Auteur Topic: Aflevering 4 (29-01-2009)  (gelezen 71146 keer)

Offline pimsalabim

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • eenmaal een mol - altijd een mol!
Re: Aflevering 4 (29-01-2009)
« Reactie #180 Gepost op: 30-01-2009, 15:12:18 »
.yep ik ook, daar zit natuurlijk wat achter maar ik krijg mijn vinger er NIET achter.... ik denk gezellig door


Misschien past die ene sleutel op geen 1 kistje en stel de mol wist dit (rick) dan zou het minder opvallen dat die gene geen geld binnen bracht. Iedereen zou dan denken: 'hmmm.. Rick heeft toch een sleutel maar heeft zijn kistje niet gevonden. Jammer, maar hij heeft het geprobeerd"

Alleen Jon trapt hier niet in en later bij de 1 op 1 gepsrekken wordt er weer over gepraat door Jon en Rick. Rick weet zich hier makkelijk uit te redden door alle vragen van Jon om te draaien, terug richting Jon. Het viel mij op.
Vrienden maak je niet, je krijgt ze door er zelf een te zijn!

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 4 (29-01-2009)
« Reactie #181 Gepost op: 30-01-2009, 15:12:55 »
Wie geeft wie een fout antwoord:
Paula -> Anniek
Anniek -> Froukje
Sebastiaan -> Paula ( of moet ik zeggen: PΔulΔ)
Sebastiaan zegt dat hij Rick heeft in gevuld op 19:15, terwijl dat niet zo was.
Vivienne -> Sebastiaan
Dennis -> Vivienne
Rick  -> Paula
Froukje -> Paula
Jon -> Dennis

Het pakketen spel:
Wie stemde voor en wie stemde er tegen.
Wie was op de voorgrond en wie was op de achtergrond.
Alleen de belangrijke items van het pakket heb ik er bij genoteerd.

Pakket 1:
-
Bod 1: 3.000 ( 8 tenten, 8 luchtbedden.)
Froukje: Nee -> Dennis: Afgewezen.
Bod 2: 2.600
Paula en nog niemand: Nee -> Afgewezen
Bod 3: 2.300
Paula: Nee
Bod 4: 2.000
Dennis: Ja -> Rest: Nee -> Afgewezen
Bod 5: 1.250
Dennis: Ja -> Anniek: Ja -> Rick: Nee -> Afgewezen

Pakket 2:
-
Bod 1: 2.500 ( 4 tenten, 8 slaapzakken.)
Jon: Ja -> Rick: Nee
Bod 2: 1.800
Jon: Ja
Bod 3: 1.100
Ja: Dennis, Jon en Froukje ( Sebastiaan ) -> Afgewezen

Pakket 3:
-
Bod 1: 2.000 ( 3 tenten, 3 slaapzakken.)
Afgewezen. ( Jon twijfelt. )
Volgende boden tot 1.500:
Ja: Jon, Dennis, Sebastiaan, Froukje, Vivienne.
Deal!!

Vivienne zegt(15:45): 'Hey, we moeten daar op die boot en dan ....'

Er wordt door haar heen gesproken en ze stopt dan ook met praten.
Probeer je mensen af te leiden, en net te doen of het je niks uit maakt
en je de mol niet bent ofzo Vivienne xD. Nogal verdacht.

Conclusie van deze opdracht:
Rick zegt altijd Nee. Argument: Volgende pakket is beter of het kan goedkoper.
Jon zegt Ja vanaf pakket 2; Hij denkt/weet dat het toch allemaal slechter wordt,
dat kan betekenen dat hij de groep wil aansporen iets duurs te kopen.
Vivienne doet helemaal niks, en probeerd de groep af te leiden.

