Auteur Topic: Aflevering 1 (08-01-2009)  (gelezen 131530 keer)

Offline TMTCED

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #440 Gepost op: 13-01-2009, 19:49:17 »
Tsja, moeilijk moeilijk allemaal.

Volgens mij is de mol al lang bekend. Die heeft voorbereiding nodig, en gezien alle vorige seizoenen lijkt het me wel heeeeel erg moeilijk om iemand een paar uur van te voren in te lichten over zo'n moeilijke rol.
Die 4 oud-mollen, die hebben volgens mij geen mol aangewezen in de zin van jij wordt nu de mol, volgens mij raden zij gewoon met ons mee, in de zin van jij bent volgens ons de mol.
Ik meen dat ze in een van die fragmenten ook iets vragen van 'zou je willen winnen'of iets dergelijks.
Misschien dat dit groepje de finalisten moet voorspellen o.i.d. en dat daar dan door de kandidaten iets mee te verdienen valt.

Het dagboek van de Mol meldt ook iets van 'spannend, geschrokken, blij', etc. Misschien wel geschrokken omdat de 4 hem of haar meteen ontmaskerden als mol?

Ze doen nogal graag raadselachtig, dus.....

Offline MacGyverMagic

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollen is een Olympische sport, dus ...
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #441 Gepost op: 13-01-2009, 23:31:33 »
Ik denk, dat Dennis na zijn twijfel TOCH ja heeft gezegd, en dat Anniek en Hans nee hebben gezegd...
Dennis zijn eerste antwoord was nee, wat de pot geld opleverde, maar we hebben niemand anders gezien die nee zei. Ik denk dat hij aan iedereen zou vragen "zeker weten?" om de mol alsnog kans te geven ja te zeggen na geld te hebben verdiend. Ik kan het alleen niet bewijzen. Het blijft een gek idee. Waarom zou Dennis eerst geld in de pot spelen en vervolgens de mol worden. Voor de mensen die dachten dat de mol al was bepaald is het een ontzettend onmolse actie en Dennis was onzeker genoeg om uiteindelijk bij zijn nee te blijven mocht er echt een keuze zijn.

Offline MacGyverMagic

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollen is een Olympische sport, dus ...
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #442 Gepost op: 13-01-2009, 23:36:01 »
Is natuurlijk flauwekul dat er nog geen mol zou zijn. Tuurlijk is de mol er wel, dit is gewoon een eerste molactie.

Ik denk dat Dennis de mol is. Eerst zei hij nee zodat ze dat in de uitzending konden monteren. Daarna heeft hij natuurlijk ja gezegd om zo 500 euro uit de pot te krijgen. 2 anderen hebben ja gezegd. Wellicht heeft hij inderdaad een andere naam ingevuld op de computer, om zo geen groen scherm te krijgen aangezien hij wellicht wilde vermijden dat er groen van het scherm op iemands horloge weerkaatste of dat het op een andere manier te zien was. Sowieso mag niemand weten wie de mol is, ook de oud mollen niet want zij maken geen deel uit van de organisatie van het programma en het zou de kans dat iets uitlekt aanzienlijk vergroten !!! Daarom moést Dennis wel een andere naam invullen...

Bovendien was hij één van de enigen die eerlijk was over het eerste spel en de discussie daarover op gang probeerde te krijgen. De mol moet daar juist níet liegen want de mol wist dat PJ later zou vertellen dat iedereen dezelfde vraag had gehad. Als de mol dan de waarheid vertelt, denken de anderen dat hij een brave kandidaat is.
Onzin. De oudmollen weten als geen ander hoe belangrijk het geheim is. Als ze naar Noord-Ierland zijn gehaald moesten ook zij een geheimhoudingscontract tekenen. Dus de kans op lekken wordt er niet groter op.

Offline MacGyverMagic

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollen is een Olympische sport, dus ...
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #443 Gepost op: 13-01-2009, 23:48:20 »
Dag mensen :)

Ik ben er weer, klaar voor een nieuw seizoen. Veel geleerd en hopelijk een stukkie wijzer (voor de mensen die mij van vorig jaar kunnen herinneren).

