Auteur Topic: Aflevering 8 (26-02-2009)  (gelezen 87929 keer)

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8 (26-02-2009)
« Reactie #280 Gepost op: 28-02-2009, 13:27:35 »
Ja ok.. het is een goede beargumentatie.. Maar toch vraag ik me af of je als mol zijnde door zou gaan om het geld te verdubbelen bij de restaurantopdracht. Ik bedoel.. je hebt al heel erg je best gedaan om het geld te krijgen.. dan zou ik het niet ook nog eens gaan verdubbelen, omdat je Rick hiermee kan uitschakelen..

Het enige wat ik hier voor kan bedenken is dat Viviënne (als Mol) zich, zo vlak voor de finale, niet verdacht wil maken bij de andere kandidaten. Zo van: "Kijk hoe goed ik het doe en ik verdubbel het geld, dus ik ben niet de Mol."
Maar dan is 't nog raar... Ze werd al niet of nauwelijks verdacht, dus dat was niet nodig. Plus dat de rest het ook niet aandurfde om het geld te verdubbelen, dus was het niet opgevallen als Viviënne ook niet op het aanbod in was gegaan.

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8 (26-02-2009)
« Reactie #281 Gepost op: 28-02-2009, 13:34:02 »
Het enige wat ik hier voor kan bedenken is dat Viviënne (als Mol) zich, zo vlak voor de finale, niet verdacht wil maken bij de andere kandidaten. Zo van: "Kijk hoe goed ik het doe en ik verdubbel het geld, dus ik ben niet de Mol."
Maar dan is 't nog raar... Ze werd al niet of nauwelijks verdacht, dus dat was niet nodig. Plus dat de rest het ook niet aandurfde om het geld te verdubbelen, dus was het niet opgevallen als Viviënne ook niet op het aanbod in was gegaan.

Helemaal mee eens. Ze had zonder verdenking kunnen zeggen dat ze dat niet zou kunnen of zelfs nog daarna kunnen laten mislukken.

In de wagon vond ze de ballon veel te snel. Het was zeer aannemelijk geweest als je daar veel langer over zou doen of zelfs helemaal niet zou vinden. Als mol zou ik, ook al zag ik'm liggen, in ieder geval nog een tijdje doorzoeken >

Jammer, kluis dan toch niet open, helaas in ieder geval geen verdubbeling.

Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline devinmagic

  • Forumlid
  • Molloot in hart en nieren.
Re: Aflevering 8 (26-02-2009)
« Reactie #282 Gepost op: 28-02-2009, 14:40:25 »
Op de trein die meer dan 5 keer duidelijk van voren in beeld is geweest staat heel erg groot 85. Ik weet niet of dit iets betekent als hint naar de mol maar ik vind het wel verdacht!

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8 (26-02-2009)
« Reactie #283 Gepost op: 28-02-2009, 14:44:06 »
Het enige wat ik hier voor kan bedenken is dat Viviënne (als Mol) zich, zo vlak voor de finale, niet verdacht wil maken bij de andere kandidaten. Zo van: "Kijk hoe goed ik het doe en ik verdubbel het geld, dus ik ben niet de Mol."
Maar dan is 't nog raar... Ze werd al niet of nauwelijks verdacht, dus dat was niet nodig. Plus dat de rest het ook niet aandurfde om het geld te verdubbelen, dus was het niet opgevallen als Viviënne ook niet op het aanbod in was gegaan.

Ik heb hier nog eens over nagedacht. Als Mol zijnde is het natuurlijk raar gedrag. Maar als kandidaat zijnde ook, of beter gezegd: dan is het niet slim om zoveel geld binnen te halen vlak voor de finale, omdat ze dan door de anderen niet verdacht wordt.
Jon als kandidaat zal dan denken: 'Viviënne heeft veel geld binnen gehaald en is dus niet de Mol, dus Anniek is de Mol.' Anniek als kandidaat zal om dezelfde reden Jon verdenken. Viviënne geeft door haar goeie gedrag dus zo'n beetje de overwinning uit handen. Óf ze is zó zeker van haar Mol, dat ze de pot nog wil spekken voordat zij 'm wint. Of misschien heeft ze gewoon niet zo goed nagedacht over haar tactiek. (Of ze is toch de Mol  ;) )

