Auteur Topic: Muzikale hint Schiffers.fm aflevering 4  (gelezen 31061 keer)

Offline saroja

  • Forumlid
Re: Muzikale hint Schiffers.fm aflevering 4
« Reactie #60 Gepost op: 2-02-2009, 11:41:31 »
Het enige dat ik steeds hoop is dat er iemand uit gaat die had gezegd in aflevering 1 dat hij/zij de mol niet wilde zijn. Ik houd er namelijk steeds aan vast dat dat klopt en zo ben ik er eerder uit wie de mol is haha. Weet natuurlijk heel goed dat niets hier is wat het lijkt maar anders heb ik helemaal geen strategie meer haha.

 :-\\

Offline garfreek

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muzikale hint Schiffers.fm aflevering 4
« Reactie #61 Gepost op: 2-02-2009, 20:16:29 »
Het enige dat ik steeds hoop is dat er iemand uit gaat die had gezegd in aflevering 1 dat hij/zij de mol niet wilde zijn. Ik houd er namelijk steeds aan vast dat dat klopt en zo ben ik er eerder uit wie de mol is haha. Weet natuurlijk heel goed dat niets hier is wat het lijkt maar anders heb ik helemaal geen strategie meer haha.

 :-\\

die theorie kun je altijd zo draaien dat je mol eruit komt. zelfs dennis is niet weg te strepen want die bedacht zich op het eind volgens mijn theorie, deze twijfel krijgen we ook van de makers heel duidelijk.

maargoed,ik denk dat het een simpele uitleg verdient, sebastiaan,geld alles wat hij wilde (de verdenking)... het zou ook nog terug kunnen verwijzen naar het verdwenen molboekje,
froukje krijgt hem terug en vertrekt dan weer omdat het te laat is?

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Muzikale hint Schiffers.fm aflevering 4
« Reactie #62 Gepost op: 2-02-2009, 21:32:37 »
Volgens Wikipedia... Werd Johnny Cash wereldwijd bekend als The Man in Black (De man in het zwart).
Tja ik vind dennis meestal wel in het zwart rondlopen..
Maar nog een paar voorbeelden.

Zwart is helaas een veelvoorkomende modekleur.
Roze met delftsblauwe stipjes had het verhaal anders gemaakt. :P

Offline coolietje

  • Forumlid
Re: Muzikale hint Schiffers.fm aflevering 4
« Reactie #63 Gepost op: 3-02-2009, 22:07:21 »
Zou het kunnen dat de vierde muzikale aanwijzing niet op Sebastiaan slaat ? Vermits dit er dan wel zeer dik zou opliggen.

Mogelijks wijst de hint naar Dennis met name naar het geld dat in zijn tas zat bij de muzikale raadselopdracht.

Hij was de man die de kandidaten moesten/wilden vinden (wanted man), en het was Jon die uitzocht waar het geld kon gevonden worden (Johnny Cash).
De tekst slaat dan mogelijks op het roepen van de woorden. Er werden veel woorden geroepen waar er een aantal juist van waren, maar toch liep de opdracht slecht af....

Maar waarschijnlijk is het toch Sebastiaan die afvalt... spijtig genoeg...
Chris Zegers is mijn schot voor de boeg...

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: Muzikale hint Schiffers.fm aflevering 4
« Reactie #64 Gepost op: 4-02-2009, 10:33:34 »
Ik denk in ieder geval dat Johnny Cash -> Jon de primaire hint zou moeten zijn, mocht de hint op Jon slaan. Dan hadden ze beter iets van Jon Bon Jovi of Jon Anderson ofzo kunnen laten horen.
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline narcissus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Enjoy all the little things in life!
Re: Muzikale hint Schiffers.fm aflevering 4
« Reactie #65 Gepost op: 4-02-2009, 11:40:01 »
Zou het kunnen dat de vierde muzikale aanwijzing niet op Sebastiaan slaat ? Vermits dit er dan wel zeer dik zou opliggen.

