Auteur Topic: Aflevering 9 (05-03-2009)  (gelezen 123574 keer)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 9 (05-03-2009)
« Reactie #160 Gepost op: 6-03-2009, 00:35:32 »
Pfff... net de uitzending gezien. Ze maken het me wel weer lastig.
Ik vond het een fantastische aflevering, en een bewijs dat de programmamakers weten waar ze mee bezig zijn. Vooral het nu al bekend maken van Viviënne als winnaar, en de twee hoofdverdachten tegelijk te laten komen is geniaal. Ik kon me ook ontzettend goed verplaatsen in haar getwijfel deze aflevering.

Jon vond ik dit keer toch ook wel verdacht en hij was volgens mij meerdere keren overduidelijk met een mollogo in beeld. Vooral bij zijn eerste/tweede ballon, waar hij de achterkant van het kaartje zowat naar de camera toe draait.
Maar Anniek blijft gewoon opdrachten verpesten, dus ze blijft mijn mol.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Aflevering 9 (05-03-2009)
« Reactie #161 Gepost op: 6-03-2009, 00:36:35 »
Ik denk dat Jon de Mol is, maar voor hetzelfde geld kun je zeggen dat hij daar op de plek van de laatste afvaller (verliezer dus) gaat zitten.

Inderdaad, niets is toeval in WIDM.

Gerekend vanaf Anniek de mol zit naast haar de winnaar, daarnaast de verliezer, daarnaast de laatste afvaller, daarachter de afvaller ervoor, daarnaast de afvaller daarvoor...

Maarja, omdat Froukje ontbreekt is het laatste stukje een beetje in de war..
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline lollygirl

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9 (05-03-2009)
« Reactie #162 Gepost op: 6-03-2009, 00:55:07 »
vond die laatste opdracht met die kaarsjes/lampjes heel erg mooi, mooi gezicht en leuk om even zoon flashback te hebben naar alle opdrachten.
Bij deze opdracht zag je ook heel duidelijk dat iedereen super veel weet, bewust heel veel informatie opslaan en heel veel dingen weten, vooral Jon wist heel veel, viel me echt op.
leuke aflevering, spannend einde, op naar volgende week :D
Keep Watching

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9 (05-03-2009)
« Reactie #163 Gepost op: 6-03-2009, 00:59:58 »
Dat met die kaarsjes was wel mooi om te zien, maar niet echt spannend, vond ik. Dan hadden ze hem zo moeten bedenken dat ze alledrie individueel, zonder dat de anderen erbij waren, kaarsjes moesten uitblazen ofzo. Maar goed, hij moest toch slagen, denk ik.

Offline lollygirl

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9 (05-03-2009)
« Reactie #164 Gepost op: 6-03-2009, 01:08:39 »
klopt het was niet echt spannend maar dat was denk ik ook niet de bedoeling van de opdracht, denk dat het meer als afsluitende-mooie-terugkijkende-opdracht was :P
Keep Watching

WorldExpress

  • Gast
Re: Aflevering 9 (05-03-2009)
« Reactie #165 Gepost op: 6-03-2009, 01:23:06 »
Ik denk dat Anniek en Jon 't allebei zijn. Viev heeft gewonnen omdat ze duidelijk twijfelde. Als ze echt voor 1 persoon zou gaan, zou de mol die niet verdacht werd door haar, 't geld krijgen, om zo de kwaliteit van 'de mol' te verbeteren. Of miss zou t wel gewoon verdeeld worden over de beide mollen. Dat zou dan verklaren waarom Anniek zo uitbundig vertelde dat ze zo weinig geld in de pot heeft gehaald. Er is dan ook 1 mol aangewezen door 't productie team, en 1 mol aangewezen door de SMS.

 8)

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 (05-03-2009)
« Reactie #166 Gepost op: 6-03-2009, 07:29:01 »
gaan we daar weer met de twee mollen theorie...
er is maar 1 mol komop zeg!

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Aflevering 9 (05-03-2009)
« Reactie #167 Gepost op: 6-03-2009, 07:37:05 »
op het einde van de opdracht met die kaarsjes
zag je 850 in de kaarsjes staan, verder over de hele rand kaarsjes verdeeld, en er stond er 1 ergens helemaal alleen, zou dat misschien een hint voor de kandidaten zijn en stond daar de naam van de mol op ;)

dat 850 staat gewoon voor:
8= H
5= e
He, 0 euro
Anniek!!!!!!!!!
of He, 0 mollen ::hypocriet::
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Vangu Vegro

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9 (05-03-2009)
« Reactie #168 Gepost op: 6-03-2009, 09:36:23 »
Gefeliciteerd Vivienne!

