Auteur Topic: Aflevering 5 (05-02-2009)  (gelezen 115132 keer)

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: Aflevering 5 (05-02-2009)
« Reactie #200 Gepost op: 5-02-2009, 23:22:56 »
Jaa dat zou dus ook kunnen. Dan kan idd Dennis wel weer verdacht zijn. Maar inderdaad wel weer raar dat hij achteraan gaat staan.
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline MrJasper

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 (05-02-2009)
« Reactie #201 Gepost op: 5-02-2009, 23:30:00 »
Wat het ook zij, mooie analyse en inderdaad een goede verplaatsing in de gedachte van de mol....Of het is 'reversed pyschology' en de mol pakte juist iemand anders om ons als kijker op een dwaalspoor te brengen en zichzelf onverdacht te maken...Maar ik denk het niet dus in dat geval blijft mijn mol inderdaad in het vizier :)

I (hart) Speuren :D

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 (05-02-2009)
« Reactie #202 Gepost op: 5-02-2009, 23:30:41 »
Met stip de beste/leukste aflevering tot nu toe! Geweldige opdrachten, mooie sfeerbeelden van Noord-Ierland en Jordanië, dit seizoen is weer op en top genieten. 8)
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Nano

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 (05-02-2009)
« Reactie #203 Gepost op: 5-02-2009, 23:33:27 »


Aaaah wat schattig.

Aangezien ze allebei 3 op reis doen had ik verwacht dat ze meer met elkaar op zouden trekken. Dat deden ze eigenlijk helemaal niet..

Je ziet bij Vief bijvoorbeeld wel dat ze vaak met Dennis en Rick optrekt. Maar ook met Sebas lijkt ze wel iets te hebben. Naar mijn idee is Viviënne ook wel populair in de groep. Ze is natuurlijk heel spontaan!

Offline Joff

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 (05-02-2009)
« Reactie #204 Gepost op: 5-02-2009, 23:50:01 »
De Pionnen

Ik heb even het stukje terug gekeken van de teamverdeling bij Ganzenbord!
Als mol zorg je er natuurlijk voor dat je niet in de gevangenis terecht komt, dus je zorgt dat jouw pion in een team komt.

Pionnen (kijk gerust na):
Blauw - Anniek
Wit - Vivienne
Rood - Jon
Lichtpaars - Froukje
Groen - Sebastiaan
Geel - Dennis
Donkerpaars - Rick

En dan nu de volgorde hoe de pionnen zijn verdeeld.

Rick kiest Geel - Dennis
Froukje kiest Groen - Sebastiaan
Jon kiest Blauw - Anniek
Sebastiaan kiest Wit - Viviënne
Anniek kiest Donkerpaars - Rick
Viviënne kiest Rood - Jon

We mogen aannemen dat de mol de kleur van zijn of haar pion wist, want als Mol wil je niet in de gevangenis. Dus je zorgt ervoor dat je in een team komt. Wat zien we bij de verdeling. Rick kiest Dennis. In mijn ogen doet een mol dat niet. Froukje kiest Sebastiaan, die was dus ook niet de mol. Net zoals Rick, koos Jon Anniek, ook niet zijn eigen kleur. Dán komt Sebastiaan. Als hij de mol is wist hij al dat zijn pion veilig was en kiest dus iemand anders. Dat geldt ook voor Anniek en Viviënne.

In mijn ogen heeft iedereen dus een willekeurige pion gepakt, maar één, de mol, zorgde sowieso dat zijn pion veilig was. Dan zijn Sebastiaan, Anniek en Viviënne in mijn ogen dus verdacht.

Dan heb je nog Dennis, die mocht/wilde/kon geen keuze meer maken. Ik weet niet precies hoe de volgorde van kiezen is bepaald, maar volgens mij was die wel bepaald van te voren, want het gaat vrijwel soepel. In dat geval vind ik Dennis ook minder verdacht, want zo heeft hij geen greep meer op het spel.

