Auteur Topic: Anniek of Jon? Een overzicht met screenshots.  (gelezen 26091 keer)

Offline Puar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik weet wie de mol is! (na de volgende week)
Re: Anniek of Jon? Een overzicht met screenshots.
« Reactie #20 Gepost op: 5-03-2009, 17:56:58 »
Door de veiling denk ik dat Anniek de mol NIET is.
Zie aan Rick en Paula dat ze ook wilden wachten. De mol zou uiteraardt weten dat dat pakket het laatste is. En dan zou je als mol meegaan met de meerderheid. Dan stem je toch voor en je valt niet op omdat je niet de enige was.. :)

Die veiling zorgt bij mij juist voor angsten dat Anniek de mol is, die wou niks kopen zodat ze helemaal geen tenten hadden en dus alle bagage terug zouden kopen  :(
Maar tis Jon  ;) :P :-\\ :( ::vergroot::
Je kunt ze uitroken, je kunt ze opjagen en soms kan je er een vangen, maar ze komen altijd terug

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Anniek of Jon? Een overzicht met screenshots.
« Reactie #21 Gepost op: 5-03-2009, 18:09:08 »
Die veiling zorgt bij mij juist voor angsten dat Anniek de mol is, die wou niks kopen zodat ze helemaal geen tenten hadden en dus alle bagage terug zouden kopen  :(
Maar tis Jon  ;) :P :-\\ :( ::vergroot::
ja maar alle bagage.. Het waren 4 tassen. En ja als je de groep zo hoort tijdens de eerdere paketten dat ze ZOOO moeilijk doen over wanneer ze nou een pakket zouden kopen.
Dan zou het onwaarschijnlijk zijn dat ze dan wel de tassen zouden aanschaffen.

Maargoed, Jon is voor mij ook de mol.  ;) ::vergroot::
En daarom probeer ik wat ANTI-molgedrag bij Anniek los te peuteren.  :D
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Anniek of Jon? Een overzicht met screenshots.
« Reactie #22 Gepost op: 5-03-2009, 18:32:27 »
Leuk gedaan die screenshots Heinz! Ik houd het op Anniek,  wat een geweldige molmimiek! :-*
« Laatst bewerkt op: 5-03-2009, 18:35:05 door Lonneke40 »

Offline ishtara

  • winnaar WIDMjr-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Anniek of Jon? Een overzicht met screenshots.
« Reactie #23 Gepost op: 5-03-2009, 18:47:41 »
Wat een prachtig overzicht Heinz! Genieten gewoon. Die foto's zijn echt leuk erbij!
Het is en blijft toch nog steeds allebei mogelijk, Anniek of Jon. Maar ik geloof toch meer in Anniek en ik zou het erg leuk vinden als ze het zou zijn. Zeker die laatste opdracht met die kluis die Jon open kreeg vond ik erg onmols van hem. De veiling heb ik helemaal geanalyseerd en zou ook tactiek van Anniek kunnen zijn, ze lijkt de stemming van de groep heel erg te peilen en gaat dan als het toch niet uitmaakt met veel kabaal met 'nee' mee, maar maakt de groep wel bang dat ze met 1 tentje blijven zitten.
'Mensen struikelen niet over bergen, alleen over molshopen' (Confucius)

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Anniek of Jon? Een overzicht met screenshots.
« Reactie #24 Gepost op: 5-03-2009, 19:07:22 »
Schitterend overzicht waarmee je al mijn overwegingen en twijfels schitterend in beeld hebt gebracht.... Ik durf het nog steeds niet 100% zeker te stellen, maar ik ga nu het nog kan toch officieel switchen.  HET IS ANNIEK!  (ff in hoofdletters)


Wat heeft mij overtuigd?
- Anniek heeft maarliefst 5 afleveringen 0 euro opgehaald
- Anniek is eigenlijk alleen goed bezig als de pot negatief is (afl 1 en 2)
- De waslijnbus... Anniek heeft mogelijk voorkennis, Jon kon onmogelijk mollen. Anniek lijkt heel goed bezig, maar pakt in principe maar 300 euro ivm negatieve pot
- De 'subtiele' David en Goliath ipv Samson en Goliath
- Ik kan me niet voorstellen dat een kandidaat in een groot deel van opdrachten er totaal geen zin in lijkt te hebben
- Wachtwoord fout doorgeven bij de trein, waar Jon niks fout doet.
- Dure producten in de supermarkt
- Anniek treuzelt steeds, terwijl Jon een aantal keren juist wel zijn best doet (foto's. telefoons)


Ik had haar eerst afgeschreven ivm met topito-onderhandelingen. Maar ik denk nu dat dat vertrouwen winnen was. Bovendien was de pot toen negatief, dus kon dat makkelijk.   

Enige wat me nog dwarszit is dat Anniek bij bijv de Beethovenopdracht, het Reuzenrad en de waterpijpen wel goed bezig is.... Maar dat zijn eigenlijk opdrachten die door de groepschaos toch al gedoemd zijn tot mislukken...

