Poll

Wanneer wil jij dat de Fandag plaatsvindt?

Donderdag 12 maart
47 (32.6%)
Zondag 15 maart
97 (67.4%)

Totaal aantal stemmen: 142

Auteur Topic: MolFanDag 2009: Poll  (gelezen 192010 keer)

Offline loving*widm

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: MolFanDag 2009: Poll
« Reactie #360 Gepost op: 13-02-2009, 14:43:25 »
Wel grappig dat de mensen die 'de commotie niet begrijpen' juist degene zijn die net nieuw aangemeld zijn of alleen voor WIDM naar RN komen.

srry hoor dat ik nieuw ben en dat ik een vraag heb over widm fandag.
ben misschien wel nieuw maar k volg widm al sinds 2005 dus in dat opzicht ben ik geen nieuweling. en k ben ook vanplan andere dingen op rn te doen dan widm
en weer ondergronds......

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: MolFanDag 2009: Poll
« Reactie #361 Gepost op: 13-02-2009, 14:46:33 »
srry hoor dat ik nieuw ben en dat ik een vraag heb over widm fandag.
ben misschien wel nieuw maar k volg widm al sinds 2005 dus in dat opzicht ben ik geen nieuweling. en k ben ook vanplan andere dingen op rn te doen dan widm


Het is geen probleem dat je nieuw bent, helemaal niet erg. Ik snap ook best dat 'jullie' niet snappen dat er commotie is, maar er is een groepje RN-ers die (zeer) dicht bij de crew staat en weet hoeveel werk het is om zo'n Fandag te organiseren. Er wordt ieder jaar weer enorm veel moeite gedaan (achter de schermen) om 'ons' te vermaken met een Fandag. Als dan de AVRO ineens besluit om dat over te nemen, is dat natuurlijk niet echt leuk voor de crew die er al een paar jaar enorm veel tijd en moeite in steekt.

Het was niet bedoeld als 'aanval' op de 'nieuwelingen', jullie zijn gewoon welkom hoor. ::ok::

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: MolFanDag 2009: Poll
« Reactie #362 Gepost op: 13-02-2009, 14:46:56 »
Even een extra veer voor de staff cq vrijwilligers van RN. Alle lof voor jullie fantastische fandagen afgelopen jaren. Ik hoop dat de samenwerking met de AVRO goed verloopt en dat we nog vele jaren mogen genieten van jullie fantastische werk. Ik heb in ieder geval niks te klagen en ik snap best dat jullie zo reageren, als jullie dagje wordt "afgenomen"! Keep up the good work!

::ok:: ::ok:: ::ok:: ::ok:: ::ok::
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline daantje17

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Geen mol, wel de leukste kandidaat ever!
Re: MolFanDag 2009: Poll
« Reactie #363 Gepost op: 13-02-2009, 15:40:42 »
Wel grappig dat de mensen die 'de commotie niet begrijpen' juist degene zijn die net nieuw aangemeld zijn of alleen voor WIDM naar RN komen.

Ik begrijp de commotie niet, zoals ik eerder postte. Maar ik ben niet nieuw hoor.
En ik kom ook niet alleen voor WIDM naar RN.
Dat ik niet vaak iets post, wil niet zeggen dat ik dan ook maar m'n mond moet houden bij een discussie over een interne RN-kwestie (die overigens door de crew zelf naar buiten wordt gebracht), omdat ik niet tot de zg. "harde kern" zou behoren.
Ik ben niet lui, ik ben selectief productief

Offline loving*widm

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: MolFanDag 2009: Poll
« Reactie #364 Gepost op: 13-02-2009, 16:20:24 »
Ik begrijp de commotie niet, zoals ik eerder postte. Maar ik ben niet nieuw hoor.
En ik kom ook niet alleen voor WIDM naar RN.
Dat ik niet vaak iets post, wil niet zeggen dat ik dan ook maar m'n mond moet houden bij een discussie over een interne RN-kwestie (die overigens door de crew zelf naar buiten wordt gebracht), omdat ik niet tot de zg. "harde kern" zou behoren.

hier ben ik het helemaal mee eens!!
en weer ondergronds......

