Auteur Topic: Aflevering 4 (29-01-2009)  (gelezen 71051 keer)

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 4 (29-01-2009)
« Reactie #300 Gepost op: 2-02-2009, 21:12:36 »
Ja, maar voor dat je eenmaal in Jordanie bent..

Jordanie lijkt me wel een interessant land..
Iets zegt me dat het best wel eens waarheid zou kunnen worden.  ;)

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: Aflevering 4 (29-01-2009)
« Reactie #301 Gepost op: 2-02-2009, 21:31:53 »
2650 euro. Ik heb het net allemaal opgeschreven in mijn overzichten, en toen kwam ik er ook achter dat het bedrag dat ontbreekt (5850 euro), precies het bedrag is dat de kandidaten voor aflevering 4 verdiend hadden. Is het geld dat daarna verdiend is (de nog aanwezige 2850 euro) soms apart bewaard door Sebastiaan?

::jaja:: Ja want de ene keer zit het in z'n broekzak maar de andere keer in z'n tas (als hij geld moet teruggeven na het flipperen haalt hij het uit z'n tas). Verder heeft iedereen het er over dat het 's nachts uit z'n broekzak is gestolen maar zelf zegt hij dat hij het zo vervelend vindt dat er mensen in z'n tas zitten.

Hij heeft het gewoon zelf 'gejat' om te kijken wat er gebeurt en ik denk dat het geld nog wel opduikt. Hij reageert in de biecht wel heel vrolijk op het feit dat Vivienne gewoon in z'n gezicht zegt dat hij het zelf heeft gejat. "jij klerelijer" zegt hij lachend.
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline zwelgje74

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 (29-01-2009)
« Reactie #302 Gepost op: 2-02-2009, 21:36:06 »
Jordanië??
Laten wij nou toevallig bij Sebastiaan Labrie in het vliegtuig gezeten hebben op de terugweg van....Jordanië  ::oink:: Het zou dus zomaar kunnen...

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 4 (29-01-2009)
« Reactie #303 Gepost op: 2-02-2009, 21:38:43 »
Jordanië??
Laten wij nou toevallig bij Sebastiaan Labrie in het vliegtuig gezeten hebben op de terugweg van....Jordanië  ::oink:: Het zou dus zomaar kunnen...

 ::vergroot::
Op welke datum was dat trouwens?
« Laatst bewerkt op: 2-02-2009, 21:40:46 door Lautjuh »

Offline zwelgje74

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 (29-01-2009)
« Reactie #304 Gepost op: 2-02-2009, 21:42:41 »
::vergroot::
Op welke datum was dat trouwens?

16 augustus... ik heb geen idee wanneer de Mol is opgenomen..

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 4 (29-01-2009)
« Reactie #305 Gepost op: 2-02-2009, 21:43:37 »
Dan is het niets, want de opnames zijn altijd mei/juni.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 4 (29-01-2009)
« Reactie #306 Gepost op: 2-02-2009, 21:59:04 »
Dat kan wel ja.
Liz is immers ook weer terug gegaan naar Argentinie.

Kan het helaas niet zien donderdag, zal pas vrijdag of zaterdag worden.  :(

Offline Puar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik weet wie de mol is! (na de volgende week)
Re: Aflevering 4 (29-01-2009)
« Reactie #307 Gepost op: 2-02-2009, 22:26:36 »
Jordanië??
Laten wij nou toevallig bij Sebastiaan Labrie in het vliegtuig gezeten hebben op de terugweg van....Jordanië  ::oink:: Het zou dus zomaar kunnen...

Die kan je wel vaker tegenkomen in een vliegtuig aangezien hij zo'n reisprogramma doet toch?  ::vergroot::
Je kunt ze uitroken, je kunt ze opjagen en soms kan je er een vangen, maar ze komen altijd terug

Offline bambam

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?
Re: Aflevering 4 (29-01-2009)
« Reactie #308 Gepost op: 3-02-2009, 00:01:24 »
Heb even het lettertype opgezocht dat is gebruikt om het 1st Annual Pinball-bord te maken en dat is: Santa Fe, zou dat dan toch weer een hint richting Amerika zijn????

Offline kwarkje

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 (29-01-2009)
« Reactie #309 Gepost op: 3-02-2009, 07:32:38 »
Heb even het lettertype opgezocht dat is gebruikt om het 1st Annual Pinball-bord te maken en dat is: Santa Fe, zou dat dan toch weer een hint richting Amerika zijn????
Ik vond het volgende over Stanley's Field (op een veiling site) Ook een hint richting Amerika?