Mogelijks wijst de hint naar Dennis met name naar het geld dat in zijn tas zat bij de muzikale raadselopdracht.

Hij was de man die de kandidaten moesten/wilden vinden (wanted man), en het was Jon die uitzocht waar het geld kon gevonden worden (Johnny Cash).
De tekst slaat dan mogelijks op het roepen van de woorden. Er werden veel woorden geroepen waar er een aantal juist van waren, maar toch liep de opdracht slecht af....

Maar waarschijnlijk is het toch Sebastiaan die afvalt... spijtig genoeg...

Dit is zeer goed opgemerkt! Nu ben ik dus aan het twijfelen geslagen...Ik had Sebas dus al ingevuld in de pool.
Ook al zou ik het zeer spijtig vinden als Sebas er toch uit moet, toch blijf ik bij hem. Ik heb nl net alle molmailfilmpjes bekeken...en Dennis had het over een vloek die heersde bij de presentatoren van BNN...hij zegt dat zo overduidelijk dat ik dus denk dat Dennis er nog een behoorlijk lange tijd in zal blijven zitten. Waarschijnlijk zit hij ook in de finale.
Nee...Sebas zal er vrees ik uit gaan
Carpe Diem!!!

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Muzikale hint Schiffers.fm aflevering 4
« Reactie #66 Gepost op: 4-02-2009, 12:08:31 »
Waar ik wel nog een beetje bang voor ben is dat de muziekale hint toch iets met de volgende aflevering te maken heeft. Als dat zo is ga ik trouwens volgende week geen aandacht besteden aan de muziekale hint.

In de molmail heeft Froukje het over een opdracht, waarbij zij in een gevangenis zit. Stel dat ook één van de mannen in deze gevangenis zit tijdens die opdracht... "Wanted Man" kan dan best goed op die kandidaat staan.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muzikale hint Schiffers.fm aflevering 4
« Reactie #67 Gepost op: 4-02-2009, 13:03:01 »
Dat ging over levensecht Ganzebord spelen. ;)

Verder gaat de muzikale aanwijzing wel over de aankomende aflevering. Dat zag je al bij de hints naar Hans en Paula. Hans met frequencies >> walkie talkies >> bepaalde frequentie. En Paula met swept away by you doordat ze weggestemd werd.

Dus waar deze hint op slaat is, zoals je in het molmail filmpje zag van de aankomende aflevering...

Froukje, Dennis, Sebastiaan, Rick en Anniek moeten naar Viviënne en Jon zien te komen zonder daarbij de "levenspunten" die ze met zich meedragen op dat lasergun vest te verliezen, eenmaal op 0 betekend namelijk dat je geen geld meer kunt binnen halen als je bij Jon en Viviënne in dat fort terecht komt.

Wie is hier dus wanted man? Dennis, Sebastiaan of Rick. Want zij worden gezocht, dead or alive :P, door die jagers/scherpschutters.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muzikale hint Schiffers.fm aflevering 4
« Reactie #68 Gepost op: 4-02-2009, 13:51:42 »

Wie is hier dus wanted man? Dennis, Sebastiaan of Rick. Want zij worden gezocht, dead or alive :P, door die jagers/scherpschutters.

Dit vind ik nou een plausibele verklaring waarvoor dank! Ik had in mijn pool Rick ingevuld want ik zie Sebas nog als mol. Het was meer een gok want ik kon niet gek veel met de muzikale hint. Maar met jouw verklaring is er hoop dat mijn gok misschien wel goed uitpakt ::ok::

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: Muzikale hint Schiffers.fm aflevering 4
« Reactie #69 Gepost op: 4-02-2009, 21:40:37 »
Awh :( Dennis, Rick en Sebastiaan zijn mijn top 3 mollen/toffe kandidaten :(

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: Muzikale hint Schiffers.fm aflevering 4
« Reactie #70 Gepost op: 4-02-2009, 23:54:43 »
De hint kan net zo goed op Jon slaan.