Verder zie ik bij Jon heel veel molacties waarvan ik zou willen dat ze er zijn (expres geen 'wie zeggen' geld afknippen/verscheure/weggooien in het spookhuis, expres kwartjes verspillen etc....  Ik zou graag willen dat ik potentiele molacties hier had gevonden, maar kan niet hard maken of Jon dit daadwerkelijk gedaan zou hebben.


Daarom toch Anniek. Jon is degene bij wie ik mogelijkheden tot molacties zie, Bij Anniek zie ik molacties.


Mocht het toch Jon zijn is dat iig goed voor de poolstand :p




Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Anniek of Jon? Een overzicht met screenshots.
« Reactie #25 Gepost op: 5-03-2009, 19:23:55 »
Bedankt voor de leuke reacties allemaal. :)

@Qper: om de redenen die jij noemt ben ik ook naar Anniek geswitched. En voor mij is ook de troostprijs als Jon het toch is een goede poolnotering. ;D

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Anniek of Jon? Een overzicht met screenshots.
« Reactie #26 Gepost op: 5-03-2009, 19:45:22 »
Die veiling zorgt bij mij juist voor angsten dat Anniek de mol is, die wou niks kopen zodat ze helemaal geen tenten hadden en dus alle bagage terug zouden kopen 

Anniek had geen baat bij het terugkopen van de bagage (behalve dat het geld zou kosten) want zij heeft haar bagage niet hoeven afgeven.

Verder zie ik bij Jon heel veel molacties waarvan ik zou willen dat ze er zijn (expres geen 'wie zeggen' geld afknippen/verscheure/weggooien in het spookhuis, expres kwartjes verspillen etc....  Ik zou graag willen dat ik potentiele molacties hier had gevonden, maar kan niet hard maken of Jon dit daadwerkelijk gedaan zou hebben.


Daarom toch Anniek. Jon is degene bij wie ik mogelijkheden tot molacties zie, Bij Anniek zie ik molacties.

Dat is de reden dat ik nog steeds bij Anniek blijf. Ik kan wel heel veel molacties van Jon verzinnen maar dat zou ik dan voor iedereen wel kunnen doen.

Wat ik niet heb kunnen zien, kan ik moeilijk conclusies uit trekken.
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline kabouter

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Anniek of Jon? Een overzicht met screenshots.
« Reactie #27 Gepost op: 5-03-2009, 19:49:55 »
Ik ben ook om door de redenatie van Qper.

Offline FCO

  • Forumlid
Re: Anniek of Jon? Een overzicht met screenshots.
« Reactie #28 Gepost op: 5-03-2009, 19:52:12 »
Toppost Heinz! hulde voor de tijd die je erin stopt!

Maar helaas, je hebt me nog niet kunnen overtuigen.. ik blijf bij ViV >:D

Offline pinguin11

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Anniek of Jon? Een overzicht met screenshots.
« Reactie #29 Gepost op: 5-03-2009, 20:10:30 »



Anniek is overtuigd van de smaak watermeloen, die blijkt te kloppen. Jon is ondertussen zo stoned als een generaal.

 

Anniek luistert niet naar Jon die de goede kant naar het eindpunt opwijst. Jon loopt met Anniek mee de verkeerde kant op. Anniek ziet de kandidaten. Anniek en Jon lopen naar ze toe. Jon rent. Anniek: "Niet rennen, we hebben nog tijd!" Ze komen maar net op tijd binnen.


Deze twee acties laten mij eigenlijk nog het meest twijfelen. Bij de eerste denk ik, het is Anniek echt niet. En bij de 2e denk ik het is Anniek dus echt wel..
Ik heb nog nooit zó getwijfeld tussen 2 mollen.
Is er een apotheker in de buurt ?

Offline Leentje77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Anniek of Jon? Een overzicht met screenshots.
« Reactie #30 Gepost op: 6-03-2009, 11:26:44 »
Wat een mooi overzicht! Zou eigenlijk nog aangevuld moeten worden met sreenshots van de aflevering van gisteravond. Ik vind toch dat de verdenking meer naar Anniek dan naar Jon uit gaat dus ik zet mijn geld in op haar. Al liggen haar mol-acties soms er te dik bovenop en zou ik het daarom misschien leuker vinden als Jon toch de mol blijkt te zijn. Nog 1 weekje geduld...

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Anniek of Jon? Een overzicht met screenshots.
« Reactie #31 Gepost op: 6-03-2009, 11:33:05 »
Wat een mooi overzicht! Zou eigenlijk nog aangevuld moeten worden met sreenshots van de aflevering van gisteravond.

Ga ik binnenkort doen. :)

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Anniek of Jon? Een overzicht met screenshots.
« Reactie #32 Gepost op: 6-03-2009, 13:06:39 »
Mijn eerste gok was John, voor de start van deze serie, en gedurende de serie ben ik toch echt bij John blijven steken... Het is John.

