Poll

Wanneer wil jij dat de Fandag plaatsvindt?

Donderdag 12 maart
47 (32.6%)
Zondag 15 maart
97 (67.4%)

Totaal aantal stemmen: 142

Auteur Topic: MolFanDag 2009: Poll  (gelezen 191979 keer)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: MolFanDag 2009: Poll
« Reactie #180 Gepost op: 9-02-2009, 13:20:07 »
Als je echt graag wilt, kan je ook op donderdag een evenement bijwonen, kijk naar alle popconcerten die doordeweeks gehouden worden. Je moet er misschien iets meer moeite voor doen, maar is dat erg? Neem een snipperdag en maak er een leuke dag van, die hoeft echt niet onder te doen voor een "Observant-zondag".
En als je met openbaar vervoer komt, tja dan moet je wel je laatste trein kunnen halen, maar dat is met alles zo waar je naar toe wilt met openbaar vervoer. Misschien moet je dan een uurtje eerder weg. Maar om met het openbaar vervoer te reizen is je eigen keuze, je kan ook carpoolen. Of een hotelletje nemen na afloop (misschien een tip voor diegenen die nog LANG na willen genieten ;)).
Hoewel in op donderdag hebt gestemd, wil ik je er wel op wijzen dat ik daarvoor 2 snipper dagen moet opnemen. Hiversum is wat dat betreft gewoon geen geschikte locatie. (Al zegt 9292ov dat ik nog wel om 23:52 een trein naar Groningen kan halen, dus misschien valt het mee (voor iemand die oud genoeg is, maar geen kinderen heeft).)

Een meet & greet lijkt mij niks, vorige jaren kon gewoon iedereen op de kandidaten afstappen, dan heb je geen meet & greet nodig.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: MolFanDag 2009: Poll
« Reactie #181 Gepost op: 9-02-2009, 13:26:50 »
Is voor mij dus precies hetzelfde. 2 verlofdagen.

Maastricht kun je vanuit Amersfoort nog bereiken tussen 10 en half 11, maar dan mag je geen vertraging oplopen. Enige optie voor mij is dan carpoolen, maar ik heb geen auto.

Ik ben best bereid de vervoerskosten te betalen, zodat iemand anders die er graag heen wil, gratis rijdt. Dan hebben we allebei voordeel ervan.

Een hotel of pension in de buurt van het Mediapark? vergeet het maar, lukt niet, iedereen wil dat dan.

Offline daantje17

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Geen mol, wel de leukste kandidaat ever!
Re: MolFanDag 2009: Poll
« Reactie #182 Gepost op: 9-02-2009, 13:37:29 »
Een zondag of zaterdag is handiger, ben ik met de meesten eens. En dan maar geen ontknoping op die dag. Het is maar net waar een organisatie voor kiest. Maar ALS het dan op een donderdag wordt, omdat de AVRO dat nu eenmaal een leuk idee lijkt, so be it.

Misschien ga ik dan dit jaar juist wel weer heen, omdat ik zeker weet dat die-hard fans van WIDM toch wel komen. Ook al schreeuwen sommigen hier heel hard dat ze de "AVRO-dag" zullen boycotten. Beetje makkelijk hoor. Omdat zo'n dag niet door "eigen" mensen wordt georganiseerd, is het al bij voorbaat niks ??? Ik vind de meeste reacties hier trouwens erg kort-door-de-bocht. Veel geschreeuw en gezeik, weinig te vertellen.

En wat ik nu ga zeggen zal ook niet iedereen bevallen...
Door het op een donderdagavond te organiseren is het misschien wel de bedoeling om het jeugdige grut te weren. Soms is een "volwassen" feestje veel leuker zonder kinderen :-X

Ik ben niet lui, ik ben selectief productief

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re: MolFanDag 2009: Poll
« Reactie #183 Gepost op: 9-02-2009, 13:43:35 »
Een zondag of zaterdag is handiger, ben ik met de meesten eens. En dan maar geen ontknoping op die dag. Het is maar net waar een organisatie voor kiest. Maar ALS het dan op een donderdag wordt, omdat de AVRO dat nu eenmaal een leuk idee lijkt, so be it.

