Auteur Topic: Aflevering 4 (29-01-2009)  (gelezen 71094 keer)

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: Aflevering 4 (29-01-2009)
« Reactie #140 Gepost op: 29-01-2009, 23:53:50 »
Het is ook rot voor diegene die het spel wint uiteindelijk, bijna 6000 euro uit de pot, is niet niks. En ze deden er nogal lacherig over, vooral Anniek viel me op.  >:D  haha zou zo geweldig zijn als de mol hier achter zit, een topmol als dat zo zou blijken.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 (29-01-2009)
« Reactie #141 Gepost op: 29-01-2009, 23:57:44 »
Is het logisch om te denken dat de mol iemand heeft ingevuld die veel wordt verdacht, en waarvan het onwaarschijnlijk was dat de anderen deze persoon zouden noemen, om zo te proberen te voorkomen dat er geld in de pot zou komen?
Bijvoorbeeld : Anniek noemt als enige Froukje met als reden zij heeft haar boekje niet, dus een achterstand. Eigenlijk vond ik het vreemd dat niemand anders hiermee kwam. Tenzij velen Froukje verdenken de mol te zijn, dan is het weer logisch dat ze haar niet noemen.
Het feit dat Paula zo vaak genoemd is, is waarschijnlijk ook wel een teken dat zij weinig verdacht is geworden door de kandi's.

Edit: de mol zou ook iemand kunnen noemen die op het goede spoor zit, en van wie het onwaarschijnlijk is dat die afvalt. Als die persoon de meerderheid heeft en toch niet afvalt, komt er ook geen geld in de pot.
« Laatst bewerkt op: 30-01-2009, 00:02:11 door tureluurs »

Offline Reinder

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 (29-01-2009)
« Reactie #142 Gepost op: 30-01-2009, 00:00:22 »
@Reinder: hetgeen wat Dennis op het tafeltje gooide was zijn mollenboekje aka notitieboekje.
Damn, zie je wel dat ik nooit een sneaky dingetje ontdek? :P

Offline juul4

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • proud to be a Molloot
Re: Aflevering 4 (29-01-2009)
« Reactie #143 Gepost op: 30-01-2009, 00:05:42 »
@Reinder: hetgeen wat Dennis op het tafeltje gooide was zijn mollenboekje aka notitieboekje.



Hoe weet je dat zo zeker? Hij gooit idd iets op tafel, heel achteloos. Dat heb ik nog nooit iemand anders zien doen.
Hoewel iedereen zich vandaag wat 'mollig' gedroeg en daar ook uitgebreid de kans voor kreeg, blijft Dennis (voorlopig) nog even mijn mol.  ::jaja::
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: Aflevering 4 (29-01-2009)
« Reactie #144 Gepost op: 30-01-2009, 00:06:03 »
Is het logisch om te denken dat de mol iemand heeft ingevuld die veel wordt verdacht, en waarvan het onwaarschijnlijk was dat de anderen deze persoon zouden noemen, om zo te proberen te voorkomen dat er geld in de pot zou komen?
Bijvoorbeeld : Anniek noemt als enige Froukje met als reden zij heeft haar boekje niet, dus een achterstand. Eigenlijk vond ik het vreemd dat niemand anders hiermee kwam. Tenzij velen Froukje verdenken de mol te zijn, dan is het weer logisch dat ze haar niet noemen.
Het feit dat Paula zo vaak genoemd is, is waarschijnlijk ook wel een teken dat zij weinig verdacht is geworden door de kandi's.

Was het algemeen geweten dat Froukje haar boekje kwijt was? Want ik geloof dat Anniek ook iets zei van, "ze schrijft zo weinig op", dan lijkt het alsof de anderen nog altijd denken dat ze haar boekje nog heeft. Sebastiaan wist sowieso van het boekje af, maar wisten de anderen dat ook, dan kan je misschien daarop voortgaan. Het is een heel logische denkpiste dat Anniek Froukje noemt maar zit er misschien meer achter? Is inderdaad raar dat de anderen daar niet aan dachten.
« Laatst bewerkt op: 30-01-2009, 00:07:54 door feniks »

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 (29-01-2009)
« Reactie #145 Gepost op: 30-01-2009, 00:11:22 »
Hoe weet je dat zo zeker? Hij gooit idd iets op tafel, heel achteloos. Dat heb ik nog nooit iemand anders zien doen.
Hoewel iedereen zich vandaag wat 'mollig' gedroeg en daar ook uitgebreid de kans voor kreeg, blijft Dennis (voorlopig) nog even mijn mol.  ::jaja::


Morgen plaats ik wel een print screen er van, kun je het zien.

