Auteur Topic: Aflevering 9 (05-03-2009)  (gelezen 123596 keer)

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 (05-03-2009)
« Reactie #120 Gepost op: 5-03-2009, 22:22:47 »
@dreke
hij staat gewoon online hoor

http://player.omroep.nl/?aflid=9022219

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Aflevering 9 (05-03-2009)
« Reactie #121 Gepost op: 5-03-2009, 22:26:14 »
Ze is gewoon de mol. Ze gaan echt niet nu al de winnaar bekend maken.

Maar wanneer gaat ze dan beginnen met mollen? De opdrachten zijn al geweest hoor..
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Aflevering 9 (05-03-2009)
« Reactie #122 Gepost op: 5-03-2009, 22:27:36 »
Maar wanneer gaat ze dan beginnen met mollen? De opdrachten zijn al geweest hoor..

in dat kasteel met alle kandidaten
ze heeft ipv het geld Froukje laten verdwijnen ::jaja::
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Firesphere

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't ever try that again
Re: Aflevering 9 (05-03-2009)
« Reactie #123 Gepost op: 5-03-2009, 22:28:58 »
Citaat van: Hans Andreus (Uit: Natuurgedichten en andere, 1970)
Mol

Dat ik woon in de aarde,
woel door de grote moeder,
kind aan huis blijf bij haar,

en dat ik het gevaar
schuw van alles onder de zon -
goed, maar moet ik niet leven

zoals ik ben, blind
en met de onrust in de poten
van een grond doordrenkt van doden?

Vond het wel toepasselijk even
I'm not a complete idiot; some parts are missing

Offline MrJasper

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 (05-03-2009)
« Reactie #124 Gepost op: 5-03-2009, 22:29:02 »
..Hoor ik PJ de hint geven naar Anniek?


ik citeer Pieter-Jan in zijn 'winnaars-gesprek' met Vivienne:

"Je hebt het spel gespeeld zoals het gespeeld moet worden: slim en scherp. Je hebt een deal gemaakt, met Dennis, en dat heeft jou extra informatie opgeleverd. Jou heeft het de finale gebracht, hem niet. "

Wil Pieter-Jan hier mee zeggen:
- Dennis ligt eruit, jij wist dat hij op Jon zat, dus jij kreeg de extra informatie dat Jon het dus blijkbaar niet was. Dit heeft jou de finale gebracht.

Offline boris1

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 (05-03-2009)
« Reactie #125 Gepost op: 5-03-2009, 22:29:53 »
??????????????? wat lees ik allemaal???
Vivienne zou alsnog de mol zijn? Echt onzin naar mijn mening. Ze heeft gewonnen en terecht.
En ook komt het 'rode scherm weer terug': staat nergens dat dat niet mag!! Anniek zou gewoon de mol kunnen zijn en dan eindelijk na 4 seizoenen heb ik een keer goed gekozen...
Of toch Jon?? Maar deed toch erg zn best het laatste spel, bijv: "Froukje, zeker weten", "850 is het antwoord". En Anniek mompelde maar "ok, vooruit..".

We zullen zien! Heb er weer erg van genoten: misschien kan 1 van die nieuwe omroepen ook een WIDM organizeren voor in het zomerseizoen!

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 (05-03-2009)
« Reactie #126 Gepost op: 5-03-2009, 22:30:18 »

Overigens gaat in de laatste aflevering Jon in het midden zitten, waar de Mol meestal zit. De Mol zit meestal niet ergens aan de zijkant, want de Mol is het middelpunt, dus misschien een leuk aanknopingspunt voor de Jon-verdenkers. Als Jon de Mol is, ben ik niet erg onder de indruk van de Mol, maar dat is stof voor het klaagtopic -.-

Ja daar dacht ik ook aan, o jee, de mol moet in het midden, maar wie weet doen ze het nu wel juist anders. Want eigenlijk zou de mol dan tussen de verliezer en de winnaar in moeten, maar dat gebeurt nu niet. Dus je zou ook kunnen zeggen, de verliezer is de laatste afvaller, de winnaar de laatste blijver en helemaal aan het einde hoort dan de mol. Het is wat, zo'n Anniek-tunnel  ;)
En dat PJ vroeg of hij haar wel succes moest wensen vond ik ook veelzeggend. Als ze de verliezer blijkt te zijn, was ze wel stom bezig, nu ineens wel geld binnenhalen i.p.v. vragen....daar klopt toch niets van, ze moet de mol wel zijn.  ??? O o ik weet het niet  :-\\

