Auteur Topic: Theorie: Terugkerende hints  (gelezen 33263 keer)

Offline Injetta01

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Theorie: Terugkerende hints
« Reactie #60 Gepost op: 22-02-2009, 18:31:43 »
Dat denk ik ook.
Wat mensen hier allemaal bij elkaar verzinnen is voor de redactie echt niet te bedenken hoor.
De echte hints zijn dan waarschijnlijk te weinig schokkend....

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Theorie: Terugkerende hints
« Reactie #61 Gepost op: 22-02-2009, 18:35:29 »
Bedankt, Heinz.

Ze zullen toch altijd weer nieuwe hints erin stoppen toch?
Ik moet zeggen dat ik heel slecht ben in het opmerken van hints. Ik zie nergens een hint in. Zelfs als ze ze uitleggen, snap ik er een aantal niet eens.... :-X :-X

En als ik hier zo lees, zien sommigen letterlijk alleen nog maar overal hints. Ik weet nog dat PJH vorig jaar op de molfandag zei dat hij verbijsterd was over wat de mensen allemaal meenden te zien, 98% is onzin.. maar ach.. het is ook wel weer leuk om te doen voor velen denk ik....

Ik moet het hebben van het gedrag van de kandidaten.

Hints zijn gewoon erg geschikt om over te discusseren op een forum. Persoonlijk vindt het als ik tunnelvisie heb lastig om goed mee te praten over andere kandidaten, maar niet over hints naar andere kandidaten. Dat blijft even leuk.

Ik moet wel zeggen dat we voor mijn gevoel dit jaar over oppervlakkiger hints praten dan vorig jaar. Toen werd heel uitgebreid in allerlei astrologie en maya kalenders gedoken. Dat heb ik dit jaar toch een stuk minder gezien. (Al moet ik ook toegeven dat ik de Titanic en Religie theorieën niet zo gevolgd heb.)

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Theorie: Terugkerende hints
« Reactie #62 Gepost op: 22-02-2009, 18:36:40 »
Hier is overig het hele gedeelte, uit het Utrechts nieuwsblad.

Citaat
De kijkers puzzelen mee en wisselen op internet van gedachten. ,,Dit is een voorbeeld van de wijze waarop een internetsite meerwaarde kan hebben voor een televisieprogramma, zegt Jongstra. Werkelijk alles wordt uitgeplozen, op het maniakale af. Tijdens de in Portugal opgenomen serie kwam een schimmige muurschildering in beeld. ,,Ik ken iemand in Portugal. Die kan wel even gaan kijken, schreef toen iemand op het internetforum. Voor Jongstra gaat dat te ver. ,,Ik vind het jammer dat ze er zo veel energie insteken. Onze geheime aanwijzingen kunnen daardoor alleen maar tegenvallen.’’


Citaat
Jongstra houdt het internet nauwlettend in de gaten. Zijn de hints herkend? ,,Het is een lastig evenwicht, want we mogen nooit over het randje gaan. Dan kunnen we alles weggooien en het is een duur programma. Maar hij kan best ver gaan, weet hij ook. Zelfs al is iemand heel vindingrijk, er zijn altijd tien anderen die met evenveel vuur iets anders beweren. En de echte fans willen het niet eens weten, zegt Jongstra. Toen bij een vorige serie bleek dat een van de bezoekers van www.wiesdemol.com op slinkse wijze voorkennis had bemachtigd over de kandidaat die in de eerstvolgende aflevering naar huis gestuurd zou worden, werden diens boodschappen van het forum geweerd. ,,Ze houden van het spel. Ze willen maar één ding, maar niet op die manier.’’

