Auteur Topic: Aflevering 9 (05-03-2009)  (gelezen 123551 keer)

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 (05-03-2009)
« Reactie #200 Gepost op: 6-03-2009, 16:09:03 »
Later is de A weg!



[...]
Hij is niet weg hoor, hij staat op de achterruit en die is bij de tweede foto niet in beeld. Later in de aflevering zie je weer de A.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 9 (05-03-2009)
« Reactie #201 Gepost op: 6-03-2009, 16:12:47 »
@ Arco dat onderste plaatje is een ander raam van de auto.
De A zien we inderdaad 2x in de aflevering.
En tevens de M van het kussen en dan zien we Anniek, nu blij Rickdemol, ik zeg iets over Anniek voor jullie.

Verder het plaatje, er staat een pijl/denneboom/huis naast 850
Kamer/huis nummer? Jarig met kerst iemand? De mol stond op de plek van de pijl?
« Laatst bewerkt op: 6-03-2009, 16:14:18 door Jelsir »
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: Aflevering 9 (05-03-2009)
« Reactie #202 Gepost op: 6-03-2009, 16:16:28 »
Het antwoord werd goed gerekend. Echter, niet alle kaarsen die uit moesten waren ook daadwerkelijk uit. En in de bovenste cirkel van de acht waren er nog 3 of 4 kaarsen uitgeblazen inderdaad, dat heeft Anniek dus gedaan in de hoop dat ze het verkeerde antwoord zouden geven. Heel slim.
Ja, maar als ze random kaarsjes vergeten uit te blazen, dan zouden die verspreid moeten staan.
Het ziet er nu helemaal niet random uit. Stond daar iets, wat deels is uitgeblazen? Of hadden ze zoals jij zegt toch allemaal uit moeten zijn...
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline Puar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik weet wie de mol is! (na de volgende week)
Re: Aflevering 9 (05-03-2009)
« Reactie #203 Gepost op: 6-03-2009, 16:22:33 »
Misschien een euro teken? maar dat kan ook weer niet denk ik omdat ut 850 alleen al genoeg was  :-\\ met veel fantasie kank er een grote a in zien met een j eronder dus daar schieten we ook niks mee op  :P of een pijl, of een paraplu  ::rofl::
Je kunt ze uitroken, je kunt ze opjagen en soms kan je er een vangen, maar ze komen altijd terug

Offline arie94

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 (05-03-2009)
« Reactie #204 Gepost op: 6-03-2009, 16:26:28 »
Wat mij erg opviel is dat Anniek in haar auto heel vaak naar beneden keek. Volgens mij had ze daar gewoon een tv-tje zodat ze kon zien waar ze reed!
molletje maak je bekend.....

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 9 (05-03-2009)
« Reactie #205 Gepost op: 6-03-2009, 16:29:14 »
Leek me meer dat ze naar de kilometerteller keek, eigenlijk. Alhoewel er inderdaad een cameraatje voor aan de auto hing (hier zagen wij beeld van), dus er is een mogelijkheid dat zij dat beeld ook kon zien.
Maar zou ze dan niet wat vaker net langs een vlag gereden zijn?
The British are not impressed.

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: Aflevering 9 (05-03-2009)
« Reactie #206 Gepost op: 6-03-2009, 16:37:19 »
@ Arco dat onderste plaatje is een ander raam van de auto.
De A zien we inderdaad 2x in de aflevering.
En tevens de M van het kussen en dan zien we Anniek, nu blij Rickdemol, ik zeg iets over Anniek voor jullie.

Verder het plaatje, er staat een pijl/denneboom/huis naast 850
Kamer/huis nummer? Jarig met kerst iemand? De mol stond op de plek van de pijl?


Heel blij  ;)
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline yedema

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 (05-03-2009)
« Reactie #207 Gepost op: 6-03-2009, 17:23:20 »
het is jon.

JOrdanië en Noord-Ierland.

en verder vond ik Jon al heel lang verdacht.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 (05-03-2009)
« Reactie #208 Gepost op: 6-03-2009, 17:23:47 »
Leek me meer dat ze naar de kilometerteller keek, eigenlijk. Alhoewel er inderdaad een cameraatje voor aan de auto hing (hier zagen wij beeld van), dus er is een mogelijkheid dat zij dat beeld ook kon zien.
Maar zou ze dan niet wat vaker net langs een vlag gereden zijn?

