Auteur Topic: Aflevering 9 (05-03-2009)  (gelezen 123444 keer)

Offline luckyluuk12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9 (05-03-2009)
« Reactie #300 Gepost op: 7-03-2009, 18:19:47 »
Bedragen waren volgens mij 200, 300 en 500.
Als kandidaat zou ik bij de 1e denken nou ja 200 euro das niks op die hele pot ik pak die vraag gewoon. Bij de 2e weet ik het niet dan zou ik heel erg twijfelen, maar die 3e zou ik toch wel pakken.
Als mol? Ik zou sowieso 1x het geld pakken, maar stel dat de mol doet alsof die een erg fanatieke kandidaat is die gewoon wil winnen, dan zou ik 3x enveloppen pakken.
Kortom je wordt er niks wijzer van. :P

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9 (05-03-2009)
« Reactie #301 Gepost op: 8-03-2009, 10:07:33 »
Keek net afl 9 ff terug. EN als je dan naar het volgende week stukje kijkt.. Dan zie je als Anniek binnen komt lopen dat Vivienne lacht. EN naar Jon kijkt ze alleen..
Vivienne weet nu wie de mol is.. Lijkt wel alsof ze lacht omdat Anniek nog 1x mysterieus moet spelen.........ofzo..  :P
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Anja225

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 (05-03-2009)
« Reactie #302 Gepost op: 8-03-2009, 11:21:21 »

ik citeer Pieter-Jan in zijn 'winnaars-gesprek' met Vivienne:

"Je hebt het spel gespeeld zoals het gespeeld moet worden: slim en scherp. Je hebt een deal gemaakt, met Dennis, en dat heeft jou extra informatie opgeleverd. Jou heeft het de finale gebracht, hem niet. "



Die extra informatie komt uit aflevering 1: daar moest iedereen hun eigen naam invullen om te zien of ze wel of niet de mol waren, maar aangezien Dennis de mol niet wilde zijn, heeft hij daar de naam van Jon ingevuld (tenminste zo leek het  ::)) en wist hij vanaf dat moment al dat Jon wel of niet de mol was en dat heeft hij aan Viv doorgegeven ;)
Bij de afevering voor de finale hoefde Viv de test niet te maken, als Jon de mol is, heeft Dennis toen de test iets slechter gemaakt dan Anniek en als Anniek de mol is, heeft hij de test iets slechter gemaakt dan Jon ::vergroot::
Maar ik denk dat doordat Dennis die informatie uit aflevering 1 had, Viv nu de winnaar is geworden en ze heeft het ontzettend verdiend  ::bravo:: ::bravo::
Mijn gevoel zegt dat Anniek de mol is....Viv heeft het iedere keer maar over Jon, zodat wij nu gaan denken dat hij de mol is en dan blijkt aankomende donderdag dat Viv alles op Anniek ingezet heeft ;D
Tot slot: een prachtige aflevering was het ::jaja::

Offline Sneakiej

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9 (05-03-2009)
« Reactie #303 Gepost op: 8-03-2009, 11:29:32 »
Dennis heeft toch al gezegd dat hij zijn eigen naam in heeft gevuld tijdens aflevering 1.
Niets is wat het lijkt!!!!

Offline Rubmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9 (05-03-2009)
« Reactie #304 Gepost op: 8-03-2009, 13:48:51 »
Is het iemand eigenlijk al opgevallen dat Froukje er Donderdag helemaal niet bij is tijdens de ontknoping ?  ::oink::

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9 (05-03-2009)
« Reactie #305 Gepost op: 8-03-2009, 14:05:29 »
Is het iemand eigenlijk al opgevallen dat Froukje er Donderdag helemaal niet bij is tijdens de ontknoping ?  ::oink::
Waar is froukje tijdens afl 10?

