Auteur Topic: Aflevering 8 (26-02-2009)  (gelezen 87921 keer)

Offline devinmagic

  • Forumlid
  • Molloot in hart en nieren.
Re: Aflevering 8 (26-02-2009)
« Reactie #260 Gepost op: 28-02-2009, 09:41:16 »
als dit de code is van Anniek { MOI & ! // ..4 :
eerst een frans leesteken...
daarna het woord mol....
Wie is de mol..... moi(franse betekenis)

Verschillende dingen kan je daaruit halen. MOI kan MOL en MOI betekenen, MOI is frans voor ik. Het kan ook zo zijn:
echte code:  { MOI & ! // ..4 :
wat ik denk: { MOL & ! in ..4 : (<--  De mol zit in trein 4!)

Maar er mist misschien nog wat vandaar dus het : teken wat betekent dat er nog een uitlog/is moet komen. Misschien iets opgevallen. Of betekent het gwn dat daarachter de naam van de gene die in trein 4 zit moet komen en dat hij dus de mol is. Of is Anniek de mol door MOI wat ik betekent, kan allemaal! xD

Offline topitohater

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 (26-02-2009)
« Reactie #261 Gepost op: 28-02-2009, 09:59:32 »
Iets opvallends!
05:20 staat Viv in de wagon en zegt ze:
"Hoe vind ik hier in hemelsnaam een enveloppe"
Er wordt echter nergens verteld dat de "aanwijzigingen" in de wagons in een enveloppe zouden zitten.

Al is viv de mol niet, want dan heeft ze het doel van het programma toch echt gemist..

Offline devinmagic

  • Forumlid
  • Molloot in hart en nieren.
Re: Aflevering 8 (26-02-2009)
« Reactie #262 Gepost op: 28-02-2009, 10:07:20 »
Iets opvallends!
05:20 staat Viv in de wagon en zegt ze:
"Hoe vind ik hier in hemelsnaam een enveloppe"
Er wordt echter nergens verteld dat de "aanwijzigingen" in de wagons in een enveloppe zouden zitten.

Al is viv de mol niet, want dan heeft ze het doel van het programma toch echt gemist..

Dat viel mij ook gelijk op want volgens mij had PJ daar niks over gezegd.. :S

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8 (26-02-2009)
« Reactie #263 Gepost op: 28-02-2009, 10:14:31 »
Ze moet toch een opdracht vinden? Nou die zal echt niet op een ballon staan. Het is normaal dat elke opdracht in een envelop zit met het mollogo erop.

Geen hint dus..

En ze zullen het vast wel gehoord hebben van de mensen achter de schermen.
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline topitohater

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 (26-02-2009)
« Reactie #264 Gepost op: 28-02-2009, 10:17:35 »
Er wordt gesproken over een "aanwijzing" geen "opdracht"
Daarom vind ik het een beetje vreemd, zonder dat het veel te betekenen heeft.

Offline Firesphere

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't ever try that again
Re: Aflevering 8 (26-02-2009)
« Reactie #265 Gepost op: 28-02-2009, 10:48:43 »
Verschillende dingen kan je daaruit halen. MOI kan MOL en MOI betekenen, MOI is frans voor ik. Het kan ook zo zijn:
echte code:  { MOI & ! // ..4 :
wat ik denk: { MOL & ! in ..4 : (<--  De mol zit in trein 4!)

Maar er mist misschien nog wat vandaar dus het : teken wat betekent dat er nog een uitlog/is moet komen. Misschien iets opgevallen. Of betekent het gwn dat daarachter de naam van de gene die in trein 4 zit moet komen en dat hij dus de mol is. Of is Anniek de mol door MOI wat ik betekent, kan allemaal! xD
Ik denk dat "de mol zit in wagon 4" een beetje lastig is, aangezien, wat nou als Dennis in wagon 4 was gaan zitten?
De mol zou een hele rare sprint moeten trekken naar wagon 4 om daar zeker van te kunnen zijn. Ik denk eerder dat het een aanwijzing naar Anniek is. Een van de middelste wagons is veel minder opvallend, lijkt me.
I'm not a complete idiot; some parts are missing

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 8 (26-02-2009)
« Reactie #266 Gepost op: 28-02-2009, 11:02:40 »
Iets opvallends!
05:20 staat Viv in de wagon en zegt ze:
"Hoe vind ik hier in hemelsnaam een enveloppe"
Er wordt echter nergens verteld dat de "aanwijzigingen" in de wagons in een enveloppe zouden zitten.
Wij zien toch niet alle 24 uur van hun dagen? Bovendien is het bekend dat na de uitleg van PJ de kandidaten nog uitleg van productie kunnen krijgen. Daar zal iemand vast wel aan hebben gevraagd: "Waar vind ik die opdracht dan?" Waarop het antwoord ongetwijfeld luidde: "In een envelop."
The British are not impressed.