Offline Firesphere

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't ever try that again
Re: Aflevering 9 (05-03-2009)
« Reactie #127 Gepost op: 5-03-2009, 22:31:04 »
??????????????? wat lees ik allemaal???
Vivienne zou alsnog de mol zijn? Echt onzin naar mijn mening. Ze heeft gewonnen en terecht.
Nee, iemand heeft moeite de uitgang van de tunnel te vinden
I'm not a complete idiot; some parts are missing

Offline mvdb1990

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 (05-03-2009)
« Reactie #128 Gepost op: 5-03-2009, 22:31:30 »
Opvallend wat op de nl site staat:
''De eerste opdracht is er niets verdiend. Bij de opdracht met de kaarsjes verdienen ze 850 euro en met de ballonnen 1100 euro.''

Alles wat de mol daar oppakt, komt niet in de pot. Viv pakt 300,- en Anniek 800,-
Zou dan toch Jon de mol zijn en niet Anniek?

Offline boris1

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 (05-03-2009)
« Reactie #129 Gepost op: 5-03-2009, 22:31:50 »
..Hoor ik PJ de hint geven naar Anniek?


ik citeer Pieter-Jan in zijn 'winnaars-gesprek' met Vivienne:

"Je hebt het spel gespeeld zoals het gespeeld moet worden: slim en scherp. Je hebt een deal gemaakt, met Dennis, en dat heeft jou extra informatie opgeleverd. Jou heeft het de finale gebracht, hem niet. "

Wil Pieter-Jan hier mee zeggen:
- Dennis ligt eruit, jij wist dat hij op Jon zat, dus jij kreeg de extra informatie dat Jon het dus blijkbaar niet was. Dit heeft jou de finale gebracht.

Een hele goede redenering!!!!!!!! Ik hoop het! Gr, Boris

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9 (05-03-2009)
« Reactie #130 Gepost op: 5-03-2009, 22:34:39 »
maar verder in de jeep waarmee PJH kwam aanrijden. In het stof was een A geschreven, de A van Anniek?

Ik quote mezelf even, want door de vele reply's wordt er volgens mij overheen gelezen. Iemand anders die het opgevallen is, zo'n keurig geschreven A? :)
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline MrJasper

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 (05-03-2009)
« Reactie #131 Gepost op: 5-03-2009, 22:35:24 »
Oja en nog iets...

Luister het stukje eens terug waarin we flashbacks zien van Vivienne, net nadat ze heeft gehoord dat ze gewonnen heeft. Je hoort haar een paar keer praten, en ALS je haar hoort, is het bijna constant in een scène tegen Anniek.

In een shot zie je de Topito-opdracht, en je ziet het shot waarin Vivienne tegen Anniek zegt:
Anniek: "Ja het maakt mij niet uit."
Vivienne: "Kijk, als ik niks had gedaan."

In een volgend shot zien we de theater in het Amfitheater, en horen we vivienne tegen Anniek schreeuwen:
Viviennve: "Lekker Anniek."

Wat willen deze shots ons duidelijk maken?:

A: Anniek heeft verloren, maar Anniek zegt "het maakt mij niet uit"...Het is ook zo dat Anniek het niet erg vond te verliezen, dit zei ze in het interview dat we via de Molmail ontvingen.

B: Anniek is de Mol en Vivienne zegt tegen Anniek: 'Als ik niks had gedaan"..Oftewel, Viv zat eerst op Jon en als ze niet naar Anniek geswitched was, had ze niet gewonnen...Bovendien zegt ze "lekker Anniek", oftwel: goed gespeeld, mol.

