Auteur Topic: Overzicht: Wie verdenkt wie!  (gelezen 20996 keer)

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Overzicht: Wie verdenkt wie!
« Reactie #40 Gepost op: 28-02-2009, 22:24:27 »
Blijf lekker ben Jon jongen, als je dat nog steeds denkt.

blijf jij lekker bij Viviënne.

Wat is zo'n molzoektocht toch gezellig he?  ::rofl::
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Overzicht: Wie verdenkt wie!
« Reactie #41 Gepost op: 28-02-2009, 22:25:28 »
Ik zeg toch niet dat ik op Jon zit? Ik zeg alleen dat enkel door Dennis' vertrek je Jon niet kunt uitsluiten.
Maar blijf jij lekker bij Viviënne.
Dat zou raar zijn na 8 afleveringen ::rofl::
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Injetta01

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Overzicht: Wie verdenkt wie!
« Reactie #42 Gepost op: 28-02-2009, 23:41:17 »
Je weet nooit of de kandidaat stemt op degene op wie hij/zij zegt te stemmen.........
Het blijft WIDM!!!
Zo denk ik bijv. dat Viv al langer op Anniek stemt en gewoon het spel met Dennis heeft gespeeld dat ze op Jon zat.
Die tactiek heeft Marc Marie ook gehad, door anderen te overtuigen op een ander te zitten, terwijl hij al lang op Yvonne aan het stemmen was!

Kortom aan wat de kandidaten zeggen, kun je niet al te veel waarde hechten in mijn ogen.

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Overzicht: Wie verdenkt wie!
« Reactie #43 Gepost op: 28-02-2009, 23:50:40 »
Je weet nooit of de kandidaat stemt op degene op wie hij/zij zegt te stemmen.........
Het blijft WIDM!!!
Zo denk ik bijv. dat Viv al langer op Anniek stemt en gewoon het spel met Dennis heeft gespeeld dat ze op Jon zat.
Die tactiek heeft Marc Marie ook gehad, door anderen te overtuigen op een ander te zitten, terwijl hij al lang op Yvonne Yvon aan het stemmen was!

Kortom aan wat de kandidaten zeggen, kun je niet al te veel waarde hechten in mijn ogen.

;)
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: Overzicht: Wie verdenkt wie!
« Reactie #44 Gepost op: 28-02-2009, 23:59:04 »
Ik geloof ook niet zomaar dat ze stemmen of wie ze zeggen te stemmen.

Ik denk trouwens dat Viv op Anniek zit net als Jon.

Als Anniek de Mol is, maakt het niks uit op wie ze zg. zit.


Die gedachte flitste ook al door mijn hoofd tijdens de aflevering. Het zou goed kunnen dat Viviënne ondertussen overgestapt is op Anniek. Zij was sowieso verdachte nr. 2 op haar lijstje (zie afl.6 bij de test). En dat zei ze ook nog eens zelf tegen Dennis bij het sluiten van hun pact. Als dat zo zou zijn heeft ze Dennis de afgelopen aflevering dus wel iets wijsgemaakt. Als ze nu geswitcht is heeft ze Dennis het spel uitgewerkt.

Anniek deed lekker mee met Dennis en geeft Jon op als Mol, waarop iedereen nu denkt dat de hele groep inclusief Viviënne op Jon zit. In werkelijkheid zou het wel eens kunnen kloppen dat de finalisten allebei Anniek als Mol hebben. De Mol was in mijn ogen deze aflevering sowieso voor Jon gegaan. Want als de gelegenheid zich voordoet is het toch beter dat de Mol zich nestelt in de mening van de meerderheid. In dit geval stemt de Mol dus op Jon. Volgens die redenering is de mol dus Anniek!

Ik zou de testbeelden niet al te au serieux nemen hoor.
« Laatst bewerkt op: 1-03-2009, 00:00:50 door feniks »

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Overzicht: Wie verdenkt wie!
« Reactie #45 Gepost op: 1-03-2009, 13:48:33 »
Je weet nooit of de kandidaat stemt op degene op wie hij/zij zegt te stemmen.........
Het blijft WIDM!!!
Zo denk ik bijv. dat Viv al langer op Anniek stemt en gewoon het spel met Dennis heeft gespeeld dat ze op Jon zat.
Die tactiek heeft Marc Marie ook gehad, door anderen te overtuigen op een ander te zitten, terwijl hij al lang op Yvonne aan het stemmen was!