Misschien ga ik dan dit jaar juist wel weer heen, omdat ik zeker weet dat die-hard fans van WIDM toch wel komen. Ook al schreeuwen sommigen hier heel hard dat ze de "AVRO-dag" zullen boycotten. Beetje makkelijk hoor. Omdat zo'n dag niet door "eigen" mensen wordt georganiseerd, is het al bij voorbaat niks ??? Ik vind de meeste reacties hier trouwens erg kort-door-de-bocht. Veel geschreeuw en gezeik, weinig te vertellen.

En wat ik nu ga zeggen zal ook niet iedereen bevallen...
Door het op een donderdagavond te organiseren is het misschien wel de bedoeling om het jeugdige grut te weren. Soms is een "volwassen" feestje veel leuker zonder kinderen :-X



Ik vind het idee om de ontknoping met z'n allen te kijken echt leuk, meen ik, maar helaas kan ik dan niet. Gelukkig hoor ik niet bij de jongere garde  :P Maar om nu te roepen dat je gaat boycotten vind ik ook over the edge. Wees blij dat de Avro mee wil denken en mee wil helpen aan het organiseren. Het is heel veel werk en wie voor je werkt is je knecht zeg ik altijd maar. Het zou heel jammer zijn als er veel niet bij kunnen zijn, maar het is up to the Avro. En als dat betekent dat je op donderdag het feestje hebt, dan is het zo. Is het op zondag, dan ben ik zeker van de partij!
I got that tunnel vision going through my  head

Offline Silvermaiden

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: MolFanDag 2009: Poll
« Reactie #184 Gepost op: 9-02-2009, 13:50:00 »
Zoals ik ook al zei. Dat van donderdag vind ik echt een leuk idee, maar ik kan dan neit. Ik hoor ook niet bij de jonge garde, maar de zondag lijkt me het handigst voor mij. Als het de donderdag is dan zal ik wel proberen om er alsnog bij te kunnen zijn.
Het is nu verder eigenlijk gewoon afwachten wat de AVRO beslist. Wat ik wel heb is dat ze wel bereidt zijn om het op een zondag te doen. Er is neit voor niks deze poll lijkt me.

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: MolFanDag 2009: Poll
« Reactie #185 Gepost op: 9-02-2009, 13:53:04 »
Wat een keus.

An sich wil ik best een middagje (nou ja 2 uur eigenlijk) vrij nemen voor de fandag op donderdag.
Want de laatste aflevering kijken met de fans, de kandidaten & de productie is wel gaaf!!!
(Anton, ik houd me Sowieso aanbevolen voor een uitnodiging!  ::jaja::)

Maar als ik ff aan anderen denk dan is donderdag gewoon niet handig.

- Onze jeugdige fans kunnen het wel vergeten vanwege school (donderdag & next day).
- Papa's & Mama's moeten oppas regelen voor de middag + avond (en da's niet makkelijk!)
- Verwegistan-fans krijgen het lastig qua reistijd. Middernacht is 't zomaar.

Daarnaast valt de observant dus af. Da's wel jammer, want 't was een vertrouwde plek aan 't worden.
Toch heb ik met een nieuwe locatie minder moeite mee. Het gaat toch om de wie en niet om de waar!
Zolang jullie er maar zijn, en we met de kandidaten & productie kunnen praten, vind ik het prima.

Helemaal mee eens.
Hoewel ik hoeveel ook wel belangrijk vind. Meer mensen dan in de Observant moet je toch eigenlijk niet hebben anders vind ik het echt te massaal worden.

En de manier waarop vind ik ook wel belangrijk. Jammer dat we niet meer weten van het programma dat de AVRO dan in gedachten heeft.
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Sprien

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Re: MolFanDag 2009: Poll
« Reactie #186 Gepost op: 9-02-2009, 14:05:40 »
En de manier waarop vind ik ook wel belangrijk. Jammer dat we niet meer weten van het programma dat de AVRO dan in gedachten heeft.