Offline devinmagic

  • Forumlid
  • Molloot in hart en nieren.
Re: Aflevering 8 (26-02-2009)
« Reactie #284 Gepost op: 28-02-2009, 14:46:29 »
Ik heb hier nog eens over nagedacht. Als Mol zijnde is het natuurlijk raar gedrag. Maar als kandidaat zijnde ook, of beter gezegd: dan is het niet slim om zoveel geld binnen te halen vlak voor de finale, omdat ze dan door de anderen niet verdacht wordt.
Jon als kandidaat zal dan denken: 'Viviënne heeft veel geld binnen gehaald en is dus niet de Mol, dus Anniek is de Mol.' Anniek als kandidaat zal om dezelfde reden Jon verdenken. Viviënne geeft door haar goeie gedrag dus zo'n beetje de overwinning uit handen. Óf ze is zó zeker van haar Mol, dat ze de pot nog wil spekken voordat zij 'm wint. Of misschien heeft ze gewoon niet zo goed nagedacht over haar tactiek. (Of ze is toch de Mol  ;) )
Of ze wilt zo veel geld binnen halen dat de rest denkt dat ze de mol wel moet zijn! xD
 ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: Aflevering 8 (26-02-2009)
« Reactie #285 Gepost op: 28-02-2009, 15:01:04 »
Op de trein die meer dan 5 keer duidelijk van voren in beeld is geweest staat heel erg groot 85. Ik weet niet of dit iets betekent als hint naar de mol maar ik vind het wel verdacht!

Dennis is in '85 geboren en is reeds afgevallen, dus ik neem aan dat het geen hint is. Of als je het zo bekijkt, 8+5=13, de 13e letter van het alfabet is de M (van mol) maar dan weet ik het nog niet aan wie ik het mogelijk zou kunnen of moeten linken.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 8 (26-02-2009)
« Reactie #286 Gepost op: 28-02-2009, 18:01:54 »
Dennis is in '85 geboren en is reeds afgevallen, dus ik neem aan dat het geen hint is. Of als je het zo bekijkt, 8+5=13, de 13e letter van het alfabet is de M (van mol) maar dan weet ik het nog niet aan wie ik het mogelijk zou kunnen of moeten linken.

Trein = 85 -> 8+5 = 13
Wagon = 4 -> Romeins IV -> Vivienne ( Terug komende hint )
« Laatst bewerkt op: 28-02-2009, 18:07:44 door Jelsir »
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 8 (26-02-2009)
« Reactie #287 Gepost op: 28-02-2009, 18:03:15 »
Het enige wat ik hier voor kan bedenken is dat Viviënne (als Mol) zich, zo vlak voor de finale, niet verdacht wil maken bij de andere kandidaten. Zo van: "Kijk hoe goed ik het doe en ik verdubbel het geld, dus ik ben niet de Mol."
Maar dan is 't nog raar... Ze werd al niet of nauwelijks verdacht, dus dat was niet nodig. Plus dat de rest het ook niet aandurfde om het geld te verdubbelen, dus was het niet opgevallen als Viviënne ook niet op het aanbod in was gegaan.

Hoevaak moet dat nog duidelijk gemaakt worden, kijk 1 of 2 pagina's trug:
Citaat
Citaat
Ze heeft op een slimme manier de afspraken tussen Dennis en haar omzeilt, het was in eerste instantie de bedoeling dat Rick haar zou gaan verdenken als mol, en de vragen zou invullen met uitgangspunt dat Vivienne de mol was. Hiervoor moest ze van Dennis de opdrachten slecht maken, omzich zelf dan verdacht te maken. Ze wist dat dit natuurlijk niet kon, omdat ze de mol is, en heeft met haar voorkennis de opdrachten uitstekend gemaakt. (Ober-opdracht) Anders was Rick er achter gekomen dat Vivienne de mol was.
Het tweede scenario was dat Rick, Dennis zou moeten gaan verdenken. Dit deed Rick dan ook, omdat dat Dennis ook nog al eens wat probeerde te saboteren deze aflevering
(Supermarkt-opdracht) en is afgevallen door dat hij te veel vragen op Dennis heeft ingevuld. Zo is de afspraak tot een goed eind gekomen. Vivienne is niet meer verdacht, en Dennis heeft zijn zin gekregen.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8 (26-02-2009)
« Reactie #288 Gepost op: 28-02-2009, 18:05:35 »
Wagon = 4 -> Romeins V -> Vivienne ( Terug komende hint )