Kortom aan wat de kandidaten zeggen, kun je niet al te veel waarde hechten in mijn ogen.

Ze hebben gezegd in de eerdere seizoen dat als je test bekijkt en vergelijkt je kunt weten wie de mol is.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Alifili

  • Forumlid
  • Jon tóch de mol. =D
Re: Overzicht: Wie verdenkt wie!
« Reactie #46 Gepost op: 1-03-2009, 13:57:52 »
Ze hebben gezegd in de eerdere seizoen dat als je test bekijkt en vergelijkt je kunt weten wie de mol is.

Niet. ::) 1 seizoen was dat een hint ja, hoeft niet te betekenen dat dat nu weer zo is.
DOM VEEL RADEN

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Overzicht: Wie verdenkt wie!
« Reactie #47 Gepost op: 1-03-2009, 14:11:09 »
Ze hebben gezegd in de eerdere seizoen dat als je test bekijkt en vergelijkt je kunt weten wie de mol is.

Misschien kan dit je overtuigen van het feit dat dit niet zo is:

Citaat
Dat gold zeker ook voor Chandrika bij wie ditzelfde kunstje was geflikt, op een lage manier. De avond voor de fandag van deze website had zij – net als iedereen – de allerlaatste aflevering in zijn geheel gezien. Daarin gaf zij aan dat Ron de mol was. Maar zij zat helemaal niet op Ron. Zij was voor Elise gegaan. Sterker nog, na afloop van de finale bleek dat ze precies hetzelfde aantal goede antwoorden had als Ron, maar dat deze laatste iets sneller de test had gemaakt. Haar verdenking van Ron was ook helemaal niet in Canada opgenomen, maar in Hilversum een paar weken voor de laatste uitzending. Ze was door de regie gevraagd nog even langs te komen omdat er ‘iets mis was gegaan met het geluid’. Of er werkelijk malheur was weet ik niet. Wel is zeker dat de quotes op de vragen zijn gebruikt om Chandrika voor de kijker in de hoek van Ron te drukken.

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: Overzicht: Wie verdenkt wie!
« Reactie #48 Gepost op: 1-03-2009, 14:27:22 »
Misschien kan dit je overtuigen van het feit dat dit niet zo is:
 

Grappig dat je dat zegt Lautjuh. Ik vermoed namelijk dat dit wel eens vaker gebeurt.

Is het mensen niet opgevallen dat Dennis tijdens de biechten ZO VAAK een petje of mutsje opheeft? En dat tewijl het in Jordanie vast snikheet geweest zal zijn. Maar ook tijdens Noord-Ierland zie je dit al all the time. Toen had Dennis ook in de opdrachten nog krulletjes haar. Het is pas logisch als Dennis zijn mutsje ophoudt als de biechten VEEL LATER zijn opgenomen, namelijk als Dennis al zijn haar heeft geschoren. Nu aflevering 8 is geweest, valt dat kwartje pas bij mij.
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Irving

  • Forumlid
Re: Overzicht: Wie verdenkt wie!
« Reactie #49 Gepost op: 2-03-2009, 17:51:38 »
Misschien kan dit je overtuigen van het feit dat dit niet zo is:
 

Puur uit interesse hoor, maar wie heeft dit gezegd/geschreven? Kvind dit eigenlijk best nep als dit gebeurd is -.-

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Overzicht: Wie verdenkt wie!
« Reactie #50 Gepost op: 2-03-2009, 18:18:56 »
Dat komt uit het verslag van oud-kandidaat Julien, na te lezen alhier.
The British are not impressed.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Overzicht: Wie verdenkt wie!
« Reactie #51 Gepost op: 2-03-2009, 18:56:57 »
Puur uit interesse hoor, maar wie heeft dit gezegd/geschreven? Kvind dit eigenlijk best nep als dit gebeurd is -.-

Neem wel twee weken vrij voordat je begint met lezen.  ::)

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Overzicht: Wie verdenkt wie!
« Reactie #52 Gepost op: 2-03-2009, 18:57:27 »
Grappig dat je dat zegt Lautjuh. Ik vermoed namelijk dat dit wel eens vaker gebeurt.

