Auteur Topic: Aflevering 5 (05-02-2009)  (gelezen 115065 keer)

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 (05-02-2009)
« Reactie #380 Gepost op: 12-02-2009, 11:26:39 »
Ik heb het vermoeden dat er in de montage wat mis is gegaan en dat Rick de potbeheerder is geworden na het ganzebordspel. Dat verklaart waarom PJH vraagt of hij het geld nog aan hem (Sebastiaan) mag geven en waarom Anniek het aanpakt (die is in het 'wie wordt de nieuwe' ook al zo gretig).

Denk nog even aan de vorige aflevering waar die brug-opdracht ook anders was gemonteerd dan het in werkelijkheid is gegaan.

m0ll0m

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 5 (05-02-2009)
« Reactie #381 Gepost op: 12-02-2009, 12:07:52 »
Ik heb het vermoeden dat er in de montage wat mis is gegaan en dat Rick de potbeheerder is geworden na het ganzebordspel. Dat verklaart waarom PJH vraagt of hij het geld nog aan hem (Sebastiaan) mag geven en waarom Anniek het aanpakt (die is in het 'wie wordt de nieuwe' ook al zo gretig).

Denk nog even aan de vorige aflevering waar die brug-opdracht ook anders was gemonteerd dan het in werkelijkheid is gegaan.

m0ll0m
Ik heb mij dit ook al afgevraagd, maar niemand reageerde toen... Ik heb dit verder nog niet besproken gezien.

Ze zouden de volledige opdrachten 2 & 3 weer omgewisselt moeten hebben in de uitzending, bij opdracht 2 krijgt Rick namelijk ook al het geld. Bij opdracht 3 niet.
Door de opmerking van Sebas bij de start van opdracht 3 (daar noemt hij de eerste opdracht in Jordanië) weten we dat in elk geval het markt stuk van opdracht 2 wel voor opdracht 3 heeft plaats gevonden. Rick zou dan dus al potbeheerder moeten zijn als ze het geld van opdracht 3 krijgen.

De vraag blijft voor mij dus ook, waarom ging het geld naar Anniek? Of waarom ging het geld naar het groepje (Sebas/Anniek/Jon) en niet direct naar de pot? Volgens mij hebben we te weinig informatie om hier antwoord op te geven.

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: Aflevering 5 (05-02-2009)
« Reactie #382 Gepost op: 12-02-2009, 13:27:25 »
PJ zegt: "Mag ik het geld toch aan jouw geven?".

Dat woordje 'toch' is belangijk. Hij weet dat Rick de potbeheerder is, en geeft 't geld dus 'toch' aan Anniek. Hij doet 't hiermee voorkomen alsof het team van Sebastiaan/Anniek/Jon zelf dat geld hebben gewonnen, maar we zien gelijktijdig gewoon de pot verhoogd worden.

Overigens staat Rick naast Anniek, en hij kijkt naar de transactie maar steekt z'n hand helemaal niet uit als potbeheerder.

Kortom ik snap hier niets van.

Iets voor 't vragenuurtje op de fandag wellicht.
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 5 (05-02-2009)
« Reactie #383 Gepost op: 12-02-2009, 13:39:29 »
PJ zegt: "Mag ik het geld toch aan jouw geven?".

Dat woordje 'toch' is belangijk. Hij weet dat Rick de potbeheerder is, en geeft 't geld dus 'toch' aan Anniek. Hij doet 't hiermee voorkomen alsof het team van Sebastiaan/Anniek/Jon zelf dat geld hebben gewonnen, maar we zien gelijktijdig gewoon de pot verhoogd worden.

Overigens staat Rick naast Anniek, en hij kijkt naar de transactie maar steekt z'n hand helemaal niet uit als potbeheerder.

Kortom ik snap hier niets van.

Iets voor 't vragenuurtje op de fandag wellicht.
Ik had verstaan dat PJ zei: "Mag ik het geld nog aan jouw geven?". Hij zegt dat niet in de richting van Anniek. Maar "toch" kan natuurlijk ook, ik ga thuis meteen controleren.