Of, de verkeerde vlag omver rijden, dat ging weer van de pot af namelijk.
Echter, Anniek is wel een mol met principes, ze doet alleen aan de 0 euro, niet aan de min  ;D
« Laatst bewerkt op: 6-03-2009, 21:34:58 door tureluurs »

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 (05-03-2009)
« Reactie #209 Gepost op: 6-03-2009, 17:28:52 »
De AVRO heeft er voor gekozen om de winnaar alvast bekend te maken. Dat doen ze niet als je op basis daarvan ook al de mol kan aanwijzen, want dan is het niet echt spannend meer. Daarom laten ze dus horen dat Viv ook al een tijdje Anniek verdenkt. Er wordt bewust twijfel gezaaid.

Het lijkt me onverstandig om conclusies te trekken uit de biecht van Viv. Op basis daarvan zou het onlogisch zijn dat Viv opeens van Jon naar Anniek switcht. Waarom als je volgens eigen zeggen al lang op Jon zit? Zat Viv dus al veel langer net als Jon op Anniek? Dan is haar pact met Dennis weer vreemd... loog Viv tegen Dennis? Of andersom? Of zat Dennis ook gewoon op Anniek? Of switchte Viv n.a.v. het vertrek van Dennis? Uitgaande van de biecht moet je concluderen dat het eigenlijk alleen Jon de mol kan zijn....

... dus zal dat daarom wel niet het geval zijn. Als je de biechts negeert en kijkt naar het gedrag van Viv in de laatste afleveringen, dan kan ik haast niet anders dan concluderen dat Viv Anniek veel minder vertrouwt dan Jon. Mooi voorbeeld daarvan is dat ze Anniek vraagt haar bril af te doen toen Anniek Jon zwart aan het maken was na afloop van de opdracht met de jeeps. Ze laat even zien dat ze niet te misleiden is. Ook het één op één gesprek dat Viv met Anniek heeft in de aflevering daavoor, verstrekt mijn vermoeden dat Viv niet op Jon zit... en niet pas sinds deze laatste aflevering.





Vergeet ook niet dat Vivienne al vanaf de keer dat Sebastiaan geld kwijt raakt, niet wil dat Anniek de pot krijgt. Dit laatste tot meermalen toe gedurende de serie. Hoewel we dachten dat Anniek vorige keer potbeheerder was geworden, bleek dit nu toch Vivienne te zijn. Hoezo verdacht Vivienne Jon meer dan Anniek....ik geloof d'r niks van  ::)

Offline Injetta01

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9 (05-03-2009)
« Reactie #210 Gepost op: 6-03-2009, 17:34:41 »
Als Viv Anniek al verdacht is ze dus slim geweest om met Dennis mee te kletsen en net te doen alsof ze ook op Jon zat. Zo kon ze info van Dennis ontfutselen om haar mening verder te scherpen en ze hoefde niks te vrezen van Dennis wat die zou dan op de verkeerde kiezen nl. Jon. Dit allemaal als Viv Anniek verdacht.

Als het Anniek is, heeft ze de test gewoon beter/sneller gemaakt dan Jon.
Als het Jon is, heeft ze de test beter/sneller gemaakt dan Anniek.
Beide opties lijken me logisch. Ze is natuurlijk erg slim, oplettend bezig geweest. Bij de restaurant opdracht heeft ze al laten zien hoe makkelijk ze dingen over mensen kan onthouden.

Dus dat Viv nu gewonnen heeft, is bijna logisch.

Maar.. tja.. wie is nu de mol?

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9 (05-03-2009)
« Reactie #211 Gepost op: 6-03-2009, 17:53:23 »
het is voor 99,99% zeker Anniek. Haar hele houding en doen en laten wijzen daarop.

Met elk 1 op 1 gesprek is ze gespannen en op haar hoede en probeert ze alle vragen te ontwijken.

En 1 op 1 met de camera van de crew is het enige wat ze zegt: Jon is de Mol. Jon doet dit, Jon doet dat. Om Jon verdacht te maken.
Maar ze heeft als enige het nog geen enkele keer gehad over het winnen van wie is de mol, in tegenstelling tot Jon en Vivienne. Vivienne die nerveus is voor de finale, omdat ze nu ze zover is graag wilt winnen. Jon die zo bloednerveus is dat hij alle mogelijke vragen wilt meepikken om goed voorbereid te zijn. Alleen Anniek heeft het over dat ze 100% zeker is van de Mol (zijzelf) Jon zogenaamd.
Maar kijk maar terug ze heeft nog nooit het wordt winnen van wie is de mol in de mond genomen en de enige 3 ieniemienie redenen om mij op andere gedachten te zetten zijn:
1. dit weerleggen.

de overige 2:
Jon zit al afleveringen lang op Anniek, dus moet gewoon meer van haar weten, maar was misschien te nerveus en deed het zo te langzaam. En inderdaad Viv met haar geheugen kon het net zo goed maken en sneller.
Logischer is het echter dat ze de test beter maakt dan Anniek als het Jon is, maar toch.

