Poll

Wanneer wil jij dat de Fandag plaatsvindt?

Donderdag 12 maart
47 (32.6%)
Zondag 15 maart
97 (67.4%)

Totaal aantal stemmen: 142

Auteur Topic: MolFanDag 2009: Poll  (gelezen 192108 keer)

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: MolFanDag 2009: Poll
« Reactie #400 Gepost op: 14-02-2009, 13:27:19 »
Begin een beetje zuur te worden naarmate deze topic langer wordt.

Ik vraag me af of ik hier wel een mening mag geven, ben niet nieuw op RN maar kom wel uitsluitend voor WIDM.

Ben sinds 2001 lid van wieisdemol.com. De eerste dag die werd gehouden was geen fandag maar een meeting met andere forummers ergens in Utrecht. Die dag kwamen ook een aantal kandidaten en kan me herinneren als een heel gezelligg knusse middag.
Een jaar later was wieisdemol.com al flink gegroeid, er kwam o.a. een chat bij en meer leden op het forum. Dat jaar werd de MFD voor het eerst in Amersfoort gehouden en was gelijk een groot succes. Chapeau voor de medewerkers.

Ongeveer tussen de ON en de BN reeksen door werd wieisdemol.com overgenomen door Realitynet. Net als de organisatie van de MFD. Als wieisdemol.com lid werd ik toen automatisch lid van Realitynet.
Ik ben een trouwe WIDM kijker en sinds het begin bivakkeer ik rond deze tijd veel op deze site. Andere realityprogramma's boeien mij niet, ben geen grote tv-kijker, dus tussen de molseizoenen door ben ik hier amper te vinden.

Wel grappig dat de mensen die 'de commotie niet begrijpen' juist degene zijn die net nieuw aangemeld zijn of alleen voor WIDM naar RN komen.

Dit voelde als een dolk in de rug.

 ::niet-ok::


Ik ga niet elk jaar naar de MFD, ook andere mensen moeten een kans krijgen. Vol is vol wordt elk jaar geroepen. De laatste keer dat ik erbij was was in 2007. Ik vond het toen al heel druk en als ik zo lees dat het vorig jaar nog drukker was, kan ik me voorstellen dat de AVRO, die dat toen ook gezien heeft, met een voorstel komt om het dit jaar eens iets anders te proberen.

Zover uit de eerste berichtgevingen naar voren kwam, kwam de AVRO met een aanbod van 2 data. Bij die van donderdag was er zelfs een gelegenheid om de slotaflevering samen met de kandidaten te kijken. Volgens mij een droom van menig molfan.
Voor zover het duidelijk werd heeft de AVRO dit idee aan de crew voorgelegd met verzoek om samenwerking. Ik zie dat juist als een erkenning van al die jaren. Jullie hebben het goed gedaan en de AVRO wil jullie daarom erbij betrekken. Ja, je kunt het ook positief bekijken.

Maar naarmate de week vordert lees ik meer over hoe erg het allemaal is. Er kwamen veronderstellingen als dat de AVRO de complete fandag willen overnemen, als dat je eerst lid moet zijn van de AVRO, als dat een kaartje wel 25 euro kost, als dat... En ga maar door. Ook over hoe de AVRO de crew heeft benaderd kwamen steeds fellere berichten. Nog een week zo door en ik lees hier dat de AVRO heel Realitynet wil gaan overnemen.

Ik weet niet hoe de AVRO jullie benaderd hebben, maar als het per mail of per brief gegaan is, plaats het hier dan. Ik ben zelf danwel geen AVRO fan, maar geloof niet dat ze kwade bedoelingen hebben met dit voorstel. Het is maar hoe je het interpreteerd.




Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

WorldExpress

  • Gast
Re: MolFanDag 2009: Poll
« Reactie #401 Gepost op: 14-02-2009, 13:30:14 »
Voor zover het duidelijk werd heeft de AVRO dit idee aan de crew voorgelegd met verzoek om samenwerking. Ik zie dat juist als een erkenning van al die jaren. Jullie hebben het goed gedaan en de AVRO wil jullie daarom erbij betrekken. Ja, je kunt het ook positief bekijken.

[...]
 Het is maar hoe je het interpreteerd.
Helemaal mee eens

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: MolFanDag 2009: Poll
« Reactie #402 Gepost op: 14-02-2009, 14:03:02 »
Helaas heeft IdtV de zijde van de AVRO gekozen. Dat kan ik wel begrijpen aangezien de AVRO de opdrachtgever is van IdtV wat betreft WIDM. Daar spelen bepaalde belangen. Wel jammer want in eerste instantie leek IdtV aan onze kant te staan.