Klopt er iets niet, of heb je aanvulling post het dan.
« Laatst bewerkt op: 30-01-2009, 15:27:22 door Jelsir »
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: Aflevering 4 (29-01-2009)
« Reactie #182 Gepost op: 30-01-2009, 15:18:28 »
Een ding wat mij heel erg opviel, was dat Anniek nog al lacherig deed toen PJ over geld begon bij de executie. Er waren er meer idd, maar toch Anniek lachte het meest opvallende en hard.

en als je dan gaat kijken wat er in het dagboek van de mol staat:

"En ik? Ik lach me kapot, want er is wel zoveel geld kwijt dat mijn dag niet meer stuk kan.
Korte nachten of niet, dit is een geschenk. Want iedereen gelooft het!
Of is het echt zo? Wie het weet mag het zeggen... "

Toen ik dit las linkte ik de eerste zin gelijk aan Anniek. Ik heb een enorme tunnelvisie op haar, maar ik ga dat nu toch maar wel wat minderen hoewel ik dit gelach toch verdacht vind.

Mijn mollen: Anniek, Sebastiaan en Viv.

hmmm.. ga der maar eens op zitten broeden ::)


Anniek heeft inderdaad van die typisch verdachte mollenlachjes. Wat je hier zegt over dat dagboek was me ook al opgevallen, zie topic moldagboek. En ze lachte zich ook écht kapot toen er werd gevraagd achter de pot, toch vreemd want is niet echt iets om over te lachen als kandidaat, er waren er nog maar zij lachte toch wel het hardst.
« Laatst bewerkt op: 30-01-2009, 15:20:45 door feniks »

Offline pimsalabim

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • eenmaal een mol - altijd een mol!
Re: Aflevering 4 (29-01-2009)
« Reactie #183 Gepost op: 30-01-2009, 15:45:19 »
Anniek heeft inderdaad van die typisch verdachte mollenlachjes. Wat je hier zegt over dat dagboek was me ook al opgevallen, zie topic moldagboek. En ze lachte zich ook écht kapot toen er werd gevraagd achter de pot, toch vreemd want is niet echt iets om over te lachen als kandidaat, er waren er nog maar zij lachte toch wel het hardst.

Ik ga haar hoe dan ook meer in de gaten houden..

wat me ook opviel en dat was ook net bij de podcast van schiffers.FM, dat Froukje en Dennis een soort van pinken spel doen en dan tegelijk moeten zeggen wie ze denken dat er uit gaat. Ze zeggen allebei Paula wat ten eerste toevallig is omdat Paula ook daadwerkelijk de groep verlaat, maar ook omdat Dennis deze naam helemaal niet opgeschreven heeft maar Viv!

En ik denk dat Dennis Froukje er in luist omdat hij weet dat Froukje Paula had opgeschreven en in het moment van blijdschap en verbaasheid na het pinkenspel, Froukje waarschijnlijk even was vergeten dat Dennis een andere naam heeft opgeschreven. Ze zeggen namelijk allemaal op wie ze gestemd hebben.. ik vind dit vreemd.
Vrienden maak je niet, je krijgt ze door er zelf een te zijn!

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 4 (29-01-2009)
« Reactie #184 Gepost op: 30-01-2009, 15:51:58 »
Ik ga haar hoe dan ook meer in de gaten houden..

wat me ook opviel en dat was ook net bij de podcast van schiffers.FM, dat Froukje en Dennis een soort van pinken spel doen en dan tegelijk moeten zeggen wie ze denken dat er uit gaat. Ze zeggen allebei Paula wat ten eerste toevallig is omdat Paula ook daadwerkelijk de groep verlaat, maar ook omdat Dennis deze naam helemaal niet opgeschreven heeft maar Viv!

En ik denk dat Dennis Froukje er in luist omdat hij weet dat Froukje Paula had opgeschreven en in het moment van blijdschap en verbaasheid na het pinkenspel, Froukje waarschijnlijk even was vergeten dat Dennis een andere naam heeft opgeschreven. Ze zeggen namelijk allemaal op wie ze gestemd hebben.. ik vind dit vreemd.