Ik dacht hetzelfde tijdens het kijken van de uitzending, dat betekent dat Sebastiaan, Anniek of Vivienne de mol is

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 5 (05-02-2009)
« Reactie #205 Gepost op: 6-02-2009, 00:07:20 »
Heinz++

Net de aflevering gezien. Echt adembenemend geweldig fantastisch.  :D
De opdracht bij Dunluce Castle vondt ik echt heel gaaf. Grappig trouwens hoe fanatiek Sebastiaan daar over de grond aan het rollen is. Maar fanatiek zijn en toch met niks over de finish komen is wel echt mollig.
Ander land! Jordanië! Ik heb genoten van Noord Ierland, maar ben ook echt benieuwd wat Jordanië allemaal te bieden heeft. Deze aflevering zag het er in elk geval al mooi uit. We hebben ook meteen het antwoord gekregen op een vraag die tijdens de Jordanië speculatie gesteld werd: Wat heeft Nood Ierland met Jordanië te maken? Blijkbaar kruisvaarders die vanaf Dunluce Castle vertrokken...
<sarcasme>... het valt me eigenlijk een beetje tegen dat we dat niet ook al ontdekt hadden.</sarcasme>

Verder moet ik de aflevering nog een beetje verwerken. Natuurlijk ook omdat mijn mol er uit. Ik zat tijdens de uitzending wel al een beetje te twijfelen, omdat Froukje buitenspel stond tijdens de laatste opdracht en daardoor alweer onzichtbaar was. Jammer dat ze er uit is. Ik vond haar ook gewoon een leuke kandidaat.

Nu maar eens het forum doorspitten.

Offline Nano

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 (05-02-2009)
« Reactie #206 Gepost op: 6-02-2009, 00:08:34 »
Ik dacht hetzelfde tijdens het kijken van de uitzending, dat betekent dat Sebastiaan, Anniek of Vivienne de mol is

Ik vind de theorie goed, maar je kan er nooit helemaal vanuit gaan dat het inderdaad zo gedaan is.

Maar wat mij betreft staan Sebas, Anniek en Viviënne wel op mijn verdachtenlijstje.

Offline ishtara

  • winnaar WIDMjr-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 (05-02-2009)
« Reactie #207 Gepost op: 6-02-2009, 00:13:26 »
Jammer dat Froukje eruit is! Ook omdat ik haar niet echt verdacht. Degenen die ik al verdacht zijn eigenlijk nog steeds verdacht, namelijk Sebastiaan, Anniek en Vivienne.
Wat ik nog verdacht vind aan Sebastiaan is dat hij een gebied heeft doorzocht waar een zakje moest liggen en dat zakje niet heeft gevonden. Misschien heeft hij het wel gevonden, maar verstopt ofzo. Ook ging hij weg van Dennis, terwijl dat niet de bedoeling was... Heel verdacht.
'Mensen struikelen niet over bergen, alleen over molshopen' (Confucius)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 (05-02-2009)
« Reactie #208 Gepost op: 6-02-2009, 00:16:27 »
We mogen aannemen dat de mol de kleur van zijn of haar pion wist, want als Mol wil je niet in de gevangenis. Dus je zorgt ervoor dat je in een team komt. Wat zien we bij de verdeling. Rick kiest Dennis. In mijn ogen doet een mol dat niet. Froukje kiest Sebastiaan, die was dus ook niet de mol. Net zoals Rick, koos Jon Anniek, ook niet zijn eigen kleur. Dán komt Sebastiaan. Als hij de mol is wist hij al dat zijn pion veilig was en kiest dus iemand anders. Dat geldt ook voor Anniek en Viviënne.

In mijn ogen heeft iedereen dus een willekeurige pion gepakt, maar één, de mol, zorgde sowieso dat zijn pion veilig was. Dan zijn Sebastiaan, Anniek en Viviënne in mijn ogen dus verdacht.

Eh: que?  ???