4 in romeinse cijfers is  IV en geen V.
Dat er alleen een V in voor komt vind ik veel te ver gezocht.
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 8 (26-02-2009)
« Reactie #289 Gepost op: 28-02-2009, 18:08:02 »
4 in romeinse cijfers is  IV en geen V.
Dat er alleen een V in voor komt vind ik veel te ver gezocht.
Heb even veranderd, nouja het blijft ene hint ::bravo::
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 8 (26-02-2009)
« Reactie #290 Gepost op: 28-02-2009, 18:15:15 »
Na mijn mening kan je al zien bij
het invullen van de test wie er uitgaat,
deze persoon wordt of niet geinterviewt of
verteld dat hij tunnelvisie heeft op een bepaald persoon.
Dennis zegt dat Froukje volledig op Anniek
is gegaan, en daardoor is afgevallen. Dat was
Dennis reden om niet op Anniek vragen in te vullen.
Dennis is volledig op Jon gegaan, wat hem de das om deed.
Jon kan de mol niet zijn:
Vera heeft op Jon/(Dennis) gestemd en ging eruit.
Rick heeft op Jon/(Dennis) gestemd en ging eruit.
We zien wel weer dat tot 2 maal toe dit een dodelijke combinatie
was voor de speler.

Verder zien we:
Anniek die op Sebastiaan, stemt en een rood scherm kreeg.
Paula die op Dennis zat, er uit ging.

Froukje die op Anniek zat, er uit ging.
Sebastiaan die op Rick en Anniek zat, er uit ging.

Als laatst Hans:
Hij stemde op Jon/Anniek/Vivienne. De finalisten.
Uit de tekst hierboven kunnen we opmerken dat:
Twee kandidaten er uit gingen door op Jon te stemmen ( - Hans )
Drie kandidaten er uit gingen door op Anniek te stemmen ( - Hans )

Conclusie: Vivienne is de mol.

Zie het overzicht in het topic wie verdenkt wie
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Kleinmarleentje

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 (26-02-2009)
« Reactie #291 Gepost op: 28-02-2009, 18:27:07 »
Het 'De Mol' logo kwam idd in beeld en daarna lieten ze Viev zien. Het zou een cheap ass hint kunnen zijn, maar goed, die moeten er ook wezen. We kunnen niet allemaal cijfertjes optellen en aftrekken van een spiegelreflexcamera. (hoewel ik zelf in eerste instantie ook wel dacht dat t een hint was, maar goed...)

Offline S-type

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8 (26-02-2009)
« Reactie #292 Gepost op: 28-02-2009, 18:28:42 »
(........................)
Conclusie: Vivienne is de mol.



Oh oh.. ik hoop dat er veel montage-trucks in de tests zitten, zodat Anniek toch de mol blijkt te zijn ::tandpastasmiley::

Offline devinmagic

  • Forumlid
  • Molloot in hart en nieren.
Re: Aflevering 8 (26-02-2009)
« Reactie #293 Gepost op: 28-02-2009, 19:15:15 »
Het 'De Mol' logo kwam idd in beeld en daarna lieten ze Viev zien. Het zou een cheap ass hint kunnen zijn, maar goed, die moeten er ook wezen. We kunnen niet allemaal cijfertjes optellen en aftrekken van een spiegelreflexcamera. (hoewel ik zelf in eerste instantie ook wel dacht dat t een hint was, maar goed...)

