Auteur Topic: Aflevering 8 (26-02-2009)  (gelezen 87932 keer)

Offline Bodde

  • Forumlid
  • Omni Vincit Amor
Re: Aflevering 8 (26-02-2009)
« Reactie #200 Gepost op: 27-02-2009, 15:51:01 »
Mensen, wat is het jammer te lezen dat enkelen onder u teleurgesteld zijn. Het spel is nog niet gespeeld.
Wat een megamol als hij of zij in de laatste aflevering meer dan de helft van de pot weet te laten verdwijnen.
Hoe teleurgesteld zouden we zijn als we alle molacties in beeld gebracht hadden gezien, dan is er niets aan toch?
Ik vind het zalig, en het moet een goede mol zijn, anders zou er niet zo waanzinnig veel twijfel zijn als er in dit seizoen is.
Dus: geniet!

Over molacties gesproken...

Als Dennis nog even kijkt bij de camera of er echt geen mensen in beeld zijn....komt hij mokkend terug...en zegt dat Vivienne de camera had uitgezet.
Als dat zo is, FANTASTISCH! Wat een actie. Hahaha. Hij leek oprecht gepikeerd.

Maar goed.
Verder loopt PJ onder een boom door precies langs een verdwaald blauw touwtje. Ga ik ook nog over denken...

Ik ga eerst nog maar eens de aflevering bekijken...wie weet dan meer.

maltho thi afrio lito

Offline pimsalabim

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • eenmaal een mol - altijd een mol!
Re: Aflevering 8 (26-02-2009)
« Reactie #201 Gepost op: 27-02-2009, 15:51:47 »
Sowieso dat Jon de mol niet kan zijn, namelijk:

- Dennis zegt aan begin van aflevering: ik ga nu volledig op Jon zitten!


Dennis valt af doordat hij zijn hele test op Jon heeft ingevuld.. Wat onze leuke Anniek ook heeft gedaan, maar wonderbaarlijk is deze meid wel door.. conclusie Anniek is de mol!
Vrienden maak je niet, je krijgt ze door er zelf een te zijn!

Offline jeffreypeerdema

  • Forumlid
  • Wie? Wie? Wie? is de mol?
Re: Aflevering 8 (26-02-2009)
« Reactie #202 Gepost op: 27-02-2009, 15:51:55 »
Het zal misschien aan mij liggen, maar ik zit net de uitzending op uitzendinggemist te kijken, en ik hoor bij 0.18 seconden (bij Jon) "ben de mol"
hoor ik dat nou alleen ?
of hoort iemand anders dit ook ? :P


Offline chocolat

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8 (26-02-2009)
« Reactie #203 Gepost op: 27-02-2009, 15:56:22 »
Het zal misschien aan mij liggen, maar ik zit net de uitzending op uitzendinggemist te kijken, en ik hoor bij 0.18 seconden (bij Jon) "ben de mol"
hoor ik dat nou alleen ?
of hoort iemand anders dit ook ? :P

Je hoort Rick zeggen "hebben we al"

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8 (26-02-2009)
« Reactie #204 Gepost op: 27-02-2009, 16:00:11 »
Het zal misschien aan mij liggen, maar ik zit net de uitzending op uitzendinggemist te kijken, en ik hoor bij 0.18 seconden (bij Jon) "ben de mol"
hoor ik dat nou alleen ?
of hoort iemand anders dit ook ? :P



Hij roept "Frankrijk" en daarna bromt iemand inderdaad "hebben we al"
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline manon

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8 (26-02-2009)
« Reactie #205 Gepost op: 27-02-2009, 16:16:56 »
Mensen, wat is het jammer te lezen dat enkelen onder u teleurgesteld zijn. Het spel is nog niet gespeeld.
Wat een megamol als hij of zij in de laatste aflevering meer dan de helft van de pot weet te laten verdwijnen.
Hoe teleurgesteld zouden we zijn als we alle molacties in beeld gebracht hadden gezien, dan is er niets aan toch?
Ik vind het zalig, en het moet een goede mol zijn, anders zou er niet zo waanzinnig veel twijfel zijn als er in dit seizoen is.
Dus: geniet!