Nog even iets over het kasteel waar ik vrij zeker van ben: Het was een spelonderdeel, waarin niet echt op zoek werd gegaan naar de mol. Wat mij daarin sterkt is de gedachte dat die persoon, terwijl het spel al begonnen was, nog geinformeerd moest worden over de opdrachten (zoals gewoonlijk VOOR aanvang, omdat de mol dan het best tot zijn recht komt). Valkuilen: Valt het niet op, als een iemand weg is om geinformeerd te moeten worden over de opdrachten TIJDENS het spel? Ja. Het lijkt mij dus niet erg waarschijnlijk dat de mol daar nog gekozen moet worden. Het minst sterke argument is dat Yvon Jaspers het geweldige idee krijgt om voor de camera in het juryberaad te roepen "Dan strepen we de kandidaten die Nee zeiden nog even door" wat het, haar kennende, toch wel heel duidelijk maakt dat dat absoluut niet uitmaakte voor hun keuze. Bovendien is het waterdicht: In het extreemste geval, dat niemand de mol wilde zijn, was er toch een mol gekozen, maar bovenal: iedereen had geweten dat het een scene was, doordat pieter jan had bekend moeten maken dat er 10 mensen Nee hadden gezegd (indien de spelregels niet bevuild zijn dat een spel verandert mag worden n.a.v. de gang van zaken tijdens het betreffende spel), en er natuurlijk TOCH een mol was gekozen! Het andere uiterste (10 keer Ja) was natuurlijk heel gemakkelijk mogelijk, en alles wat daartussen in zit natuurlijk ook. Uiteindelijk zou NIEMAND raar opkijken van zijn schermkleur, doordat voor elke kleur een situatie mogelijk zou zijn.
Je gaat hier van een aantal foute aannames uit.
1) Iedere kandidaat doet een uitgebreide biecht. Als de mol tijdens zijn biecht instructies krijgt valt het niet op. Hij moest toch al weg zijn. En er is in het verleden tevens gebruik gemaakt van electronica en zendertjes en geheime signalen om berichten te seinen aan de mol.
2) Yvon zei niet: "Dan strepen we de kandidaten die Nee zeiden nog even door" Ze zei dat ze de kandi's zouden doorstrepen die ze niet als mol wilden hebben.

Offline MacGyverMagic

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollen is een Olympische sport, dus ...
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #444 Gepost op: 14-01-2009, 00:06:12 »


Mijn klasgenootje merkt op dat de 'hemel-atmosfeer' op deze foto ook als paradijs gezien kan worden. :)
De ticket to paradise theorie is weer wat aannemelijker geworden...

Offline MacGyverMagic

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollen is een Olympische sport, dus ...
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #445 Gepost op: 14-01-2009, 00:10:39 »
Verder viel me op dat men (ik denk de oud mollen) de cv's van de kandi's aan het bekijken waren en ze het dossier van Dennis in een map stoppen, dichtslaan en daar staat voorop: "De Mol". Was destijds bij Yvon ook een hint, met het duikspel (tekenen onder water).
Ik denk juist dat het geen hint is omdat mensen nu op het herhalen van oude hints gaan letten.
Wat ik ook raar vond is dat Sebastiaan in de bus wist te melden dat de eigenaar van de Titanic in die werf een boot heeft, maar: "oh, die ligt er nu niet" (of iets in die strekking). Hoe weet hij dat!??? Hij had de opdracht als mol ook naar zijn hand kunnen zetten, en in mijn ogen ook gedaan, door op de groepsfoto precies op die plaats te staan waardoor hij met de portofoon de andere kandi's moet coordineren. Jammer voor hem kwamen Froukje en Vief hem helpen en kon hij niet mollen. Wel raar dat hij dat ook gewoon toegeeft.
Weet je dat zeker, volgens mij is die quote niet precies.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #446 Gepost op: 14-01-2009, 00:50:14 »
De ticket to paradise theorie is weer wat aannemelijker geworden...

Nee, vorig jaar was die achtergrond er ook al.

Offline suuz87

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Everybody lies!!
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #447 Gepost op: 14-01-2009, 11:12:44 »
Ik zit me net te bedenken dat met de camara opdracht iedereen op een specifieke plek moest staan bij een camara, dus dat betekend dat Sebastiaan bij de tv's MOEST staan, want er was dus geen camara voor hem in de loods!! (?)

