Auteur Topic: Aflevering 4 (29-01-2009)  (gelezen 71157 keer)

Offline WIDM_DH

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 (29-01-2009)
« Reactie #80 Gepost op: 29-01-2009, 21:37:07 »
- Froukje heeft een shirt aan met: Don't be a roso. Nooit eerder gezien, hoe komt ze er aan... Wat betekend het...

Volgens mij stond er Don't be a robot, en dat is een vaker voorkomende slogan op een t-shirt. Dus betekent niets mol-achtigs, maar ze is wel mijn verdachte.

Offline Jorg23

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do you think you can tell heaven from hell
Re: Aflevering 4 (29-01-2009)
« Reactie #81 Gepost op: 29-01-2009, 21:37:15 »
Beetje raar dat de pot nu al is bijgesteld
After all those years do you still think you can tell heaven from hell

Offline Nano

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 (29-01-2009)
« Reactie #82 Gepost op: 29-01-2009, 21:37:23 »
Wat stom.. ik wou net met mijn beredenering komen van Paula doet een briefje in de pot met dat ze denkt dat Anniek eruitgaat, maar vorige week dacht ze nog dat Anniek de mol is. Maarja.. dat slaat nu dus nergens meer op.

Ik had serieus echt niet verwacht dat Paula eruit zou gaan. Ik vond haar een goede mol.

Ik blijf nog even op Anniek. Ze doet soms uitspraken dat ik denk.. het komt je op die manier allemaal wel een beetje té handig uit.

Anniek, Paula en Rick waren overigens de mensen die wilden horen wat het laatste pakket inhield.. Rick en Paula gaven een duidelijke reden. Ze hoopten op een hotel. Anniek gaf geen reden..

Viviënne was deze aflevering toch weer verdacht.. hmm, misschien liet ik haar de vorige keer te snel vrijuit gaan.

Jon begint trouwens vervelend te worden en Sebastiaan is ronduit hilarisch.. die liegt echt alles bij elkaar.

Offline MrJasper

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 (29-01-2009)
« Reactie #83 Gepost op: 29-01-2009, 21:39:49 »
Haha! Ik moest met het verdwijnen van het geld uit de pot, de duo-interviews en de verdenkingen heen en weer CONSTANT denken aan DE uitspraak aller tijden van onze 'good old' Toine van Peperstraten:

"In dit spel moet je keuzes maken, wie je steunt en wie je niet steunt, en als dat een matennaaier is...Dan ben ik een matennaaier."

Van mij part is er geen uitspraak zo van toepassing bij deze aflevering als deze..

Way to go Toine!

Re: Aflevering 4 (29-01-2009)
« Reactie #84 Gepost op: 29-01-2009, 21:41:39 »
Een van de laatste testvragen die werden getoond bij de executie viel me op, iets in de richting van: "Heeft de mol geld uit de pot gestolen?". Een vraag die eigenlijk niet te beantwoorden is, behalve door de dief zelf....voor de rest is het per definitie een gok.

Leuke aflevering, inderdaad prachtig landschap!

Offline mooneyeslinda

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • fan van expeditie robinson en kijk wie is de mol.
Re: Aflevering 4 (29-01-2009)
« Reactie #85 Gepost op: 29-01-2009, 21:41:52 »
hilarisch dat er geld weg is.
helemaal geweldig als de mol dat geajt heeft.

niet leuk als iemand/sebas dat doet om zo de verdenkingen op zichzelf ze krijgen. wel geweldig als hij de mol is en zelf de pot heeft.


sebas speelt het wel geweldig. zoals met dat mollenboekje dat met hans mee na huis ging.

leuke spel die fliperspel. dat bieden ach ja, was bijna bang dat het weer zon veiling was dat de hele pot weg is..
met die kisten ne sluetels was ook een chaos.
robinson is weer geweldig dit jaar

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 4 (29-01-2009)
« Reactie #86 Gepost op: 29-01-2009, 21:43:00 »
Jon molt ook wel een hoop, maar lijkt dat echt per ongeluk te doen, terwijl zo'n Sebastiaan expres verdacht doet.

En dat is nu juist waarom Jon mijn molletje is.
Vergeet niet dat 'ie acteur is en donders goed weet hoe 'ie typetjes neer kan zetten.  :)

Offline pinguin11

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 (29-01-2009)
« Reactie #87 Gepost op: 29-01-2009, 21:44:24 »
Erg leuke aflevering, maar je hebt er niet zoveel aan bij het vinden van de mol, ik ben nu nog net zo ver als eerst.
Sebastiaan zei trouwens bij het flipperspel eerst dat de rode wél goed waren (wat dus niet zo was) Hij kan de mol zijn, maar hij liegt zich elke aflevering door. Dus het hoeft niks te betekenen.
Oftewel ik weet het nu echt niet meer..  :-\\
Is er een apotheker in de buurt ?