Offline Bodde

  • Forumlid
  • Omni Vincit Amor
Re: Aflevering 5 (05-02-2009)
« Reactie #384 Gepost op: 12-02-2009, 13:40:30 »
Nee, Rick zegt dat ze 10 dirham meekregen, i.p.v. 10 dinar. Dit is volgens mij een onschuldige vergissing (ik kan er met de beste wil van de wereld geen aanwijzing in zien). De dirham bestaat namelijk wel in Jordanie. Het is eentiende dinar. (Zie ook de reactie op je post in het Rick-topic)

ok, dank!   ::ok::
maltho thi afrio lito

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 (05-02-2009)
« Reactie #385 Gepost op: 12-02-2009, 14:29:20 »
Ik heb nog even teruggekeken (aan de vooravond van aflevering 6) en de opmerking van PJH is wat mij betreft verder onschuldig. Hij zegt achter elkaar 'het team van Sebastiaan heeft gewonnen' ... 'mag ik het geld nog wel aan jou geven' en dan stapt Anniek als teamlid naar voren om het te pakken.

Maar al kijkend zag ik opeens iets heel anders... die plattegrond van het ganzebord die wij te zien krijgen. Daar staat (inderdaad) een vakje te veel op. Althans: in ganzebord is 63 het eindvak. Maar hier volgt op vak 63 een rond "vak" met daarin 'De Mol'. Ga ik nu te snel als ik uitleg dat de Mol daar dan dus staat? En dat het daarmee of Dennis of Sebastiaan is?

m0ll0m

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: Aflevering 5 (05-02-2009)
« Reactie #386 Gepost op: 12-02-2009, 14:31:59 »
Ik heb nog even teruggekeken (aan de vooravond van aflevering 6) en de opmerking van PJH is wat mij betreft verder onschuldig. Hij zegt achter elkaar 'het team van Sebastiaan heeft gewonnen' ... 'mag ik het geld nog wel aan jou geven' en dan stapt Anniek als teamlid naar voren om het te pakken.

Maar al kijkend zag ik opeens iets heel anders... die plattegrond van het ganzebord die wij te zien krijgen. Daar staat (inderdaad) een vakje te veel op. Althans: in ganzebord is 63 het eindvak. Maar hier volgt op vak 63 een rond "vak" met daarin 'De Mol'. Ga ik nu te snel als ik uitleg dat de Mol daar dan dus staat? En dat het daarmee of Dennis of Sebastiaan is?
m0ll0m

Kijk dat vind ik nou mooie hints!
En Dennis is het niet, dus weer een punt voor mijn mol SEBASTIAAN!
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: Aflevering 5 (05-02-2009)
« Reactie #387 Gepost op: 12-02-2009, 14:37:42 »


Ik vind 't best logisch dat men kiest voor een mollogo als finishplaatje. Het hele bord heeft een molthema. Op de gevangenis na.

Verder is het gewoon niet sterk dat er 2 kandidaten bij het logo staan. Het is dan wel heel subjectief om één van die twee te linken aan de hint.
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: Aflevering 5 (05-02-2009)
« Reactie #388 Gepost op: 12-02-2009, 14:39:40 »


Ik vind 't best logisch dat men kiest voor een mollogo als finishplaatje. Het hele bord heeft een molthema. Op de gevangenis na.

Verder is het gewoon niet sterk dat er 2 kandidaten bij het logo staan. Het is dan wel heel subjectief om één van die twee te linken aan de hint.

hihihi, alles wat linkt naar mijn mol vink goed!!! (niet dat ik dat nodig heb hahaha)

Ps:Je hebt gelijk hoor Dikke.
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 5 (05-02-2009)
« Reactie #389 Gepost op: 15-02-2009, 09:58:30 »
De gang naar Jordanie levert in het begin een aantal aardige introductieplaatjes op. De stad, de minaretten, het verkeer, mensen op straat. En dan opeens... een donkere winkel. Die voegt niet zoveel toe. En het volgende shot blijken drie poppen van die winkel te zijn. Wat daar aan opvalt is dat de eerste pop een "blindoek" voor heeft. Maar die hoort helemaal niet zo, die hoort hoger te zitten (kijk maar bij de andere poppen).

Zou het niet heel eenvoudig een hint kunnen zijn dat de Mol een vrouw is? Pop van vrouw met blinddoek -> mol is blind.