Rick kiest Dennis en een mol doet dat niet? Ik stel 't op prijs dat je de opdracht probeert uit te dotteren, want ik kan me goed voorstellen dat ze daar een hint in verstopt hebben. Maar ik kan deze hele redenering niet van je volgen. Want hoezo kunnen alleen Sebastiaan, Anniek en Viviënne in aanmerking komen als molverdachte en Dennis, Jon & Rick niet?  ::) Iedereen pakt toch iemands anders pion, dus iedereen zit toch met dezelfde situatie?
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline M0LLENVANGER

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • M0LLENVANGER
Re: Aflevering 5 (05-02-2009)
« Reactie #209 Gepost op: 6-02-2009, 00:19:51 »
Die film was Zoop in India.
Jordanie ligt daar niet ver van af.

Even een lesje aardrijkskunde. De rode stip is Jordanië.

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: Aflevering 5 (05-02-2009)
« Reactie #210 Gepost op: 6-02-2009, 00:34:01 »
Wat ik frappant vind is dat Anniek zelf gokte op Syrië, toch één van de buurlanden van Jordanië, maar naderhand het verdacht vond dat Froukje zogezegd wist waar ze heen gingen. Het is even verdacht als je een buurland noemt, niet?

Offline juul4

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • proud to be a Molloot
Re: Aflevering 5 (05-02-2009)
« Reactie #211 Gepost op: 6-02-2009, 00:35:22 »
Oh, da's altijd wel even verhelderend mollenvanger! ::rofl::

Wat ik dan wel weer opvallend vond (ben beetje laat, want afhankelijk van uitzending gemist) is dat Anniek het over Syrië had, als mogelijk land waar de kruisvaarders naartoe trokken. Vind ik gewoon niet zo voor de hand liggend..., terwijl dat dus grenst aan Jordanië...
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline juul4

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • proud to be a Molloot
Re: Aflevering 5 (05-02-2009)
« Reactie #212 Gepost op: 6-02-2009, 00:36:32 »
Haha, en ik kreeg nog wel een waarschuwing dat er iemand anders inmiddels gepost had ::tandpastasmiley::

2 zielen met dezelfde gedachte, dat is op zich al verdacht :) haha
« Laatst bewerkt op: 6-02-2009, 00:38:23 door juliana »
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: Aflevering 5 (05-02-2009)
« Reactie #213 Gepost op: 6-02-2009, 00:37:46 »
Wij zitten op dezelfde golflengte!

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 (05-02-2009)
« Reactie #214 Gepost op: 6-02-2009, 01:17:19 »
Eh: que?  ???

Rick kiest Dennis en een mol doet dat niet? Ik stel 't op prijs dat je de opdracht probeert uit te dotteren, want ik kan me goed voorstellen dat ze daar een hint in verstopt hebben. Maar ik kan deze hele redenering niet van je volgen. Want hoezo kunnen alleen Sebastiaan, Anniek en Viviënne in aanmerking komen als molverdachte en Dennis, Jon & Rick niet?  ::) Iedereen pakt toch iemands anders pion, dus iedereen zit toch met dezelfde situatie?

Wat er bedoeld wordt, is dat de eersten die pakken het risico lopen buitenspel te komen (in de gevangenis) als ze niet hun eigen pion pakken. Zou de mol bij die eersten zitten, zou je verwachten dat deze zichzelf pakt om zo verzekerd te zijn van meespelen. Aangezien Rick en Jon dit niet doen (en Froukje, maar van haar weten we al dat ze de mol niet is), is het logisch te denken dat zij niet de mol zijn. Degenen die daarna komen hoeven zichzelf niet te pakken, want zij zijn al gepakt. Maar als dit niet gebeurd zou zijn, hadden zij nog wel zichzelf kunnen pakken. Dennis echter komt als laatste, en zet zichzelf daarmee ook in een moeilijke positie, want hij kan er als laatste niets meer aan veranderen, mocht hij als "gevangene"  over blijven. De redenatie staat als een huis volgens mij. De mol wil natuurlijk niet in de gevangenis zitten, daar kan hij/zij totaal geen invloed uitoefenen op het spel.

edit: om minder op te vallen is een middenpositie daarom ook beter voor de mol. Ofwel de mol is al gepakt, ofwel de kans om zichzelf te pakken wordt groter en  daarmee minder opvallend.
« Laatst bewerkt op: 6-02-2009, 01:45:13 door tureluurs »