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9 (05-03-2009)
« Reactie #132 Gepost op: 5-03-2009, 22:35:58 »
Ik quote mezelf even, want door de vele reply's wordt er volgens mij overheen gelezen. Iemand anders die het opgevallen is, zo'n keurig geschreven A? :)

Heb je misschien een foto?  :)
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9 (05-03-2009)
« Reactie #133 Gepost op: 5-03-2009, 22:39:34 »
850 euro.
Waarom perse zo'n bedrag tijdens zo'n opdracht. Waarom niet bijvoorbeeld 1000 euro?
Als je kijkt naar A=1, B=2.
Dan krijg je HE. Verwijst dit naar een man? Hem? --> Jon?
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Firesphere

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't ever try that again
Re: Aflevering 9 (05-03-2009)
« Reactie #134 Gepost op: 5-03-2009, 22:40:56 »
850 euro.
Waarom perse zo'n bedrag tijdens zo'n opdracht. Waarom niet bijvoorbeeld 1000 euro?
Als je kijkt naar A=1, B=2.
Dan krijg je HE. Verwijst dit naar een man? Hem? --> Jon?
Ik denk, omdat 850 wat lastiger is als ze een fout hebben gemaakt. Dan is het moeilijker herkenbaar (kans op 950 vrij makkelijk bijvoorbeeld).
met 1000 is dat vrij gemakkelijk er toch uit te halen als er een fout is gemaakt.

Denk ik hoor.
I'm not a complete idiot; some parts are missing

Offline Sprien

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Re: Aflevering 9 (05-03-2009)
« Reactie #135 Gepost op: 5-03-2009, 22:40:59 »
Wat een mooi gezicht die wegvliegende trosjes ballonnen.

Het is misschien een beetje muggenzifterig en ik weet dat ik niet naar Llink zit te kijken maar naar de AVRO..maar ik vind dat ze maar veel ballonnen hebben weg laten waaien in dit mooie landschap. Ook al bij de opdracht in de trein, waarbij de ballonnen uit de wagon van Viv waaiden.
The sun came up and reality set in.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 9 (05-03-2009)
« Reactie #136 Gepost op: 5-03-2009, 22:41:16 »
850 euro.

Ik had het leuk gevonden als de Mol nog wat kaarsjes had uitgeblazen zodat er 650 zou staan, en het antwoord dus fout gegeven zou worden.

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 (05-03-2009)
« Reactie #137 Gepost op: 5-03-2009, 22:42:13 »
Ik quote mezelf even, want door de vele reply's wordt er volgens mij overheen gelezen. Iemand anders die het opgevallen is, zo'n keurig geschreven A? :)
ja is mij zeker opgevallen.
Heb het ook al in de chat gezegt ;).

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Aflevering 9 (05-03-2009)
« Reactie #138 Gepost op: 5-03-2009, 22:42:19 »
850 euro.
Waarom perse zo'n bedrag tijdens zo'n opdracht. Waarom niet bijvoorbeeld 1000 euro?
Als je kijkt naar A=1, B=2.
Dan krijg je HE. Verwijst dit naar een man? Hem? --> Jon?
nee: He 0 euro
Wie wordt er in deze aflevering om verklaring gevraagd omdat ze niks in de pot heeft gebracht ::tandpastasmiley::
letterlijk werd er "o euro" gezegd
Anniek!!!! ::vergroot::
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9 (05-03-2009)
« Reactie #139 Gepost op: 5-03-2009, 22:44:32 »
Opvallend wat op de nl site staat:
''De eerste opdracht is er niets verdiend. Bij de opdracht met de kaarsjes verdienen ze 850 euro en met de ballonnen 1100 euro.''

Alles wat de mol daar oppakt, komt niet in de pot. Viv pakt 300,- en Anniek 800,-
Zou dan toch Jon de mol zijn en niet Anniek?

Toen Inge de mol was werd er ook nog in het kasteel in Lisse geld uit de pot gehaald.


Overigens de laatste uitzending was minder saai dan ik verwacht had.
Mooi einde aan de fantastische opnamen in Jordanië en een absoluut
verdiende winnaar die zelf heel wat geld heeft binnengebracht.
(Helaas voor mijn poll, die stond nog op Jon  ::ohno::  )

maar wie is nu de mol ???
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)