Auteur Topic: Aflevering 8 (26-02-2009)  (gelezen 87928 keer)

Offline Injetta01

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8 (26-02-2009)
« Reactie #320 Gepost op: 1-03-2009, 15:07:58 »
Toch blijft het raar met die camera, want dat verandert/bemoeilijkt de opdracht wel.
En dan die rare montage... Dennis met camera.... flits.. Dennis zonder camera..... terwijl het zo gemonteerd is alsof ze net vol verbazing bij de schatkamer aankomen......

Maar goed.. het zal we expres zo gedaan zijn. Dat de aflevering een uur moet duren, lijkt me nauwelijks een argument, want 2 shotjes waarin je ziet dat ze de camera neerzetten duurt hooguit een halve minuut. Dat win je zo weer terug met een andere shot....

Ze hebben hem in ieder geval niet zelf geplaatst want ze zeggen op een gegeven moment dat ze even in de zoeker moeten kijken om te zien welk deel ze vrij moeten moeten maken.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 8 (26-02-2009)
« Reactie #321 Gepost op: 1-03-2009, 15:11:23 »
Opdrachten zijn altijd bemoeilijkt, alleen valt het nu extra op, omdat de camera zo'n onlogisch standpunt heeft.

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8 (26-02-2009)
« Reactie #322 Gepost op: 1-03-2009, 15:12:59 »
Toch blijft het raar met die camera, want dat verandert/bemoeilijkt de opdracht wel.
En dan die rare montage... Dennis met camera.... flits.. Dennis zonder camera..... terwijl het zo gemonteerd is alsof ze net vol verbazing bij de schatkamer aankomen......

Maar goed.. het zal we expres zo gedaan zijn. Dat de aflevering een uur moet duren, lijkt me nauwelijks een argument, want 2 shotjes waarin je ziet dat ze de camera neerzetten duurt hooguit een halve minuut. Dat win je zo weer terug met een andere shot....

Ze hebben hem in ieder geval niet zelf geplaatst want ze zeggen op een gegeven moment dat ze even in de zoeker moeten kijken om te zien welk deel ze vrij moeten moeten maken.


Behalve PJH komt er nooit iemand van de productie in beeld. Nu dus ook niet.
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Injetta01

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8 (26-02-2009)
« Reactie #323 Gepost op: 1-03-2009, 15:17:38 »
Misschien hadden ze het al meteen heel snel gedaan. Hup camera neergezet, mensen weg voor het gebouw en klaar.......
De redactie vond dat niet leuk voor de uitzending en moest het over met de camera op een moeilijke plek....

Ik denk trouwens dat ze liever met BNN'ers werken omdat deze mensen heel goed weten dat ze tv maken en dat niet alles is wat het lijkt. Ze kunnen denk ik beter om gaan met dingen over doen, aanpassen, aparte shots maken om het allemaal beter over te doen komen. Ze snappen hoe tv werkt en dat camerastanden belangrijk zijn, dat je tussendoor shots moet hebben om de boel logisch te laten zijn etc. Die werken daar prima aan mee. De meesten zijn ook camera's gewend, weten hoe ze moeten staan en kijken.

Qua productie is het werken met BNN' ers een stuk makkelijker denk ik.

Offline Injetta01

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8 (26-02-2009)
« Reactie #324 Gepost op: 1-03-2009, 15:19:20 »
Behalve PJH komt er nooit iemand van de productie in beeld. Nu dus ook niet.

IK bedoelde: shotjes van de kandidaten die de camera neerzetten. Omdat iemand beweerde dat ze het eruit hebben gelaten vanwege de tijd!

Ik denk dus niet dat eruit is gelaten vanwege de tijd, maar vanwege het feit dat inderdaad de productie de camera heeft geplaatst en dat laten ze uiteraard niet zien!

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8 (26-02-2009)
« Reactie #325 Gepost op: 1-03-2009, 15:25:45 »
Misschien hadden ze het al meteen heel snel gedaan. Hup camera neergezet, mensen weg voor het gebouw en klaar.......
De redactie vond dat niet leuk voor de uitzending en moest het over met de camera op een moeilijke plek....

Ik denk trouwens dat ze liever met BNN'ers werken omdat deze mensen heel goed weten dat ze tv maken en dat niet alles is wat het lijkt. Ze kunnen denk ik beter om gaan met dingen over doen, aanpassen, aparte shots maken om het allemaal beter over te doen komen. Ze snappen hoe tv werkt en dat camerastanden belangrijk zijn, dat je tussendoor shots moet hebben om de boel logisch te laten zijn etc. Die werken daar prima aan mee. De meesten zijn ook camera's gewend, weten hoe ze moeten staan en kijken.