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: Aflevering 4 (29-01-2009)
« Reactie #88 Gepost op: 29-01-2009, 21:45:14 »
Zalige aflevering, ik hoop voor de kandidaten dat de Mol het geld heeft gestolen, zou geweldig zijn, de ultieme backstab in het groepsgevoel. Van Sebastiaan begin ik daarentegen meer en meer een afkeer te krijgen, hij fantaseert er constant maar wat op los. Wat moet je ermee, zulke nepmollen zijn echt een plaag voor "Wie is de Mol". De echte Mol was misschien pissed dat hij zich zo gedraagt en wou ie hem een lesje leren. (hij heeft hoe dan ook hetzelfde gedaan bij froukje). Wat kan een Mol beter bedenken dan hem een koekje van eigen deeg te geven. Jaja, molletje burn it all. Of toch bijna ...


Offline Puar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik weet wie de mol is! (na de volgende week)
Re: Aflevering 4 (29-01-2009)
« Reactie #89 Gepost op: 29-01-2009, 21:46:23 »
Wie is erg fanatiek bezig alle afleveringen? (Jon)
Wie heeft veel geld in de pot gebracht? (Jon)
Hoe staat de pot er nu voor? (niet gunstig)

Je speelt het goed Jon  ::ok::
Je kunt ze uitroken, je kunt ze opjagen en soms kan je er een vangen, maar ze komen altijd terug

Offline Annika89

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 (29-01-2009)
« Reactie #90 Gepost op: 29-01-2009, 21:48:01 »
Leuke aflevering was het!
Maar de opdrachten waren vrij chaotisch, waardoor je inderdaad niet veel wijzer werd over wie de Mol is..

Vond het vreemd van Sebastiaan trouwens, dat hij zei dat hij had gestemd op Rick. Zag het nut er niet echt van in om daar nou over te liegen..?

Ben benieuwd hoe het met dat geld zit. Dennis roept wel érg hard dat Sebastiaan het gewoon zelf heeft gedaan...

Offline boris1

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 (29-01-2009)
« Reactie #91 Gepost op: 29-01-2009, 21:50:33 »
jaja, was weer een mooie aflevering in een mooi gebied!

Toch weer even de poppetjes langs:
Sebastiaan valt def af; wil verdacht zijn en winnen.
Rick: idem. Player. Of zou hij echt geld uit de pot gejat hebben omdat hij bij Sebas lag??? Nee toch.
Dennis: player, wil echt winnen. Plus dat Paula op hem stemde en er nu uit ligt.
Vivienne: lieve meid, maar blijf zeggen dat ze al teveel geld binnen heeft gehaald. En ach, die bal was veel te zwaar voor haar... ::love::
Jon: doet leuk mee, maar heb geen molgevoel bij hem.
En dan de top 2:
Froukje; zo onopvallend, blijf het zeggen!!!!!!! ::bravo::
Anniek: verdachte 1 nog steeds. Staat weer te 'klungelen' bij het sleutelspel, haalt geen reet binnen.

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 (29-01-2009)
« Reactie #92 Gepost op: 29-01-2009, 21:54:10 »
Rick: idem. Player. Of zou hij echt geld uit de pot gejat hebben omdat hij bij Sebas lag??? Nee toch.

Vind niet echt overkomen als een player hoor..  :-\\

BTW ; De mol kan deze aflevering heel veel binnen halen.. Maar misschien had ie al in zijn hoofd over geld stelen.. de mol zou ongetwijfeld gehoord hebben over mollenboekje van froukje.. En denkt.. Nou ze letten lekker op. ;D
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Tomás

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 (29-01-2009)
« Reactie #93 Gepost op: 29-01-2009, 21:55:40 »
Erg mooie aflevering, maar niet erg spannend. Ik miste toch wel erg de logistieke en complexe opdrachten waarin iedereen van elkaar afhankelijk is (stroomtreinopdracht!!!). Het kistjes openmaken met sleutels en een bal naar beneden duwen vallen daar nu niet echt onder...

Opvallend;
- Vivienne was een beetje opgelaten na het ontbreken van het geld. Terwijl PJH net zijn zin uitsprak, was het volgens mij Vivienne die iets riep in de trant van 'kan gebeuren!'. Tijdens executie is ze duidelijk zenuwachtig wanneer over het incident gesproken wordt.