Elke kandidaat neemt haar/zijn molboekje met notities mee naar de test opstelling toe. Ditmaal nam Dennis zijn boekje ook weer mee maar liet het nogal non chalant en overduidelijk op het tafeltje ploffen.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline M0LLENVANGER

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • M0LLENVANGER
Re: Aflevering 4 (29-01-2009)
« Reactie #146 Gepost op: 30-01-2009, 00:15:33 »
Oké, ik heb de aflevering nu wel gezien.

Er is dus exact 5850 uit de pot gestolen, als ik het me goed herinner? Is er geen kandidaat die precies dit aantal geld verdient heeft en als Molzijnde dacht: ha, dat komt mooi niet écht in de pot jongens!? Ik denk niet dat Sebastiaan zelf de pot heeft weggehaald om verdenking op zich te zetten, hij was te verontwaardigd en te verward bezig. Nee, ik denk dat het echt de Mol was, die vond dat hij te veel geld verdiend had en dit maar even recht moest trekken. Misschien zat hij/zij al een tijdje op zijn kans te wachten het geld te stelen. Rick? Het kan... Maar het kan ook echt iemand anders zijn. Die broek was toch onbeheerd, zei iemand, en dan kan je toch iedereen als verdachte zien. Ik vind dit dan ook echt een wereldzet en hoop echt dat het door de Mol is gedaan. Te veel geld verdienen in de eerste paar opdrachten (Viviënne - een te felle reactie is wel te verklaren omdat je al zo'n tijd onder de stress zit om het stelen van de pot, ook al ben je een actrice)? Niet als je toch al altijd van plan was het zó weer weg te halen. Weg, geld, maar zij wel mooi de held in bijvoorbeeld de auto-opdracht en de kistjesopdracht. Rick, Jon en Anniek reageerden wat mij betreft niet alsof ze het waren, en gezien Dennis' reactie op het gestolen boekje van Froukje is hij het ook niet, en Paula kan het ook niet zijn. Froukje, Viviënne?

€ 5.850 is de beginstand van de pot (11:17). Het zou kunnen dat Sebastiaan het die dag verdiende geld afzonderlijk bewaarde. Dit zou het aannemelijker maken dat de mol de pot weggehaald heeft (sebastiaan heeft de pot gesplitst bewaard).

De vraag bij de test "haalde de mol het geld weg" vond ik een verrassende. Natuurlijk zal de mol bij de regie aangeven dat hij/zij geld gejat heeft, dus de vraag kan door de spelleiding beantwoord worden. Er lijkt echter weinig tijd te zitten tussen de bekendmaking van het stelen van het geld en de test. Ik vraag me dan ook af of de regie zo flexibel met de test om kan gaan als het NIET de mol was die het geld gestolen heeft. Het moet haast wel de mol zijn geweest die geld uit de pot heeft gehaald. Uiteraard zou dit ook Sebastiaan kunnen zijn.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 4 (29-01-2009)
« Reactie #147 Gepost op: 30-01-2009, 00:24:07 »
Het kan ook nog een kandidaat zijn die een Marc-Marie actie begaat. Iets wegnemen om wakker te schudden. Let wat beter op de pot, nu kan het teruggegeven worden, als de mol dit had gedaan niet.
The British are not impressed.

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: Aflevering 4 (29-01-2009)
« Reactie #148 Gepost op: 30-01-2009, 06:03:52 »
Prachtige aflevering weer  ::ok:: Volgens mij hebben ze ook ongelooflijk mazzel met het weer gehad, want als ik het weerbericht van april 2008 in Noord Ierland bekijk zie ik alleen maar regen.

Over dat gestolen geld: Het lijkt me onmogelijk om ongemerkt uit een tentje te kruipen als je daar met zijn drieen in ligt. Zelfs als Sebastiaan die broek ergens buiten zou hebben laten liggen vind ik het moeilijk voor te stellen dat iemand kans zou hebben gezien daar ongezien bij te komen voordat 'ie zijn tentje in ging. Het lijkt mij dan ook dat Sebastiaan het geld zelf heeft verdonkeremaand, of dat Rick dat heeft gedaan. Blijft de vraag, zoals Dennis terecht opmerkte, of Sebastiaan de mol is of alleen maar de boel een beetje op wilde stoken.

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: Aflevering 4 (29-01-2009)
« Reactie #149 Gepost op: 30-01-2009, 06:20:14 »
...
De vraag bij de test "haalde de mol het geld weg" vond ik een verrassende. Natuurlijk zal de mol bij de regie aangeven dat hij/zij geld gejat heeft, dus de vraag kan door de spelleiding beantwoord worden. Er lijkt echter weinig tijd te zitten tussen de bekendmaking van het stelen van het geld en de test. Ik vraag me dan ook af of de regie zo flexibel met de test om kan gaan als het NIET de mol was die het geld gestolen heeft.
...
Dit spookte ook door mijn hoofd, maar ik denk eigenlijk dat je zo'n vraag er binnen een minuutje bij hebt gemaakt. Daarbij, op TV lijkt het allemaal vlak achter elkaar te gebeuren, maar in werkelijkheid hebben ze natuurlijk eerst nog ontbeten enzo. Genoeg tijd voor de regie om die vragenlijst aan te passen.