Daarover later vandaag meer.
The sun came up and reality set in.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: MolFanDag 2009: Poll
« Reactie #187 Gepost op: 9-02-2009, 14:37:53 »
Goed dat Daedalus een mail heb gestuurd!  ::ok::
Het was niet zozeer een mail, de post was zo lang geworden, dat ik dacht, ik kan het net zo goed in een briefvorm gieten nu. :P
The British are not impressed.

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: MolFanDag 2009: Poll
« Reactie #188 Gepost op: 9-02-2009, 14:57:28 »
Daarover later vandaag meer.

Sprien, aan welke tijd moeten we ongeveer denken?
 ::zwaai::
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline WIDMJokertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ;D
Re: MolFanDag 2009: Poll
« Reactie #189 Gepost op: 9-02-2009, 15:01:22 »
En wat ik nu ga zeggen zal ook niet iedereen bevallen...
Door het op een donderdagavond te organiseren is het misschien wel de bedoeling om het jeugdige grut te weren. Soms is een "volwassen" feestje veel leuker zonder kinderen :-X

Dit vind al helemaal nergens op slaan, zeg! Vorig jaar waren er ook altijd wat kinderen, en kinderen hebben nou eenmaal hun eigen fantasie, en kunnen daarom gewoon lekker met zichzelf over widm te praten. Ik vind het echt niet leuk dat je dit gezegd hebt.  ::ohno::


Ik vind het trouwens nog steeds balen. 2 vrienden van mij zouden dit jaar voor het eerst gaan, en ik heb ze allemaal leuke verhalen vertelt over hoe in de observant zou gaan, en vooral over de observant, en er zullen vast nog wel meer mensen dit hebben gedaan. De AVRO houdt er wel rekening mee dat er nu nog meer molfans kunnen komen, maar ze houden er niet rekening mee dat er al leuke verhalen over de observant vertelt zijn, en dat er nu veel mensen (waaronder ik en mijn twee vrienden) dus niet meer mogen komen.

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: MolFanDag 2009: Poll
« Reactie #190 Gepost op: 9-02-2009, 15:01:39 »
IK vindt op dit moment alles best, als de toegangsprijd maar niet belachelijk hoog wordt en dat er het niet stikdruk wordt(dus geen 500 mensen), en d at de kandi's niet achter tafeltjes komen te zitten..
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: MolFanDag 2009: Poll
« Reactie #191 Gepost op: 9-02-2009, 15:02:49 »
En wat ik nu ga zeggen zal ook niet iedereen bevallen...
Door het op een donderdagavond te organiseren is het misschien wel de bedoeling om het jeugdige grut te weren. Soms is een "volwassen" feestje veel leuker zonder kinderen :-X

Volgens mij is de enige of grootste reden dat ze het op donderdag willen omdat er dan media langskomen.
Free publicity is ze veel waard, zo veel dat de helft niet zou kunnen komen.

Overigens even voor de duidelijkheid: ik heb dit topic niet geopend hoor. Doordat er met posts geschoven is lijkt dat nu wel zo, maar het was gewoon Molcrazy die 'm geopend heeft.  :)
« Laatst bewerkt op: 9-02-2009, 15:06:15 door Lautjuh »

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: MolFanDag 2009: Poll
« Reactie #192 Gepost op: 9-02-2009, 15:07:19 »
Volgens mij is de enige of grootste reden dat ze het op donderdag willen omdat er dan media langskomen.
Free publicity is ze veel waard, zo veel dat de helft niet zou kunnen komen.

Overigens even voor de duidelijkheid: ik heb dit topic niet geopend hoor. Doordat er met posts geschoven is lijkt dat nu wel zo, maar het was gewoon Molcrazy die 'm geopend heeft.  :)
LOL ik zie het al helemaal voor me. Boulevard en dat ding van SBS6.  ::rofl::
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: MolFanDag 2009: Poll
« Reactie #193 Gepost op: 9-02-2009, 15:07:59 »
LOL ik zie het al helemaal voor me. Boulevard en dat ding van SBS6.  ::rofl::

Check.

Offline WIDMJokertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ;D
Re: MolFanDag 2009: Poll
« Reactie #194 Gepost op: 9-02-2009, 15:10:27 »
Dan pas ik.