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Theorie: Terugkerende hints
« Reactie #63 Gepost op: 22-02-2009, 19:05:58 »

In de montage die je in het begin van aflevering 1 ziet met de ex-mollen, zie je drie kandidaten langs komen. Viv, Jon en Dennis. Deze zitten er allemaal nog in.
Het kan toeval zijn, maar ik ga dit vanaf nu beschouwen als de finalisten. Ik ga Anniek als afvaller neerzetten in mijn (toch al verpeste) pool.
Wat grappig. Dit soort hints (als dat het is) vallen mij dus echt nooit op, he? Ik moet het echt op internet lezen. :P
Wat het voor mezelf wel grappig maakt, is dat ik op een hele andere (niet-wetenschappelijke) manier een aantal weken geleden ook al tot de conclusie gekomen was dat Vivienne en Jon waarschijnlijk de finale zouden halen. Alleen zat ik toen nog op Rick als Mol en heb helemaal niet op Dennis gelet verder. Mijn vermoeden kwam voort uit het filmpje van de perspresentatie dat op de nl site staat. Ik vond dat Vivienne en Jon daarin allebei praatten alsof ze er tot het einde hadden ingezeten. Een goede onderbouwing heb ik daar niet voor, behalve dat de rest eigenlijk een beetje in de verleden tijd praat, terwijl V. & J. praten alsof ze er nog dagelijks aan moeten denken en het moeilijk vinden om hun mond te houden.


Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Theorie: Terugkerende hints
« Reactie #64 Gepost op: 22-02-2009, 22:28:55 »

Ik vind de links met de oude hints maar zwak eigenlijk. Bovendien hebben ze in de laatste aflevering nooit de tijd om nog eens alle oude hints te herhalen en ze vervolgens aan de nieuwe te koppelen. :)

Goed argument.
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline angel-pine

  • Forumlid
Re: Theorie: Terugkerende hints
« Reactie #65 Gepost op: 22-02-2009, 23:22:26 »
Wat ik me al de hele tijd afvraag. Is het toeval dat dennis dossier bovenaanligt? ;x

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Theorie: Terugkerende hints
« Reactie #66 Gepost op: 23-02-2009, 01:07:56 »
Als de hint in de aftiteling gezeten heeft, zal het gepuzzel dat ik nu gedaan heb wel nergens op slaan, omdat ik als uitgangspunt had wat ik er hier over had gelezen over serie 1.
Maar ik heb het nu toch al gedaan...

In de montage die je in het begin van aflevering 1 ziet met de ex-mollen, zie je drie kandidaten langs komen. Viv, Jon en Dennis. Deze zitten er allemaal nog in.
Het kan toeval zijn, maar ik ga dit vanaf nu beschouwen als de finalisten. Ik ga Anniek als afvaller neerzetten in mijn (toch al verpeste) pool.

Ik vind hem goed gevonden. Alleen zie ik als Anniek aanhanger in dat plaatje ineens dat Viv, Jon, Dennis en de Mol de finale halen  :P

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Theorie: Terugkerende hints
« Reactie #67 Gepost op: 23-02-2009, 01:12:03 »
Ik vind hem goed gevonden. Alleen zie ik als Anniek aanhanger in dat plaatje ineens dat Viv, Jon, Dennis en de Mol de finale halen  :P
En dat vindt ik nou zo mooi aan Wie is de mol!  :P ;)

Offline Avron

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Voor wie valt het doek?
Re: Theorie: Terugkerende hints
« Reactie #68 Gepost op: 24-02-2009, 01:38:08 »
Om nog even terug te komen op aflevering 5 en de link met seizoen 5. Een hint was toen dat tijdens het duiken op de achterkant van de foto van Yvon het mollogo te zien was en dat zij daarom de mol was. In aflevering 5 tijdens het ganzenbordspel zie je het mollogo bij de plek waar Sebastiaan en DENNIS staan. De link met Dennis?
Toch bedankt!

Offline Alifili

  • Forumlid
  • Jon tóch de mol. =D
Re: Theorie: Terugkerende hints
« Reactie #69 Gepost op: 24-02-2009, 06:52:45 »
Om nog even terug te komen op aflevering 5 en de link met seizoen 5. Een hint was toen dat tijdens het duiken op de achterkant van de foto van Yvon het mollogo te zien was en dat zij daarom de mol was. In aflevering 5 tijdens het ganzenbordspel zie je het mollogo bij de plek waar Sebastiaan en DENNIS staan. De link met Dennis?

