Auteur Topic: Aflevering 8 (26-02-2009)  (gelezen 88013 keer)

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: Aflevering 8 (26-02-2009)
« Reactie #140 Gepost op: 26-02-2009, 23:45:47 »
Dat valt wel mee, ze moesten volgens mij de hele camera inleveren. De foto is ontwikkeld (zal de productie wel geregeld hebben), aan PJH gegeven en die ging ermee naar de groep. PJH had dus tijd genoeg om de foto te bekijken.
Ze zullen wel zo'n kleine fotoprinter mee hebben aangezien er nogal eens een foto voorkomt in de opdrachten.
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Aflevering 8 (26-02-2009)
« Reactie #141 Gepost op: 26-02-2009, 23:47:37 »
Weet iemand hier op wie Vivienne eigenlijk stemt? Omdat ze vandaag een vrijstelling had hoor je daar helemaal niets over. Ook tussendoor niet. Iedereen zegt wel een keer ik ga voor....(vul maar in) behalve Vivienne
ze deed tegenover dennis dat ze op Jon zat
maar ze verdacht Anniek ook deels
dat is het laatste wat ik me kan herineren van haar verdenkingen
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8 (26-02-2009)
« Reactie #142 Gepost op: 26-02-2009, 23:53:03 »
Min mol er voor de tweede week op rij uit en Fiorentina ook nog eens uit de UEFA Cup, wat een kutavond wederom.

De afvaller goed en Ajax door in de UEFA Cup, wat een geweldige avond!! ;D

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Aflevering 8 (26-02-2009)
« Reactie #143 Gepost op: 26-02-2009, 23:55:52 »
De afvaller goed en Ajax door in de UEFA Cup, wat een geweldige avond!! ;D
idem hier ::trots::
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 (26-02-2009)
« Reactie #144 Gepost op: 27-02-2009, 01:08:29 »
O (5280=15=O) (O is ook cryptisch voor "niets"),
ik zie het niet,
ik, (Moi)
A. (bracadabra)

Uitspraak van een blinde mol?  ::) >:D

Offline Dirocco

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 (26-02-2009)
« Reactie #145 Gepost op: 27-02-2009, 01:34:47 »
Een blinde mol... zoals "Aniek", die niet goed "ziet" wat er op haar opdracht staat, en niet "ziet" dat er 5 foto's in de envellop zaten inplaats van 4....  >:D

Persoonlijk vind ik haar(Aniek)niet de slimste, en snap ik dus ook niet, hoe ze het zover schopt, wanneer je niet de mol bent.
Een voorganger die ik ook niet zo slim vond en waar ik ook nooit van snapte dat ze zo ver kwam, was de mol van 2006 Milouska.
Alles mislukt bij haar, haalt geen geld op.

Daarbij spreken de eeder genoemde aanwijzingen voor zich. 

Jon is en blijft voor mij een goede 2de mol...

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 8 (26-02-2009)
« Reactie #146 Gepost op: 27-02-2009, 01:41:17 »
Voor een mol is het handig je minder slim voor te doen dan je werkelijk bent, doch dit geldt ook voor een kandidaat.
The British are not impressed.

Offline mol Thessa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8 (26-02-2009)
« Reactie #147 Gepost op: 27-02-2009, 02:02:59 »
heb al een aantal afleveringen niks meer geplaatst...

maar ben er ook al helemaal over uit dat het Anniek is...
het kan niet duidelijker...

Ook die hint met dat fruit: ananas perzik...

Amman Petra...

Anniek Pfeifer...

Mol 2009

In de eerste afleveringen was ze op de achtergrond, maar sinds aflevering 5 erg duidelijk aanwezig als molletje!
Triomf!

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 8 (26-02-2009)
« Reactie #148 Gepost op: 27-02-2009, 03:16:31 »
Amman Petra...
Die gaat denk ik niet helemaal op, want de lokaties zijn al een jaar voor de opnames bekend. Dus dit zou niet te rijmen zijn met het 'de mol is pas in N-I gekozen'-verhaal, dus kunnen ze het niet geloofwaardig als hint opvoeren.
The British are not impressed.