Maar wie is nou de Mol? Ze maken het me wel weer moeilijk zo op het laatst!

Als Anniek de Mol is, waarom wint Jon dan niet? En als het Jon is, waarom wint Anniek dan niet? Hoe kan iemand die zegt te twijfelen de test beter (of even goed maar dan sneller) maken dan iemand die zeker zegt te weten wie de Mol is?
En let eens op Jon en Anniek op het einde. Ze lijken totaal niet verrast dat PJ ze Mol en verliezer noemt. Weten ze de uitslag misschien al en hebben ze het opnieuw opgenomen, of zijn ze niet verbaasd omdat Viv de enige was die nog kon winnen?

Je zou verdorie haast gaan geloven dat er inderdaad twee mollen waren.

Al vind ik het gedrag van Jon tijdens de ballonnenopdracht wel een beetje onmols. Als je weet dat al het geld dat je daar pakt tóch niet in de pot komt, dan ga je toch alleen maar geld pakken om zo te proberen de anderen op het laatst nog even op het verkeerde been te zetten?

Nee, ik blijf toch maar bij Anniek als Mol.
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline NajRad

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je maar lang genoeg zoekt, vind je het vanzelf
Re: Aflevering 9 (05-03-2009)
« Reactie #169 Gepost op: 6-03-2009, 10:02:23 »
Blijft lastig om te kijken wie nu echt de mol is. Ik denk maar zo:

Anniek zat op Jon.
Vivienne zat op Jon, met een beetje twijfel
Jon zat op Anniek

Als Anniek de mol was, had Jon dus zeker gewonnen, want hij was de enige die op haar stemde
Als Jon de mol is was het een twijfel tussen vivienne en anniek. Vivienne heeft duidelijk een veel beter geheugen dan anniek (zie de eerdere testen) en je weet natuurlijk niet hoe close de uitslag geweest is.

Dus
Jon = de mol
Anniek = verliezer

Ik ga alvast de punten uit de pool erbij tellen  :D :D :D :D :D  ::joehoe::
8x anniek goed
9x jon goed

en ga me tot komende donderdag heel vrolijk voelen.

Daarna slaat de twijfel weer toe. Heb ik echt gelijk  ??? ??? :o ::oink::


Alles van waarde is gevoel

Offline Guikie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hop hop..... weg?!
Re: Aflevering 9 (05-03-2009)
« Reactie #170 Gepost op: 6-03-2009, 10:17:20 »
Hoeveel geld is er verdiend?

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: Aflevering 9 (05-03-2009)
« Reactie #171 Gepost op: 6-03-2009, 10:20:18 »
De vragen
1. Wie was de eerste die op de juiste plek stond in de fabriek in de eerste aflevering? = Vera.
Viviënne geeft dit antwoord.

2. Wie stond er het langst op nummer 32 in het amfitheater? = Froukje.
Jon geeft dit antwoord.

3. Na welk spel had er 30.000 euro in de pot kunnen zitten? = Rad.
Gezamelijk. Anniek & Viviënne twijfelen, maar Jon zet 't door.

4.Wie woont er op huisnummer een? = Hans.
Jon geeft het antwoord.

5. Wie bestuurde de Ford Fiesta op afstand? = Paula.
Anniek roept "That was me!"
Maar Jon geeft gelijk het antwoord.

6. Wat was de zevende opdracht die jullie deden? = Telefooncellen.
Jon geeft het antwoord.

7. Wie stapte als vierde in de bagagebus? = Rick.
Jon & Viev geven het antwoord (Anniek geeft aan dat ze daar niet bij was)

8. Wie zat er in de auto met x1 op het dak? = Sebastiaan.
Anniek geeft dit antwoord

9. Wie had een foto van de blauwe moskee? = Dennis.
Jon geeft dit antwoord.

10. Wat was de eerste opdracht die Vera gemist heeft? = Bagagebus.
Viviënne en Jon geven dit antwoord.

Dan het antwoord op de laatste vraag.
Viviënne zegt als eerste twijfelend 850?
Jon is enthousiaster 850!
Anniek zegt niets, kijkt anderen niet aan.

PJ: "Dat is goed"
Jon geeft vreugdekreet en pakt Anniek vast.
Dan lacht Anniek ook.
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 9 (05-03-2009)
« Reactie #172 Gepost op: 6-03-2009, 10:21:03 »
Hoeveel geld is er verdiend?

Dat weten we pas volgende week. Want als Anniek de Mol is gaat haar geld van de ballonnenopdracht niet in de pot, anders wel.