Offline MrJasper

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 (26-02-2009)
« Reactie #267 Gepost op: 28-02-2009, 11:35:53 »
Wat kunnen we dan met deze rare tekens rechts in beeld? Is dat normaal bij zo'n camera? Wel vreemd dat ze dat tot een paar keer toe in beeld laten komen.



Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8 (26-02-2009)
« Reactie #268 Gepost op: 28-02-2009, 11:47:44 »
Wat kunnen we dan met deze rare tekens rechts in beeld? Is dat normaal bij zo'n camera? Wel vreemd dat ze dat tot een paar keer toe in beeld laten komen.

Heb even wat uitgerekent ,maar vind het van mezelf al ver gezocht  ::rofl::

De geboortedatum.
Jon : 5 september 1960
      5 + 9 + 19 + 60 = 93


Anniek : 16 oktober 1977
         16 + 10 + 19 + 77 = 122


Vivienne : 15 november 1983
           15 + 11 + 19 + 83 = 128

Als je die 3 getallen die in die foto zichtbaar zijn bij elkaar optelt..
 22 + 100 + 6 = 128

Vivienne de mol?  ::tandpastasmiley::

Wat zal jelsir blij zijn met deze uitkomst  ::tandpastasmiley::
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8 (26-02-2009)
« Reactie #269 Gepost op: 28-02-2009, 11:58:01 »
Wat kunnen we dan met deze rare tekens rechts in beeld? Is dat normaal bij zo'n camera? Wel vreemd dat ze dat tot een paar keer toe in beeld laten komen.




Niks raars aan, dit is een doodnormaal beeld bij een spiegelreflex (zie bijlage)

Verder blijf ik erbij dat ik het vreemd vind dat de camera op statief daar bleef staan.

Want ze moesten toch zichzelf met 't wereldwonder op de achtergrond erop krijgen zonder toeristen? Dan ga je toch met dat statief ne camera toch recht maar dan ook echt recht tegenover het wereldwonder staan en dan pas een foto maken? Want nu stonden heel wat toeristen links in 't beeld van de camera, terwijl als de camera echt in 't midden rechtvoor het wereldwonder stond ze die mensen nooit op de foto gehad hadden. Want de camera stond nu schuin gericht t.o.v. het wereldwonder, waardoor hij een stuk van de linkerkant onnodig meepakt (en daar stonden mensen te wachten)
« Laatst bewerkt op: 28-02-2009, 12:05:43 door Yvonisdemol »
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline S-type

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8 (26-02-2009)
« Reactie #270 Gepost op: 28-02-2009, 12:27:23 »

Zou er toch geen hint in zitten?
Dit lijkt namelijk wel heel erg veel op een sleutel.
De sleutel tot het vinden van de mol?
« Laatst bewerkt op: 28-02-2009, 12:30:00 door S-type »

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 8 (26-02-2009)
« Reactie #271 Gepost op: 28-02-2009, 12:28:09 »
Heb even wat uitgerekent ,maar vind het van mezelf al ver gezocht  ::rofl::

De geboortedatum.
Jon : 5 september 1960
      5 + 9 + 19 + 60 = 93


Anniek : 16 oktober 1977
         16 + 10 + 19 + 77 = 122


Vivienne : 15 november 1983
           15 + 11 + 19 + 83 = 128

Als je die 3 getallen die in die foto zichtbaar zijn bij elkaar optelt..
 22 + 100 + 6 = 128

Vivienne de mol?  ::tandpastasmiley::

Wat zal jelsir blij zijn met deze uitkomst  ::tandpastasmiley::

Ik heb vrij weinig met getallen die bij elkaar opgeteld worden.
Vind die: De mol zit in wagon 4 theorie veel beter.
Dat een andere ook naar die wagon kan rennen is waar, maar als Vivienne absoluut daar in wil dan accepteren ze dat denk ik ook wel.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8 (26-02-2009)
« Reactie #272 Gepost op: 28-02-2009, 12:31:20 »
Jah, dat vond ik ook vreemd. Nu zag je cht maar een klien gedeelte van Petra... De camera op een andere positie had een betere foto opgeleverd zonder toeristen
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline nance1975

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 (26-02-2009)
« Reactie #273 Gepost op: 28-02-2009, 12:34:46 »

Verder blijf ik erbij dat ik het vreemd vind dat de camera op statief daar bleef staan.

