Auteur Topic: Leuke ideeen voor volgend seizoen (10) WIDM.  (gelezen 19720 keer)

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Leuke ideeen voor volgend seizoen (10) WIDM.
« Gepost op: 17-01-2009, 23:19:22 »
Aangezien het volgend jaar het 10de seizoen wordt van WIDM, dacht ik.. Wat zou jij nou echt geweldig vinden voor het jubileum van 10 jaar Widm.

Ik zelf dacht aan.. alle mollen in de serie.. Of meer kandidaten..
Wat denken jullie?  :D

Misschien dat de AVRO het leest en denkt.. he, best wel een leuk idee.  :)
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline vlees

  • Forumlid
Re: Leuke ideeen voor volgend seizoen (10) WIDM.
« Reactie #1 Gepost op: 17-01-2009, 23:28:44 »
moeilijkere opdrachten die met teamwork wel te halen zijn
en geen BN'ers aub :P
of 5 BN'ers en vijf "normale" mensen

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Leuke ideeen voor volgend seizoen (10) WIDM.
« Reactie #2 Gepost op: 18-01-2009, 00:01:06 »
Wat mij best leuk lijkt, is dat elke BNer dan niet voor zichzelf speelt, maar voor een goed doel (die hij/zij natuurlijk zelf mag uitkiezen), en dat het uiteindelijk gewonnen bedrag door de winnaar gaat dan dus naar zijn/haar goede doel :P BNers hebben het over het algemeen wel genoeg geld en de mensen waarvoor ze dan zouden spelen niet, en op die manier maakt WIDM vind ik ook een soort statement.

Je bedoelt een soort Bobo's in the bush.? Maar dan met een mol ertussen?
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Leuke ideeen voor volgend seizoen (10) WIDM.
« Reactie #3 Gepost op: 18-01-2009, 00:46:09 »
Aangezien het volgend jaar het 10de seizoen wordt van WIDM, dacht ik.. Wat zou jij nou echt geweldig vinden voor het jubileum van 10 jaar Widm.

Ik zelf dacht aan.. alle mollen in de serie.. Of meer kandidaten..
Wat denken jullie?  :D

Alle mollen in een serie om te zoeken naar een supermol (George 8) ;D) maar dan heb je wel een kandidaat te weinig. Veel meer kandidaten is volgens mij niet haalbaar: een grotere groep vereist nog meer aangepaste opdrachten. Eén of twee kandidaten extra is dan weer wel mogelijk (denk aan seizoen 3 in Portugal).

Wat mij best leuk lijkt, is dat elke BNer dan niet voor zichzelf speelt, maar voor een goed doel (die hij/zij natuurlijk zelf mag uitkiezen), en dat het uiteindelijk gewonnen bedrag door de winnaar gaat dan dus naar zijn/haar goede doel :P BNers hebben het over het algemeen wel genoeg geld en de mensen waarvoor ze dan zouden spelen niet, en op die manier maakt WIDM vind ik ook een soort statement.

Maar de Mol moet er sowieso voor zorgen dat de pot zo leeg mogelijk blijft/wordt. Als iedereen fanatiek voor zijn/haar goede doel speelt behalve één persoon, dan is het direct duidelijk wie de Mol is. Bovendien zal ook de Mol een goed doel opgeven dat al op voorhand geen winstkans heeft.
2024: wie is de Mol?

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Leuke ideeen voor volgend seizoen (10) WIDM.
« Reactie #4 Gepost op: 18-01-2009, 01:19:05 »
Wat mij betreft moeten ze het spel helemaal hetzelfde laten, al zou het wel leuk zijn het weer eens met onbekende nederlanders te doen... Maar alleen als ik mee mag doen, want stiekem vindt ik het met BNer wel leuker.

Ik heb wel een goede suggestie wat ze wel kunnen doen: Monteer naast de tv uitzending nog een tweede dubbel zo lange versie van de aflevering voor op internet of digitale tv!! Dan kunnen ze daarin meer tijd nemen voor de opdrachten, waardoor ze beter tot hun recht komen, en ook meer beelden van buiten de opdrachten laten zien. Daar maak je mij wel blij mee.