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Aflevering 5 (05-02-2009)
« Reactie #215 Gepost op: 6-02-2009, 01:20:34 »
vond het echt een geweldige aflevering ::tandpastasmiley::

ik laat even mijn tunnelvisie zijn gang gaan:
Anniek is voor mij de mol,
in de eerste opdracht was er een gebied waar dennis sebastiaan en anniek samen waren, daar hoorde geld te liggen, mijn theori is dat Anniek het had gevonden, niemand had gemeld en zich heeft laten neerknallen, weg is het geld.
voor de tweede opdracht deed anniek het heel goed met die meloen, maar je moet niet vergeten dat er ook 3 fout waren, dat is niet echt in beeld gebracht, misschien heeft ze daar wel lopen mollen en lijkt het door de montage dat ze die opdracht geweldig deed.
bovendien vond ik het opvallend dat Anniek dat waterpijproken zo lang volhielt in vergelijking met de anderen, de mol is voorbereid voor de opdracht, heeft ze dit wel vaker gedaan?  ;D

Bij de derde opdracht molde Anniek nogal opvallend, misschien doet ze dat omdat elke kandidaat weleens molt?

Mijn tunnelvisie heeft gesproken en ik ben benieuwd of het uiteindelijk ergens op sloeg  ::)
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Aflevering 5 (05-02-2009)
« Reactie #216 Gepost op: 6-02-2009, 01:33:06 »
wat mij trouwens ook opviel was toen PJ vroeg aan de groep waar het geld is, dat de lichaamstaal van Vivienne opeens heel erg leek als uit aflevering 1, toen ze loog tegen Dennis over wat zij had geantwoord, wat ook in de intro zit. Volgens mij heeft zij het geld verbrand of iig kwijtgeraakt. ;D
Het viel me op, misschien ben ik te moe om me goed te concentreren en is het allemaal onzin :-[
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 (05-02-2009)
« Reactie #217 Gepost op: 6-02-2009, 02:18:45 »
Maar ik vond juist Aniek weer erg onmols met de watermeloensmaak. De mannen wilden er aardbeismaak aan geven, maar Aniek was 100% zeker van watermeloen, wat ook goed was. Als mol zou ze met de aardbeien zijn meegegaan.
Hoe kan een mol oefenen op smaken via een waterpijp en is dat zo goed te herkennen? Dit zegt mij niks.

Offline Reinder

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 (05-02-2009)
« Reactie #218 Gepost op: 6-02-2009, 04:52:49 »
Hoe kan een mol oefenen op smaken via een waterpijp en is dat zo goed te herkennen? Dit zegt mij niks.
Je hoeft het als mol toch niet per sé te proeven? Je kunt uit je hoofd leren waar welke smaak staat...

Wat mij bij het ganzenbord opviel was dat het potje met de A van Anniek vol ingezoomed als eerste in beeld kwam. Maar dat kan natuurlijk puur toeval zijn. Verder viel me ineens iets op aan het eind van de uitzending wat me nog nooit opgevallen was... Ik weet niet of dat al eens eerder genoemd is, maar (ik heb het ook ff gechecked met de eerste aflevering waar iedereen nog op de foto staat) Anniek is op de eindfoto de enige die er volledig zijwaards op staat. De rest staat min of meer recht.

Maar zoals ik al eens eerder op dit forum gezegd heb, ik ben echt slecht in het ontdekken van aanwijzingen en mollendingen, dus ga vooral niet af op de dingen die ik zeg ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 6-02-2009, 04:58:10 door Reinder »

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: Aflevering 5 (05-02-2009)
« Reactie #219 Gepost op: 6-02-2009, 08:40:47 »
Hoe suf is 't eigenlijk om een heel spel in de gevangenis te zitten?

Vind dat een beetje raar. De kans dat iemand je bevrijd met twee pionnen in 't spel is toch zeer klein?
De kans op een vrijstelling voor de gevangene was dus nihil.

Erg sneu voor Froukje, en dan er ook nog uit moeten.  ::ohno::

Vraag me af wat Anton voor gedachtes had mbt de gevangenis.
(Immers ze hadden deze opdracht ook volgende week kunnen doen met 6 spelers!)
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.