Qua productie is het werken met BNN' ers een stuk makkelijker denk ik.


BNN  ???  Het is toch een AVRO-productie...  ::)
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Injetta01

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8 (26-02-2009)
« Reactie #326 Gepost op: 1-03-2009, 15:29:27 »
BNN  ???  Het is toch een AVRO-productie...  ::)
:o    :o  :o
Ik bedoel BN'ers... (een N te veel.... komt door die hele discussies over de // is NN van Anniek)



Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8 (26-02-2009)
« Reactie #327 Gepost op: 1-03-2009, 15:34:11 »
Toch blijft het raar met die camera, want dat verandert/bemoeilijkt de opdracht wel.
En dan die rare montage... Dennis met camera.... flits.. Dennis zonder camera..... terwijl het zo gemonteerd is alsof ze net vol verbazing bij de schatkamer aankomen......

Maar goed.. het zal we expres zo gedaan zijn. Dat de aflevering een uur moet duren, lijkt me nauwelijks een argument, want 2 shotjes waarin je ziet dat ze de camera neerzetten duurt hooguit een halve minuut. Dat win je zo weer terug met een andere shot....

Ze hebben hem in ieder geval niet zelf geplaatst want ze zeggen op een gegeven moment dat ze even in de zoeker moeten kijken om te zien welk deel ze vrij moeten moeten maken.


Bij het bewonderen van de schatkamer, als ze net aankomen, zie je alleen het hoofd van Dennis in beeld. (dan wellicht nog met de camera in de hand.
Na wat tussenshots zie je Dennis pas weer als ze overleggen wat te doen en dan zegt Viv al iets van: "zullen we ze allemaal achter onze camera neerzetten".

Je kunt nu eenmaal niet alles laten zien van de voorbereidingen van de opdrachten. ik had het ook leuk gevonden om te zien hoe die wagon met ballonnen werd gevuld. ;D

Ik wil alleen maar zeggen dat je, zelfs bij WIDM, soms dingen moet nemen zoals ze zijn ...

Doet verder niets af aan de opdracht.
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8 (26-02-2009)
« Reactie #328 Gepost op: 1-03-2009, 15:35:23 »
:o    :o  :o
Ik bedoel BN'ers... (een N te veel.... komt door die hele discussies over de // is NN van Anniek)




 ::ok::  :P
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline E-ri-Q

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8 (26-02-2009)
« Reactie #329 Gepost op: 1-03-2009, 16:22:00 »
Het is inderdaad wel vaak deze serie dat we alleen uit de woorden van PJH de opdracht niet meteen begrijpen en dat er dus voor de kijker vaak informatie wordt achtergehouden!

-de supermarktopdracht was naar mijn mening niet duidelijk met die producten enzo..
-de ijsblokopdracht was ook totaal niet duidelijk, waarom vernietigen ze allebei de ijsblokken dat vond ik niet blijken uit de uitleg van Pieter-Jan
-de fotografieopdracht ook niet, was het dan toch niet de bedoeling dat er een foto van de schatkamer werd gemaakt, maar juist meer van die rotsen??

Offline Koemba

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8 (26-02-2009)
« Reactie #330 Gepost op: 1-03-2009, 18:14:30 »
Het is inderdaad wel vaak deze serie dat we alleen uit de woorden van PJH de opdracht niet meteen begrijpen en dat er dus voor de kijker vaak informatie wordt achtergehouden!

-de supermarktopdracht was naar mijn mening niet duidelijk met die producten enzo..
-de ijsblokopdracht was ook totaal niet duidelijk, waarom vernietigen ze allebei de ijsblokken dat vond ik niet blijken uit de uitleg van Pieter-Jan
-de fotografieopdracht ook niet, was het dan toch niet de bedoeling dat er een foto van de schatkamer werd gemaakt, maar juist meer van die rotsen??
Er werd wel gezecht dat de schatkamer op de achtergrond moest .. ik vond het sowieso al raar dat ze die camera er niet gewoon recht voor zette .. dan konde al die mensen er gewoon achter gaan staan.
Ik vind ook dat dit jaar de opdrachten heel vaag worden uitgelegd enzo .. en ook dat er info achter wordt gehouden.
Ik vind de opdrachten dit jaar ook matiger dan de andere jaren .. meestal zit er wel een hele spectaculaire opdracht bij ofzo .. en dat heb ik dit seizoen nog niet echt gezien .. maarja .. misschien komt het nog ..