Want ze moesten toch zichzelf met 't wereldwonder op de achtergrond erop krijgen zonder toeristen? Dan ga je toch met dat statief ne camera toch recht maar dan ook echt recht tegenover het wereldwonder staan en dan pas een foto maken? Want nu stonden heel wat toeristen links in 't beeld van de camera, terwijl als de camera echt in 't midden rechtvoor het wereldwonder stond ze die mensen nooit op de foto gehad hadden. Want de camera stond nu schuin gericht t.o.v. het wereldwonder, waardoor hij een stuk van de linkerkant onnodig meepakt (en daar stonden mensen te wachten)


Ik ga ervan uit dat het gewoon in de opdracht zat dat de camera op die plek moest blijven staan. Als dit niet zo was had 1 van de 4 echt wel die camera meegenomen voor een betere shot.
Vanuit deze positie tov de schatkamer is het het moeilijkste om niemand op camera te hebben omdat de toestroom van mensen van alle kanten komt. Het moet ook niet te makkelijk zijn om 1000 euro in de pot te krijgen
« Laatst bewerkt op: 28-02-2009, 12:45:47 door nance1975 »

Offline Injetta01

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8 (26-02-2009)
« Reactie #274 Gepost op: 28-02-2009, 12:36:04 »
Ik vond het ook zo'n rare positie. Ze nemen zo'n enorm totaalshot van zo'n immens groot deel van plaats.
Waarom niet gewoon recht richten op dat bouwwerk en dan zo inzoomen dat je het net helemaal erop heb. Dan hoefden ze de mensen alleen maar even voor het bouwwerk weg te houden.

Wie heeft die camera daar neer gezet? Is dat te zien geweest?

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 8 (26-02-2009)
« Reactie #275 Gepost op: 28-02-2009, 12:36:41 »
Vivienne op de put samen met het mollogo:
37:02 -> 37:03 <-- Inzoomen mol logo -> Vivienne in beeld.
37:04 -> 37:05 <-- Vivienne wijst arm+touw naar mollogo -> Kijkt er na.

Nu met screens:D
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Nano

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 (26-02-2009)
« Reactie #276 Gepost op: 28-02-2009, 13:00:02 »


Ja ok.. het is een goede beargumentatie.. Maar toch vraag ik me af of je als mol zijnde door zou gaan om het geld te verdubbelen bij de restaurantopdracht. Ik bedoel.. je hebt al heel erg je best gedaan om het geld te krijgen.. dan zou ik het niet ook nog eens gaan verdubbelen, omdat je Rick hiermee kan uitschakelen..

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8 (26-02-2009)
« Reactie #277 Gepost op: 28-02-2009, 13:09:29 »
Ik vond het ook zo'n rare positie. Ze nemen zo'n enorm totaalshot van zo'n immens groot deel van plaats.
Waarom niet gewoon recht richten op dat bouwwerk en dan zo inzoomen dat je het net helemaal erop heb. Dan hoefden ze de mensen alleen maar even voor het bouwwerk weg te houden.

Wie heeft die camera daar neer gezet? Is dat te zien geweest?

Het neerzetten van de camera is niet te zien geweest maar ik neem nog steeds aan (zoals eerder gemeld) dat iemand van het productieteam de camera daar heeft neergezet.

Als ik het, als kandidaat had moeten doen had ik 'm ook 5 graden naar rechts gedraaid en dan was het goed geweest.
Kan me niet voorstellen dat Dennis dat niet zou hebben bedacht.
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Nano

  • Forumlid
Re: Aflevering 8 (26-02-2009)
« Reactie #278 Gepost op: 28-02-2009, 13:11:36 »
Het neerzetten van de camera is niet te zien geweest maar ik neem nog steeds aan (zoals eerder gemeld) dat iemand van het productieteam de camera daar heeft neergezet.

Als ik het, als kandidaat had moeten doen had ik 'm ook 5 graden naar rechts gedraaid en dan was het goed geweest.
Kan me niet voorstellen dat Dennis dat niet zou hebben bedacht.

Ja idd, die heeft echt zo moeten blijven staan. Want het zou inderdaad anders niet echt slim zijn van de kandidaten.

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8 (26-02-2009)
« Reactie #279 Gepost op: 28-02-2009, 13:23:25 »
Ik denk dat "de mol zit in wagon 4" een beetje lastig is, aangezien, wat nou als Dennis in wagon 4 was gaan zitten?
De mol zou een hele rare sprint moeten trekken naar wagon 4 om daar zeker van te kunnen zijn. Ik denk eerder dat het een aanwijzing naar Anniek is. Een van de middelste wagons is veel minder opvallend, lijkt me.

Volgens Anniek zijn ze willekeurig een wagon ingelopen maar het lijkt me best aannemelijk dat Viv wel ongemerkt kan afdwingen om naar wagon 4 te gaan. Het kan zelfs nog zo zijn dat de produktie nog meer enveloppen had met 1,2 of 3 erin die ze snel hadden kunnen neerleggen.

Wij weten niet hoeveel tijd er zat tussen kiezen van een wagon en het daadwerkelijk instappen. Soms moet er voor de camera nog even iets worden overgedaan of zo.

Alleen, ik ben nog niet overtuigd van de code:

- Op één foto stond duidelijk MOI en niet MOL

- De 4 is duidelijk maar waar moet ik die wagon uit halen.
Kan misschien iemand mij de uitleg geven waaruit blijkt dat &! // ..  betekent: zit in wagon ....



Misschien komt het ook wel omdat ik in de Anniektunnel zit en Viv gewoon niet als mol zie. Ze heeft gewoon veel te veel haar best gedaan om geld binnen te halen.
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)