Offline ajhoving

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 (29-01-2009)
« Reactie #150 Gepost op: 30-01-2009, 07:27:52 »
Ik heb ook nog een paar verdachte dingen gezien:

* In de verschillende shots kwamen weer een aantal keer de gele bloemetjes wel heel duidelijk in beeld (net als bij afl. 1)
* Vivienne had deze aflevering een shirt aan die dennis de vorige aflevering had (Met dat Hart en die botten)
* Tijdens het flipperen zag ik in een bepaald shot iemand wegrennen richting de zee zeg maar. Met een wit t-shirt.

Geen idee wat ik met deze dingen moet maar ik dacht: ik zal het even plaatsen
Misschien zit er iets nuttigs bij ;)

Offline E-ri-Q

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 (29-01-2009)
« Reactie #151 Gepost op: 30-01-2009, 08:16:08 »
Sebastiaan is of de mol of hij heeft het geld laten verdwijnen om even te kijken wat er gebeurt in de groep. Hij zegt zelf ook: ik wil kijken hoe de groep hier op reageert.

-Na de flipperkast geeft Sebastiaan geld uit de pot aan PJ hierbij geeft hij 100 euro te veel terug. Dan zegt PJ: en nog 100 terug Sebastiaan, jammer! Probeert PJ hiermee te zeggen tegen sebastiaan dat z'n mollenactie mislukt is, door teveel geld terug te geven en laat hij het daarom daarna maar uit de pot verdwijnen??

Offline tartarus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 (29-01-2009)
« Reactie #152 Gepost op: 30-01-2009, 08:24:26 »
2 dingen vielen me op.

het handschrift van Vivienne, echt verschrikkelijk mooi  ::oink::

en maar ontopic, en volledig gekleurd door mijn aanname dat anniek de mol is:
Volgens mij heb ik dat nu al voor de 2e keer gezien dat er bij de test de vraag in beeld "heeft de mol..." toen kwam er een shot van anniek in beeld, en vervolgens gebaseert op haar actie werd er het antwoord aaangeklikt.
(is dat een beetje te volgen? anders moet ik het even terugkijken en exact beschrijven)
"hier klopt wat niet", zei de hartchirurg

Offline califax

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 (29-01-2009)
« Reactie #153 Gepost op: 30-01-2009, 08:27:27 »
Sebastiaan is of de mol of hij heeft het geld laten verdwijnen om even te kijken wat er gebeurt in de groep. Hij zegt zelf ook: ik wil kijken hoe de groep hier op reageert.

-Na de flipperkast geeft Sebastiaan geld uit de pot aan PJ hierbij geeft hij 100 euro te veel terug. Dan zegt PJ: en nog 100 terug Sebastiaan, jammer! Probeert PJ hiermee te zeggen tegen sebastiaan dat z'n mollenactie mislukt is, door teveel geld terug te geven en laat hij het daarom daarna maar uit de pot verdwijnen??

Die 100 terug leek mij wisselgeld...

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: Aflevering 4 (29-01-2009)
« Reactie #154 Gepost op: 30-01-2009, 08:41:28 »
De opdrachten vond ik nou weer niet zo spectaculair  ::ohno::
De natuur en muziek daarentegen wel...

Maar ik hoop dat de kwaliteit van de opdrachten wel omhoog gaat  :-\\
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 4 (29-01-2009)
« Reactie #155 Gepost op: 30-01-2009, 09:25:51 »
Hadden jullie ook het idee dat PJ een beetje boos was?  :P Hij leek het niet zo fijn te vinden dat er geld uit de pot was verdwenen  :o

Misschien dacht hij dat Sebastiaan de Mol was en was hij chagrijnig dat hij zo duidelijk aan het mollen was. Zoiets zegt hij in een interview (molmail); dat hij het zo jammer voor het programma vond dat het zo duidelijk was wie de Mol was. En dat die 'Mol' later afviel...

Ik denk het niet hoor, want je laat je als presentator niet beinvloeden door wat je denkt. Maar anders had ik me er wel iets bij voor kunnen stellen. ;)
« Laatst bewerkt op: 30-01-2009, 09:27:26 door Heinz »

Offline twan111

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 (29-01-2009)
« Reactie #156 Gepost op: 30-01-2009, 10:24:12 »
Het filmpje over aflevering 4 duurt 2:22.
Misschien zit er toch iets in die tweeën?
/gok
misschien dat dennis als 2de in het voorfilmpje komt?