Johnny Cash
  • "Johnny" verwijst naar "JON", "Johnny Cash" heette in het echt "John R. Cash"
  • "Cash" kan wijzen op het halve geld dat hij in aflevering 2 als een ware held binnenhaalde

Wanted Man
  • Anniek én Sebastiaan wilden allebei hem als bondgenoot voor hun vrijstelling

I've had all that I wanted of a lot of things I've had
  • (idem als Wanted Man) Zowel Sebastiaan als Anniek vulden Jons naam in op hun vrijstelling
  • Hij had een pact met Sebastiaan, en dus ook heel wat informatie ter beschikking

And a lot more than I needed of some things that turned out bad
  • Diezelfde informatie die Sebastiaan "zogezegd" deelde met Jon was niet helemaal juist. We weten allemaal dat Sebastiaan niet de meest eerlijke kandidaat is.

Even erbij zeggen dat de hint net zo goed op Sebastiaan kan slaan, maar zou ik zelf jammer vinden omdat dat zo obvious is. Ik wil hem wel eruit omdat ik hem zie als een wannabe-mol, echter zou het spijtig zijn door zo'n makkelijke hint.

Voor Sebastiaan zou deze redenering passen.

Johnny Cash
  • "Cash" kan wijzen op het geld dat is verdwenen in aflevering 4

Wanted Man
  • Iedereen is pissig na het gestolen/verloren geld-incident

I've had all that I wanted of a lot of things I've had
  • Vrijstelling + Pact met Jon

And a lot more than I needed of some things that turned out bad
  • Hij meldde zich als eerste om de pot te beheren en dat is duidelijk verkeerd uitgedraaid. Ook stal hij het mollenboekje van Froukje dat hij onbedoeld uit het spel liet verdwijnen.




Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Muzikale hint Schiffers.fm aflevering 4
« Reactie #71 Gepost op: 5-02-2009, 01:16:16 »
De hint kan net zo goed op Jon slaan.

Johnny Cash
  • "Johnny" verwijst naar "JON", "Johnny Cash" heette in het echt "John R. Cash"
Jon wordt in aflevering 4 tijdens het pinball spel door Anniek een keer Johnny genoemd.

Ik begin steeds minder zeker te worden van Sebas.

Offline narcissus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Enjoy all the little things in life!
Re: Muzikale hint Schiffers.fm aflevering 4
« Reactie #72 Gepost op: 5-02-2009, 11:18:42 »
Nou, ik heb nu toch mijn pool veranderd. Sebas wordt niet de afvaller. Ik denk echt dat de muzikale aanwijzing slaat op het lasergunspel = wanted men. Aangezien we er met z'n allen ook verkeerd zaten met Froukje denk ik echt dat de muz. aanwijzing niet ZO simpel is!
Ook denk ik meer en meer dat Sebas de PJ mol is. Pj zei toch in het interview dat zijn mol er net voor de finale uitging??? Correct me if i'm wrong! Wie zit er zo openlijk te mollen? SEBAS!...(eerst dacht ik dat het Hans was..maar ja..die was ook echt raar aan het mollen?)
Want wie is anders echt openlijk aan het mollen waarbij PJ het zal zien?
Nee, ik ben nu veranderd van Sebas naar Rick! Deze is teveel bezig met spelen en winnen... 8)
Carpe Diem!!!

Offline Vonnisch

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muzikale hint Schiffers.fm aflevering 4
« Reactie #73 Gepost op: 5-02-2009, 16:21:49 »
Ik heb Jon als afvaller staan  :\'( En ik vind Jon juist zo leuk!

Johnny Cash - John - Jon
Wanted Man - Jon was gewild bij de supervrijstelling door zowel Sebas als Anniek
En hij heeft best wel al veel geld binnengehaald zo links en rechts.

Dus helaas, en ik vond hem zo leuk!