Re: Aflevering 8 (26-02-2009)
« Reactie #149 Gepost op: 27-02-2009, 10:56:44 »
ik zit al vanaf aflevering 3 op aniek en ben nu helemaal overtuigd dat zij het is mede doordat de andere 2 kandidaten het gewoon niet kunnen zijn.

jon en vief halen gewoon veel te veel geld binnen en dat kan nooit de bedoeling zijn van de mol. en dan kan je zeggen wat je wil over aniek als mol (dat ze gewoon te overduidelijk alles bij elkaar molt) maar de overige kandidaten zien dit nog niet in dus lukt haar plan alsnog!

hiernaast vinden velen waaronder ikzelf dat aniek zich verdomd dom en passief opsteld, maar hoe kan een voornaam actrice zoals zij in het echt zo zijn?? lijkt me dan ook dat ze dit acteert




Re: Aflevering 8 (26-02-2009)
« Reactie #150 Gepost op: 27-02-2009, 11:00:37 »
oja ik zag gister avond dit op wikipedia:

Aniek: In 2009 is zij kandidate in het AVRO tv-programma Wie is de mol? en één van de drie finalisten.

Jon: In 2009 is hij kandidaat in het AVRO tv-programma Wie is de mol? en één van de drie finalisten.

Vief: In 2009 is zij kandidate in het AVRO tv-programma Wie is de mol? en één van de drie finalisten

Dennis: In 2009 neemt hij deel aan het AVRO tv-programma Wie is... de Mol?.

oftewel bij dennis mist het stukje 'en één van de finalisten'

zitten hier vast e wie is de mol kijkers bij wikipedia of is er met voorkennis gehandeld??


Offline Mmkk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8 (26-02-2009)
« Reactie #151 Gepost op: 27-02-2009, 11:22:06 »
Vivienne kan gewoon niet de mol zijn.
Ze vond de ballon al vrij snel, en gaf dit ook meteen door aan Dennis. Als mol doe je dat gewoon niet. Er is niemand om te controleren of je die ballon wel of niet gevonden hebt, dus dan kan je die ballon naar buiten laten waaien/laten knappen/weer terugleggen en verder gaan met zoeken.

Ik ga voor Anniek.  ::vergroot::


Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8 (26-02-2009)
« Reactie #152 Gepost op: 27-02-2009, 11:40:04 »
Wie heeft eigenlijk bedacht vanaf welk punt de foto in Petra gemaakt moest worden? Ik vond dat ze nog een heel groot deel van dat plein op de foto hadden, terwijl de opdracht volgens mij was dat ze met de schatkamer op de foto moesten (dat is toch die ene uitgehakte gevel?). Ik vraag me dus af of er geen beter punt was geweest om die foto te maken, waardoor er minder kans was dat er toeristen op stonden.

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8 (26-02-2009)
« Reactie #153 Gepost op: 27-02-2009, 11:49:52 »
De rekensom van Dennis was:

Citaat
Een trein rijdt met een snelheid van 20 km van punt A naar punt B en doet daar 1 uur en 51 minuten over. Onderweg worden 6 foto's gemaakt, maar niet op het begin- of eindpunt. Om de hoeveel meter worden de foto's gemaakt?

Op zich is dit onvoldoende informatie om de vraag te beantwoorden, want er wordt niets gezegd over de afstand tussen beginpunt en eerste foto. Edoch, Dennis komt op het (juiste) antwoord: 5286 (niet 5280). Hij doet dat door:

* uit te rekenen dat de trein 37 kilometer aflegde ( 1 x 20 + 51/60 * 20 )
* die afstand te delen door 7 (tussen 6 foto's zitten 5 afstanden plus een afstand voor de eerste en na de laatste foto)
* dan kom je op 5285,71 -> 5286 meter

Overigens zegt de AVRO site dat Dennis op 5280 zat en dat klopt niet. Zie daar alweer een missende 6...