Helemaal mee eens.

En dan nog iets:
iedereen heeft het over Vivienne en Jon dat zij zoveel geld verdienen voor de pot en daarom de mol niet kunnen zijn.
Maar Anniek is dus ook niet in staat geweest om dat te verhinderen.
Dus zijn we lekker weer terug bij af en is Vivienne de mol, en wel een hele goede!!!! ::trots::
Slapen kan altijd nog!!

Offline E-ri-Q

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8 (26-02-2009)
« Reactie #206 Gepost op: 27-02-2009, 16:27:25 »
Nog een poging om het duidelijk te maken:

Vivienne heeft een vrijstelling, maar stemt anders ook op Jon
Anniek stemt op Jon
Dennis stemt op Jon
Jon stemt op Anniek (maar twijfelt ook nog aan Vivienne)

Het is dus weer hartstikke logisch en ook al een paar afleveringen. De kandidaten hebben het allemaal goed: Jon is de mol, alleen Jon zelf weet het dus nog niet. Het lukt hem niet eens meer om echt daadkrachtig over te komen en te zeggen: Ja ik denk dat het Anniek is, want die is het gewoon niet

-Dennis ging er dus gewoon uit, omdat hij de test het langzaamst heeft gemaakt en toevallig toch een paar vragen fout heeft zoals hij in het interview met Hans Schiffers zegt: "ik weet het lievelingsdier van de mol niet!"
-Of ging hij eruit, omdat Jon het niet is, in dat geval is het Anniek of toch Vivienne

Vivienne brengt echt te veel geld binnen en het zou dus verdiend zijn als zij de winnaar wordt.
Anniek doet zich goed voor als nepmol, maar heeft nu eenmaal een rood scherm gehad, en ze doet niet veel voor de pot, dus hoop ik dat zij de verliezer is.
Jon: de mol van 2009!!

Wat waren dan de Hints naar Jon:

-De pion van Jon in de opdracht in het oude Romeinse theater uit aflevering 5 in Jordanië, is roze van kleur. Roze was ook de kleur die in het theater van aflevering 3 oplichtte bij het woord 'wie'. Bij aflevering 3 hierboven zagen we al dat 'wie' = de 'Mol'. Dit  was toen een mogelijke hint naar Dennis. Nu Dennis er uit ligt is het naar mijn mening een hint naar Jon zijn. Jon = roze, roze = 'wie', en 'wie' = 'de Mol', dus Jon = de Mol. (met dank aan de Dikke Controleur)

-In aflevering 6 loopt Jon door het kasteel en wordt achter hem het Mollogo op de muur geprojecteerd. Jon = de mol

-En de grootste hint: er ontbreken deze serie veel zessen. Dit slaat natuurlijk op de hint uit aflevering 6 (zie hierboven) Verder staat Jon als 6e op de eindfoto die elke keer aan het eind van het programma wordt getoond!

Offline zijvandiv

  • Forumlid
  • ik gok op Rick
Re: Aflevering 8 (26-02-2009)
« Reactie #207 Gepost op: 27-02-2009, 16:28:42 »
Het enige wat ik niet zo leuk vond is die vrijstelling. Vind het niet fair om iemand zo een ticket voor de finale te geven. Doe dat ergens in het midden ofzo maar niet vlak voor de finishlijn.  ::)

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: Aflevering 8 (26-02-2009)
« Reactie #208 Gepost op: 27-02-2009, 16:34:36 »


-In aflevering 6 loopt Jon door het kasteel en wordt achter hem het Mollogo op de muur geprojecteerd. Jon = de mol

Meer kandidaten hebben een 1-op-1tje met het mollogo:




Wellicht is de hint dat 1 persoon dit juist niet heeft gehad.  :o
« Laatst bewerkt op: 27-02-2009, 16:39:37 door DikkeControleur »
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 8 (26-02-2009)
« Reactie #209 Gepost op: 27-02-2009, 16:40:24 »
Waar haal je in alle vrede dat mollogo vandaan bij de 2e foto?  ???

