Auteur Topic: Aflevering 6 (12-02-2009)  (gelezen 91783 keer)

Offline JeroenW

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 (12-02-2009)
« Reactie #160 Gepost op: 13-02-2009, 15:38:05 »
Jammer dat Sebas eruit is, die was juist iemand die ik totaal niet verdacht. Al die streken die hij leverde, deed hij alleen om reacties uit te lokken.

Ik vind het jammer dat Anniek met een ander spel bezig is. Het spel moet zijn: "Haal zoveel mogelijk geld binnen in de pot, en zorg dat je de mol vindt". Jezelf verdacht maken helpt je natuurlijk om verder te komen in het spel.
Maar Anniek is bezig met het spel: "Haal zoveel mogelijk mollenstreken uit terwijl je niet de mol bent, en de rest haalt wel wat geld binnen voor de pot". En als ze wel de mol is, wat ik totaal niet denk omdat alles zo opzichtig is als maar kan, is ze de slechtste mol OOIT.

Offline chocolat

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 (12-02-2009)
« Reactie #161 Gepost op: 13-02-2009, 16:01:54 »
En toch is hij de Mol.

Zie ook mijn eerdere post hierover. Zijn positieve gedrag is niet alleen de kijker opgevallen, maar ook z'n medespelers en zeker degenen die hem verdachten. Dennis en Sebastiaan (die hem net nog ondervraagd hadden als Mol) gingen direct twijfelen. Perfecte actie voor een mol, een hele domme voor een kandidaat.

Ik ben het wel met je eens. Rick weet nu dat 2 mensen hem verdenken. Wat kan je dan beter doen dan heel erg je best, om de verdenkingen weer van je af te schuiven. Om vervolgens de 2e opdracht weer te laten mislukken (en doordat de rest de goede oplossing ook niet wist, valt dat niet op).

Offline Molleeder

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 (12-02-2009)
« Reactie #162 Gepost op: 13-02-2009, 16:18:37 »
[...] Wel een geniale opdracht in de grot trouwens.
[...]

Ik zie nu al meerdere mensen iets over een grot zeggen maar er zat in deze aflevering toch helemaal geen grot-opdracht of heb ik soms iets gemist??

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 6 (12-02-2009)
« Reactie #163 Gepost op: 13-02-2009, 16:20:24 »
Ik zie nu al meerdere mensen iets over een grot zeggen maar er zat in deze aflevering toch helemaal geen grot-opdracht of heb ik soms iets gemist??

Dat gaat over de ´kijk de mol in de ogen´ opdracht.  :)

Offline daantje17

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Geen mol, wel de leukste kandidaat ever!
Re: Aflevering 6 (12-02-2009)
« Reactie #164 Gepost op: 13-02-2009, 16:21:34 »
De molmeeting was in een oud fort, maar van binnen had het wel wat weg van een grot. Denk dat daar de verwarring over ontstaat.
Ik ben niet lui, ik ben selectief productief

Offline Veerr

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 (12-02-2009)
« Reactie #165 Gepost op: 13-02-2009, 16:28:13 »
Ja, Rick was goed bezig bij die opdracht, he? Vond samen met Dennis snel de lokaties, stond Jon en Anniek fanatiek aan te moedigen.... Zo hebben we hem nog niet eerder gezien bij opdrachten. Vaak is hij toch een beetje wazig (reuzenrad), afwezig (theater) of klunzig (lasergame). We horen hem wel vaak de opdrachten uitleggen in de biecht, dus blijkbaar snapt hij wel heel goed hoe de opdrachten in elkaar zitten. Het komt er alleen niet altijd uit. Maar nu met de taxi's zag je hem echt z'n beste beentje voorzetten.

En toch is hij de Mol.

Zie ook mijn eerdere post hierover. Zijn positieve gedrag is niet alleen de kijker opgevallen, maar ook z'n medespelers en zeker degenen die hem verdachten. Dennis en Sebastiaan (die hem net nog ondervraagd hadden als Mol) gingen direct twijfelen. Perfecte actie voor een mol, een hele domme voor een kandidaat.