Wat misschien ook wel intressant kan zijn is een (semi-)live versie, waarbij je als kijker op een één of andere manier interactief betrokken kan zijn bij de serie. Ik weet verder niet hoe dat zou moeten werken.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Leuke ideeen voor volgend seizoen (10) WIDM.
« Reactie #5 Gepost op: 18-01-2009, 01:33:39 »
"SMS NADJA naar 8888 als jij wilt dat Nadja de mol is!"

Of, ik weet het niet meer precies. Volgens mij was er ooit eens een programma waar mensen op de vlucht werden gestuurd, Nederland in. Eens in de week was er dan een live-uitzending waar de kandidaten vanuit een telefooncel (voordat er mobiele telefoons bestonden en je wilde toch buiten de deur een telefoontje plegen, daarvoor stonden er telefooncellen in het hele land. Uiteraard gebruikte men deze alleen in uiterste noodgevallen en niet voor dergelijke onzin als "ik ben nu onderweg ik ben zo thuis doei moet ik nog langs de winkel heb jij truus nog gebeld vandaag en we eten toch niet weer stamppot"). Enfin, de kandidaten tijdens de uitzending live vanuit een telefooncel. Ze mochten niet ontdekt worden.
Dit was uitermate spannend en had enige publieksparticipatie. Wie een stel kandidaten ergens zag kon dan ook contact opnemen en iets winnen of zo. Het lijkt me leuk een dergelijk iets in widm te verwerken, volgaarne zet ik hiermede het mol-redactieteam aan het brainstormen.
The British are not impressed.

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: Leuke ideeen voor volgend seizoen (10) WIDM.
« Reactie #6 Gepost op: 18-01-2009, 02:05:57 »
Misschien mensen laten stemmen op de leukste opdrachten uit voorgaande seizoenen en dan soortgelijke opdrachten gebruiken :) Of als redactie gewoon zelf de topopdrachten kiezen.

Offline Renske.

  • Forumlid
Re: Leuke ideeen voor volgend seizoen (10) WIDM.
« Reactie #7 Gepost op: 18-01-2009, 09:38:19 »
Wat mij best leuk lijkt, is dat elke BNer dan niet voor zichzelf speelt, maar voor een goed doel (die hij/zij natuurlijk zelf mag uitkiezen), en dat het uiteindelijk gewonnen bedrag door de winnaar gaat dan dus naar zijn/haar goede doel :P BNers hebben het over het algemeen wel genoeg geld en de mensen waarvoor ze dan zouden spelen niet, en op die manier maakt WIDM vind ik ook een soort statement.

Volgens mij heb je dan ook minder snel kandidaten die geld uit de pot halen zodat hij/zij meer kans heeft om langer in het spel blijven, want als je voor een goed doel speelt heb je meer het 'heldengevoel' dat je geld in de pot wilt brengen én het spel wilt winnen. Sommigen vergaten dat eerste gedeelte wel eens (NADJA-.-), en zelf vind ik het leuker als er geld in de pot komt en minder van die nep-mollen tussen zitten. (Y)

Dat is toch altijd al zo? De bn'ers geven hun geld toch al aan een goed doel? Dat heb ik tenminste altijd begrepen.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Leuke ideeen voor volgend seizoen (10) WIDM.
« Reactie #8 Gepost op: 18-01-2009, 10:03:29 »
Volgens mij was er ooit eens een programma waar mensen op de vlucht werden gestuurd, Nederland in. Eens in de week was er dan een live-uitzending waar de kandidaten vanuit een telefooncel (voordat er mobiele telefoons bestonden en je wilde toch buiten de deur een telefoontje plegen, daarvoor stonden er telefooncellen in het hele land.

WANTED!  ;D

Tros Wanted was een tv-programma uit 1998 dat werd uitgezonden door de TROS op de publieke omroep. Het was de Nederlandse versie van het Engelse programma Wanted en werd gepresenteerd door Jack van Gelder en Mabel van Dungen. Een team van experts in de live-uitzending stond onder leiding van Klaas Wilting. Het was een multimedia spelshow waarbij de kijker betrokken was, maar het kan zelfs gezien worden als de eerste realityserie in Nederland.