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: MolFanDag 2009: Poll
« Reactie #365 Gepost op: 13-02-2009, 16:23:44 »
Wel grappig dat de mensen die 'de commotie niet begrijpen' juist degene zijn die net nieuw aangemeld zijn of alleen voor WIDM naar RN komen.
Ik vind dit ook een beetje een gemene opmerking.  ::niet-ok::
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: MolFanDag 2009: Poll
« Reactie #366 Gepost op: 13-02-2009, 16:37:58 »
Ik vind dit ook een beetje een gemene opmerking.  ::niet-ok::

Ik heb eerder al gezegd:

Als je goed gelezen hebt (wat ik in het vervolg aanraad), dan heb je gezien dat het er wel degelijk stond.

Dus eerst lezen, voordat je conclusies trekt.

Want daarna kwam mijn reactie:

Het is geen probleem dat je nieuw bent, helemaal niet erg. Ik snap ook best dat 'jullie' niet snappen dat er commotie is, maar er is een groepje RN-ers die (zeer) dicht bij de crew staat en weet hoeveel werk het is om zo'n Fandag te organiseren. Er wordt ieder jaar weer enorm veel moeite gedaan (achter de schermen) om 'ons' te vermaken met een Fandag. Als dan de AVRO ineens besluit om dat over te nemen, is dat natuurlijk niet echt leuk voor de crew die er al een paar jaar enorm veel tijd en moeite in steekt.

Het was niet bedoeld als 'aanval' op de 'nieuwelingen', jullie zijn gewoon welkom hoor. ::ok::

Niks gemeen dus.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: MolFanDag 2009: Poll
« Reactie #367 Gepost op: 13-02-2009, 17:54:49 »
Sommigen reageren toch echt wel heel erg overdreven. Maar goed dat is mijn mening.  ;)
Omdat sommigen misschien wel direct contact met de AVRO hebben gehad en daar helemaal geen stem meer in hadden. Uiteraard mag de AVRO ook mede de fandag organiseren, maar de widm dag is 'uitgevonden' door RN en die 'uitvinders' worden nu aan de zijlijn gezet. Het zou gewoon van wat meer respect van de AVRO jegens RN getuigen als ze meer een dialoog waren aangegaan en meer hadden kunnen afspreken.
The British are not impressed.

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: MolFanDag 2009: Poll
« Reactie #368 Gepost op: 13-02-2009, 20:10:21 »
Weet je wat? Ik ben het met iederéén eens! ::tandpastasmiley::

FF geen gedoe over nieuw of harde kern plz, niemand hoeft zich hier buitengesloten te voelen want RN is voor iedereen.
Ik bedank RN voor de voorbije fandagen en ik hoop gewoon dat het met de AVRO ook weer een feest wordt! 8)
Tell me what your telescope says

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: MolFanDag 2009: Poll
« Reactie #369 Gepost op: 13-02-2009, 21:04:52 »
Tja ik denk dat met name de RN crew een beetje zuur is vanwege het feit dat ze vele jaren voorbereiding en hard werken ineens zien overgenomen worden door de Avro.
Ik weet dat er heel wat uurtjes vrijwilligerswerk in RN, alsmede de fandagen is gestoken en dat het extra zuur is wanneer het nu door de Avro wordt overgenomen en flink wordt uitgebuit.
Nogmaals ik zit niet aan de Observant vast, ik gun de Avro een kans, maar ik ben ontzettend bang voor een uigemolken fandag met hoge toegangsprijzen en geen rol voor de hardwerkende RN-crew ::ohno::
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: MolFanDag 2009: Poll
« Reactie #370 Gepost op: 13-02-2009, 21:12:01 »
Omdat sommigen misschien wel direct contact met de AVRO hebben gehad en daar helemaal geen stem meer in hadden. Uiteraard mag de AVRO ook mede de fandag organiseren, maar de widm dag is 'uitgevonden' door RN en die 'uitvinders' worden nu aan de zijlijn gezet. Het zou gewoon van wat meer respect van de AVRO jegens RN getuigen als ze meer een dialoog waren aangegaan en meer hadden kunnen afspreken.
Jahaa..
Dat snap ik ook allemaal wel en ik ben het er daar ook volledig mee eens. Maar als je eenmaal je punt hebt gemaakt, hou het daar dan ook bij. Het heeft geen zin om hier duizend keer de AVRO naar beneden te halen. Dat bedoel ik dus van elkaar in een negatieve spiraal praten.
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

WorldExpress

  • Gast
Re: MolFanDag 2009: Poll
« Reactie #371 Gepost op: 14-02-2009, 00:42:20 »
Omdat sommigen misschien wel direct contact met de AVRO hebben gehad en daar helemaal geen stem meer in hadden. Uiteraard mag de AVRO ook mede de fandag organiseren, maar de widm dag is 'uitgevonden' door RN en die 'uitvinders' worden nu aan de zijlijn gezet. Het zou gewoon van wat meer respect van de AVRO jegens RN getuigen als ze meer een dialoog waren aangegaan en meer hadden kunnen afspreken.
Sinds wanneer heeft RN alleenrecht op een fandag?