Het omgekeerde zie je mooi terug bij Anniek. Ook zij is in de eerdere opdracht 2x als Mol ondervraagd. Als ze de Mol is wist ze al dat ze verdacht werd (en door wie), als kandidaat is dit de eerste concrete bevestiging dat mensen haar verdenken. En als kandidaat wíl je graag verdacht worden, want dat vergroot je eigen winstkansen. Dus zet ze het nog eens extra aan tijdens de taxiopdracht. Bovendien zit ze samen met haar Mol Jon in een team, dus kan ze op deze manier ook nog eens zien hoe Jon op haar gedrag reageert. Maar ja, Jon denkt toevallig dat Anniek de Mol is, en heeft ook net ontdekt dat hij verdacht wordt, dus die is met precies hetzelfde bezig. Alleen dan waarschijnlijk iets subtieler. Het is geen toeval dat juist zij de opdracht bijna niet haalden, aangezien ze beiden veel te winnen hebben bij het aanwakkeren van de verdenkingen en het observeren van elkaars gedrag.

De Mol heeft naast saboteren nog een belangrijke opdracht, namelijk om niet betrapt te worden. Als namelijk achteraf blijkt dat alle kandidaten en/of de kijkers al halverwege het seizoen wisten wie de Mol was, dan is er geen ruk meer aan. Dus op het moment dat anderen hem/haar gaan verdenken, zal de Mol ook proberen hen weer op een ander spoor te brengen door zich onmols te gaan gedragen. De Mol heeft er niets aan om bestaande verdenkingen aan te wakkeren.



Dankjewel Jayne! Jij hebt precies verwoord wat ik vind. ::ok:: (en mijzelf lukte het niet om het zo perfect te verwoorden)

Wat mij overigens opviel was het filmpje, waarin PJH zei dat de Mol van de kandidaat om de hoek zat. Hierin wees PJ op een soort onnatuurlijke hoekige manier. Wat mij deed denken aan de backstage foto waarop iemand wijst naar de volgende foto. Maargoed, aangezien PJ van niets weet, zal hier niets inzitten waarschijnlijk.
« Laatst bewerkt op: 13-02-2009, 16:43:26 door Veerr »

Offline BocaChica

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 (12-02-2009)
« Reactie #166 Gepost op: 13-02-2009, 16:54:23 »
Hallo!!! Is het jullie ook opgevallen dat Dennis de mol niet kan zijn?!?
Tijdens de test werd de vraag gesteld wanneer zat de mol bij Ben Hur in de bak?
Antwoordmogelijkheden:
Als eerste
Als tweede
Als derde
Nooit

Let op!!! Dennis was vierde en op hem kon niet gestemd worden!!!
Kijk maar de 45:05 als Jon de vragen gaat invullen!


Offline WIDMJokertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ;D
Re: Aflevering 6 (12-02-2009)
« Reactie #167 Gepost op: 13-02-2009, 17:12:32 »
Je hebt gelijk, Boca!
Heel goed gezien!  ::ok::

Offline xTwinklestar

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • GOOO VIV! =D
Re: Aflevering 6 (12-02-2009)
« Reactie #168 Gepost op: 13-02-2009, 17:14:50 »
Hee, inderdaad. Mij was het eigenlijk nog niet eens opgevallen, maar je hebt wel gelijk!  :)
Viviënne = toppertje!

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 (12-02-2009)
« Reactie #169 Gepost op: 13-02-2009, 17:22:14 »
Ja, dat was al meer mensen opgevallen hoor. Zie het Dennis-topic:
http://www.wieisdemol.com/forum/index.php?topic=33052.260

Ik denk zelf dus dat het handig gemonteerd is. Misschien idd een hint dat Dennis de Mol niet is (wat ik sowieso al niet denk), maar geen fout ofzo.