General David S. Stanley's Field Blanket. This 55" x 86" field officer's field/saddle blanket is crafted of fine wool and has silk embroidery detail work including the name "Gen. D. S. Stanley, USA" on one side in 3½" high letters. David S. Stanley, an 1852 graduate of West Point, was a friend of later-Confederate General JEB Stuart, a man who saved his life when they were stationed in Indian Territory together. Stanley was a captain in the US Army stationed at Fort Smith, Arkansas at the outbreak of the Civil War and was even offered a colonelcy of an Arkansas unit, but instead received a commission as a brigadier general of US Volunteers in October 1861. He was active in many of the battles of the West including the Battle of Corinth and was severely wounded at the Battle of Franklin, later receiving the Medal of Honor for his actions.

Stanley would serve again on the frontier after the war. He was one of the first officers to ever encounter Sitting Bull and was, at one time, George Armstrong Custer's superior. It was a well-known fact that Stanley and Custer did not get along. In fact, Sitting Bull once remarked to Stanley that the Plains tribes would once unite and rise up against the white man, an event which actually transpired in the defeat of Custer some four years later.

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 (29-01-2009)
« Reactie #310 Gepost op: 3-02-2009, 08:15:29 »
Heb even het lettertype opgezocht dat is gebruikt om het 1st Annual Pinball-bord te maken en dat is: Santa Fe, zou dat dan toch weer een hint richting Amerika zijn????

De Crew van WIDM heb toch geen invloed over een vlag die daar misschien al 30 jaar hangt?
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline ogiri

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Edo rulez !
Re: Aflevering 4 (29-01-2009)
« Reactie #311 Gepost op: 3-02-2009, 10:08:56 »
Nouja, misschien is het wel wat. Als Sebastiaan er volgende aflevering uit gaat, heeft hij Jordanië gemist en wou hij er zelf misschien nog heen om het land mee te maken. Het is immers een raar land om alleen op vakantie heen te gaan, dus misschien dat dit de reden was.
sebastiaan werkt voor een reisprogramma van llink dus het kan heel goed dat hij daar voor zijn werk naar toe is geweest. gewoon om een reportage te maken.... :-\\

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 (29-01-2009)
« Reactie #312 Gepost op: 3-02-2009, 10:28:11 »
Citaat van: >>Tommie<<
De Crew van WIDM heb toch geen invloed over een vlag die daar misschien al 30 jaar hangt?
Citaat van: kwarkje
Ik vond het volgende over Stanley's Field (op een veiling site) Ook een hint richting Amerika?

Volgens de officiele WIDM site gaat het om een veld van boer Stanley, dus of het iets met "Stanley's Field" te maken heeft vraag ik me af. Maar er is meer. Op het bord staat '1st annual'. Dat kan betekenen dat er meer jaarlijkse wedstrijden zijn en dat dit de eerste (in zijn soort) was. Maar ik las het gelijk als de eerste aflevering van een jaarlijks iets. En dan is het voor WIDM gemaakt - wat weer aansluit bij het feit dat ik er op Google niets over kan vinden.

En als het voor WIDM is gemaakt, dan bevat het misschien een hint. Het komt ook nogal pontificiaal in beeld. Ik kan het op Uitzending Gemist niet goed nakijken, maar staat er nou 'compitition' ipv 'competition'? Er is vast iemand die een mooie still kan maken...  en is er niet meer uit te halen? Een anagram, vreemde spelfouten, ...

m0ll0m

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 4 (29-01-2009)
« Reactie #313 Gepost op: 3-02-2009, 13:53:48 »
Volgens de officiele WIDM site gaat het om een veld van boer Stanley, dus of het iets met "Stanley's Field" te maken heeft vraag ik me af. Maar er is meer. Op het bord staat '1st annual'. Dat kan betekenen dat er meer jaarlijkse wedstrijden zijn en dat dit de eerste (in zijn soort) was. Maar ik las het gelijk als de eerste aflevering van een jaarlijks iets. En dan is het voor WIDM gemaakt - wat weer aansluit bij het feit dat ik er op Google niets over kan vinden.

En als het voor WIDM is gemaakt, dan bevat het misschien een hint. Het komt ook nogal pontificiaal in beeld. Ik kan het op Uitzending Gemist niet goed nakijken, maar staat er nou 'compitition' ipv 'competition'? Er is vast iemand die een mooie still kan maken...  en is er niet meer uit te halen? Een anagram, vreemde spelfouten, ...

Kan er niets raars aan ontdekken.
Het voegt gewoon iets toe aan de opdracht. Stel je voor dat het een kale hooiberg was geweest, dan was het toch minder grappig geweest.

Citaat
Op het heuvelachtige weiland van boer Stanley liggen hooibalen verspreid.

