Auteur Topic: De mol was al bekend theorie  (gelezen 39714 keer)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: De mol was al bekend theorie
« Reactie #100 Gepost op: 10-01-2009, 18:18:48 »
Ja, dat staat hier ook allemaal al ergens, desalniettemin waren er nog twijfelaars, dus ik denk, ik zal het nog eens wat duidelijker zeggen.
The British are not impressed.

Offline Liett

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De mol was al bekend theorie
« Reactie #101 Gepost op: 11-01-2009, 00:32:05 »
maar in het dagboek van de mol vind ik het er eigenlijk wel op neerkomen dat de mol het écht pas op dat moment wist.. opzich geloof ik daar niet meer zo in & je moet ook niet alles te serieus nemen in het dagboek, maar wat schieten ze op met zo'n stuk? als ze ons op zo'n manier ook al gaan voorliegen?
(zullen vast verklaringen voor zijn, die hoop ik dan van jullie te horen ::hypocriet:: )

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: De mol was al bekend theorie
« Reactie #102 Gepost op: 11-01-2009, 00:40:46 »
Ik denk dat het dagboek ook best een trick kan zijn

Offline SmoothGuy

  • Forumlid
Re: De mol was al bekend theorie
« Reactie #103 Gepost op: 11-01-2009, 02:47:30 »
Aansluitend op deze theorie:

Ze arriveren niet allemaal tegelijk, en bij iedere nieuwe aankomst zegt PJH dat er nog geen mol is (zou je kunnen interpreteren als; de mol is nog niet gearriveerd).

Dit zou alleen automatisch betekenen dat degene die als laatste het huis binnenkomt de mol is, en het gedoe eromheen dat dat meer een spel is om geld in/uit de pot te krijgen ...

 ::bravo::

Offline Bubbeltje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Mag ik jouw pet Edo? Ik eet hem thuis wel op."
Re: De mol was al bekend theorie
« Reactie #104 Gepost op: 14-01-2009, 15:26:50 »
Ik kom op de volgende overtuiging uit:

Anton (met wellicht de SMS) heeft vooraf, door interviews, bepaald wie de mol zou worden. Maar dat is niet bekend gemaakt.
De kandidaten komen zonder mol-in-hun-midden aan in Noord Ierland. Dan komt het spel, en een sollicitatieronde met de SMS.
De mol weet dan pas dat hij mol is tijdens de laptopproef.
Wellicht dat Anton een short-list had, waardoor de SMS nog kon kiezen. (nog waarschijnlijker eigenlijk).

Dan zegt het niets of iemand ja of nee antwoordde op de vraag van PJ. De mol kan ook nog bij de Nee-zegger zitten, als zal hij/zij wel erg verrast zijn.

Kijk, dit komt meer in de richting... ik geloof namelijk ook niet dat ze volledig mol-loos waren, maar wel dat het zo is dat de mol nog niet wist dat hij of zij de mol was.  ::)

Lijkt me een te grote gok met een te groot risico om er maar ter plekke een mol uit te vissen hoor. Wellicht heeft de SMS er ook al láng van tevoren naar gekeken - was de mol min of meer voor hen ook duidelijk - en waren die gesprekken alleen voor 't leuke.

Maar 't blijft hoe dan ook tot 't eind van deze serie gissen hoe het gegaan is. Of misschien zullen we 't wel nooit weten. ::zwaai::
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: De mol was al bekend theorie
« Reactie #105 Gepost op: 14-01-2009, 16:05:27 »
Maar 't blijft hoe dan ook tot 't eind van deze serie gissen hoe het gegaan is. Of misschien zullen we 't wel nooit weten. ::zwaai::

Ja, ik weet zeker dat hoe het ook gegaan is, het verhaal altijd zal blijven dat de mol pas ter plekke is gekozen is.
TENZIJ dit hele gebeuren op de één of andere manier een hint is naar de mol, maar dat verwacht ik niet.