Dan zou het net zoiets zijn als een paar jaar geleden, toen stond op de foto van de mol die onder water lag op de achterkant het mollen-logo. Toen was ook zo ingezoemd dat we het goed konden zien xD

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8 (26-02-2009)
« Reactie #294 Gepost op: 28-02-2009, 19:39:44 »
Niks raars aan, dit is een doodnormaal beeld bij een spiegelreflex (zie bijlage)
Op zich is het wel normaal dat je de instellingen ziet, maar is dat niet in beeld? Hier is het er naast en dat lijkt een beetje op oudere analoge camera's. Maar op zo'n camera kan je weer niet zo simpel meekijken volgens mij. Daarbij is het schermpje nogal knullig. Wat te denken van die 1oo - jij maakt daar sluitertijd van, maar dat op hoeveel staat die dan? 1/100 lijkt me wat veel op die locatie. En daarbij, dan zou je toch 100 (gewone nullen) verwachten? En dat 'P' +/- balkje noem jij licht compensatie, maar daar staat toch normaal geen P bij? En sowieso: dat is toch niet het belangrijkste om in beeld te hebben? Tot slot natuurlijk de 6...

Ofwel... zit er echt geen hint in? En... dit beeld kwam volgens mij een paar keer voor in de aflevering. Was het elke keer hetzelfde?

m0ll0m
« Laatst bewerkt op: 28-02-2009, 19:42:39 door m0ll0m »

Offline Lachebekje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8 (26-02-2009)
« Reactie #295 Gepost op: 28-02-2009, 21:24:01 »
Aan het einde van aflevering 7 overhandigt Rick het geld aan Dennis.
We hebben in aflevering 8 niet te zien gekregen wie het geld van Dennis heeft overgenomen.
Het zou me niet verbazen als het naar de mol is gegaan, omdat de mol door niemand verdacht wordt (ze heeft tenslotte ook de vrijstelling gekregen).
Het kan in dat geval nog een leuke aflevering 9 worden.

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8 (26-02-2009)
« Reactie #296 Gepost op: 28-02-2009, 21:35:02 »
Aan het einde van aflevering 7 overhandigt Rick het geld aan Dennis.
We hebben in aflevering 8 niet te zien gekregen wie het geld van Dennis heeft overgenomen.
Het zou me niet verbazen als het naar de mol is gegaan, omdat de mol door niemand verdacht wordt (ze heeft tenslotte ook de vrijstelling gekregen).
Het kan in dat geval nog een leuke aflevering 9 worden.

Het geld van de treinopdracht werd door Anniek in ontvangst genomen. Ik neem aan dat zij op dat moment al de pot beheerde.
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Lachebekje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8 (26-02-2009)
« Reactie #297 Gepost op: 28-02-2009, 21:49:41 »
Het geld van de treinopdracht werd door Anniek in ontvangst genomen. Ik neem aan dat zij op dat moment al de pot beheerde.

Dat heb ik dus even gemist.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 8 (26-02-2009)
« Reactie #298 Gepost op: 28-02-2009, 21:52:47 »
Het 'De Mol' logo kwam idd in beeld en daarna lieten ze Viev zien. Het zou een cheap ass hint kunnen zijn, maar goed, die moeten er ook wezen.
Nee, het mol-logo is ook prominent bij Jon in beeld gekomen (en overigens ook bij Dennis). Eigenlijk alleen bij Anniek is het niet heel duidelijk in beeld gekomen. Dus dat het ook bij Vief in beeld kwam is geen hint, want dan is die bij Jon ook een hint.
Dus ofwel het is in zijn geheel geen hint, of de hint is gelijk naar de 'de mol heeft nooit een andere kleur gekregen'-hint van Milouska nu de 'de mol heeft nooit een mol-logo gekregen'-hint.
The British are not impressed.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 8 (26-02-2009)
« Reactie #299 Gepost op: 28-02-2009, 21:55:19 »
Nee, het mol-logo is ook prominent bij Jon in beeld gekomen (en overigens ook bij Dennis). Eigenlijk alleen bij Anniek is het niet heel duidelijk in beeld gekomen. Dus dat het ook bij Vief in beeld kwam is geen hint, want dan is die bij Jon ook een hint.
Dus ofwel het is in zijn geheel geen hint, of de hint is gelijk naar de 'de mol heeft nooit een andere kleur gekregen'-hint van Milouska nu de 'de mol heeft nooit een mol-logo gekregen'-hint.

Het gaat meer om het moment, de zoom in op het logo, het zien van vivienne, het wijzen van vivienne met haar touw naar het logo.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)