m0ll0m

Offline tartarus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8 (26-02-2009)
« Reactie #154 Gepost op: 27-02-2009, 11:58:56 »
Wie heeft eigenlijk bedacht vanaf welk punt de foto in Petra gemaakt moest worden? Ik vond dat ze nog een heel groot deel van dat plein op de foto hadden, terwijl de opdracht volgens mij was dat ze met de schatkamer op de foto moesten (dat is toch die ene uitgehakte gevel?). Ik vraag me dus af of er geen beter punt was geweest om die foto te maken, waardoor er minder kans was dat er toeristen op stonden.

sterker nog, (schijnbaar) als je daar de tour volgt, dan vertelt de gids je dat je nog even geen foto moet maken, maar dat je later bij een rots uitkomt, waar je een foto zo kan maken dat er niemand behalve jij op de foto staat...
(die rots dekt de onderkant af)
als mol ken je dat waarschijnlijk en weet je wat er ook gebeurd, dat je de camera niet op dat punt moet krijgen
"hier klopt wat niet", zei de hartchirurg

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 8 (26-02-2009)
« Reactie #155 Gepost op: 27-02-2009, 11:59:27 »
Overigens zegt de AVRO site dat Dennis op 5280 zat en dat klopt niet. Zie daar alweer een missende 6...

En in de som gaat het om 6 foto's, terwijl Anniek er 5 had. Zou het dan toch iets zijn die ontbrekende zessen? En hoe leiden we dit naar Anniek, Jon of Viv als Mol?

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: Aflevering 8 (26-02-2009)
« Reactie #156 Gepost op: 27-02-2009, 12:19:11 »
Het viel mij op hoe opvallend vaak Dennis in de aflevering aan bod kwam iets zeggende in de trant van: 'Ik zit vol op Jon'. Volgens mij probeert de AVRO ons een beetje op een dwaalspoor te zetten, want Dennis zei dit m.i. iets te vaak gisteravond, 4 of 5x ofzo.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8 (26-02-2009)
« Reactie #157 Gepost op: 27-02-2009, 12:24:31 »
En in de som gaat het om 6 foto's, terwijl Anniek er 5 had. Zou het dan toch iets zijn die ontbrekende zessen? En hoe leiden we dit naar Anniek, Jon of Viv als Mol?
Ik begin te denken dat het inderdaad op 'de 6e vrouwelijke mol' slaat. Of het aantal letters in 'Anniek' natuurlijk.

Offline devinmagic

  • Forumlid
  • Molloot in hart en nieren.
Re: Aflevering 8 (26-02-2009)
« Reactie #158 Gepost op: 27-02-2009, 12:32:35 »
Mijn gevonden hints:

De voorkant van de trein komt heel vaak 'goed' in beeld. Elke keer staat er 85 op, voor wie zou dit een aanwijzing kunnen zijn? Wellicht een geboorte jaar 1985 ofzo?

Anniek vond het helemaal niet erg dat ze geen vrijstelling kreeg.

Bij de foto opdracht begon Anniek oppeens meet 'Thank you' terwijl ze nog niet eens klaar waren, hierdoor kan de opdracht mislukt zijn?

Dennis vond het helemaal niet zo erg dat hij afviel, zal hij misschien nog terug komen? (Te ver gezocht en het is ook denk ik niet zo maarja hij was wel gedeeltelijk mijn mol)

Bij de opdracht met het touw en het opmeten werd er ingezoomd op een hek waar de mol op stond, heel lang zat Vivienne op/voor dat hek!

Greetz (misschien zo nog wat meer xD)

Offline devinmagic

  • Forumlid
  • Molloot in hart en nieren.
Re: Aflevering 8 (26-02-2009)
« Reactie #159 Gepost op: 27-02-2009, 12:36:33 »
sterker nog, (schijnbaar) als je daar de tour volgt, dan vertelt de gids je dat je nog even geen foto moet maken, maar dat je later bij een rots uitkomt, waar je een foto zo kan maken dat er niemand behalve jij op de foto staat...
(die rots dekt de onderkant af)
als mol ken je dat waarschijnlijk en weet je wat er ook gebeurd, dat je de camera niet op dat punt moet krijgen

Ja, en waarom gingen ze niet dichter bij de camera staan en hierdoor ook een beetje voor de mensen?  ???
Volgens mij ging Jon of Anniek al snel zo ver staan en de rest daarna dus ook..