Dit is gewoon weer een nieuwe wending die aangekondigd kan worden om toch weer nieuwe kijkers te trekken, net als het vastketenen in de laatste ER. Denk ik hoor.

Offline Renske.

  • Forumlid
Re: De mol was al bekend theorie
« Reactie #106 Gepost op: 14-01-2009, 16:14:22 »
Aansluitend op deze theorie:

Ze arriveren niet allemaal tegelijk, en bij iedere nieuwe aankomst zegt PJH dat er nog geen mol is (zou je kunnen interpreteren als; de mol is nog niet gearriveerd).

Dit zou alleen automatisch betekenen dat degene die als laatste het huis binnenkomt de mol is, en het gedoe eromheen dat dat meer een spel is om geld in/uit de pot te krijgen ...

 ::bravo::

Haha, dat zou inderdaad ook kunnen, ik ben net nieuw hier, maar ben toch ook wel benieuwd.
Alleen ik zie heel vaak SMS staan, ben ik heel dom als ik niet snap wat jullie daarmee bedoelen?

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: De mol was al bekend theorie
« Reactie #107 Gepost op: 14-01-2009, 16:15:17 »
Haha, dat zou inderdaad ook kunnen, ik ben net nieuw hier, maar ben toch ook wel benieuwd.
Alleen ik zie heel vaak SMS staan, ben ik heel dom als ik niet snap wat jullie daarmee bedoelen?

SMS is de afkorting van Secret Mole Society, zoals de 4 oud-mollen worden aangeduid in aflevering 1.

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De mol was al bekend theorie
« Reactie #108 Gepost op: 15-01-2009, 15:53:14 »
Het is zeer onwaarschijnlijk, nee... onmogelijk, dat er nog geen mol bekend was toen de deelnemers in dat huis arriveerden. Los van de onderhandelingen, ben je niet zo maar een mol. Dat kost voorbereiding en die kan je niet even in een uurtje proppen. Kortom: er was dus wel een mol.

PJH kreeg echter de tekst 'er is nog geen mol' en het zou tegen de geest van het programma zijn als dat een leugen was. De tekstschrijver moet dus bedoeld hebben 'er is [hier] nog geen mol', terwijl PJH (als hij het inderdaad niet weet) dacht te lezen dat er nog een mol gekozen moest worden. Als deze lezing klopt dan is niet Hans, maar Froukje de mol - dat is namelijk de laatste die binnenkomt (Hans is wel de laatste die achter de laptop gaat zitten).

Overigens kan Hans het eigenlijk niet zijn, hij is de enige met een bril op. Dat de groep lachte toen hij achter het scherm zat snap ik wel... de weerspiegeling moet te zien geweest zijn.

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De mol was al bekend theorie
« Reactie #109 Gepost op: 15-01-2009, 16:21:03 »
Het is zeer onwaarschijnlijk, nee... onmogelijk, dat er nog geen mol bekend was toen de deelnemers in dat huis arriveerden. Los van de onderhandelingen, ben je niet zo maar een mol. Dat kost voorbereiding en die kan je niet even in een uurtje proppen. Kortom: er was dus wel een mol.

Met die voorbereiding ben ik het helemaal eens. In de laatste aflevering van vorig seizoen bleek duidelijk dat Dennis heel goed op de hoogte was van alles dat ging komen. Dat regel je niet even in 10 minuten per dag "biechten".

Ik verwacht echter niet dat de onderhandelingen met de mol zo veel verschillen van die met de andere deelnemers. Dus dat zou geen probleem opleveren.

Citaat
PJH kreeg echter de tekst 'er is nog geen mol' en het zou tegen de geest van het programma zijn als dat een leugen was. De tekstschrijver moet dus bedoeld hebben 'er is [hier] nog geen mol', terwijl PJH (als hij het inderdaad niet weet) dacht te lezen dat er nog een mol gekozen moest worden. Als deze lezing klopt dan is niet Hans, maar Froukje de mol - dat is namelijk de laatste die binnenkomt (Hans is wel de laatste die achter de laptop gaat zitten).