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: Aflevering 5 (05-02-2009)
« Reactie #390 Gepost op: 9-03-2009, 16:51:00 »
Hoe zit 't nou met die waterpijpen?
De .nl site & Sebastiaan in de biecht hebben 't over 10 waterpijpen. Maar PJ (en ook weer de .nl site) onthullen er maar 9?
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 5 (05-02-2009)
« Reactie #391 Gepost op: 9-03-2009, 16:57:30 »
Zou het niet heel eenvoudig een hint kunnen zijn dat de Mol een vrouw is? Pop van vrouw met blinddoek -> mol is blind.

Dat zou ik echt een gare hint vinden.
Die poppen staan daar gewoon en bij één ervan is die doek over d'r ogen gevallen.
Het zou me echt verbazen als het een hint is, we'll see.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 5 (05-02-2009)
« Reactie #392 Gepost op: 9-03-2009, 17:06:59 »
Dat zou ik echt een gare hint vinden.
Die poppen staan daar gewoon en bij één ervan is die doek over d'r ogen gevallen.
Het zou me echt verbazen als het een hint is, we'll see.

Toevallig dan dat we van net die pop een close-up zien. Maar toeval bestaat, ook in WIDM. :)

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: Aflevering 5 (05-02-2009)
« Reactie #393 Gepost op: 9-03-2009, 17:07:51 »
Kan jij me meer over die 10/9 waterpijpen vertellen, Heinz?
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 5 (05-02-2009)
« Reactie #394 Gepost op: 9-03-2009, 17:09:13 »
Dat is voor mij helaas even onduidelijk. Misschien kunnen we Erik TKS proberen? ;D

edit: Pieter Jan geeft wel vaker andere info dan de kandidaten / een kandidaat. Hij heeft het bij de hotelopdracht namelijk over 25 gasten en Anniek over 24. En wieisdemol.nl vertrouw ik niet helemaal in de opdrachtbeschrijvingen. Daar zitten regelmatig foutjes in.
« Laatst bewerkt op: 9-03-2009, 17:13:11 door Heinz »

Offline Shifting

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 (05-02-2009)
« Reactie #395 Gepost op: 10-03-2009, 16:22:44 »
Hoe zit 't nou met die waterpijpen?
De .nl site & Sebastiaan in de biecht hebben 't over 10 waterpijpen. Maar PJ (en ook weer de .nl site) onthullen er maar 9?

Omdat de ananas perzik hint alleen voor de kijkers was en niet voor de kandidaten misschien?

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 5 (05-02-2009)
« Reactie #396 Gepost op: 10-03-2009, 16:34:43 »
Of misschien omdat je, als Sebastiaan zijnde, een aantal waterpijpen ziet staan, je gewoon gokt hoeveel het er zijn. Een stuk of 10 of zo.
The British are not impressed.

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: Aflevering 5 (05-02-2009)
« Reactie #397 Gepost op: 10-03-2009, 17:07:06 »
Het zijn er ook gewoon negen.
Het tafeltje met de bananenpijp heeft maar 1 bordje.

Dit maakt de Ananas Perzik theorie alleen maar sterker.
2 extra borden voor een verborgen hint. Zeker omdat Anniek juist bij dát tafeltje gaat zitten.
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 (05-02-2009)
« Reactie #398 Gepost op: 10-03-2009, 22:28:14 »
Het zijn er ook gewoon negen.
Het tafeltje met de bananenpijp heeft maar 1 bordje.

Dit maakt de Ananas Perzik theorie alleen maar sterker.
2 extra borden voor een verborgen hint. Zeker omdat Anniek juist bij dát tafeltje gaat zitten.

Zelfs als er 10 zijn, zou de hint nog kunnen als die vrucht met een L zou beginnen. Omdat Anniek voluit Anniek Laura Pheifer heet.

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: Aflevering 5 (05-02-2009)
« Reactie #399 Gepost op: 10-03-2009, 23:59:41 »
Zelfs als er 10 zijn, zou de hint nog kunnen als die vrucht met een L zou beginnen. Omdat Anniek voluit Anniek Laura Pheifer heet.

Laten we wel blijven uitgaan van de feiten.
We zien/horen PJ 9 borden omdraaien met fruit. En ik tel in de overzichtsshots vooralsnog geen 10 waterpijpen.

Ik ga er uit van dat gegeven, waardoor Sebastiaan zich in zijn biecht vergist heeft.
Er waren dus twee extra borden: Ananas & Perzik.
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.