Offline califax

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #448 Gepost op: 14-01-2009, 11:32:24 »
Ik zit me net te bedenken dat met de camara opdracht iedereen op een specifieke plek moest staan bij een camara, dus dat betekend dat Sebastiaan bij de tv's MOEST staan, want er was dus geen camara voor hem in de loods!! (?)

Jawel zijn camera zat op de helm van Froukje, net zoals haar camera op zijn helm zat...

Offline suuz87

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Everybody lies!!
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #449 Gepost op: 14-01-2009, 11:36:19 »
Wie is hier in het rood.. Dennis!!


En wie is hier in het rood.. De mol??



EN: Vera staat ongeveer op de plek van Nicolette en die ging er ook als eerst uit!!!
Dus wie staat op de plek van Dennis?
(sorry ik ken de namen nog niet echt goed, maar volgens mij is dat Froukje of Vivienne?)
« Laatst bewerkt op: 14-01-2009, 11:41:53 door suuz87 »

Offline suuz87

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Everybody lies!!
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #450 Gepost op: 14-01-2009, 11:37:01 »
Jawel zijn camera zat op de helm van Froukje, net zoals haar camera op zijn helm zat...

Ja maar dat betekend dus dat hij bij de tv's moest staan!! En hoe konden ze dat aan het begin weten?

Offline Rutg3rDutchWolf

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • MWAM
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #451 Gepost op: 14-01-2009, 11:39:15 »
Wie is hier in het rood.. Dennis!!


En wie is hier in het rood.. De mol??



Toeval puur toeval. Kan niet anders!
Why don't I ever listen to me?

Offline timmyt

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #452 Gepost op: 14-01-2009, 11:59:54 »
Ik heb de aflevering gisteren nog eens terug gekeken en dit is wat mij toen erg opviel:

1 In de taxi waar de kandidaten mee aankomen ligt links in beeld een dikke envoloppe of een spons. Daar lijkt iets op te staan.
2 Als ze de loods in gaan staat er op de deur Cell 4. En een stukje verder nogmaals een 4. Dan vind ik niet sporen. (44>dd denis?)
3 In de loods komt sebastiaan opeens naar buiten met een camerahelm. Hij begint meteen met uitleg waar dat voor nodig is. Dit kan hij nooit zelf, zo snel, verzonnen hebben.
4 Als hij in beeld is zie je ook erg vaak Chelsea op de achtergrond. Maar ze zaten in belfast, toch?
5 De letter S komt enorm vaak voorbij.

Offline califax

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #453 Gepost op: 14-01-2009, 12:27:25 »
Ja maar dat betekend dus dat hij bij de tv's moest staan!! En hoe konden ze dat aan het begin weten?

3 In de loods komt sebastiaan opeens naar buiten met een camerahelm. Hij begint meteen met uitleg waar dat voor nodig is. Dit kan hij nooit zelf, zo snel, verzonnen hebben.

Kom op nou mensen, dat was toch zo klaar als een klontje...

Toen ze binnen kwamen en de complete groep nog bij de beeldschermen stonden konden ze zichzelf al op 1 van de camera's zien. Dus die was snel gevonden en hoorde bij Sebastiaan z'n beeldscherm.

Tuurlijk blijft hij dan daar staan, want hij hoeft niet meer naar zijn eigen camera te zoeken en op die manier kan hij de anderen helpen hun camera's te vinden.

En zo klein was dat gat in de muur nou ook weer niet. Toen Dennis voor het eerst die camera ontdekte (24:10) kun je al direct zien dat tie op een helm zit...