Dat zou dus ook een link met Sebas kunnen zijn.
DOM VEEL RADEN

Offline tompsen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Theorie: Terugkerende hints
« Reactie #70 Gepost op: 24-02-2009, 08:46:40 »
ja, maar als sebas er uit is?
dan blijft Dennis over ;)

Offline Alifili

  • Forumlid
  • Jon tóch de mol. =D
Re: Theorie: Terugkerende hints
« Reactie #71 Gepost op: 24-02-2009, 17:49:50 »
ja, maar als sebas er uit is?
dan blijft Dennis over ;)

Denk is na.. Dat zou toch slecht zijn?

'Ja maar omdat Sebastiaan er uit was kon je het linken aan Dennis.' ::)

Dat zou serieus de slechtste molhint ooit zijn. Als Sebas er namelijk wel tot de finale in had gezeten... Kon je het aan allebij linken.
DOM VEEL RADEN

Offline Irving

  • Forumlid
Re: Theorie: Terugkerende hints
« Reactie #72 Gepost op: 24-02-2009, 18:51:43 »
Denk is na.. Dat zou toch slecht zijn?

'Ja maar omdat Sebastiaan er uit was kon je het linken aan Dennis.' ::)

Dat zou serieus de slechtste molhint ooit zijn. Als Sebas er namelijk wel tot de finale in had gezeten... Kon je het aan allebij linken.

Kheb de muzikale hints uit serie 5 teruggekeken, en daar bleek ook een muzikale hint te slaan op zowel Isabelle en Yvon. Het ging over dat de Mol een leuke dag had gehad of iets dergelijks, omdat ze in de keuken zaten, en zowel Isabelle en Yvon zaten in de keuken. Na afloop werd gezegd dat het naar die twee verwees, dus dat je eigenlijk nog niet wist wie de Mol was. Toegegeven, het zou een vage hint zijn, maar het kan in deze theorie gebruikt worden om de link tussen serie 5 te verklaren.

Overigens zou het ook kunnen dat de theorie alleen van toepassing is op de series met BN'ers. Het waren immers alleen de BNers die terugkeerden in de serie, dus misschien ook alleen hun aanwijzingen. Bovendien zijn de hints uit de series 1 t/m 4 niet echt geschikt om ze te gebruiken óf ze moeten wel heel erg goed verstopt zitten (óf de regie heeft de links niet zo sterk gemaakt). Dan zou de link serie 2 <-> aflevering 2 toeval moeten zijn, maargoed, het sluit wel leuk aan op de theorie -.-

Maargoed, persoonlijk vind ik de sterkste punten van deze theorie de links tussen serie 6 en 7. Misschien dat ik het in de openingspost niet goed heb uitgelegd wat ik bedoel waardoor sommigen het een zwakke theorie vinden, dus kheb de openingspost even ge-edit met andere eventuele (weliswaar minder sterke, maar geloofwaardige) aanvullingen.

Offline Irving

  • Forumlid
Re: Theorie: Terugkerende hints
« Reactie #73 Gepost op: 26-02-2009, 00:04:54 »
Als de hint in de aftiteling gezeten heeft, zal het gepuzzel dat ik nu gedaan heb wel nergens op slaan, omdat ik als uitgangspunt had wat ik er hier over had gelezen over serie 1.
Maar ik heb het nu toch al gedaan...

In de montage die je in het begin van aflevering 1 ziet met de ex-mollen, zie je drie kandidaten langs komen. Viv, Jon en Dennis. Deze zitten er allemaal nog in.
Het kan toeval zijn, maar ik ga dit vanaf nu beschouwen als de finalisten. Ik ga Anniek als afvaller neerzetten in mijn (toch al verpeste) pool.