Offline Pheebs

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 (12-02-2009)
« Reactie #170 Gepost op: 13-02-2009, 17:23:54 »
Mij blijven de polaroids boeien; heb het gevoel dat daar een hint in verborgen zit, maar het gaat zo snel door het beeld dat er maar weinig namen duidelijk te lezen zijn. De enige die ik echt goed kon lezen was Manon:



En deze, maar stuk lastiger om te lezen: (hij zit op 5 minuut 26, Uitzending Gemist)



Ik dacht eerst aan oud-kandidaten, maar volgens Wikipedia zijn die er niet met de naam Manon ;D



Offline ravelijn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • niets is zoals het lijkt
Re: Aflevering 6 (12-02-2009)
« Reactie #171 Gepost op: 13-02-2009, 17:28:08 »
Mij blijven de polaroids boeien; heb het gevoel dat daar een hint in verborgen zit, maar het gaat zo snel door het beeld dat er maar weinig namen duidelijk te lezen zijn. De enige die ik echt goed kon lezen was Manon:

Ik dacht eerst aan oud-kandidaten, maar volgens Wikipedia zijn die er niet met de naam Manon ;D



Misschien productie medewerkers? Ik weet het niet hoor, zeg maar wat. Het lijkt wel voor de hand liggend dat het iets betekend.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 (12-02-2009)
« Reactie #172 Gepost op: 13-02-2009, 17:34:01 »
Mij blijven de polaroids boeien; heb het gevoel dat daar een hint in verborgen zit, maar het gaat zo snel door het beeld dat er maar weinig namen duidelijk te lezen zijn. De enige die ik echt goed kon lezen was Manon:

Ik dacht eerst aan oud-kandidaten, maar volgens Wikipedia zijn die er niet met de naam Manon ;D


Het zal toch niet betekenen : de mol is een MAN en zijn naam eindigt op ON   ::)  ;D

Offline kabouter

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 (12-02-2009)
« Reactie #173 Gepost op: 13-02-2009, 17:37:45 »
 ::rofl:: ::rofl:: Leuk verzonnen ::rofl:: ::rofl::

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 6 (12-02-2009)
« Reactie #174 Gepost op: 13-02-2009, 18:02:57 »
Op die onderste foto staat Mariloe denk ik.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 6 (12-02-2009)
« Reactie #175 Gepost op: 13-02-2009, 18:05:48 »
Manon komt af van Marie wat weer afgeleid is van Maria
Afstamming van Maria zijn;
Maaike
Máire (Iers-Gaelisch)
Mair (Welsh)
Mara
Marie (Frans)
Mary (Engels)
Mariëlle
Mariëtte
Marieke
Mariet
Marije
Marijke
Marre
Marthe
Rianne, Ria, Rita
Marianne, Marian
Mieke, Miek, Mie

Zitten geen spelers namen tussen.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 6 (12-02-2009)
« Reactie #176 Gepost op: 13-02-2009, 18:21:47 »
Even een theorietje over de polaroids:
Op alle fotos staan namen die verbasterd zijn van de naam van een speler.
Uitgangspunt is dus Manon. Op de onduidelijke foto zien we dat de naam begint met een:
M A . (.) (.) . E(t)

Uit de lijst die ik hier dan boven poste blijven deze namen over.
We gaan er van uit dat de M de A en de E (t) goed zijn.

Maaike
Mariëlle
Mariëtte
Marieke
(Mariet)
Marije
Marijke
Marre
Marthe
Marianne

Na wat beter analyse en goed speuren zou dan het meest logisch zijn:
Marre of Mariet
Er zou trouwens ook Markt kunnen staan LOL

Het liefst zou dit onderzocht moeten worden van iemand van CSI NY die fotos scherper kan maken;).
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline theluckyboatman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 (12-02-2009)
« Reactie #177 Gepost op: 13-02-2009, 18:22:14 »
of dat er werd gespeld "MOL"  of dat deze mensen een connectie hebben met de Mol?
Of gewoon productie medewerkers?

Iets voor het vragenvuur.
Ananas

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 6 (12-02-2009)
« Reactie #178 Gepost op: 13-02-2009, 18:29:03 »
Mariet Zoomers is Froukje de Bot in Goudkust in de zelfde periode toen Vivienne er in speelde  ::tandpastasmiley::
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 (12-02-2009)
« Reactie #179 Gepost op: 13-02-2009, 18:38:09 »
Het zijn volgens mij iig 2 vrouwen.. Zullen misschien al de polaroids vrouwen zijn ? Zal het dan misschien zijn dat de mol een vrouw is?
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !