeft.
« Laatst bewerkt op: 12-01-2009, 15:58:48 door J »

Offline Koemba

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #375 Gepost op: 12-01-2009, 16:09:16 »


Mijn klasgenootje merkt op dat de 'hemel-atmosfeer' op deze foto ook als paradijs gezien kan worden. :)
Jaha of de hemel ;)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #376 Gepost op: 12-01-2009, 16:17:23 »
Dan hebben ze al enkele jaren deze hint in voorbereiding, want vorig jaar was hij er ook al een hemels paradijs:

The British are not impressed.

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #377 Gepost op: 12-01-2009, 16:23:57 »
Misschien is dit allang behandeld (sorry dan daarvoor), maar wat mij opviel was dat bij het voorstellen van de kandidaten tussen Paula en Anniek (3 en 4) Angela en Karel te zien zijn. Wat zou dat kunnen betekenen?

Verder viel me op dat men (ik denk de oud mollen) de cv's van de kandi's aan het bekijken waren en ze het dossier van Dennis in een map stoppen, dichtslaan en daar staat voorop: "De Mol". Was destijds bij Yvon ook een hint, met het duikspel (tekenen onder water).

Wat ik ook raar vond is dat Sebastiaan in de bus wist te melden dat de eigenaar van de Titanic in die werf een boot heeft, maar: "oh, die ligt er nu niet" (of iets in die strekking). Hoe weet hij dat!??? Hij had de opdracht als mol ook naar zijn hand kunnen zetten, en in mijn ogen ook gedaan, door op de groepsfoto precies op die plaats te staan waardoor hij met de portofoon de andere kandi's moet coordineren. Jammer voor hem kwamen Froukje en Vief hem helpen en kon hij niet mollen. Wel raar dat hij dat ook gewoon toegeeft.

Was het maar vast donderdag.
I got that tunnel vision going through my  head

Offline lollygirl

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #378 Gepost op: 12-01-2009, 16:25:22 »
PAS drie keer goed gehad  ::oink:: dat is hartstikke vaak joh, wij zijn al blij als we één keer goed hebben....

Al jaren trouwe Mol-kijker, nu voor het eerst aan het meelezen en actief op dit forum. Het duizelt mij nu al van alle theorieen en hints die hier genoemd worden, haha!

Ik heb nog geen idee wie De Mol is. In al die jaren heb ik het geloof ik ook pas 3x goed gehad  ::schaam:: "......."
Keep Watching

Offline T-mol

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #379 Gepost op: 12-01-2009, 16:57:28 »
Ik kan met mijn mobiel in het negatief filmen, heb dat net ook even gedaan,
maar wat mij opviel is dat als je de groepsfoto in het negatief bekijkt, aniek dan pikzwart is en de andere allemaal in het wit, zal wel niks betekenen, omdat de andere dan toevallig net allemaal iets zwarts moeten dragen
in welke minuut is dit, kan ik het ook even bekijken

Dat van Anniek komt gewoon omdat ze als enige een felgekleurd shirt aan heeft. In negatief is er niet veel bijzonders te zien hoor..