Check. :)

Offline Zillionaire

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 (29-01-2009)
« Reactie #314 Gepost op: 3-02-2009, 14:14:34 »
Vraagje...

Tijdens de executie bij aflevering 4, wordt er een "flashback" getoond van Sebastiaan in gesprek met iemand. Die iemand (vrouw) zegt "Jammer dat de mol dat moet doen" (kennelijk doelend op het stelen van geld).

Het leuke is, dat dat stukje niet in de uitzending zit, en dus helemaal geen flashback is. In mijn ogen is het een uitspraak van de mol. Ik hoor Anniek of Froukje erin...

Is dit een uitspraak van de mol die men verstopt heeft ?? ::vergroot::
Carpe Diem

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 4 (29-01-2009)
« Reactie #315 Gepost op: 3-02-2009, 14:17:05 »
Vraagje...

Tijdens de executie bij aflevering 4, wordt er een "flashback" getoond van Sebastiaan in gesprek met iemand. Die iemand (vrouw) zegt "Jammer dat de mol dat moet doen" (kennelijk doelend op het stelen van geld).

Het leuke is, dat dat stukje niet in de uitzending zit, en dus helemaal geen flashback is. In mijn ogen is het een uitspraak van de mol. Ik hoor Anniek of Froukje erin...

Is dit een uitspraak van de mol die men verstopt heeft ?? ::vergroot::
Dit gebeurt in andere uitzendingen in elk geval ook. Bij aflevering 2 bij de 'geld & vrijstelling' opdracht zie je ze in zo'n flashback praten over het feit dat Froukje geen geld gevonden heeft.

Offline Zillionaire

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 (29-01-2009)
« Reactie #316 Gepost op: 3-02-2009, 14:26:23 »
Dit gebeurt in andere uitzendingen in elk geval ook. Bij aflevering 2 bij de 'geld & vrijstelling' opdracht zie je ze in zo'n flashback praten over het feit dat Froukje geen geld gevonden heeft.

Klopt, maar wie praat er nu eigenlijk in aflevering 4 ? ???
Carpe Diem

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 (29-01-2009)
« Reactie #317 Gepost op: 3-02-2009, 17:24:25 »
Froukje stelt dus de vraag aan Dennis: "wie denk jij dat er morgen afvalt". De opdracht de volgende ochtend was "vul de naam in van degene die jij denkt dat afvalt", dus dat ruikt wel een beetje naar voorkennis.

Ik zie niet goed waarom dat voorkennis zou zijn, er valt toch normaal gesproken altijd iemand af, dus daar kunnen de kandidaten ook naar raden zonder dat die opdracht komt. Hoogstens kun je eruit opmaken dat Paula toch niet zo verdacht werd als men ons wil laten denken (want dan verwacht je niet dat die persoon zou kunnen afvallen).

Offline Irving

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 (29-01-2009)
« Reactie #318 Gepost op: 3-02-2009, 18:56:20 »
Ik zie niet goed waarom dat voorkennis zou zijn, er valt toch normaal gesproken altijd iemand af, dus daar kunnen de kandidaten ook naar raden zonder dat die opdracht komt. Hoogstens kun je eruit opmaken dat Paula toch niet zo verdacht werd als men ons wil laten denken (want dan verwacht je niet dat die persoon zou kunnen afvallen).

Ja klopt, maar het is wel toevallig dat Froukje informatie vraagt wat belangrijk is de dag erna. Kden k ook niet dat je hier een verdenking op kan baseren en dat zou ik ook niet doen, maar opvallend is het in ieder geval wel. Het is trouwens net zo opvallend dat Dennis de naam "Viviënne" opschrijft, terwijl hij die nacht nog tegen Froukje zei dat hij dacht dat Paula eruit ging.

Offline zwelgje74

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 (29-01-2009)
« Reactie #319 Gepost op: 3-02-2009, 20:55:25 »
Sebastiaan vertelde ons (hij zat in de stoel voor ons) dat hij in Jordanië was op uitnodiging van de regering of zo iets. Zij kregen in ieder geval samen met andere reisprogramma makers (uit verschillende landen) een tour door Jordanië om alle Highlights te bezoeken.
Hij vertelde ook dat hij al eens eerder in Jordanië was geweest en dat hij zeker nog eens terug zou gaan.
Owja, hij was niet alleen, hij had een (vrouwelijke) reisgenote die in de verste verte niet leek op een van de dames uit de Mol!

Het lijkt mij heel sterk dat ze daar in de Mol serie nog naar toe gaan hoor! Aan de andere kant is natuurlijk alles mogelijk  ???