Voor het TROS-programma Wanted reisden drie teams van elk twee kandidaten 18 uur per dag, 7 dagen per week kris kras door Nederland. Ze werden op de hielen gezeten door drie professionele jagers.

Binnen dit spel was Nederland opgedeeld in blokken van 10 bij 10 kilometer. Kandidaten moesten elke dag minstens één blok verder reizen, waarbij ze nooit meer tijdens hun vlucht in een al eerder bezocht blok mochten terugkeren. Kandidaten mochten uitsluitend per openbaar vervoer reizen. Het reizen op eigen lichaamskracht, zoals fietsen, roller-skaten en lopen, was toegestaan. Ze mochen niet liften of meerijden met familie, vrienden of kennissen. Kandidaten mochtn voor hun reis en overnachtingen alleen gebruik maken van het daggeld dat hen door de Wanted-organisatie was verstrekt. Ook hun eten en drinken moesten van dit geld betalen. Om het nog moeilijker te maken moesten kandidaten elke dag een opdracht volbrengen en als bewijs filmen. Deze opdrachten werden elke week aan het begin van de reis door presentator Jack van Gelder aan de kandidaten verstrekt. En natuurlijk moesten kandidaten zorgen dat ze niet gevonden werden door de jager. Lukte dit alles dan ontvingen ze een dagprijs van 1500 gulden. Tijdens de live-uitzendingen, waren kandidaten verplicht een uur lang in een telefooncel van hun keuze te verblijven. De plaats van deze cel was voor de jagers onbekend. Door middel van tips uit het land kon de jager achter de exacte locatie van de telefooncel komen en zo de kandidaten vinden. Daarnaast mocht de jager tijdens de uitzending de hulp inroepen van taxi-chauffeurs, politie, brandweer, koeriers enzovoort.

Van de Engelse versie zijn twee seizonen gemaakt. De serie was populair, maar ontzettend duur om te maken. Beeltelefoonverbindingen, camcorders and mobiele telefoon technologie waren erg kostbaar in 1997; andere kosten en logistieke problemen betekende daar het einde van de show. Het format is internationaal verkocht, waaronder dus aan de TROS. ABC in de Verenigde Staten spendeerde 2 miljoen dollar aan een pilot die uiteindelijk de televisie niet heeft gehaald. In Nederland is slechts 1 seizoen gemaakt. Hoewel een nieuw seizoen werd aangekondigd is het programma een stille dood gestorven


Leuk programma was dat ja :) Van mij mogen ze wel zo'n mix doen van Wanted en WIDM :P Dat ze dus en uit de handen moeten blijven van jagers, onder tussen opdrachten doen (terwijl de mol het probeert te saboteren), topito's onderweg vinden en op tijd in een telefooncel staan. Ofzo. Of doe het andersom, de kandidaten gaan de mol opjagen  ::rofl:: Verder, doe mij maar als afsluiting (tenminste, ik ga er vanuit dat WIDM 10 de laatste zal zijn) gewoon zoals het begonnen is op de NLse tv. Ofwel, WIDM met onbekende nederlanders. Back to basic, geen topito's, geen jokers en 1 vrijstelling voor 1 kandidaat. Niet dat WIDM met BN'ers niet leuk is, zeker wel, maar zonder BN'ers heeft meer zo zijn charme. Zeker als ik nu de eerste series weer bekijk met de biechten die nog gedaan werden voor het thuisfront e.d. :)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: Leuke ideeen voor volgend seizoen (10) WIDM.
« Reactie #9 Gepost op: 18-01-2009, 11:32:21 »
Wat er van mij volgend seizoen in mag, is dat bij elke test de (niet-mol) kandidaat die door de overige kandidaten het meest wordt verdacht, de volgende test meteen een goed antwoord fout gerekend krijgt.