 ;D
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 9 (05-03-2009)
« Reactie #306 Gepost op: 8-03-2009, 14:28:15 »
Keek net afl 9 ff terug. EN als je dan naar het volgende week stukje kijkt.. Dan zie je als Anniek binnen komt lopen dat Vivienne lacht. EN naar Jon kijkt ze alleen..
Vivienne weet nu wie de mol is.. Lijkt wel alsof ze lacht omdat Anniek nog 1x mysterieus moet spelen.........ofzo..  :P

Ik vond het wel verdacht dat Jon op Vivienne's been tikt in de laatste secondes. Net als of hij dacht: Omg, je hebt ons bedonderd, winnaar en mol. ::bravo::
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: Aflevering 9 (05-03-2009)
« Reactie #307 Gepost op: 8-03-2009, 16:38:42 »
Is het iemand eigenlijk al opgevallen dat Froukje er Donderdag helemaal niet bij is tijdens de ontknoping ?  ::oink::
In het gesprek met Hans schiffers hoorden we haar al zeggen dat ze in India zat! En de opnames van aflevering 10 vinden meestal plaats in het midden van de serie! Dus... ze is ontvoerd door die Podcast-gast!  :-X
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 9 (05-03-2009)
« Reactie #308 Gepost op: 8-03-2009, 17:08:18 »
Over podcast gesproken, ik heb er wel weer zin in :P
The British are not impressed.

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: Aflevering 9 (05-03-2009)
« Reactie #309 Gepost op: 8-03-2009, 17:11:30 »
Ik vond het wel verdacht dat Jon op Vivienne's been tikt in de laatste secondes. Net als of hij dacht: Omg, je hebt ons bedonderd, winnaar en mol. ::bravo::

ghehe ja, ik denk het ook niet !
kvond viv een sander .... zoo fanatiek !
ze heeft het prima gespeeld :)
dennis for mole !

Offline juul4

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • proud to be a Molloot
Re: Aflevering 9 (05-03-2009)
« Reactie #310 Gepost op: 8-03-2009, 17:53:33 »
In het gesprek met Hans schiffers hoorden we haar al zeggen dat ze in India zat! En de opnames van aflevering 10 vinden meestal plaats in het midden van de serie! Dus... ze is ontvoerd door die Podcast-gast!  :-X

 ::rofl::
Twijfel is het begin van wijsheid

Re: Aflevering 9 (05-03-2009)
« Reactie #311 Gepost op: 8-03-2009, 19:07:14 »
die balonnen opdracht was naar mijn idee niet echt goed in elkaar gezet.

als de mol hier geld pakt om te laten zien dat ook de mol wel eens geld mee pakt zodat deze zich minder verdacht maakt was niet slim opgezet omdat de medekandidaten dit niet te zien kregen.. allen voor pj en ons als kijkers was dit te zien..

of dit dan ook het uigangspunt was betwijfel ik

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 9 (05-03-2009)
« Reactie #312 Gepost op: 8-03-2009, 20:11:17 »
Normaal staat er in de linkerbenedenhoek een bedrag. Dat staat er nu niet. Slimmeriken zouden theoretisch dus kunnen ''uitrekenen'' wie de mol is.

Een soortgelijke situatie deed zich voor bij het flessenduikspel bij serie 3. Het geld dat de mol pakte, deed niet mee in de stand. Haaaaa, dacht ik, dan ga ik eens opletten wie welk bedrag pakt. Jantien pakte een fles, John en George allebei ook een, en bij allen werd het bedrag bekend gemaakt. Oplettende kijkers konden zo aan het ontbrekende bedrag zien, bij wie dat hoorde, en dat moest de mol zijn.

Alleen: de montage had daar rekening mee gehouden, en het totaalbedrag werd niet meer getoond. Ook toen al hield de montage rekening met slimme, alles uitpluizende kijkers.

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9 (05-03-2009)
« Reactie #313 Gepost op: 8-03-2009, 20:33:09 »
Normaal staat er in de linkerbenedenhoek een bedrag. Dat staat er nu niet. Slimmeriken zouden theoretisch dus kunnen ''uitrekenen'' wie de mol is.

Een soortgelijke situatie deed zich voor bij het flessenduikspel bij serie 3. Het geld dat de mol pakte, deed niet mee in de stand. Haaaaa, dacht ik, dan ga ik eens opletten wie welk bedrag pakt. Jantien pakte een fles, John en George allebei ook een, en bij allen werd het bedrag bekend gemaakt. Oplettende kijkers konden zo aan het ontbrekende bedrag zien, bij wie dat hoorde, en dat moest de mol zijn.