Offline pimsalabim

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • eenmaal een mol - altijd een mol!
Re: Muzikale hint Schiffers.fm aflevering 4
« Reactie #74 Gepost op: 5-02-2009, 17:55:05 »


Wie is hier dus wanted man? Dennis, Sebastiaan of Rick.Want zij worden gezocht, dead or alive :P, door die jagers/scherpschutters.

Je kan het ook zien dat Jon de wanted man is. Ze moeten bij Jon komen en bij Viv, maar omdat het in dit geval over een man gaat, gaat het dus over Jon. Jon is the wanted man, omdat je bij hem je overgebleven levenspunten kan omzetten in geld.. En dan de ideeën over de naam Johny Cash -> Johnny -> John -> Jon.. is ver gezocht vind ik zelf, want je kan het gewoon zelf ombuigen, maar goed :p Hoop niet dat hij er uit gaat hij is namelijk mijn mol.. 8) ;D

« Laatst bewerkt op: 5-02-2009, 19:23:59 door pimsalabim »
Vrienden maak je niet, je krijgt ze door er zelf een te zijn!

Offline Kikker

  • Forumlid
Re: Muzikale hint Schiffers.fm aflevering 4
« Reactie #75 Gepost op: 5-02-2009, 18:56:30 »
Dat ging over levensecht Ganzebord spelen. ;)

Verder gaat de muzikale aanwijzing wel over de aankomende aflevering. Dat zag je al bij de hints naar Hans en Paula. Hans met frequencies >> walkie talkies >> bepaalde frequentie. En Paula met swept away by you doordat ze weggestemd werd.

Dus waar deze hint op slaat is, zoals je in het molmail filmpje zag van de aankomende aflevering...

Froukje, Dennis, Sebastiaan, Rick en Anniek moeten naar Viviënne en Jon zien te komen zonder daarbij de "levenspunten" die ze met zich meedragen op dat lasergun vest te verliezen, eenmaal op 0 betekend namelijk dat je geen geld meer kunt binnen halen als je bij Jon en Viviënne in dat fort terecht komt.

Wie is hier dus wanted man? Dennis, Sebastiaan of Rick. Want zij worden gezocht, dead or alive :P, door die jagers/scherpschutters.
Wanted man!

Omdat ik niet weer met de meute mee wilde stemmen :P

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: Muzikale hint Schiffers.fm aflevering 4
« Reactie #76 Gepost op: 5-02-2009, 20:02:58 »
Het is Vivienne die in de biecht zegt dat ze de kleren niet terug wil kopen omdat ze 't alles heeft wat ze nodig heeft (van wat ze meegenomen had)

Oftewel "I've had all that I wanted of a lot of things I've had"

=================================
Het is Dennis die de wanted man is omdat hij bij de dames in de tent mag liggen.
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Muzikale hint Schiffers.fm aflevering 4
« Reactie #77 Gepost op: 5-02-2009, 20:07:54 »
Haha, slim gepost na het sluiten van de poll ... uitleg over viviënne is helemaal niet gek! Ik heb ook naar die zin zitten staren maar kwam er niet uit.
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: Muzikale hint Schiffers.fm aflevering 4
« Reactie #78 Gepost op: 5-02-2009, 20:22:09 »
Het is Vivienne die in de biecht zegt dat ze de kleren niet terug wil kopen omdat ze 't alles heeft wat ze nodig heeft (van wat ze meegenomen had)

Oftewel "I've had all that I wanted of a lot of things I've had"

=================================
Het is Dennis die de wanted man is omdat hij bij de dames in de tent mag liggen.

Ik zat net ook al te denken aan Viviënne. Laten we hopen dat er niks van aan is.

Offline Renske.

  • Forumlid
Re: Muzikale hint Schiffers.fm aflevering 4
« Reactie #79 Gepost op: 5-02-2009, 20:58:05 »
Nu ik de eerste opdracht heb gezien verwacht ik dat Dennis eruit gaat. Aangezien hij de enige is die geld heeft binnengehaald. "Johnny Cash".