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: MolFanDag 2009: Poll
« Reactie #372 Gepost op: 14-02-2009, 00:50:24 »
Dat zeg ik toch niet?

Citaat
Uiteraard mag de AVRO ook mede de fandag organiseren (...)
The British are not impressed.

WorldExpress

  • Gast
Re: MolFanDag 2009: Poll
« Reactie #373 Gepost op: 14-02-2009, 00:51:33 »
Waarom zouden ze dan overleg moeten plegen?

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: MolFanDag 2009: Poll
« Reactie #374 Gepost op: 14-02-2009, 01:00:50 »
Ik zeg ook niet dat ze dat zouden moeten, het zou gewoon wel zo sjiek zijn.
Naar het schijnt is dat nu dus niet gebeurd, dan kan je je toch voorstellen dat de organisatie van voorgaande jaren zich aan de kant gezet voelt? Zelfs een eenvoudig berichtje "We weten dat jullie het weer willen organiseren, maar wij hebben de facilititen toch al en de contacten met de kandidaten, wat vinden jullie daarvan?" Maar zo schijnt het dus niet gegaan te zijn.
Nogmaals: het hoeft niet, het moet niet, maar het zou wel zo netjes zijn.
The British are not impressed.

WorldExpress

  • Gast
Re: MolFanDag 2009: Poll
« Reactie #375 Gepost op: 14-02-2009, 01:08:27 »
Ik zeg ook niet dat ze dat zouden moeten, het zou gewoon wel zo sjiek zijn.
Naar het schijnt is dat nu dus niet gebeurd, dan kan je je toch voorstellen dat de organisatie van voorgaande jaren zich aan de kant gezet voelt? Zelfs een eenvoudig berichtje "We weten dat jullie het weer willen organiseren, maar wij hebben de facilititen toch al en de contacten met de kandidaten, wat vinden jullie daarvan?" Maar zo schijnt het dus niet gegaan te zijn.
Nogmaals: het hoeft niet, het moet niet, maar het zou wel zo netjes zijn.
En dan? Dan hadden de RN-organisatie gezegt: Nee dit vinden wij niet leuk. En dan had de Avro het alsnog georganiseerd en zou iedereen hier alsnog verontwaardigd zijn. Bovendien wordt een fandag niet georganiseerd vóór de AVRO, maar voor een soort eigenbelang. En je kan het ook omkeren he, de Avro heeft jaren meegewerkt aan de fandag, heeft gezorgd voor oa kandidaten en veilingitems, daar hoor ik hier dan ook weer niemand over.

Vorig jaar was ik op de fandag. Ik vond het veel te veel mensen in een te kleine locatie, het was vreselijk onoverzichtelijk en rommelig, het was koud, en zo druk bij kandidaten dat je maar moest hopen op een foto, een praatje was sowieso onmogelijk.

Kortom: Toen ik naar huis ging had ik echt het gevoel van: het was leuk om de kandidaten een keer in het echt te zien, maar dit was eens en nooit meer. En ik ben een echte WIDM-fan, dus daar ligt het niet aan. (Of ben ik geen echte widm fan omdat ik niet regelmatig hier kom, want dat gevoel krijg ik soms wel 's hier  ::niet-ok:: ::niet-ok::)

Dat de AVRO deze keer de touwtjes in handen neemt vind ik persoonlijk dan heel positief. Eens kijken wat de ervaringen zijn van mensen die dit jaar gaan, misschien ga ik dan volgend jaar ook wel weer  ::ok::

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: MolFanDag 2009: Poll
« Reactie #376 Gepost op: 14-02-2009, 01:21:33 »
En je kan het ook omkeren he, de Avro heeft jaren meegewerkt aan de fandag, heeft gezorgd voor oa kandidaten en veilingitems, daar hoor ik hier dan ook weer niemand over.

