Auteur Topic: Aflevering 6 (12-02-2009)  (gelezen 91753 keer)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 6 (12-02-2009)
« Reactie #180 Gepost op: 13-02-2009, 18:59:32 »
Ik bedenk me net dat misschien het allemaal slaat op Milouska, de ontbrekende foto bij het vraagteken. Want dat is nogal tijd een raar verhaal, dat vraagteken of zou het slaan op de komende mol van dit seizoen.

Misschien zijn die foto's wel een vrouwlijke speler vervomd. Of de mol ( vrouwelijk ) met een andere foto gecombineerd.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline E-ri-Q

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 (12-02-2009)
« Reactie #181 Gepost op: 13-02-2009, 19:18:00 »
Weer een prachtige aflevering!!

De punten die mij opvielen:

Citaat
Wat een actie van Sebas,alleen jammer dat hij het geld niet gewoon lekker mee naar huis heeft genomen.
To dat hij het onthulde aan het einde dacht ik ff dat hij het geld in Dennis ze tas had gedaan,maar het bleek zijn eigen tas te zijn. Voelde hij misschien dat hij er uitging of vond hij het genoeg geweest.

Waarschijnlijk heeft hij dit elke aflevering na zijn actie laten opnemen! Ik had ook het idee dat hij het geld bij Dennis in zijn tas deed, anders heeft het ook weinig zin om het uit je broek te halen.
Het is trouwen wel onhandig lopen voor hem geweest de afgelopen afleveringen met dat geld in zun kruis  ::rofl::

Citaat
Vivienne heeft geweten hoe dat optrek bord werkte, en daarom ook afgewacht, en proberen te vermijden op de kar te komen. Vivienne trok waarschijnlijk te hard aan de touwen waardoor die blokkeert. Je moet namelijk gelijkmatig aan de touwen trekken en Vivienne ging steeds zo hard mogelijk waardoor de touwen scheef gingen de de kaart blokkeerde..

Dit zou best wel eens waar kunnen zijn. Ze doet zo verdacht door Sebastiaan de schuld te geven, terwijl ze zelf waarschijnlijk enorm aan het mollen is!

Citaat
Dennis kan de Mol niet zijn!!

Bij de executie kreeg Jon een vraag en de vraag was: "Als hoeveelste reed de Mol tijdens de Ben Hur opdracht"?

De antwoorden die gekozen konden worden:

- als eerste
- als tweede
- als derde
- nooit

Dennis ging als vierde, dus met deze theorie kan hij de Mol niet zijn. Toch?
Dat zou echt heel dom zijn als het zo is. Kunnen we Dennis nu definitief afschrijven als mol?

Goed gevonden!! Ik had zowiezo Dennis al afgestreept, omdat hij immers nee gezegd had in afl. 1 op de vraag of hij de mol wilde zijn en ik (goedgelovig als ik ben) geloof hem op zijn woord en ik denk ook dat hij toen iemand anders dan zijn eigen naam heeft ingevuld en dus misschien al wel echt vanaf het begin weet wie de mol is!

Citaat
Zou er nog een logica (hint) zitten in de beelden die in het kasteel te zien waren? Waarom bijvoorbeeld de intro van afl. 7 van vorig jaar ertussen en verder alleen intro's van de eerste afleveringen (als ik me niet vergis)? Of de volgorde waarin de vorige mollen getoond werden? Zodra ik er tijd voor heb ga ik het uitzoeken.

Dit is wederom een opvallend feit in de aflevering. Waarom zouden er beelden getoond worden van Karel en Angela, die eigenlijk helemaal geen nut hebben. Of slaat dit dan toch op de theorie dat er dingen uit vorige seizoenen worden gebruikt?? Verder ook het vraagteken in die ene ruimte blijft voor mij een raadsel! Waarom staat Milouska er niet bij. Mij lijkt natuurlijk dat het vraagteken voor de toekomstige mol staat. Het is ook een geheel aparte ruimte die je volgens mij helemaal niet binnen hoeft om bij je molverdachte uit te komen, dus dat is best wel gek.

Citaat
Verder lijkt het mij niet anders kunnen dan dat wij uit "ontmoet de mol" opdracht de mol moeten kunnen ontrafelen. Ga maar na, bij de mol ontmoeting met Milouska als mol lukte dat, bij de ontmoeting met Inge als mol lukte dat ("Enig speurwerk opent deuren") en bij de ontmoeting met Dennis als mol lukte dat ("Is ego de mol?"). Dus 't lijkt mij sterk als wij uit deze opdracht niet een soortgelijk iets moeten kunnen halen. .

