Auteur Topic: Aflevering 9 (05-03-2009)  (gelezen 123454 keer)

Offline S-type

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9 (05-03-2009)
« Reactie #340 Gepost op: 9-03-2009, 17:03:25 »
Verdorie, ik besef me nu pas echt dat donderdag ook echt de laatste aflevering is.  ::ohno::

Dan is deze hele grap weer voorbij...  ::oink::

Offline Molz0r

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 (05-03-2009)
« Reactie #341 Gepost op: 9-03-2009, 17:08:29 »
PJ: Vivienne, jij bent de mol * stilte *, winnaar of verliezer.
Hij zegt tussen mol en winnaar geen OF.
Dit zou ook nog kunnen slaan dat ze het beide is.
Sorry, theorietje ::joehoe::

Sjonge jonge. Ik kijk hier nu al een weekje ofzo rond, en 99% van je berichten heeft geen inhoud.. Je zit alleen maar te zeggen dat vivienne de mol is, je zet jezelf voor gek joh .. Dit is gewoon zielig. Maarja, donderdag spreek ik je vast niet meer :)



Ik zag hier ook een bericht van iemand : 'anniek kan de mol gewoon niet zijn, want ze kreeg een rood scherm! ' Dat kan anniek gebruikt hebben om zich in te dekken.. Ze weet dat ze een vrijstelling heeft, beantwoord alle vragen fout krijgt een rood scherm en niemand verdenkt haar, slim toch?
« Laatst bewerkt op: 9-03-2009, 17:11:56 door Molz0r »

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 9 (05-03-2009)
« Reactie #342 Gepost op: 9-03-2009, 18:10:52 »
Ja, wat betekent een rood scherm nou helemaal? Dat is afhankelijk van de context. Rood+vrijstelling=groen. Anniek heeft alleen nog maar groene schermen gehad dus.
The British are not impressed.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 9 (05-03-2009)
« Reactie #343 Gepost op: 9-03-2009, 18:37:44 »
Man:l, der zit toch geen agressieve kant aan >:(. Ik mag toch wel posten over Vivienne, niet iedereen hoeft de zelfde mening te hebben.

Toevoeging: Al zou het niet mogelijk zijn, laat mij in mijn waarde, laat ik iedereen hier ook ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 9-03-2009, 18:52:43 door Jelsir »
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 9 (05-03-2009)
« Reactie #344 Gepost op: 9-03-2009, 19:10:08 »
Ik heb even met jelsir gepraat via pm. Wat ik daarin heb gezegd, doet er niet toe.

Feit is dat ik nu wel een beetje de beweegredenen ken van jelsir, om dit zo vol te houden. Ook ik was kwaad ja. Heb ook herhaaldelijk gevraagd om zijn mening te herzien, maar ik snap het nu wel een beetje.

Ik ben ook eigenwijs, heb daarom via pm geprobeerd erachter te komen waarom ie stug volhield. Jelsir begrijpt nu denk ik wel, waarom een winnaar niet tegelijk de mol kan zijn. En gek genoeg kan dat theoretisch dan weer wel: wanneer je de mol bent, en je hebt op meesterlijke wijze de anderen (op 1 na) om de tuin geleid, dan ben je EEN winnaar. Weliswaar niet de winnaar van het spel, maar dan heb je het knap gedaan.


Offline Injetta01

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9 (05-03-2009)
« Reactie #345 Gepost op: 9-03-2009, 20:32:05 »
Ik blijf ook een beetje zitten met "wat als niemand de mol ontmaskerd"??
In principe hebben dan de 2 overige kandidaten allebei niet gewonnen.
Als ze alle vragen fout hebben, dan is het toch nonsens dat degene die het snelst alles fout heeft 20.000 euro wint?

In principe heeft de mol dus dan toch echt gewonnen........

Alleen vind ik het in dit geval weer niet terecht. Zo kan ik ook als mol winnen, nl.. door niet te mollen maar gewoon zoveel mogelijk geld binnen halen. Dan kun je niet ontmaskerd worden, aangezien je niks doet....

Als Viv toch de mol blijkt te zijn, dan ben ik wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg benieuwd wat ze dan in godsnaam gedaan heeft wat de naam Mol verdient.


« Laatst bewerkt op: 9-03-2009, 20:37:43 door Injetta01 »

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 9 (05-03-2009)
« Reactie #346 Gepost op: 9-03-2009, 20:34:00 »
Ze heeft niks gemold en is daarom dus ook de mol niet.
The British are not impressed.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 9 (05-03-2009)
« Reactie #347 Gepost op: 9-03-2009, 20:41:03 »
Theoretisch is het mogelijk dat de winnaar de mol niet heeft ontmaskerd. Theoretisch dus.