Offline marien

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #454 Gepost op: 14-01-2009, 14:16:48 »
Ten eerste, ik kan dr met mn verstand niet bij dat er vantevoren geen mol zou zijn! Natuurlijk was er wel een mol!
Ik ga me nu nog niet uitspreken over wie de mol is, dat kan je na één aflevering toch nooit zeggen, iedereen doet wel iets verdachts:
de één met de camera's
de ander me de topito's
enz.

het is gewoon zaak op te letten wie er elke aflevering weer een fout maakt;)
dus ik zeg nog niet wie mijn mol is:P Alhoewel ik natuurlijk wel een vermoeden hebt. Ik hebeen hint die jullie blijkbaar allemaal nog niet gzien hebben:D ::trots::

Offline RJBanthum

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #455 Gepost op: 14-01-2009, 14:19:57 »
Ten eerste, ik kan dr met mn verstand niet bij dat er vantevoren geen mol zou zijn! Natuurlijk was er wel een mol!
Ik ga me nu nog niet uitspreken over wie de mol is, dat kan je na één aflevering toch nooit zeggen, iedereen doet wel iets verdachts:
de één met de camera's
de ander me de topito's
enz.

het is gewoon zaak op te letten wie er elke aflevering weer een fout maakt;)
dus ik zeg nog niet wie mijn mol is:P Alhoewel ik natuurlijk wel een vermoeden hebt. Ik hebeen hint die jullie blijkbaar allemaal nog niet gzien hebben:D ::trots::

Dit lijkt me een geweldige positie: Je kunt na afl. 1 inderdaad niks zeggen. Wie weet hebben we de mol helemaal niet onderscheidend aan het werk gezien, en dan kan je onmogelijk met zekerheid / logica zeggen dat deze of gene de mol is. Tactiek voor bij de test is dan ook: kies antwoordmogelijkheden die op de meeste personen betrekking heeft. Heb je de meeste zekerheid :) Altijd iemand die het slechter doet.

Het is precies zoals jij zegt: je moet het gedrag analyseren en terugkoppelen op vorige afleveringen en als het plaatje DAN klopt: dan heb je een mol te pakken. Was vorig jaar eigenlijk precies zo :P

Offline tom_mmetje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #456 Gepost op: 14-01-2009, 14:22:23 »
Ik hebeen hint die jullie blijkbaar allemaal nog niet gzien hebben:D ::trots::

En wat is de hint dan wel??  ::hug::
1. Paula; 2. Froukje; 3. Froukje

Offline califax

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #457 Gepost op: 14-01-2009, 14:25:47 »
Ten eerste...

En ten tweede? ;)

Ik hebeen hint die jullie blijkbaar allemaal nog niet gzien hebben:D ::trots::

Daar is het forum toch voor? Kom maar op met die hint... :)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #458 Gepost op: 14-01-2009, 14:37:43 »
Daar is het forum toch voor? Kom maar op met die hint... :)
Ach, ik kan me er wel iets bij voorstellen dat mensen hint nu nog voor zich houden. Sommige hint worden nogal hard de grond in gestampt hier. Ik heb zelf ook iets, maar wacht in elk geval nog even af of het stand houdt tijdens aflevering 2. Als Jon de volgende ronde af valt zie ik wel verder.

Vindt wel lastig om te keizen of ik mijn pool ga invullen aan de hand van mijn intuitie of aan de hand van mijn theorie.

Offline timmyt

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 (08-01-2009)
« Reactie #459 Gepost op: 14-01-2009, 14:43:55 »
Ik heb de aflevering gisteren nog eens terug gekeken en dit is wat mij toen erg opviel:

1 In de taxi waar de kandidaten mee aankomen ligt links in beeld een dikke envoloppe of een spons. Daar lijkt iets op te staan.
2 Als ze de loods in gaan staat er op de deur Cell 4. En een stukje verder nogmaals een 4. Dan vind ik niet sporen. (44>dd denis?)
3 In de loods komt sebastiaan opeens naar buiten met een camerahelm. Hij begint meteen met uitleg waar dat voor nodig is. Dit kan hij nooit zelf, zo snel, verzonnen hebben.
4 Als hij in beeld is zie je ook erg vaak Chelsea op de achtergrond. Maar ze zaten in belfast, toch?
5 De letter S komt enorm vaak voorbij.

Oke op 3 is geantwoord... (Alhoewel de helm in de muur voor het pakken lag. Waarom komt hij dan weer de loods ingelopen met de helmcamera op? Hij hoefde er (volgens mij) echt niet voor om te lopen...) ;) Maar wat voor de ander opmerkingen? Vooral dat ding in de taxi vind ik erg vreemd.

En nog een gedachtenkronkel... Misschien dat dit forum ook door echte mollen (uit de serie) bezocht wordt... Misschien worden we hier ook wel gemolt... ;)