Dat lijkt mij ook, er is altijd iets uit die opdracht te halen. Ook bij Inge was het zo dat zij 2x te zien was en andere kandidaten, maar precies 1x dus kon het niet anders dan dat zij het was.



Ik vind de hints dit jaar iig ook heel erg lastig te vinden en ben ook erg blij dat ik me niet meer op de PJH-mol hoef te focussen. Ik had ook wel verwacht dat dat Sebastiaan was, dus was dat voor mij al geen verdachte meer.

Verder streep ik Anniek af vanwege het rode scherm, omdat ik gewoon niet geloof dat de productie dat veranderd dus ik neem aan dat de mol in die opdracht de vrijstelling ook niet had.
Dennis streep ik ook af. Hij brengt veel geld in de pot (vorige aflevering met laserschietspel) en geloof hem dus.
Verder houd ik dan over: Jon, Vivienne en Rick

Vivienne brengt volgens mij best veel geld in de pot, maar dat ga ik nu allemaal nog eens terugkijken dus die streep ik waarschijnlijk ook weg.
En dan blijf ik telkens uitkomen bij Jon & Rick. Ik weet niet zo goed wat ik met hun 2 moet doen! Maar dat zie ik wel weer na volgende week!




Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 6 (12-02-2009)
« Reactie #182 Gepost op: 13-02-2009, 19:41:14 »
Afbeeldingen met foto's en polaroids die beter bekenen moeten worden door iemand:
Sommige foto's moeten verlicht worden met photoshop, kan ik desnoods wel regelen.

Afbeelding rechts van Rick 04:45
Afbeelding rechts van Jon 08:11
Afbeelding 10:08 -> Polaroit met de naam: Maria, Wat perfect aansluit bij de Manon en Mariet theorie.
Afbeelding 10:11
Afbeeldingen 14:49 -> Belangrijk, deze moet worden gebleekt met photoshop.

Wat me opvalt bij het inchecken in de hotels:
Dit wordt er ondertiteld:
Zijn er stelletjes bij?
Nee!
Dan is dit niet nodig.   ( wat is dit? )
Eén, Twee, Drie
(Bij drie wordt op naam Sebastiaan getikt.)

Het opvallende is dat de kamer 307 aan Sebastiaan & Dennis wordt gegeven  (18:53)
Draai 307 en je krijgt het magische woord MOL.
Dennis de mol? Dennis de winnaar?
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Molhunter..!!

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Mol na afl 1: Patrick
Re: Aflevering 6 (12-02-2009)
« Reactie #183 Gepost op: 13-02-2009, 19:50:02 »
Inderdaad allemaal vrouwennamen met een M

maar ik dacht ook de naam Jort te herkennen in het stukje als rick bij de foto's langs loopt
De echte WIDM-fan: "Bij het inloggen op je computer, duimen voor een groen scherm!"

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 6 (12-02-2009)
« Reactie #184 Gepost op: 13-02-2009, 19:56:24 »
Seconden en minuut graag(A)
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 6 (12-02-2009)
« Reactie #185 Gepost op: 13-02-2009, 19:59:50 »
De persoon die de religie theorie heeft verzonnen heeft nu denk ik weer een extra argument. Allemaal namen met de M die allemaal afkomen van de naam Maria

( Een Maria-Mole is een Braziliaanse marshmallow. )
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Molhunter..!!

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Mol na afl 1: Patrick
Re: Aflevering 6 (12-02-2009)
« Reactie #186 Gepost op: 13-02-2009, 20:05:18 »
4:30
Niet heel duidelijk, maar volgens mij staat er jort
De echte WIDM-fan: "Bij het inloggen op je computer, duimen voor een groen scherm!"

Offline Molhunter..!!

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Mol na afl 1: Patrick
Re: Aflevering 6 (12-02-2009)
« Reactie #187 Gepost op: 13-02-2009, 20:08:11 »
en 4:32 is volgens mij ook een naam met een J...

Maar is erg onduidelijk..... :S
De echte WIDM-fan: "Bij het inloggen op je computer, duimen voor een groen scherm!"

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Aflevering 6 (12-02-2009)
« Reactie #188 Gepost op: 13-02-2009, 20:08:43 »
voor mij is het duidelijk:
Maria, Manon, Mariet

de M staat voor mol
en de tweede letter van die namen is steeds de letter A
dus mol A(nniek)
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Molhunter..!!

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Mol na afl 1: Patrick
Re: Aflevering 6 (12-02-2009)
« Reactie #189 Gepost op: 13-02-2009, 20:22:52 »
dus mol A(nniek)

Ik had hem ook al op het "anniek-forum" geplaatst, maar kijk eens naar deze foto:



Mollen leven in het donker, en wie staat er hier in het donker????
De echte WIDM-fan: "Bij het inloggen op je computer, duimen voor een groen scherm!"