Ben er nog steeds niet achter wat we met die tekst van PJH aan moeten. Normaliter wéét hij wel degelijk wie de mol is.



Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De mol was al bekend theorie
« Reactie #110 Gepost op: 15-01-2009, 16:31:48 »
Maar PJH wilde ditmaal expliciet niet weten wie de mol was. Vorig jaar was hij volgens mij door de productie er van op de hoogte gebracht.

En hoe het uitgelegd gaat worden: "Er is nog geen mol" op de MFD tijdens het vragenvuur. Daar zal wel iets uit komen dat..

- of de mol nog niet in het gebouw was >> er is nog geen mol binnen >> wie kwam als laatste? Was dat niet Anniek of Froukje?
- of de mol pas de mol is na het groene scherm

Of ze zullen zeggen: de hint zit hem in: R. is nog geen mol >> Rick is nog geen mol omdat ie nog geen groen licht kreeg (vandaar de scène met de laptop en het groene of rode scherm ;)). Kortom, ze kunnen alle kanten op met die ene zin die PJH moest oplezen.

Persoonlijk lijkt het mij ook te kort dag om pas na de SMS de mol uit te kiezen. Dennis wist ruim van te voren waar al het geld lag in dat luxe cruise schip (maar in plaats daar van ging ie zo lang mogelijk op zo'n plastic motor een motorgame spelen  ;D) en Milouska wist waar de 2x -1000 euro lag bij de 1ste opdracht met memory. Natuurlijk kun je zulke dingen bij wijze van op de ochtend voor de daadwerkelijke aflevering doorgeseind krijgen als mol. Maar 't lijkt mij handiger als mol als je ruim van te voren van dergelijke dingen op de hoogte bent.

Als je het pas vlak van te voren krijgt zul je eerder krijgen: "wat was het nu ook alweer?" >> zenuwachtigheid omdat je pas zo kort op de hoogte bent van de opdracht. Ik kies dus voor: er was al wel een mol, maar die werd pas ingeluid als mol toen hij/zij het groene scherm te zien kreeg. Pas dan ben je in charachter als mol als je snapt wat ik bedoel. En dan klopt de zin: er is nog geen mol ook prima. Want de mol werd pas echt de mol na het groene scherm en eerder nog niet.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: De mol was al bekend theorie
« Reactie #111 Gepost op: 15-01-2009, 16:50:12 »
PJ wist het niet en vorig jaar wist hij het ook niet, tot de opdracht in het luxe hotel, daar had hij een kort gesprekje met de mol, dit is uiteindelijk in de montage gesneuveld.
The British are not impressed.

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De mol was al bekend theorie
« Reactie #112 Gepost op: 15-01-2009, 16:56:18 »
PJH heeft deze week in een interview (EO?) duidelijk gezegd dat hij ook al tijdens de opnames op de hoogte is van de identiteit van de mol.

"Er is nog geen mol" is niet tegen iedereen gezegd. Bij Dennis en Rick is uit de beelden zelfs met zekerheid te halen dat dit niet gezegd is:

Uitzonderingen:

- Dennis - "Ik heb nog één belangrijke vraag voor jou: Wil je de mol zijn?"

- Rick - "Ik heb nog één belangrijke vraag voor jou: Wil je de mol zijn?" (Rick lijkt niet erg verbaast)

- Vivienne - "Wil jij de mol zijn?" (niet duidelijk wat vooraf gezegd is)

- Froukje - "Je wil de mol zijn?" (niet duidelijk wat vooraf gezegd is)



De rest kreeg wel te horen dat er nog geen mol was
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: De mol was al bekend theorie
« Reactie #113 Gepost op: 15-01-2009, 17:01:52 »
Dat heb ik hem niet horen zeggen. Volgens mij zei hij alleen dat 8 ja en 2 nee wel klopte. Van den Brink begreep hem niet helemaal toen PJ zei dat er veel gelogen werd. TvdB dacht dat dat vanuit de productie was, maar PJ bedoelde dat dat bij de kandidaten onderling zo is.
Hoe kan PJ nu weten wie de mol is en dan tijdens de opnames volkomen verrast zijn toen de persoon waarvan hij dacht dat het de mol was eruit vloog?