In dat geval geldt dan de regel dat degene die de test het beste (meeste vragen goed, en als dat geen uitsluitsel geeft, snelste tijd) heeft gemaakt. We zullen helaas nooit weten of de mol dan echt niet is ontmaskerd, sommige dingen blijven namelijk geheim.

In feite is het zo: als je VOL op de verkeerde persoon als mol zit, dan zou het toevallig zijn, wanneer de ander diezelfde fout maakt.

In de praktijk komt het er gewoon op neer dat je altijd wel een paar vragen goed hebt beantwoord. Wie dat het beste, of minst slecht, doet, zit het dichtste bij de identiteit van de mol, en wint het spel.

Offline Injetta01

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9 (05-03-2009)
« Reactie #348 Gepost op: 9-03-2009, 20:46:40 »
In feite is het zo: als je VOL op de verkeerde persoon als mol zit, dan zou het toevallig zijn, wanneer de ander diezelfde fout maakt.

In de praktijk komt het er gewoon op neer dat je altijd wel een paar vragen goed hebt beantwoord. Wie dat het beste, of minst slecht, doet, zit het dichtste bij de identiteit van de mol, en wint het spel.

Toch is dat eigenlijk raar. Het idee is dat de winnaar de mol heeft ontmaskerd en als beide kandidaten dat hebben gedaan, geldt wie het meest goed heeft en bij gelijk aantal goed, de snelste.

Maar als ze allebei op elkaar stemmen en niet op de mol, dan is het ergens niet echt eerlijk dat een van beiden wint. Ook al heeft er een toevallig toch een paar vragen goed.

Het gaat ten slotte om de hamvraag: wie is de mol?

Als niemand het raad, is er dus geen winnaar. De Mol heeft het dan gewonnen van iedereen!
Die zou dan bijv. het geld dat hij uit de pot heeft weten te houden, kunnen winnen.

Maar goed, het is nog nooit voorgekomen dat de mol niet is geraden toch?
Dus het zal Viv inderdaad wel niet zijn. Lijkt me vrijwel onmogelijk... Dan eet ik mijn laptop op!

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 9 (05-03-2009)
« Reactie #349 Gepost op: 9-03-2009, 20:46:53 »
Natuurlijk kunnen ze het niet allebei fout hebben, want Vivienne is de winnares.
Jon of Anniek is dus de mol.

Offline Injetta01

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9 (05-03-2009)
« Reactie #350 Gepost op: 9-03-2009, 20:54:06 »
Natuurlijk kunnen ze het niet allebei fout hebben, want Vivienne is de winnares.
Jon of Anniek is dus de mol.


Het is maar hoe je het bekijkt dus.....
Niet dat ik Jelsir wil verdedigen, maar ik vind het eigenlijk zo gek nog niet, dat Viv de mol is en omdat niemand het heeft geraden, heeft ze dus gewonnen!

Wat steeds maar in mijn hoofd zit is dat interview met PJH waarin hij de Mol deze keer briljant, subliem en zo vond. Een mol die iedereen op het verkeerde been heeft gezet.
Die omschrijving van JPH past nl. in mijn optiek niet op Jon en niet op Anniek....

OMG.. ik draai door van dit forum geloof ik......
 ::oink::

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Aflevering 9 (05-03-2009)
« Reactie #351 Gepost op: 9-03-2009, 20:56:44 »
als niemand de mol raad, lijkt mij dat de mol de winnaar is
en een bepaald bedrag krijgt wat in een contract staat, anders kan de mol namelijk net zo goed niet mollen ::tandpastasmiley::
iig dat lijkt mij de meest logische manier
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 9 (05-03-2009)
« Reactie #352 Gepost op: 9-03-2009, 21:04:37 »
Het is maar hoe je het bekijkt dus.....
Niet dat ik Jelsir wil verdedigen, maar ik vind het eigenlijk zo gek nog niet, dat Viv de mol is en omdat niemand het heeft geraden, heeft ze dus gewonnen!

Als de mol niet geraden is, heeft hij/zij het blijkbaar goed gedaan.

De halve cliffhanger is gewoon een leuke nieuwe wending in het spel, maar dat hadden ze ook beter kunnen laten zo te lezen.  :-\\
Vivienne is de winnaar en zeker niet de mol.

Offline Molz0r

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 (05-03-2009)
« Reactie #353 Gepost op: 9-03-2009, 21:17:34 »
Man:l, der zit toch geen agressieve kant aan >:(. Ik mag toch wel posten over Vivienne, niet iedereen hoeft de zelfde mening te hebben.