Klopt, want dat is namelijk ook niet waar. De productie, als in IdtV, heeft dat voor ons gedaan.

De AVRO heeft jarenlang niet of nauwelijks gereageerd op onze uitnodigingen om te komen en later om een bijdrage te leveren aan de fandag. Daar hadden ze blijkbaar geen belang bij. Nu er in april een telling is waarbij ze minimaal zoveel leden moeten hebben om hun status te houden, worden er opeens allerlei wapens uit de kast getrokken op dat ledenaantal te halen. Het zou mij niet verbazen als ze volgens jaar de fandag niet meer willen organiseren.

Tuurlijk heeft RN niet een alleenrecht op een fandag. Maar het idee en de uitvoering is wel op deze site onstaan en wordt al jarenlang georganiseerd door RN. Dan was het op z'n minst fatsoenlijk geweest als de AVRO had willen luisteren naar onze wensen en ideeen.

Trouwens wat is het eigenbelang voor RN om een fandag te organiseren? Ben ik heel benieuwd naar... ::)
Geniet nooit met mate...

WorldExpress

  • Gast
Re: MolFanDag 2009: Poll
« Reactie #377 Gepost op: 14-02-2009, 01:28:20 »
Trouwens wat is het eigenbelang voor RN om een fandag te organiseren? Ben ik heel benieuwd naar... ::)
een soort eigenbelang staat er, daar bedoel ik mee dat de vrijwilligers die het organiseren het zelf ook leuk vinden, zo'n fandag. Ze organiseren het voor zichzelf (en de rest van het forum) en niet 'namens' de avro/idtv

Maar als de avro er niks mee te maken heeft gehad, dan snap ik de commotie al helemaal niet  ::) Als de AVRO nooit iets te maken heeft gehad met RN, waarom zouden ze dan naar jullie mening nu wel opeens moeten aankloppen bij RN?  ???

WorldExpress

  • Gast
Re: MolFanDag 2009: Poll
« Reactie #378 Gepost op: 14-02-2009, 01:30:38 »
Toen er een ER-event werd georganiseerd, kraaide er geen haan naar. Terwijl dit ook in het begin door RN werd georganiseerd toch  ??? ::)

Offline Injetta01

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: MolFanDag 2009: Poll
« Reactie #379 Gepost op: 14-02-2009, 01:55:02 »
Zo'n dag organiseren zal ongetwijfeld veel werk zijn en het is geweldig dat en stel fans dit doet........
Maar dat neemt niet weg dat het in ieder geval vorig jaar erg rommelig en chaotisch was.

Verder werd op de podcast gezegd dat de AVRO de organisatoren heeft benaderd en gevraagd om het dit jaar samen te doen.
Klopt dat niet?
Er wordt nl. gedaan alsof de AVRO het "overneemt", "afpakt", de mensen "passeert", etc.....
Ik zie die boze opzet niet als de AVRO dat heeft voorgesteld. Op zo'n voorstel kun je toch nee zeggen???
Dan organiseer je het gewoon zoals je het zelf wilt. Waar heb je de AVRO voor nodig dan?

De indruk werd gewekt dat het gewoon een verzoek was, dat de organisatoren er wel op in wilden gaan en nu 2 mogelijkheden aan het forum wilden voorleggen.
Dus... waar komt die rare gekwetstheid vandaan?
En waarom die enorme angst en rotsvaste overtuiging dat het alleen maar negatief zal uitpakken en dat de AVRO het uit kwade bedoelingen doet?

De omroep kan geen mens in dit land verbieden om een fandag te organiseren hoor!!!
Zowel de omroep als het forum is volledig vrij om iets te organiseren, dus als het forum niet samen wil met de AVRO dan doen ze het niet. Heel simpel en de AVRO kan dat niet tegenhouden.
De kandidaten zijn na het programma vrij om te gaan en te staan waar ze willen en als zij op een zondag naar een molfandag willen, dan kan dat gewoon.

Kortom: ik blijf die commotie totale onzin vinden.

Krachten bundelen kan iets goeds opleveren. Samen kan er een sterk programma worden in elkaar worden gezet. Er lijkt me meer mogelijk doordat je met professionals samenwerkt.
En als de organisatoren het niet willen, doen ze het niet en maken er gewoon weer hun eigen fandag van....