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 (12-02-2009)
« Reactie #190 Gepost op: 13-02-2009, 20:25:46 »
Ik had hem ook al op het "anniek-forum" geplaatst, maar kijk eens naar deze foto:



Mollen leven in het donker, en wie staat er hier in het donker????

Ja zie je het al voor je? Die fotograaf: "Anniek, nog een beetje meer naar achter anders sta je in het licht. Ja zo!" klik
Tell me what your telescope says

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 6 (12-02-2009)
« Reactie #191 Gepost op: 13-02-2009, 20:27:37 »
Ik zie nu net dat er ook foto's zijn van alle portretten ::schaam::
We zien:

- Een Eddy Zoey kloon in een vliegtuig.
- Milouska die belt met een mobiel in een vliegtuig.
- Iemand die auto rijdt.
- Een afrikaanse vrouw.
- Een man met een bril die boos kijkt

- Yvon Dennis Inge en een vraagteken.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline E-ri-Q

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 (12-02-2009)
« Reactie #192 Gepost op: 13-02-2009, 20:29:15 »
@vveerraak

hoe maak je die screenshots van uitzending gemist??

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 6 (12-02-2009)
« Reactie #193 Gepost op: 13-02-2009, 20:30:11 »
- Een Eddy Zoey kloon in een vliegtuig.

 ::rofl::

(Pssst.. zijn naam is Nico.)

Offline Molhunter..!!

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Mol na afl 1: Patrick
Re: Aflevering 6 (12-02-2009)
« Reactie #194 Gepost op: 13-02-2009, 20:32:02 »
Ja zie je het al voor je? Die fotograaf: "Anniek, nog een beetje meer naar achter anders sta je in het licht. Ja zo!" klik

hmmm... ja... je hebt gelijk! (het leek me zo'n goeie hint :D)

Zal dit dan zo'n typisch geval van tunnelvisie zijn? :P

screenshot: Printscreen (knopje ergens bovenaan op je toetsenbord)
De echte WIDM-fan: "Bij het inloggen op je computer, duimen voor een groen scherm!"

Offline E-ri-Q

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 (12-02-2009)
« Reactie #195 Gepost op: 13-02-2009, 20:40:33 »
screenshot: Printscreen (knopje ergens bovenaan op je toetsenbord)
ja dat had ik ook al door, maar dan wordt het zwart beeld als ik het ergens plak in paint of in word

Offline Molhunter..!!

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Mol na afl 1: Patrick
Re: Aflevering 6 (12-02-2009)
« Reactie #196 Gepost op: 13-02-2009, 20:44:10 »
ja dat had ik ook al door, maar dan wordt het zwart beeld als ik het ergens plak in paint of in word

ow :S geen last van....
De echte WIDM-fan: "Bij het inloggen op je computer, duimen voor een groen scherm!"

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 6 (12-02-2009)
« Reactie #197 Gepost op: 13-02-2009, 21:16:19 »
ja dat had ik ook al door, maar dan wordt het zwart beeld als ik het ergens plak in paint of in word
Als je hier geen last van wilt hebben, moet je de software (of hardware???) versnelling van je videoafspeelprogramma uitzetten. Dit zit ergens onder de opties van de speler. Ik kan het je niet beter uitleggen, omdat ik sinds Vista die instelling niet meer heb.
Ik hoop dat dit je op weg helpt.

Offline E-ri-Q

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 (12-02-2009)
« Reactie #198 Gepost op: 13-02-2009, 21:36:05 »
Als je hier geen last van wilt hebben, moet je de software (of hardware???) versnelling van je videoafspeelprogramma uitzetten. Dit zit ergens onder de opties van de speler. Ik kan het je niet beter uitleggen, omdat ik sinds Vista die instelling niet meer heb.
Ik hoop dat dit je op weg helpt.

bedankt voor de hulp zal ff kijken of het werkt

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 (12-02-2009)
« Reactie #199 Gepost op: 13-02-2009, 22:19:58 »
Manon komt af van Marie wat weer afgeleid is van Maria
Afstamming van Maria zijn;
Maaike
Máire (Iers-Gaelisch)
Mair (Welsh)
Mara
Marie (Frans)
Mary (Engels)
Mariëlle
Mariëtte
Marieke
Mariet
Marije
Marijke
Marre
Marthe
Rianne, Ria, Rita
Marianne, Marian
Mieke, Miek, Mie

Zitten geen spelers namen tussen.

Anniek werd aan ons voorgesteld in haar Jiskefet typetje Zuster Rita