- Vivienne lijkt niet erg tactisch bezig te zijn bij het flipperspel.
- Rick stookt en maakt Jon zenuwachtig tijdens sleutelopdracht.

Over het verdwijnen van het geld. Ik neem aan dat je je broek niet buiten laat liggen als je al zo weinig kleding bij je hebt (en je de hoeveelheid mist en watedamp in het landschap zag). Hij zegt zelf de hele nacht te hebben wakker gelegen, dan merk je toch wanneer iemand je tent binnenkomt en het geld steelt? Ook zo'n detail van dat hij als eerste opstond vond ik overbodig en maakte zijn hele verhaal iets te ongeloofwaardig. Daarbij komt dat ik niet snap waarom de mol niet alles meeneemt. Een half bedrag lijkt me meer moeite dan alles in 1x meenemen. Nee, over deze actie lijkt iets te veel zijn nagedacht. 8)
« Laatst bewerkt op: 29-01-2009, 21:58:15 door Tomás »

Offline pinguin11

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 (29-01-2009)
« Reactie #94 Gepost op: 29-01-2009, 21:57:38 »
De mol kon eigenlijk dit keer geld in de pot stoppen omdat hij/zij wist dat hij/zij daarna geld ging stelen. Mits de mol dat geld heeft gestolen natuurlijk.

En ik maar denken dat Froukje af ging vallen(en met mij nog veel meer) vanwege de muzikale hint. Ach ja volgende keer beter.
Is er een apotheker in de buurt ?

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 (29-01-2009)
« Reactie #95 Gepost op: 29-01-2009, 22:01:16 »
Zalige aflevering, ik hoop voor de kandidaten dat de Mol het geld heeft gestolen, zou geweldig zijn, de ultieme backstab in het groepsgevoel. Van Sebastiaan begin ik daarentegen meer en meer een afkeer te krijgen, hij fantaseert er constant maar wat op los. Wat moet je ermee, zulke nepmollen zijn echt een plaag voor "Wie is de Mol". De echte Mol was misschien pissed dat hij zich zo gedraagt en wou ie hem een lesje leren. (hij heeft hoe dan ook hetzelfde gedaan bij froukje). Wat kan een Mol beter bedenken dan hem een koekje van eigen deeg te geven. Jaja, molletje burn it all. Of toch bijna ...


Ben ik niet met je eens. Ik vind Sebastiaan juist leuk. Hij liegt er op los en brengt ons daarmee in verwarring..Ik kan er wel om lachen ::tandpastasmiley::.Het zou mij  niet verbazen als hij de mol is. Dus geen nepmol.

Offline Liett

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 (29-01-2009)
« Reactie #96 Gepost op: 29-01-2009, 22:02:13 »
ik vond het helemaal niet zo'n leuke aflevering (voor widm-begrippen dan)
niet echt hele spectaculaire afleveringen
groep was ook niet echt leuk en dennis deed chag
ben het groen van ierland ook wel zat een beetje

maar
waarschijnlijk heeft dit alles te maken met dat ik mijn mol moest zien vertrekken vanavond

Offline Puar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik weet wie de mol is! (na de volgende week)
Re: Aflevering 4 (29-01-2009)
« Reactie #97 Gepost op: 29-01-2009, 22:03:33 »
ik vond het helemaal niet zo'n leuke aflevering (voor widm-begrippen dan)
niet echt hele spectaculaire afleveringen
groep was ook niet echt leuk en dennis deed chag
ben het groen van ierland ook wel zat een beetje

maar
waarschijnlijk heeft dit alles te maken met dat ik mijn mol moest zien vertrekken vanavond

 ::hug::
Je kunt ze uitroken, je kunt ze opjagen en soms kan je er een vangen, maar ze komen altijd terug

Offline Kaafoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 (29-01-2009)
« Reactie #98 Gepost op: 29-01-2009, 22:04:22 »
ik hoorde iemand zeggen dat die broek in die tentjes gelegen had -onbeheerd?- terwijl ze weg waren. (voor een andere opdracht ofzo? weet het niet precies meer. Dat geeft meer mogelijkheden dan dat hij die broek steeds aan heeft gehad...
"Ik ben echt (een beetje) ROEKOE!!"

Offline Celeone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 (29-01-2009)
« Reactie #99 Gepost op: 29-01-2009, 22:05:06 »
Ieeeek mijn ouders zijn film aan het kijken, beneden, waar Wie is de Mol opgenomen is, en op internet staat het ook nog niet zodat ik nog steeds niets gezien heb. ::oink:: [/ratelmode]