Dennis zei ook dat hij er later spijt van kreeg dat hij Viv had opgschreven. Misschien heeft hij zich later herzien, naar de proeven...
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline pimsalabim

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • eenmaal een mol - altijd een mol!
Re: Aflevering 4 (29-01-2009)
« Reactie #185 Gepost op: 30-01-2009, 15:54:50 »
Dennis zei ook dat hij er later spijt van kreeg dat hij Viv had opgschreven. Misschien heeft hij zich later herzien, naar de proeven...

Volgens mij twijfelde hij al voor dat hij die naam invulde. Maar toch maar Viv opschreef. Dus ik snap niet waarom hij dan neit tijdens het pinkenspel Viv zegt, omdat hij deze toch heeft ingevuld. Er zit waarschijnlijk niet zoveel achter, maar toch viel het me op!
Vrienden maak je niet, je krijgt ze door er zelf een te zijn!

Offline califax

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 (29-01-2009)
« Reactie #186 Gepost op: 30-01-2009, 15:57:41 »
Volgens mij twijfelde hij al voor dat hij die naam invulde. Maar toch maar Viv opschreef. Dus ik snap niet waarom hij dan neit tijdens het pinkenspel Viv zegt, omdat hij deze toch heeft ingevuld. Er zit waarschijnlijk niet zoveel achter, maar toch viel het me op!

Omdat tegen de tijd dat ze aan het "pinken" waren Dennis inmiddels ook wist wie wie had ingevult, en daardoor op de vraag van Froukje: "Wie denk jij dat eruit gaat?" inmiddels zijn mening had kunnen herzien.

Ook was Paula moe en ziek, dus had ze zelf ook zoiets van, ik ga er uit.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 (29-01-2009)
« Reactie #187 Gepost op: 30-01-2009, 16:11:46 »
Omdat tegen de tijd dat ze aan het "pinken" waren Dennis inmiddels ook wist wie wie had ingevult, en daardoor op de vraag van Froukje: "Wie denk jij dat eruit gaat?" inmiddels zijn mening had kunnen herzien.

Ook was Paula moe en ziek, dus had ze zelf ook zoiets van, ik ga er uit.

Precies, denk ik ook. Ze hadden dit inmiddels al zoveel besproken als groep, dat iedereen wel moest weten dat Paula de meeste stemmen had. Dus logisch dat je dan ook denkt dat ze er uit zal gaan.

Offline WIDMJokertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ;D
Re: Aflevering 4 (29-01-2009)
« Reactie #188 Gepost op: 30-01-2009, 16:17:16 »
Als Paula op de goede mol zat, en ze had alles op die gene in gezet, dan had ze als nog 19 vragen goed gehad. Het lijkt me dan wel heel sterk dat de rest allemaal alles goed had (behalve de mol natuurlijk). Maarja, ze was blijkbaar onzeker, als ze dat zelf ook dacht.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 (29-01-2009)
« Reactie #189 Gepost op: 30-01-2009, 16:24:30 »
Als dat geld is gestolen, dan is dat denk ik zeker door de mol. Want als je kandidaat bent heb je kans om de pot te winnen en dan ga je geen 6000 euro uit de pot halen en je wordt ook niet verdacht omdat niemand weet wie nou dat geld heeft gestolen.