Alleen: de montage had daar rekening mee gehouden, en het totaalbedrag werd niet meer getoond. Ook toen al hield de montage rekening met slimme, alles uitpluizende kijkers.


Toen Inge de mol was ging er ook nog een gedeelte van het geld, dat zij had binnengebracht, van de pot af op het moment dat de mol bekend werd gemaakt in Lisse...

(is hier eerder ook al eens besproken)
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 9 (05-03-2009)
« Reactie #314 Gepost op: 8-03-2009, 20:39:06 »
ja, dat weet ik, en in de serie ervoor werd ter plekke ook nog iets verrekend, uit de opdracht met de Argentijnse adellijke familie.

Wat ik ermee aangeef: de identiteit van de mol is niet te ''berekenen'' aan de hand van de prijzenpot. Maar ik vroeg me af of het op een andere manier toch te beredeneren was, als er pas op het laatst bedragen worden verrekend.

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9 (05-03-2009)
« Reactie #315 Gepost op: 8-03-2009, 20:41:53 »
ja, dat weet ik, en in de serie ervoor werd ter plekke ook nog iets verrekend, uit de opdracht met de Argentijnse adellijke familie.

Wat ik ermee aangeef: de identiteit van de mol is niet te ''berekenen'' aan de hand van de prijzenpot. Maar ik vroeg me af of het op een andere manier toch te beredeneren was, als er pas op het laatst bedragen worden verrekend.

Helaas, ben bang dat de montage dit jaar weer veel te goed in elkaar zit  :\'(
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: Aflevering 9 (05-03-2009)
« Reactie #316 Gepost op: 8-03-2009, 21:36:29 »
Nog ff dit.

Jon is eerder klaar met de test dan Viviënne.
Viviënne en Anniek staan gelijktijdig op.

Als Anniek de mol is, dan heeft Jon meer vragen fout (ondanks dat hij er twee meer wist dan Viv door de ballonenopdracht).

Als Jon de mol is dan is kan het echt zo spannend zijn geweest als Anniek in de biecht al aangaf.
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: Aflevering 9 (05-03-2009)
« Reactie #317 Gepost op: 8-03-2009, 21:58:31 »
Nog ff over die kaarsenopdracht.

De antwoorden waren al de 7 afgevallen kandidaten, en 3 opdrachtnamen.

Wat stond er dan op de 850-kaarsen?
We weten dat daar Viviënne, Jon en Anniek opstaat, omdat ze hun eigen namen zien.

Eigenlijk komt die 850 er altijd wel uit denk ik, mits ze niet hun eigen naam noemen als antwoord. Anniek is de enige die probeert haar eigen naam als antwoord te krijgen (ipv Paula). Wellicht stond er ook nog een andere opdracht op de 850-kaarsjes. Maar dat krijgen we niet te zien/of te horen. De finalisten moeten toch ook wel gezien hebben dat die 'extra'-opdracht, danwel hun eigen namen, zo dicht bij elkaar in 't midden stonden en niet daar buiten.

Al met al een zeer moeilijke opdracht om te mollen.
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline juul4

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • proud to be a Molloot
Re: Aflevering 9 (05-03-2009)
« Reactie #318 Gepost op: 8-03-2009, 23:02:22 »
Ja, behalve dan 'geen of een fout antwoord geven'
En laat Anniek dat nou ook gedaan hebben...

oei wat zeg ik nu  :-X , ik heb Jon als mol
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: Aflevering 9 (05-03-2009)
« Reactie #319 Gepost op: 8-03-2009, 23:02:40 »
In het off-topic topic komt aan bod via ErikTKS het idee dat Jon express de 30.000 euro vraag heeft verprutst. Heeft hij door voorkennis die vraag fout beantwoord, waardoor de Reuzenradkaarsen uitgingen, en er een ander (hoger) bedrag onbereikbaar werd als uitkomst.
Ik kom namelijk ook maar tot 25.000 euro incl. het reuzenrad.

Dit zou heel goed een molstreek kunnen zijn, die in de onthulling te zien is.
Zo van, als jullie hadden opgelet, en die Theaterkaarsjes hadden uitgeblazen, dan hadden jullie 1350 euro verdiend.

Ik zie hier wel wat in.  ::ok::
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.