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: Aflevering 8 (26-02-2009)
« Reactie #210 Gepost op: 27-02-2009, 16:42:51 »
Er zit een "De Mol" sticker oid op die balk. Is slecht te zien, maar er werd al naar verwezen door de Vievfans.
Trouwens die sticker is ook net te zien als Dennis de put in zakt.

Kortom, ik geloof niet dat er een hint met het mollogo in zit dit jaar. En als die naar Jon er één is, dan is 't stom.
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 8 (26-02-2009)
« Reactie #211 Gepost op: 27-02-2009, 16:44:30 »
Er zit een "De Mol" sticker oid op die balk. Is slecht te zien, maar er werd al naar verwezen door de Vievfans.
Trouwens die sticker is ook net te zien als Dennis de put in zakt.

Kortom, ik geloof niet dat er een hint met het mollogo in zit dit jaar. En als die naar Jon er één is, dan is 't stom.

Wat deze hint beter maakt dan alle andere logo's.
Er wordt op ingezoomd, meteen er na zien we Vivienne, die er dan ook nog eens naar wijst met haar hand/arm/touw.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: Aflevering 8 (26-02-2009)
« Reactie #212 Gepost op: 27-02-2009, 16:52:24 »
Sowieso dat Jon de mol niet kan zijn, namelijk:

- Dennis zegt aan begin van aflevering: ik ga nu volledig op Jon zitten!


Dennis valt af doordat hij zijn hele test op Jon heeft ingevuld.. Wat onze leuke Anniek ook heeft gedaan, maar wonderbaarlijk is deze meid wel door.. conclusie Anniek is de mol!

Dus heeft Dennis de test slechter gemaakt dan Anniek ;)

Jon kan daardoor zeker nog wel de mol zijn, aangezien alleen Dennis en Anniek dan streden om de laatste plek in de finale.

En ik sluit me ook aan bij de nu al teleurgestelde mensen. Ik had de hele serie al zo'n gevoel dat ik wat miste, kan mijn vinger er niet echt op leggen, het is een gevoel. En de mensen die nu in de finale zitten bevestigen dat gevoel alleen maar  :-\\
No Milk today???

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8 (26-02-2009)
« Reactie #213 Gepost op: 27-02-2009, 16:53:04 »
Aflevering 8 moet ik nog nader bestuderen en er zeker nog veel hints inzitten, maar ik zal mijn gevonden hints en bevindingen alvast online gooien onder het desbetreffende topic.

Offline Lachebekje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8 (26-02-2009)
« Reactie #214 Gepost op: 27-02-2009, 16:54:26 »
Het enige wat ik niet zo leuk vond is die vrijstelling. Vind het niet fair om iemand zo een ticket voor de finale te geven. Doe dat ergens in het midden ofzo maar niet vlak voor de finishlijn.  ::)

Wat maakt het uit. Jon en Dennis hebben de vrijstelling aan de mol gegeven. De test is dus eerlijk verlopen zonder dat iemand het voordeel van de vrijstelling had.

Offline E-ri-Q

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8 (26-02-2009)
« Reactie #215 Gepost op: 27-02-2009, 16:57:00 »
Ja maar wie gelooft er nu nog dat Viv de mol is? :-X

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: Aflevering 8 (26-02-2009)
« Reactie #216 Gepost op: 27-02-2009, 17:01:24 »
Helemaal mee eens.
En dan nog iets:
iedereen heeft het over Vivienne en Jon dat zij zoveel geld verdienen voor de pot en daarom de mol niet kunnen zijn.
Maar Anniek is dus ook niet in staat geweest om dat te verhinderen.
Dus zijn we lekker weer terug bij af en is Vivienne de mol, en wel een hele goede!!!! ::trots::

De mol heeft natuurlijk ook niet alles in de hand.