"Er is nog geen mol" is niet tegen iedereen gezegd.
Welkom in de wondere wereld van de montage!
The British are not impressed.

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De mol was al bekend theorie
« Reactie #114 Gepost op: 15-01-2009, 17:37:55 »
Wellicht heb ik dat dan verkeerd geïnterpreteerd.


Welkom in de wondere wereld van de montage!

Die is niet nieuw voor mij. Blijfy staan dat uit de zinsopbouw die bij Dennis en Rick wordt gebruikt, vrijwel zeker is dat daar niet de mededelijg dar er nog geen mol is, aan vooraf is gegaan.
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Liett

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De mol was al bekend theorie
« Reactie #115 Gepost op: 15-01-2009, 21:44:49 »
als ik het dagboek van deze én vorige week zo lees..
..ik geloof het wel
volgens mij was er nog geen mol aan het begin van de serie
wel een potentiele, maar niet officieel

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De mol was al bekend theorie
« Reactie #116 Gepost op: 16-01-2009, 14:27:20 »
"Er is nog geen mol" is niet tegen iedereen gezegd. Bij Dennis en Rick is uit de beelden zelfs met zekerheid te halen dat dit niet gezegd is

Of dat zo met zekerheid valt te zeggen weet ik niet:

"Er is nog geen mol, wat vind je daar van" - "..." - "Dan heb ik nog een belangrijke vraag voor je ..."

Maar belangrijker (voor mijn uitleg van de theorie) is dat PJH het wel tegen Hans zegt. Hans komt als een na laatste binnen (dat blijkt uit de beelden van de verzamelkamer). Dus als de mol Rick of Dennis zou zijn dan zou de tekst niet kloppen. Er vanuitgaand dat er dus al wel een mol gekozen was.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De mol was al bekend theorie
« Reactie #117 Gepost op: 16-01-2009, 14:41:14 »
Wat ik me dus afvraag: in hoeverre is het mogelijk om een mol ter plaatse te kiezen? Er zijn bepaalde opdrachten die uitermate geschikt zijn om te verpesten, maar die vereisen wel enige handigheid om dat ''ongemerkt'' te kunnen doen. Bekende voorbeelden zijn de slip-oefening in Montreal, en de ski-opdracht in Portugal.

Het mag duidelijk zijn dat het vooraf bekend maken van opdrachten niet zal kunnen, tenminste: niet ten opzichte van kandidaten die de mol niet zijn.

Ik denk dat je in dit geval dus niet 1 mol, maar een mol-team nodig hebt, om dit in goede banen te leiden.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: De mol was al bekend theorie
« Reactie #118 Gepost op: 16-01-2009, 15:53:04 »
In een gesprek met Hans Schiffers zegt Inge Ipenburg dat ze het jammer vindt dat er maar zo weinig getoond is van de gesprekken die zij en de andere ex-mollen hadden met de kandidaten. Ze hebben ze stevig aan de tand gevoeld, aldus Inge.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: De mol was al bekend theorie
« Reactie #119 Gepost op: 16-01-2009, 18:45:30 »
In een gesprek met Hans Schiffers zegt Inge Ipenburg dat ze het jammer vindt dat er maar zo weinig getoond is van de gesprekken die zij en de andere ex-mollen hadden met de kandidaten. Ze hebben ze stevig aan de tand gevoeld, aldus Inge.

Misschien krijgen we daarvan in de laatste aflevering nog wel het e.e.a. te zien