Toevoeging: Al zou het niet mogelijk zijn, laat mij in mijn waarde, laat ik iedereen hier ook ::bravo::
Sorry als ik agressief over kwam ..  Maar ik vind dat je te ver gaat in het overal wat achter zoeken waardoor je op den duur een beetje lachwekkend en zelfs irritant overkomt je begon goed met je theorieen , daar niet van.. Maar nu zoek je overal wat achter..

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 9 (05-03-2009)
« Reactie #354 Gepost op: 9-03-2009, 21:25:35 »
Bojedos vertelde me dat de winnaar het geld altijd na de laatste uitzending krijgt ergens in die periode. Ik vond het zo opvallend dat Vivienne bij rtl zei dat ze geld nog niet had.
Stel ze hadden gevraagd: mensen denk dat je de mol nog bent, is dat mogelijk? Zou ze dan antwoord mogen geven?


Toevoeging: In seizoen 1 was de winnaar toch ook een uitzending van te vooren bekend gemaaakt. Kreeg die het geld ook pas veel later? Na de laatste uitzending?
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9 (05-03-2009)
« Reactie #355 Gepost op: 9-03-2009, 21:31:42 »
Bojedos vertelde me dat de winnaar het geld altijd na de laatste uitzending krijgt ergens in die periode. Ik vond het zo opvallend dat Vivienne bij rtl zei dat ze geld nog niet had.
Stel ze hadden gevraagd: mensen denk dat je de mol nog bent, is dat mogelijk? Zou ze dan antwoord mogen geven?


Toevoeging: In seizoen 1 was de winnaar toch ook een uitzending van te vooren bekend gemaaakt. Kreeg die het geld ook pas veel later? Na de laatste uitzending?

De laatste uitzending is nog niet geweest, vandaar dat Viv ook het geld nog niet heeft. Als de mol bij de ballonnentocht nog geld heeft gepakt (en dat heeft ie) moet dat nog van de pot worden afgetrokken. Uiteraard wordt dat pas bekend gemaakt in de laatste uitzending. Ik ga er dus van uit dat het geld pas na donderdag wordt uitgekeerd.

En ik weet dat niets is wat het lijkt maar op de vraag van Albert V wie de mol is, zei Viv: "nou, ik ben het in ieder geval niet". Denk ook niet dat ze iets anders zou mogeb zeggen ...
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 9 (05-03-2009)
« Reactie #356 Gepost op: 9-03-2009, 21:38:06 »
Heeft hij dat gevraagd of was dat een voorbeeld ::regenboog::
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Injetta01

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9 (05-03-2009)
« Reactie #357 Gepost op: 9-03-2009, 21:39:30 »
Sorry als ik agressief over kwam ..  Maar ik vind dat je te ver gaat in het overal wat achter zoeken waardoor je op den duur een beetje lachwekkend en zelfs irritant overkomt je begon goed met je theorieen , daar niet van.. Maar nu zoek je overal wat achter..

En wat als Jelsir donderdag gelijk blijkt te hebben??
(wat ik overigens niet denk, maar je weet niks zeker hoor in dit leven!)

Ik stel voor dat als Jelsir gelijk heeft, dat hij dan gehuldigd wordt!
En als hij geen gelijk heeft, dan is hij gewoon een van de velen die verstrikt is geraakt en zijn eigen tunnel.....
 ;D ;D

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9 (05-03-2009)
« Reactie #358 Gepost op: 9-03-2009, 21:44:30 »
Heeft hij dat gevraagd of was dat een voorbeeld ::regenboog::

Dat heeft ie gevraagd.
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 9 (05-03-2009)
« Reactie #359 Gepost op: 9-03-2009, 21:48:06 »
Nog ff dit.

Jon is eerder klaar met de test dan Viviënne.
Viviënne en Anniek staan gelijktijdig op.

Als Anniek de mol is, dan heeft Jon meer vragen fout (ondanks dat hij er twee meer wist dan Viv door de ballonenopdracht).

Als Jon de mol is dan is kan het echt zo spannend zijn geweest als Anniek in de biecht al aangaf.

Ik vraag me af of ze wel perse precies allemaal tegelijk moeten beginnen. Zou het niet zo zijn dat de tijd pas ingaat op het moment dat de kandidaat zijn naam heeft ge-enterd? Zo kan de computer ook precies berekenen wie het snelst klaar was bij een gelijke stand. Maar dat hoeft dan niet ook te betekenen dat degeen die het eerst opstaat ook het snelste was, die persoon kan ook een fractie eerder begonnen zijn met de test. Lijkt mij.