Om een paar voorbeelden te geven.
  • Als het aan Anniek lag had ze die 1000 Euro op het autokerkhof gehalveerd maar Jon spartelde tegen.
  • Ze heeft toch mooi de telefoonopdracht verprutst.
  • Bij het laseren was zij het die de groep bovenop de heavel leidde maar Viviënne zag plots de zak liggen van 2500 Euro dus stuurde ze dennis terug maar als het aan Anniek lag waren ze die al voorbij gelopen.

In afl. 8 helpt ze mee de treinopdracht te verknallen en bij het fotograferen zit ze de toeristen wat op te hitsen om toch nog in het kader te lopen.

Er is nog veel meer maarja je vroeg voorbeelden. Dit kan toch wel tellen qua geld uit de pot houden.

Offline devinmagic

  • Forumlid
  • Molloot in hart en nieren.
Re: Aflevering 8 (26-02-2009)
« Reactie #217 Gepost op: 27-02-2009, 18:26:06 »
Ik zit nu op Anniek als mol.
Hints:

  • In aflevering 3 of 4 bij het kampeerpakket uitzoeken. Paula zegt : 'Natuurlijk zit er iets achter, we spelen toch mee in wie is ... de mol?' (Wie is de mol wordt heel duidelijk gezegd.) Nu tekendt Anniek in het zand ongemerkt een pijl naar zichzelf toe. Kort samengevat zij probeert te zeggen ik (door die pijl) ben de mol, omdat Paula zich dat af vroeg.
  • Bij de waterpijp opdracht (volgens mij aflevering 5) verdedigt Anniek de meloen. Ze zegt : 'Ik verdedig de meloen met mijn leven.' Van het woord meloen kan je ook het woord 'Een Mol' maken door ze wat door elkaar te husselen!
  • Op de website van wie is de mol (de officiele) staat dat Anniek haar HAVO diploma heeft gehaald. Als dat zo is zou ze toch wel wat beter kunnen (begrijpend) lezen. Ook bij andere dingen doet ze heel erg dom (lomp)..

Ik heb er nog meer zal ik die ook zeggen (de meeste nutteloos hoor!)?

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8 (26-02-2009)
« Reactie #218 Gepost op: 27-02-2009, 18:29:22 »
Heb iets heel opvallends gevonden..
Weet echt niet of deze al genoemd is.. Maar noem hem toch maar een keer :P

Als dennis de cijfercombinatie weet van Vivienne.. Schreeuwt Dennis dit door naar Jon. De eerste was 12. Maar dan de 2de!! Het was 1x naar rechts en dan 9,4. Dan moet je heel goed luisteren wat Jon doorgeeft aan anniek.. je hoort heel zacht 1x links.. 9,4. je ZIET hem nog een halve cirkel maken met ze hand! van bovenaan naar onderen.. EEN halve linkse cirkel!!!

kijk maar rond 12.21
Je moet kijken naar deze scene!
Dan zie je hem een halve cirkel maken met ze arm die links gaat! Terwijl het rechts hoort te zijn!

Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 (26-02-2009)
« Reactie #219 Gepost op: 27-02-2009, 18:32:26 »
Heb iets heel opvallends gevonden..
Weet echt niet of deze al genoemd is.. Maar noem hem toch maar een keer :P

Als dennis de cijfercombinatie weet van Vivienne.. Schreeuwt Dennis dit door naar Jon. De eerste was 12. Maar dan de 2de!! Het was 1x naar rechts en dan 9,4. Dan moet je heel goed luisteren wat Jon doorgeeft aan anniek.. je hoort heel zacht 1x links.. 9,4. je ZIET hem nog een halve cirkel maken met ze hand! van bovenaan naar onderen.. EEN halve linkse cirkel!!!

kijk maar rond 12.21
Je moet kijken naar deze scene!
Dan zie je hem een halve cirkel maken met ze arm die links gaat! Terwijl het rechts hoort te zijn!



Kan montage zijn. Tenslotte kreeg Viv gewoon haar kluis open, dus de combinatie is op e.o.a. manier toch goed gecommuniceerd.