En verder dat Anniek een rood scherm heeft gehad, wat wel flauw is geweest voor wie is de mol, maar daar moet ik me maar overheen zeggen, alhoewel dat wel de enige reden is geweest dat ik na die aflevering een andere mol heb ingevuld in de pool ondanks dat ik haar altijd als hoofdverdachte had :(!

Jammer dat laatste aflevering nu overbodig is, want al haar streken (niks doen) was overduidelijk!
« Laatst bewerkt op: 6-03-2009, 18:57:52 door Go_ahead »
Ananas

Offline S-type

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9 (05-03-2009)
« Reactie #212 Gepost op: 6-03-2009, 18:23:10 »


Verder het plaatje, er staat een pijl/denneboom/huis naast 850
Kamer/huis nummer? Jarig met kerst iemand? De mol stond op de plek van de pijl?


Die Pijl betekend dat de Pot met 850 OMHOOG gaat  ;)

Offline jasmijn_mol

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 (05-03-2009)
« Reactie #213 Gepost op: 6-03-2009, 18:35:42 »
Welke naam zegt Anniek op minuut 44.30?
« Laatst bewerkt op: 6-03-2009, 18:39:14 door jasmijn_mol »

Offline agnesvh

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 (05-03-2009)
« Reactie #214 Gepost op: 6-03-2009, 19:05:36 »
Ze zegt in elk geval geen Jon, zoals je in eerste instantie denkt. Het klinkt als nuon ????

Offline jasmijn_mol

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 (05-03-2009)
« Reactie #215 Gepost op: 6-03-2009, 19:07:13 »
En wat betekent NUON in het Arabisch....
« Laatst bewerkt op: 6-03-2009, 19:13:12 door jasmijn_mol »

Offline mol Thessa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9 (05-03-2009)
« Reactie #216 Gepost op: 6-03-2009, 19:10:01 »
Erg leuke aflevering, en wederom weer meer bevestiging dat Anniek de mol is.
Ze geeft weinig antwoorden bij de kaarsenopdracht, ze juicht niet als ze gewonnen hebben (pas nadat Jon haar aanstoot), ze "zit op Jon" dus een mooie dekmantel om niet te luisteren naar wat hij zegt bij het autorijden...
Voor het geld gaan bij de ballonnen in de woestijn opdracht... Als je de mol bent komt het geld toch niet in de pot, en als je de mol niet bent dan ga je natuurlijk voor de vragen. Dat zou iedereen doen, in ieder geval een paar vragen meenemen! Wat heb je aan de laatste paar honderd euro terwijl je minder kans hebt om te winnen als anderen wel de vragen kiezen. Dan win je waarschijnlijk toch niet.
En het twijfelen van Viv werd teveel in beeld gebracht, waardoor wij nu nog niet weten op wie ze gegaan is. MI een truc van de productie om mensen alsnog Jon te laten gaan verdenken, omdat het toch best duidelijk is dat Anniek de mol is.

« Laatst bewerkt op: 6-03-2009, 19:27:28 door mol Thessa »
Triomf!

Offline agnesvh

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 (05-03-2009)
« Reactie #217 Gepost op: 6-03-2009, 19:12:54 »
Geen idee Jasmijn. Heb al verschillede online-vertalingssites geprobeerd, maar er komt niets uit. Misschien moet je het anders schrijven?

Offline jasmijn_mol

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 (05-03-2009)
« Reactie #218 Gepost op: 6-03-2009, 19:17:01 »
NUON betekend in het Arabisch IK!!!

Dus Anniek zegt: Ik ben de mol ::jaja::

Offline ishtara

  • winnaar WIDMjr-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9 (05-03-2009)
« Reactie #219 Gepost op: 6-03-2009, 19:18:31 »
waar heb je dat vandaan?
'Mensen struikelen niet over bergen, alleen over molshopen' (Confucius)