Ik denk wel dat het door een willekeurige kandidaat gedaan kan zijn ook (maar dan is het waarschijnlijk achtergehouden), simpelweg om te kijken hoe de groep gaat reageren. Het kan een manier zijn om te proberen je medekandidaten van de mol te onderscheiden.
Wat ik wel opvallend vond is dat iemand preste (moet nog terugkijken wie, of weet iemand dat zo?) dat Sebastiaan een "nieuwe kans" moest krijgen om te bewijzen dat ie best goed op geld kan passen. Lijkt me eerlijk gezegd geen kandidaats-actie, want het gaat toch om het te winnen geld. Tenzij de betreffende persoon wel kandidaat is, maar zelf het geld heeft verdonkeremaand, dus a.h.w. in het geheim de rest van de pot onder haar/zijn beheer heeft. Of de mol, die baat heeft bij zo'n slechte penningmeester. Of de mol, omdat die allang weet dat Sebastiaan het zelf heeft gedaan.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 4 (29-01-2009)
« Reactie #190 Gepost op: 30-01-2009, 16:28:44 »
Ik denk wel dat het door een willekeurige kandidaat gedaan kan zijn ook (maar dan is het waarschijnlijk achtergehouden), simpelweg om te kijken hoe de groep gaat reageren. Het kan een manier zijn om te proberen je medekandidaten van de mol te onderscheiden.
Wat ik wel opvallend vond is dat iemand preste (moet nog terugkijken wie, of weet iemand dat zo?) dat Sebastiaan een "nieuwe kans" moest krijgen om te bewijzen dat ie best goed op geld kan passen. Lijkt me eerlijk gezegd geen kandidaats-actie, want het gaat toch om het te winnen geld. Tenzij de betreffende persoon wel kandidaat is, maar zelf het geld heeft verdonkeremaand, dus a.h.w. in het geheim de rest van de pot onder haar/zijn beheer heeft. Of de mol, die baat heeft bij zo'n slechte penningmeester. Of de mol, omdat die allang weet dat Sebastiaan het zelf heeft gedaan.

Dat was Vivienne.
Stel dat zij Sebastiaan helemaal niet verdenkt, ook niet van het weggooien van het geld, dan is het verstandig om Sebastiaan zover te krijgen dat hij het geld zelf houd. Anders gaat het immers misschien wel naar de mol.
Maar helemaal begrijpen doe ik het ook niet, want de mol is geen spelletje van nieuwe kansen (dwz, meestal niet). Het moet echt een doel gediend hebben.

Offline Celeone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 (29-01-2009)
« Reactie #191 Gepost op: 30-01-2009, 16:53:19 »
^ Het was ook wel opmerkelijk omdat Viviënne die nacht een gesprek had met Anniek, die weer een pact met haar wilde hebben. Je zag Vief inderdaad informatie met haar delen, al was dat wel een beetje voorzichtig ('ik heb hoog op mijn lijst staan' en niet 'ik denk dat ... de Mol is'), maar als ze inderdaad een pact hebben gesloten, wáárom wilde Vief dan dat Sebastiaan de pot behield in plaats van Anniek, degene met wie ze die avond had gesproken én die een slotje op haar tas heeft?

Offline DuDavid

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 (29-01-2009)
« Reactie #192 Gepost op: 30-01-2009, 16:55:58 »
Omdat tegen de tijd dat ze aan het "pinken" waren Dennis inmiddels ook wist wie wie had ingevult, en daardoor op de vraag van Froukje: "Wie denk jij dat eruit gaat?" inmiddels zijn mening had kunnen herzien.

Ook was Paula moe en ziek, dus had ze zelf ook zoiets van, ik ga er uit.

PJ zegt tijdens de executie duidelijk dat hij de kandidaten vanochtend heeft gevraagd wie zij denken dat er weg moet. Het opschrijven van de kaartjes is dus waarschijnlijk gebeurd op de ochtend van de executie. Als je naar de kleren kijkt lijkt dit ook te kloppen. Dennis en Fraukje liepen tijdens het pinken dus op de zaken vooruit omdat ze nog niet konden weten van de kaartjes die ze de volgende dag moesten invullen...

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 (29-01-2009)
« Reactie #193 Gepost op: 30-01-2009, 17:00:49 »
PJ zegt tijdens de executie duidelijk dat hij de kandidaten vanochtend heeft gevraagd wie zij denken dat er weg moet. Het opschrijven van de kaartjes is dus waarschijnlijk gebeurd op de ochtend van de executie. Als je naar de kleren kijkt lijkt dit ook te kloppen. Dennis en Fraukje liepen tijdens het pinken dus op de zaken vooruit omdat ze nog niet konden weten van de kaartjes die ze de volgende dag moesten invullen...