Offline Yesse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 (29-01-2009)
« Reactie #157 Gepost op: 30-01-2009, 10:39:20 »
Mijn favoriete personen in deze serie zijn Dennis, Jon en Sebastiaan.. Jon is zo heerlijk bezig altijd. Het is echt een druktemaker en, de mol of niet, lekker chaotisch :D

Sebastiaan is de laatste tijd wel een klein beetje overdreven, maar toch maakt hij het spel wel interessant. Je vraagt je toch af of het niet gewoon enorm slim is :P En volgens mij wordt hij door weinig mensen verdacht.

Dennis is echt de reden waarom ik deze serie van WIDM enorm tof vind.  ::bravo:: "Ik kan niet tegen chaos!' Geweldig.. En natuurlijk de ideeën waar hij constant mee komt. Het maakt mij niet zo veel uit of hij wel of niet de mol is, als hij er maar lang in blijft :P

Toch verdenk ik hem nog steeds, hij doet zo hard mee, ideeën verzinnen etc. maar hij haakt altijd af. Ik heb ook geen flauw idee wie de mol kan zijn omdat ik iedereen verdacht vind haha.

Oja, deze aflevering viel me of dat Dennis al heel snel riep dat die tenten gekocht moesten worden, geloof dat hij niet eens heeft gewacht tot er veel geld af was. Als mol heb je natuurlijk ook liever je eigen tent :P Kun je je ook alvast voorbereiden op de dag erna. Maar dat zal voornamelijk meer tunnelvisie zijn :P

Paula er uit, vond ik niet zo erg, ik vond haar niet helemaal in de groep passen. Ze was heel afwezig en stil enzo. Wel jammer.

Offline Vince23

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 (29-01-2009)
« Reactie #158 Gepost op: 30-01-2009, 10:45:36 »
Ook ik vond de aflevering niet spectaculair, de beelden waren dat ontegenzeggelijk wel.

Mijn opvallende zaken:
- vreemd dat er NIEMAND zo slim was om bij het flipperkastspel eerst (bijv. van een afstand)goed te kijken naar het speelveld. Overduidelijk is te zien dat de regie kennelijk al enkele ballen had gegooid, waardoor enkele 'balroutes' zichtbaar waren (plat gras) en dus de meeste zekerheid gaven over waar de bal terecht zou komen. Dit levert weliswaar geen molhint op, maar ik vond het niet echt getuigen van nadenken (behalve van de mol dan...)
- Het geld: als het geld NIET door de Mol is gejat, dan vraag ik me af wat de jatter er mee gaat doen op het moment dat de jatter uit het spel vliegt. Meenemen (en dus voorgoed laten verdwijnen) lijkt me geen optie, want dan maak je achteraf (bij de mol-ontmaskering) niet echt vrienden. Immers, je hebt de winnaar ca 5850,- ontfrutseld. Dit geldt ook voor het geval het intussen al verbrand zou zijn (door een niet-Mol). Overigens, een niet-Mol zál het geld niet voorgoed willen laten verdwijnen, hij/zij kan het immers nog winnen! Dus:
1. Of de Mol heeft het geld gejat;
2. Het geld komt op enig moment weer terug in het spel;
Wederom geen concrete Molhint, doch wel ter overdenking voor wellicht nieuwe aanknopingspunten. Overigens lijkt het me voor een niet-Mol onmogelijk om 's nachts ongemerkt geld uit iemands broek (of tas) te jatten zonder dat iemand het merkt (waarbij ik meen te hebben begrepen dat Sebastian de broek-met-geld in zijn tas had gedaan). Met dergelijke slechte slaapomstandigheden (met mogelijk slecht slapen van anderen), is het uit je bed sneaken wel erg opvallend. En daarbij komt: Sebastiaan had toch niet geslapen? Dus een jatter zou hij opgemerkt moeten hebben. Kortom: Sebas heeft het zelf gegapt. Maar of dat hem de Mol maakt...??

Mijn mollen zijn Viviënne en Anniek. Er spelen te veel raadselachtige glimlachjes rondom de monden van deze dames. Sorry, veel objectiever kan ik mijn molkeuze (nog) niet onderbouwen...
 


Offline pinguin11

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 (29-01-2009)
« Reactie #159 Gepost op: 30-01-2009, 10:49:48 »
Als dat geld is gestolen, dan is dat denk ik zeker door de mol. Want als je kandidaat bent heb je kans om de pot te winnen en dan ga je geen 6000 euro uit de pot halen en je wordt ook niet verdacht omdat niemand weet wie nou dat geld heeft gestolen.

Btw; Sebastiaan kon niet slapen en kwam er midden in de nacht achter dat er een deel van het geld weg was. Waarom zou je in hemelsnaam midden in de nacht gaan checken hoeveel geld er in de pot zit? Ik denk dus dat Sebastiaan zelf de mol is en het heeft gestolen.. Maar misschien is dat ook wel mijn tunnelvisie :P
Is er een apotheker in de buurt ?