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: MolFanDag 2009: Poll
« Reactie #195 Gepost op: 9-02-2009, 15:13:33 »
Was shownieuws vorig jaar ook al niet?
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline dech2410

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: MolFanDag 2009: Poll
« Reactie #196 Gepost op: 9-02-2009, 15:16:12 »
Ik denk dat ik even zin heb om mijn verhaal te doen...

Ik zie nu talloze discussies staan over wat beter is en wat niet... Als we nu onze aandacht gewoon is even zouden richten op what really matters, dat voorkomt echt veel gezeik.

Waar het nu om gaat is; verleent de site hulp, ja of nee? een eigen fandag organiseren is mogelijk, maar dan kom je in vervelende conflicten met de avro. Dat is het laatste wat je als zelfrespecterende site wilt.

De avro helpen met de fandag is een optie; Of het nou op donderdag of zondag is (er zijn voor allebei namelijk genoeg argumenten te bedenken; zie talloze vorige pagina's). Als we namelijk niet helpen, ben je als site de hele controle kwijt over wat daadwerkelijk door de site zelf is opgezet. En dat is al helemaal zonde. Je kan de hele zooi wel gaan boycotten, daar worden de fans, de avro en de site niet vrolijker van.

Wat wel kan, is dit op een grote formele manier aanpakken. En wel als volgt.

1) Je kan contact proberen op te nemen met de makers van de serie (zoals Anton Jongstra, of zelfs PJ) om er voor te zorgen dat er in ieder geval binnen de avro belletjes gaan rinkelen.
2) Nog groter is een krant als het AD opbellen om een groot artikel neer te zetten over dit alles. Media is macht.

het is in dit geval dus als site kiezen of delen. Of we worden formeel vervelend, of we moeten juist gewoon helpen, voordat je de hele controle kwijtraakt over je eigen creatie. En of het dan op donderdag of zondag is, is gewoon even stemmen, en verder kijken.

^_^ mooi, ben ik dat ook weer kwijt

Offline daantje17

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Geen mol, wel de leukste kandidaat ever!
Re: MolFanDag 2009: Poll
« Reactie #197 Gepost op: 9-02-2009, 15:23:09 »
Sinds wanneer werken ze niet meer in het weekend bij Boulevard of Shownieuws?
Als dat soort programma's "nieuwswaarde" in een evenement zien zijn ze er gewoon bij. Heeft niets met de dag te maken. Ik betwijfel trouwens ook dat dat een reden van de Avro zou kunnen zijn. Voorgaande jaren kwamen ook veel bekende Nederlanders naar de Observant en daar zag ik ook nooit camera's van Boulevard.

Ik ben ook geen kinderhater, ik zeg alleen dat het een reden zou KUNNEN zijn. Van mij mag iedereen komen. Hoe meer zielen hoe meer vreugd. Het moet alleen geen K3-fandag worden :-X (dus NOOIT een lid van die meidengroep aan WIDM mee laten doen.... ;))
Ik ben niet lui, ik ben selectief productief

Offline Sprien

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Re: MolFanDag 2009: Poll
« Reactie #198 Gepost op: 9-02-2009, 15:49:42 »
Omdat de MolFanDag van ons allemaal is, hebben we een overzichtje gemaakt van hoe de beide dagen er ongeveer uit gaan zien.

Lees het op deze pagina. We hopen op reacties waar we iets mee kunnen ::ok:: !
The sun came up and reality set in.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: MolFanDag 2009: Poll
« Reactie #199 Gepost op: 9-02-2009, 15:58:42 »
Dan nog ga ik voor zondag. De 'activiteiten' zijn rondom de mol. Hoe kunnen we dat nou doen als de mol nog niet bekend is?
Voorts hoop ik dat de 'activiteiten' de vorm zoals wij ze kennen zullen behouden.

Wat vind trouwens De Observant hiervan? Die hebben vast al extra personeel ingehuurd, de sleuteltjeswand weer gerepareerd, de piano onklaar gemaakt, spandoeken opgehangen met de tekst "Pieter Jan komt hier! :D"...
The British are not impressed.