Een uitgeklede RN-fandag zonder kandidaten en veilingtitems is natuurlijk een stuk minder aantrekkelijk. :-\\

Juist, dat verklaart voor mij dan ook meteen waarom een eigen RN molfandag idd zonder veilingsitems en kandidaten zou komen te zitten.

Wel balen dan, want hoewel ik kan begrijpen dat IDTV de zijde van AVRO kiest, zijn zij immers de organisatie die invulling geeft aan de activiteiten. (als in: de veiling, 't vragenvuur, met kandidaten op de foto zijn toch de hoofdpunten waar de activiteiten op gestoeld zijn)

Al met al is het dan dus onwaarschijnlijk dat er een RN molfandag in de Observant zal komen neem ik aan? Bedoel, je kunt als RN crew de Observant wel afhuren en de fandag dus doorzetten, maarja wat is een mol fandag nu eigenlijk zonder vragenvuur/op de foto met kandidaten/praten met kandidaten/veilingitems in de wacht slepen.  :-\\ Morgen dus nog 4 weken totdat het zover is. Ik neem aan dat de AVRO nu toch al wel zal gaan beginnen met meer info naar buiten te brengen omtrent de MFD in Hilversum. O.a. over de toegangsprijs, welke dingen er te doen zijn op die dag en meer. Ik weet dat in de openingspost dat in grote lijnen al staat, maar een gedetailleerd programma mag nu toch wel langzamerhand gaan komen.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

WorldExpress

  • Gast
Re: MolFanDag 2009: Poll
« Reactie #403 Gepost op: 14-02-2009, 14:06:34 »
en willen dit niet doen zonder jullie daar vooraf van in kennis te stellen.

Zoiets, misschien, dat was wel netjes geweest.
Dat doen ze toch ook?  ???

Offline Duiker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Carpe Fucking Diem
Re: MolFanDag 2009: Poll
« Reactie #404 Gepost op: 14-02-2009, 14:24:30 »
Oei, ben ik even op vakantie, kom ik terug kan ik me door 21 pagina's over de Fandag worstelen.

Ik heb hier vooralsnog geen duidelijke mening over, aan de ene kant wil ik de AVRO best een kans geven, aan de andere kant moet je dingen die goed zijn niet proberen te verbeteren.
Molloot sinds seizoen 4

Offline Injetta01

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: MolFanDag 2009: Poll
« Reactie #405 Gepost op: 14-02-2009, 14:27:03 »
Begin een beetje zuur te worden naarmate deze topic langer wordt.
...........................
Ik weet niet hoe de AVRO jullie benaderd hebben, maar als het per mail of per brief gegaan is, plaats het hier dan. Ik ben zelf danwel geen AVRO fan, maar geloof niet dat ze kwade bedoelingen hebben met dit voorstel. Het is maar hoe je het interpreteerd.

Ook helemaal mee eens.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: MolFanDag 2009: Poll
« Reactie #406 Gepost op: 14-02-2009, 16:58:27 »
De discussie gaat nu dus eigenlijk over of de AVRO wel of niet vriendelijk RN heeft benaderd met de vraag om samen te werken. Volgens mij is dat dus niet zo gegaan en werd er gezegd: "Wij doen het en wat jullie doen moet je zelf weten, maar dan heb je geen medewerking meer van idtv."
The British are not impressed.

Offline kolko

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: MolFanDag 2009: Poll
« Reactie #407 Gepost op: 14-02-2009, 17:29:49 »
Wat ik ervan begrijp is dat de Avro dit jaar zelf een professioneel aangepakte molfandag gaat maken, en dat ze jullie laten helpen. Zo kunnen ook mensen komen die niet op RN zitten. niet worden aanvaard door de RN-crew.

Ik zie het probleem niet?
« Laatst bewerkt op: 14-02-2009, 17:42:27 door kolko »

WorldExpress

  • Gast
Re: MolFanDag 2009: Poll
« Reactie #408 Gepost op: 14-02-2009, 17:31:49 »
Wat ik ervan begrijp is dat de Avro dit jaar zelf een professioneel aangepakte molfandag gaat maken, en dat ze jullie laten helpen. Zo kunnen ook mensen komen die niet op RN zitten.

Ik zie het probleem niet?
Inderdaad, en zoals ik het begrijp heeft de Avro weinig te maken gehad met de fandag, dus ik snap het ook niet helemaal dat de Avro het dan eerst aan RN moet vragen?