Hé da´s interessant, al weet ik nog niet precies waarom...

Offline WIDMJokertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ;D
Re: Aflevering 4 (29-01-2009)
« Reactie #194 Gepost op: 30-01-2009, 17:18:10 »
Nou, het is eigenlijk niet zo interessant, want was na de overnachting in de tenten niet meteen de executie?
Volgens mij was het gewoon: Namen opschrijven, kistjes zoeken + veiling, flipperen, overnachting, executie.

Offline DuDavid

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 (29-01-2009)
« Reactie #195 Gepost op: 30-01-2009, 17:25:54 »
Volgens mij is dit dus niet het geval. Als je kijkt naar de kleren die iedereen aan heeft bij het invullen van de kaartjes komt die overeen met de kleren tijdens de executie en niet met de kleren die ze droegen tijdens de opdrachten.
Ik zou voor de rest ook niet weten hoe dit een hint naar de mol kan zijn maar volgens mij wisten de kandidaten dus tijdens die nachtelijke gesprekken nog niets over die kaartjes.

Offline MavMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 (29-01-2009)
« Reactie #196 Gepost op: 30-01-2009, 18:27:46 »
Aaah gisteren was een frustrerende avond.  ::jaja::
Ik, ''als Sebastiaan zijnde/denkende'', had all hell los geschreeuwd als er geld uit de pot was gehaald. Ik had niet gewacht tot de volgende ochtend.  ???
En ik vind het trouwens ook niet om over te zeuren, als je midden in de nacht naar het geld kijkt, een nacht duurt lang en ga dan eens dingen verzinnen om te doen.
Toch vind ik Sebas té opvallend gemonteerd als hij de mol zou zijn en zou ik het heel jammer vinden van de productie/montage. ::niet-ok::

Bij de opdracht van het pinballen had er idd niet zo heel erg gemolt kunnen worden. Behalve Dennis zijn domme actie om 200 te zeggen, met het verplaatsen van de hooibalen en daarmee alsnog negatief uit te komen.

Toch hou ik mijn oordeel bij Rick of Anniek.



Offline pimsalabim

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • eenmaal een mol - altijd een mol!
Re: Aflevering 4 (29-01-2009)
« Reactie #197 Gepost op: 30-01-2009, 18:44:21 »
PJ zegt tijdens de executie duidelijk dat hij de kandidaten vanochtend heeft gevraagd wie zij denken dat er weg moet. Het opschrijven van de kaartjes is dus waarschijnlijk gebeurd op de ochtend van de executie. Als je naar de kleren kijkt lijkt dit ook te kloppen. Dennis en Fraukje liepen tijdens het pinken dus op de zaken vooruit omdat ze nog niet konden weten van de kaartjes die ze de volgende dag moesten invullen...

Dan is mijn theorie over Dennis en Froukje dus wel goed! Ik snapte namelijk niet waarom Dennis voor Paula koos tijdens dat inkiepinkie spel (haha) terwijl hij Viv op zijn kaartje schreef.
Vrienden maak je niet, je krijgt ze door er zelf een te zijn!

Offline MavMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 (29-01-2009)
« Reactie #198 Gepost op: 30-01-2009, 18:53:52 »
Bleek het niet zo, dat er een meervoud was op Paula, toen ze besproken wie ze hadden opgeschreven? Dus is dat dan geen logische verklaring?

Offline pimsalabim

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • eenmaal een mol - altijd een mol!
Re: Aflevering 4 (29-01-2009)
« Reactie #199 Gepost op: 30-01-2009, 18:56:13 »
Bleek het niet zo, dat er een meervoud was op Paula, toen ze besproken wie ze hadden opgeschreven? Dus is dat dan geen logische verklaring?

dat bedoel ik niet.. ik wil weten wat Dennis van mening veranderde om de volgende dag toch op Viv te kiezen..
Vrienden maak je niet, je krijgt ze door er zelf een te zijn!