Offline M0LLENVANGER

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • M0LLENVANGER
Re: Aflevering 8 (26-02-2009)
« Reactie #331 Gepost op: 1-03-2009, 22:27:30 »
BTW, Ik vind dit wel een goed molseizoen. Niemand weet überhaupt iets. Veel dingen zijn echt ontzetten ver gezocht, en als dat allemaal goed blijkt te zijn tijdens de laatste aflevering, dan eet ik mijn zonnebril en pet op.

Je mag mijn slippers ook hebben!

Offline Lachebekje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8 (26-02-2009)
« Reactie #332 Gepost op: 1-03-2009, 22:41:32 »
Behalve PJH komt er nooit iemand van de productie in beeld. Nu dus ook niet.

Bijna nooit zul je bedoelen. Juist in deze aflevering kun je twee productiemedewerkers zien. Kijk bijvoorbeeld maar eens rond 25:10.

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8 (26-02-2009)
« Reactie #333 Gepost op: 1-03-2009, 22:45:36 »
Bijna nooit zul je bedoelen. Juist in deze aflevering kun je twee productiemedewerkers zien. Kijk bijvoorbeeld maar eens rond 25:10.

Je hebt gelijk, heel soms kan het niet anders ...  :o
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 8 (26-02-2009)
« Reactie #334 Gepost op: 1-03-2009, 22:47:51 »
Bijna nooit zul je bedoelen. Juist in deze aflevering kun je twee productiemedewerkers zien. Kijk bijvoorbeeld maar eens rond 25:10.
Dit jaar komt best vaak crew / productiemedewerkers / cameramannen in beeld. Ik dacht altijd dat ze dat probeerde te voorkomen, maar nu in elk geval niet meer. Ik kan me er ook helemaal niet aan ergeren, in tegenstelling tot het geblur waarmee ze vorig jaar in het maisveld cameramensen leken weg te 'shoppen.

Er zou dit jaar toch een andere regiseur zijn?  ??? Misschien ligt het daar aan.

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: Aflevering 8 (26-02-2009)
« Reactie #335 Gepost op: 1-03-2009, 22:50:43 »
 hihihi, kan me nog een keer herinderen (volgens mij in seizoen 5 bij de treinopdracht) dat er iemand in de bosjes zat en er mensen gingen speuren wie die man in de bosjes was.....  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 1-03-2009, 22:53:07 door saem »
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Lachebekje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8 (26-02-2009)
« Reactie #336 Gepost op: 1-03-2009, 23:00:07 »
Het productieteam van WIDM heeft waarschijnlijk de camera zo neer gezet. Anders hadden ze 'm wel iets gedraaid.

Ik kan alleen maar gokken naar een reden, maar ik vermoed dat op deze plek zowel de fotocamera als een videocamera konden worden opgesteld. Het beeld dat je in de uitzending te zien krijgt komt niet echt van de fotocamera, maar gewoon van de videocamera. De zoekerinformatie is er in gemonteerd (getuige onder meer het feit dat de 6 niet verandert na het nemen van de foto). Het beeld van de videocamera heeft ook een iets andere uitsnede dan de foto.

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8 (26-02-2009)
« Reactie #337 Gepost op: 1-03-2009, 23:08:47 »
Ik kan alleen maar gokken naar een reden, maar ik vermoed dat op deze plek zowel de fotocamera als een videocamera konden worden opgesteld. Het beeld dat je in de uitzending te zien krijgt komt niet echt van de fotocamera, maar gewoon van de videocamera. De zoekerinformatie is er in gemonteerd (getuige onder meer het feit dat de 6 niet verandert na het nemen van de foto). Het beeld van de videocamera heeft ook een iets andere uitsnede dan de foto.

Als ze de eerste keer door de camera kijken om de uitsnede te bepalen (op ca. 24:10) zie je dat onder de fotocamera een kleine videocamera is gemonteerd.
Dat de zoekerinformatie niet echt is, was hier al eerder geconcludeerd.
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Lachebekje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8 (26-02-2009)
« Reactie #338 Gepost op: 2-03-2009, 07:58:45 »
Als ze de eerste keer door de camera kijken om de uitsnede te bepalen (op ca. 24:10) zie je dat onder de fotocamera een kleine videocamera is gemonteerd.
Dat de zoekerinformatie niet echt is, was hier al eerder geconcludeerd.

Dit fragment hier? Die was mij niet opgevallen (ik kijk de aflevering nooit in slow motion terug ;)).

Offline IDM

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 (26-02-2009)
« Reactie #339 Gepost op: 2-03-2009, 11:00:18 »
Ik ging eens de test maken na deze aflevering op .nl (ik kon de topic niet vinden?) en daar stond bij:
met wie zat de mol in een groepje met de meetopdracht?
* dennis
* vivienne
* anniek
En Jon dan???
Laten we jabberen.