Zo ben je meteen van al dat nep-mollen af.
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Rubmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Leuke ideeen voor volgend seizoen (10) WIDM.
« Reactie #10 Gepost op: 18-01-2009, 11:54:51 »
Wat mij best leuk lijkt, is dat elke BNer dan niet voor zichzelf speelt, maar voor een goed doel (die hij/zij natuurlijk zelf mag uitkiezen), en dat het uiteindelijk gewonnen bedrag door de winnaar gaat dan dus naar zijn/haar goede doel :P BNers hebben het over het algemeen wel genoeg geld en de mensen waarvoor ze dan zouden spelen niet, en op die manier maakt WIDM vind ik ook een soort statement.

Volgens mij heb je dan ook minder snel kandidaten die geld uit de pot halen zodat hij/zij meer kans heeft om langer in het spel blijven, want als je voor een goed doel speelt heb je meer het 'heldengevoel' dat je geld in de pot wilt brengen én het spel wilt winnen. Sommigen vergaten dat eerste gedeelte wel eens (NADJA-.-), en zelf vind ik het leuker als er geld in de pot komt en minder van die nep-mollen tussen zitten. (Y)

Dat is dan ook lekker als je de mol bent, dan zorg je er dus voor dat er zo min mogelijk geld naar een goed doel gaat. Lijkt me helemaal niks.

Offline E-ri-Q

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Leuke ideeen voor volgend seizoen (10) WIDM.
« Reactie #11 Gepost op: 18-01-2009, 12:17:10 »
Gewoon nog een keer met onbekende nederlanders!

Offline The Hedgehog

  • Forumlid
Re: Leuke ideeen voor volgend seizoen (10) WIDM.
« Reactie #12 Gepost op: 18-01-2009, 13:00:34 »
Serie met onbekende Nederlanders!

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Leuke ideeen voor volgend seizoen (10) WIDM.
« Reactie #13 Gepost op: 18-01-2009, 13:22:39 »
Serie met alleen die-hard molfanaten! 
Tell me what your telescope says

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Leuke ideeen voor volgend seizoen (10) WIDM.
« Reactie #14 Gepost op: 18-01-2009, 14:46:01 »
Serie met alleen die-hard molfanaten! 

*meldt zich alvast aan ;D
2024: wie is de Mol?

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Leuke ideeen voor volgend seizoen (10) WIDM.
« Reactie #15 Gepost op: 18-01-2009, 21:38:36 »
Ik vind WIDM denk ik net iets leuker met bekende NL'ers dus dat mogen ze van mij zo laten. Iets wat er misschien gedaan kan worden is polls openen waar fans kunnen stemmen op hun favoriete opdracht(en). Dat is een hele goede manier voor de productie om te zien wat voor 'n soort opdrachten de kijker leuk vindt.
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Leuke ideeen voor volgend seizoen (10) WIDM.
« Reactie #16 Gepost op: 19-01-2009, 09:14:49 »
Serie met alleen die-hard molfanaten! 

Whehe, lijkt  mij ook een goed idee:P:P
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Leuke ideeen voor volgend seizoen (10) WIDM.
« Reactie #17 Gepost op: 19-01-2009, 11:37:55 »
Serie met alleen die-hard molfanaten! 

Hoor ik m'n naam roepen? ::) ;D
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Mollemaarten

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Weg van teruggeweest!
Re: Leuke ideeen voor volgend seizoen (10) WIDM.
« Reactie #18 Gepost op: 19-01-2009, 11:40:19 »
Serie met alleen die-hard molfanaten! 

Yeah!! Die zie ik wel zitten, want PJ houdt van ons ;D
Je kunt ze uitroken, wegjagen, soms vang je er zelfs een, maar je weet wat ze zeggen...

Offline the_shagster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik was de mol!
Re: Leuke ideeen voor volgend seizoen (10) WIDM.
« Reactie #19 Gepost op: 19-01-2009, 19:12:44 »
Serie met alleen die-hard molfanaten! 

Ik doe mee ;D :P

Wat ook leuk is de 5 runnerups en de 5 1e afvallers van de bn series. soort 2e kans dus.