Het zou pas de omgedraaide wereld zijn als de Avro het wél zou vragen maar RN nee zou zeggen, en dat de Avro dan geen fandag zou mogen organiseren. Wie is de mol is en blijft van de Avro, en daar betalen ze genoeg voor.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: MolFanDag 2009: Poll
« Reactie #409 Gepost op: 14-02-2009, 17:40:06 »
Dat klopt dus niet he  :-X

Daar weet ik verder niets van.
Ik weet alleen niet beter dan dat je geen RN lid hoeft te zijn om te komen.
Er is ook wel eens een vriendin van mij meegeweest die geen lid was.
« Laatst bewerkt op: 14-02-2009, 17:43:25 door Lautjuh »

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: MolFanDag 2009: Poll
« Reactie #410 Gepost op: 14-02-2009, 17:57:43 »
(...) dat ze jullie laten helpen.
En daar is dus volgens mij geen sprake van.
The British are not impressed.

Offline kolko

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: MolFanDag 2009: Poll
« Reactie #411 Gepost op: 14-02-2009, 18:04:01 »
En daar is dus volgens mij geen sprake van.

Excuseer, dat leidde ik wel af uit de vorige posts.  ;) Dan nog zie ik het probleem niet.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: MolFanDag 2009: Poll
« Reactie #412 Gepost op: 14-02-2009, 18:15:30 »
Het probleem is dat dat wel wat netter had gekund.
The British are not impressed.

Offline kolko

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: MolFanDag 2009: Poll
« Reactie #413 Gepost op: 14-02-2009, 18:18:09 »
Daar kan ik niet over oordelen omdat ik die brief nog niet gezien heb.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: MolFanDag 2009: Poll
« Reactie #414 Gepost op: 14-02-2009, 18:24:37 »
Ik ook niet, maar dat is wat ik hier uit berichten opmaak.

Overigens wil ik nog wel even zeggen, ook al heb ik dat al eerder gepost, dat ik het van allebei de kanten snap. Niemand heeft het alleenrecht op de dag, samenwerken lijkt me dan de beste optie. Maar als iemand dat niet wil kan je blijven zagen, daar verander je niks mee.
Dus laten we er nou maar over ophouden, wie van mening is dat er wel een probleem is, zal daar mee blijven moeten zitten, want er verandert toch niets en wie van mening is dat er geen probleem is kan daar ook mee door.
Wat mij betreft zijn we nou wel klaar.
The British are not impressed.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: MolFanDag 2009: Poll
« Reactie #415 Gepost op: 14-02-2009, 18:53:21 »
Dat doen ze toch ook?  ???
je begrijpt niet wat ik ermee wil zeggen. Wat ik ermee bedoel is door veel anderen hier ook al gezegd: ze vroegen niet, ze deden het gewoon.

Offline kolko

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: MolFanDag 2009: Poll
« Reactie #416 Gepost op: 14-02-2009, 20:27:05 »
je begrijpt niet wat ik ermee wil zeggen. Wat ik ermee bedoel is door veel anderen hier ook al gezegd: ze vroegen niet, ze deden het gewoon.
Dat is in ieder geval het verhaal van de RN-Crew. Als je dat aan de AVRO zou vragen zouden ze iets heel anders vertellen neem ik aan.

Daarom ook dat ik die brief wel eens zou willen zien  ::)

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: MolFanDag 2009: Poll
« Reactie #417 Gepost op: 15-02-2009, 00:54:24 »
Wat ik ermee bedoel is door veel anderen hier ook al gezegd: ze vroegen niet, ze deden het gewoon.
Dat is in ieder geval het verhaal van de RN-Crew.

Waar is dat officieel gezegd?


Ik denk dat er al meer dan genoeg gediscussieerd is en dat we ook nog pagina's kunnen blijven discussiëren. Het evenement verandert en veranderingen kunnen nu eenmaal moeizaam gaan. Dit betekent echter niet dat het geen geslaagd evenement kan zijn.
2024: wie is de Mol?

Offline Golovior

  • Forumlid
Re: MolFanDag 2009: Poll
« Reactie #418 Gepost op: 15-02-2009, 12:34:16 »
Volgens mij heb ik hier totaal geen recht van spreken, omdat ik nog nooit ben een MFD ben geweest, maar wat nu nog wel interessant is om te weten is of deze poll zin heeft gehad. Als we daar een antwoord op hebben, weten we meteen wat de AVRO wel of niet doet. (Lees dit als: Als de AVRO eerst de data voor heeft gesteld en zelf al lang had besloten om het de 15de te houden, dan proberen ze RN buiten spel te zetten, maar hebben ze wel gekeken naar de stand van deze poll, dan is er toch zeker sprake van een samenwerking)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: MolFanDag 2009: Poll
« Reactie #419 Gepost op: 15-02-2009, 12:40:04 »
Citaat
Waar is dat officieel gezegd?
nergens, alleen komt het zo op mij over, na het lezen van dit topic.