Is het mensen niet opgevallen dat Dennis tijdens de biechten ZO VAAK een petje of mutsje opheeft? En dat tewijl het in Jordanie vast snikheet geweest zal zijn. Maar ook tijdens Noord-Ierland zie je dit al all the time. Toen had Dennis ook in de opdrachten nog krulletjes haar. Het is pas logisch als Dennis zijn mutsje ophoudt als de biechten VEEL LATER zijn opgenomen, namelijk als Dennis al zijn haar heeft geschoren. Nu aflevering 8 is geweest, valt dat kwartje pas bij mij.

 ::oink:: Je hebt helemaal gelijk, idd!
Keep calm and eat chocolates!

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Overzicht: Wie verdenkt wie!
« Reactie #53 Gepost op: 2-03-2009, 19:01:00 »
Grappig dat je dat zegt Lautjuh. Ik vermoed namelijk dat dit wel eens vaker gebeurt.

Is het mensen niet opgevallen dat Dennis tijdens de biechten ZO VAAK een petje of mutsje opheeft? En dat tewijl het in Jordanie vast snikheet geweest zal zijn. Maar ook tijdens Noord-Ierland zie je dit al all the time. Toen had Dennis ook in de opdrachten nog krulletjes haar. Het is pas logisch als Dennis zijn mutsje ophoudt als de biechten VEEL LATER zijn opgenomen, namelijk als Dennis al zijn haar heeft geschoren. Nu aflevering 8 is geweest, valt dat kwartje pas bij mij.

Hij kan toch ook een pet op hebben mét krulletjes haar?
De reeds afgevallen kandidaten hebben ook allemaal gebiecht, ik geloof dat dit elke twee dagen gebeurt.
En zo ook Dennis.
Als je de biechten later opneemt, kloppen allerlei details niet meer.

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: Overzicht: Wie verdenkt wie!
« Reactie #54 Gepost op: 2-03-2009, 21:34:30 »
Hij kan toch ook een pet op hebben mét krulletjes haar?
De reeds afgevallen kandidaten hebben ook allemaal gebiecht, ik geloof dat dit elke twee dagen gebeurt.
En zo ook Dennis.
Als je de biechten later opneemt, kloppen allerlei details niet meer.


Ik heb dan zelf ook het gevoel dat bijna alle biechten achteraf zijn opgenomen, met zo'n idee van 'doe even net alsof het weer die dag is'. In bijne alle biechten van Sebas heeft hij een of ander strak zwart jasje aan wat ik 'm volgens mij nooit in de serie verder zie dragen...
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Overzicht: Wie verdenkt wie!
« Reactie #55 Gepost op: 2-03-2009, 21:37:42 »
Ik heb dan zelf ook het gevoel dat bijna alle biechten achteraf zijn opgenomen, met zo'n idee van 'doe even net alsof het weer die dag is'. In bijne alle biechten van Sebas heeft hij een of ander strak zwart jasje aan wat ik 'm volgens mij nooit in de serie verder zie dragen...

Dat lijkt me niet logisch, want dan zouden ze alle (drukke) kandidaten weer bij elkaar moeten rapen om nog even tig biechts op te nemen. En ze zouden steeds andere kleren aan moeten trekken.  ;)
Nee, dat is gewoon tijdens de serie opgenomen hoor. En aan de kleding te zien hebben ze die biechtmomenten 1 keer in de 2 dagen, dus voor de executie.

Offline Irving

  • Forumlid
Re: Overzicht: Wie verdenkt wie!
« Reactie #56 Gepost op: 2-03-2009, 21:55:56 »
Dat komt uit het verslag van oud-kandidaat Julien, na te lezen alhier.

Dankje, vond het best een aardig stuk om te lezen. Ben ik eigenlijk de enige die het volgende stukje vrij erg vind:

Citaat van: Julien, deelnemer van WIDM serie 4
Op de reünie eind april 2003 kwam de waarheid aan het licht. Niet nadat ik eerst door Maurice weer een ‘biecht’ liet afnemen. Dit keer was hij alleen met de camera. Ik meldde dat Elise de mol was en de redenen die ik had gevonden. Maurice stelde verdere vragen in de trant van: waarom zou volgens jou Ron een goede mol zijn. En waarom zou volgens jou Chandrika een goede mol zijn. Ik bedacht wat antwoorden ter plekke maar stond hier niet al te lang bij stil. Totdat ik de laatste aflevering had gezien. Mijn antwoord over Chandrika als hypothetische mol was als voice over bij het taxiritje afgespeeld. Kennelijk om het voor de kijker die haar nog in het vizier had extra spannend te maken. Zelf was ik echter minder amused.  
Chandrika
Dat gold zeker ook voor Chandrika bij wie ditzelfde kunstje was geflikt, op een lage manier. De avond voor de fandag van deze website had zij – net als iedereen – de allerlaatste aflevering in zijn geheel gezien. Daarin gaf zij aan dat Ron de mol was. Maar zij zat helemaal niet op Ron. Zij was voor Elise gegaan. Sterker nog, na afloop van de finale bleek dat ze precies hetzelfde aantal goede antwoorden had als Ron, maar dat deze laatste iets sneller de test had gemaakt. Haar verdenking van Ron was ook helemaal niet in Canada opgenomen, maar in Hilversum een paar weken voor de laatste uitzending. Ze was door de regie gevraagd nog even langs te komen omdat er ‘iets mis was gegaan met het geluid’. Of er werkelijk malheur was weet ik niet. Wel is zeker dat de quotes op de vragen zijn gebruikt om Chandrika voor de kijker in de hoek van Ron te drukken.

Voor jullie is dit waarschijnlijk al oud nieuws, maar ik lees dit dus voor het eerst. Tis vrij bizar, want een vriendin van me is puur uit principe gestopt met kijken van WIDM omdat ze dacht dat niet alles echt is en ze had veel overtuigende redenen waarom dat zo kon zijn. Tijdens dit seizoen begon ik het vermoeden ook te krijgen (kzeg niet dat het ook echt waar is), maar dit stukje vind ik ook wel een beetje schokkend hoor, want eigenlijk vind ik het een beetje kijkersbedrog. Maargoed, dat is stof voor het klaagtopic! -.-
« Laatst bewerkt op: 2-03-2009, 22:01:10 door Irving »

Offline ishtara

  • winnaar WIDMjr-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Overzicht: Wie verdenkt wie!
« Reactie #57 Gepost op: 2-03-2009, 22:19:24 »
Ja, dat hoorde ik toen op de mfd. Ik vond dat toen ook echt helemaal niet leuk, echt kijkersbedrog en behoorlijk lullig voor Chandrika ( :-*), die nu werd afgeschilderd als iemand die flink door de mol voor de gek was genomen terwijl ze gewoon hartstikke goed zat. Maar goed, inmiddels snap ik ook wel dat ze het voor ons spannend willen houden. Wie stemt er op wie is iets waar ik nauwelijks meer op let sindsdien, ik weet hoezeer ze daarmee kunnen knippen en plakken. Maar ik ga ervan uit dat wat wij van de opdrachten zien niet is gemanipuleerd, ze laten alleen selectief zien wat er is gebeurd en laten selectief horen wat de kandidaten er over te zeggen hebben. 
Ik vraag me wel af of ze iets met onze verontwaardiging destijds hebben gedaan aangezien ze nu (eerlijk?) laten zien dat iedereen op Jon zit. Daarnaast houd ik de mogelijkheid open dat Vivienne al een tijdje op Anniek zit.
'Mensen struikelen niet over bergen, alleen over molshopen' (Confucius)

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Overzicht: Wie verdenkt wie!
« Reactie #58 Gepost op: 2-03-2009, 22:23:46 »
Misschien is het overbodige informatie, maar dit zegt Angela tijdens serie 5:

Citaat
Deze keer heb ik het grote geluk dat ik mijn oude trouwe ploeg weer om me heen heb. Wat heb ik ze vorige keer gemist in Canada.


Van Anton wisten we al dat hij deze serie niet meegewerkt heeft, maar aan de tekst te zien waren er meer mensen niet bij.
Misschien was dit 'kijkersbedrog' in deze mate dus wel eenmalig.
Hoewel er natuurlijk nog steeds flink wordt gesjoemeld met voice-overs.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Overzicht: Wie verdenkt wie!
« Reactie #59 Gepost op: 2-03-2009, 22:30:58 »
Ik meen te herinneren dat er in een serie in twee verschillende afleveringen exact hetzelfde stukje biecht was gebruikt. Weet alleen niet meer wanneer, waar, wie en hoe.
The British are not impressed.