Ohw maar dit past dus dan toch gewoon goed in het rijtje van de links met de hints van oude series? Kheb het nagekeken (zowel de geldigheid van de hint uit serie 1 als de volgorde van het laten zien van die drie kandidaten), en het klopt, en er zitten ook geen tussenstukjes tussen het laten zien van de foto's van Viviënne, Jon en Dennis. Deze volgorde kan inderdaad Winnaar - Verliezer - Mol zijn, net als de hint in serie 1. De kans dat precies deze drie er nu nog in zouden zitten, is overigens 3,3%, dus die kans is niet groot. Voor degenen die het ook willen nakijken, het stukje is hier te zien vanaf 00:16: http://www.youtube.com/watch?v=q1ccpyjEVSA&fmt=18.
« Laatst bewerkt op: 26-02-2009, 00:06:56 door Irving »

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Theorie: Terugkerende hints
« Reactie #74 Gepost op: 26-02-2009, 00:20:29 »
Volgens mij is die kans 0.833333333% ?

edit: of bedoel je bij de laatste 4 ? (wat volgens mij alsnog geen 3.3% is)
« Laatst bewerkt op: 26-02-2009, 00:41:28 door G-root »
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline muldvarp

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Theorie: Terugkerende hints
« Reactie #75 Gepost op: 26-02-2009, 07:47:18 »
Wat ik me al de hele tijd afvraag. Is het toeval dat dennis dossier bovenaanligt? ;x

Ik vind het sowieso raar dat Dennis dossier bij de sms gebruikt wordt, hij zei toch nee op de vraag of ie de mol wilde zijn dan kon de sms zijn dossier gesloten aan de kant leggen.

Offline Yesse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Theorie: Terugkerende hints
« Reactie #76 Gepost op: 26-02-2009, 09:29:11 »
Ik vind het sowieso raar dat Dennis dossier bij de sms gebruikt wordt, hij zei toch nee op de vraag of ie de mol wilde zijn dan kon de sms zijn dossier gesloten aan de kant leggen.
We zijn tot de conclusie gekomen dat het nog heel goed kan zijn dat hij van gedachte is veranderd of de mol al was..

PJ zegt namelijk: "Weet je het zeker?" dan zegt Dennis: "Niet helemaal zeker nee". En dan zie je hem verder niet meer. Je weet dus niet wat er gebeurd is.

Offline Vangu Vegro

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Theorie: Terugkerende hints
« Reactie #77 Gepost op: 26-02-2009, 13:08:43 »
Vooral die hint die naar seizoen 2 zou verwijzen vind ik apart. Al het andere zou puur toeval kunnen zijn, maar een fragment waarbij je achterstevoren "...is de Mol" hoort kan er toch niet per ongeluk insluipen, zou je zeggen. Ik twijfel nog of Dennis de Mol is (geldt trouwens ook voor de anderen), maar met zo'n hint lijkt het behoorlijk duidelijk.
Is er trouwens ook in andere afleveringen naar dit soort hints gezocht? Als dit fragment niet expliciet zegt dat Dennis de Mol is, dan kan het misschien onderdeel zijn van een zin zijn die wél de Mol ontmaskert... Of draai ik door?  ???
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline MacGyverMagic

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollen is een Olympische sport, dus ...
Re: Theorie: Terugkerende hints
« Reactie #78 Gepost op: 26-02-2009, 13:13:46 »
In serie 3 miste steeds de letter G.
Nu mist het cijfer 6, maar dat is helaas een F en geen D.
Het cijfer 3 is een C en geen G, dus die vlieger gaat niet op.

Offline MacGyverMagic

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollen is een Olympische sport, dus ...
Re: Theorie: Terugkerende hints
« Reactie #79 Gepost op: 26-02-2009, 13:15:56 »
Eventueel wil ik sommige leaders wel uploaden om te laten zien dat dit niet echt de hint kan zijn, dus misschien is er dan toch een link met serie 1. Eerlijk gezegd denk ik van niet, want bijna niemand heeft inderdaad die series gezien, maar de link tussen serie 6 en serie 7 lijkt me geen toeval of het moet wel een hele naaistreek zijn van de regie om ons op het verkeerde been te zetten -.-
Bijna niemand heeft de eerste de eerste paar series gezien? Er zitten hier genoeg molfans van het eerste uur. Het lijkt me helemaal niet onwaarschijnlijk voor de redactie om een paar hints voor diehards te verbergen die de gemiddelde kijker zou missen.