Offline Anonymol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9 (05-03-2009)
« Reactie #173 Gepost op: 6-03-2009, 10:28:01 »
De AVRO heeft er voor gekozen om de winnaar alvast bekend te maken. Dat doen ze niet als je op basis daarvan ook al de mol kan aanwijzen, want dan is het niet echt spannend meer. Daarom laten ze dus horen dat Viv ook al een tijdje Anniek verdenkt. Er wordt bewust twijfel gezaaid.

Het lijkt me onverstandig om conclusies te trekken uit de biecht van Viv. Op basis daarvan zou het onlogisch zijn dat Viv opeens van Jon naar Anniek switcht. Waarom als je volgens eigen zeggen al lang op Jon zit? Zat Viv dus al veel langer net als Jon op Anniek? Dan is haar pact met Dennis weer vreemd... loog Viv tegen Dennis? Of andersom? Of zat Dennis ook gewoon op Anniek? Of switchte Viv n.a.v. het vertrek van Dennis? Uitgaande van de biecht moet je concluderen dat het eigenlijk alleen Jon de mol kan zijn....

... dus zal dat daarom wel niet het geval zijn. Als je de biechts negeert en kijkt naar het gedrag van Viv in de laatste afleveringen, dan kan ik haast niet anders dan concluderen dat Viv Anniek veel minder vertrouwt dan Jon. Mooi voorbeeld daarvan is dat ze Anniek vraagt haar bril af te doen toen Anniek Jon zwart aan het maken was na afloop van de opdracht met de jeeps. Ze laat even zien dat ze niet te misleiden is. Ook het één op één gesprek dat Viv met Anniek heeft in de aflevering daavoor, verstrekt mijn vermoeden dat Viv niet op Jon zit... en niet pas sinds deze laatste aflevering.




Offline Ville

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9 (05-03-2009)
« Reactie #174 Gepost op: 6-03-2009, 10:41:28 »
Ik had het leuk gevonden als de Mol nog wat kaarsjes had uitgeblazen zodat er 650 zou staan, en het antwoord dus fout gegeven zou worden.

Of stukjes uit de 8 waardoor het een 3 was geworden...

Maar wie zegt dat de mol niet de 1 van 1850 of de 2 van 2850 heeft uitgeblazen...?  >:D
don't submit to stupid rules... Don't accept average habits... Push the limit!!

WorldExpress

  • Gast
Re: Aflevering 9 (05-03-2009)
« Reactie #175 Gepost op: 6-03-2009, 10:45:39 »
gaan we daar weer met de twee mollen theorie...
er is maar 1 mol komop zeg!
neem het toch niet zo serieus :P

Offline FCO

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 (05-03-2009)
« Reactie #176 Gepost op: 6-03-2009, 11:02:48 »
nouhou  :-X

Van harte gefeliciteerd hoor Viv! je verdient het. Maar toch was je mijn mol  >:D

Ga nu maar met veel andere mee voor Anniek, kan toch niet anders?

Wanneer gaat de Redactie het trouwens weer is echt spannend maken :S Viv staat er: die pot is voor jou.. ik dacht meteen huh? oke..
Kan me nog in Sydney herrinneren dat de kandidaten door een gang moesten ofzo, van nu komt de mol of iets.. vond ik veel spannender dan dat je het gewoon verteld.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9 (05-03-2009)
« Reactie #177 Gepost op: 6-03-2009, 12:40:42 »
Wat was de kleur van de vlaggen die de mol moest omver rijden bij de kiss of death opdracht?

Dit was de vraag die Jon op 't kaartje kreeg bij zijn 3de dilemma.

Hieruit kun je toch concluderen dat het antwoord moet zijn: groen of rood? En aangezien Viv gewonnen heeft, geven ze hier dan in weze toch weg dat Anniek 't is?
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

WorldExpress

  • Gast
Re: Aflevering 9 (05-03-2009)
« Reactie #178 Gepost op: 6-03-2009, 12:44:23 »
Wat was de kleur van de vlaggen die de mol moest omver rijden bij de kiss of death opdracht?

Dit was de vraag die Jon op 't kaartje kreeg bij zijn 3de dilemma.

Hieruit kun je toch concluderen dat het antwoord moet zijn: groen of rood? En aangezien Viv gewonnen heeft, geven ze hier dan in weze toch weg dat Anniek 't is?
Antwoordmogelijkheid C: De mol moest geen vlaggen omrijden


Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 (05-03-2009)
« Reactie #179 Gepost op: 6-03-2009, 12:48:16 »
neem het toch niet zo serieus :P
:P, voor het zelfde geldt had je het gemeend, tegenwoordig kun je het niet meer weten :P