Beiden hebben en prachtige mimiek overigens (vooral als ze grijnzen), maar wat heeft die Aniek toch een mooi koppie, jammer dat ze verloren heeft ;D (maar ik gun het Viev ook wel hoor ;))
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Jane

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ben niet de mol, ik ben een konijn
Re: Anniek of Jon? Een overzicht met screenshots.
« Reactie #33 Gepost op: 6-03-2009, 13:28:13 »
De twijfel tussen Jon of Anniek. Tja. Ook ik heb jaren niet zo lang getwijfeld tussen twee. Maar dan kies ik toch Anniek. En om de volgende gedachte rond de excecutie van Dennis (waar Viv een vrijstelling had):

Stel dat Jon de mol is. Dan heeft Dennis het op moeten nemen tegen Anniek. En nou schat ik Anniek echt hoog in, maar ik denk eigenlijk niet dat ze Dennis qua snelheid en 'harde-schijf kennis' bij de test verslagen heeft. Niet waarschijnlijk dus.

Stel dat Anniek de mol is. Dan heeft Dennis het op moeten nemen tegen Jon. Dennis stemt Jon, Jon stemt Anniek. Dennis heeft dus de verkeerde mol en vliegt eruit. En dat lijkt me wel waarschijnlijk. Anniek is de mol.

de mol, of niet de mol, dat is de vraag

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Anniek of Jon? Een overzicht met screenshots.
« Reactie #34 Gepost op: 6-03-2009, 14:52:26 »
Ik vergeet nog de belangrijkste reden te noemen waarom ik Anniek intussen meer verdenk dan Jon: Ik krijg heel erg het idee dat de regie ons wil laten geloven dat het Jon is.


Bij de vraag of ze de mol willen zijn, is van vier mensen het antwoord niet duidelijk. Hans, Rick, Dennis en Anniek worden niet getoond. Intussen weten we zeker dat Dennis nee gezegd heeft (dagboek afvaller), en dat Hans wel bij de SMS is geweest (extra filmpjes op .nl)  Er zijn 2 neezeggers. De tweede neezegger is Anniek of Rick.  Ik vermoed dat Anniek ja gezegd heeft en de regie dit bewust niet heeft laten zien.

Toen Rick er nog in zat, was hij de enige die niet op Jon zat, maar viel toch af.  Hij spreekt in zijn dagboek over tunnelvisie en zat al een tijdje op Anniek.  ECHTER:  in de aflevering waarin Rick afvalt, horen we Rick ook zeggen dat zijn vermoedens en verdenkingen eerder ontkracht werden dan bevestigd. Mogelijk is hij bij deze aflevering toch op iemand anders dan Anniek gaan stemmen.

Dennis gaat vol op Jon maar vliegt eruit. Ik denk inderdaad wat Jane ook zeg da Dennis zijn harde schijf stukken beter is die van Anniek. Hij is veel geconcentreerder en alerter in het spel. Dat hij de verkeerde mol had, acht ik aannemelijker dan dat Anniek meer vragen goed had.

De winnaar wordt al van tevoren getoond.  Van Viviënne is bekend dat ze al een hele tijd op Jon zit. Als de regie ons nu al de winnaar verklapt, zouden ze indirect ook de mol verklappen.  TENZIJ... Viviënne is geswichted van mol. Ook brengt de regie overduidelijk in beeld dat Jon op Anniek gestemd heeft, maar niet wint. Op wie Viviënne gestemd heeft krijgen we niet te zien.


De vraag is nu of het aannemelijk is dat Viv is overgestapt op Anniek. We horen haar deze aflevering twijfelen, bovendien weet ze dat Dennis vol op Jon ging. Mogelijk is ze hierom geswitched.  Ook zit ze vaak met Anniek op 1 kamer, dus weet ze mogelijk veel  meer van haar dan Jon.


Aflevering 9 bevestigd mijn vermoeden dat de regie ons wil laten geloven dat het Jon is, en laat daarom bewust niet zien wat Viv stemt, en benadrukt dat Jon (die niet wint) op Anniek zit.... Maar vertelt ons wel nu al dat Viviënne wint.


Oh, en waarom heeft Anniek  weinig behoefte aan testvragen?  Doet me een beetje denken aan Inge die flessen vind met geld wat toch niet in de pot gaat....



Echter kleven er nu wel 2 (best zware) voorwaarden voor Anniek als mol:
- Rick moet in de aflevering dat hij afviel zijn geswitched van mol (want iedereen behalve Jon zat op Jon)
- Viviënne moet zijn geswitched van hoofdverdachte (want Jon zat op Anniek)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Anniek of Jon? Een overzicht met screenshots.
« Reactie #35 Gepost op: 6-03-2009, 15:09:58 »
Echter kleven er nu wel 2 (best zware) voorwaarden voor Anniek als mol:
- Rick moet in de aflevering dat hij afviel zijn geswitched van mol (want iedereen behalve Jon zat op Jon)
- Viviënne moet zijn geswitched van hoofdverdachte (want Jon zat op Anniek)

Die tweede acht ik aannemelijk. Je kreeg namelijk via voice-overs/biechten en andere shots gewoon te zien dat Viv in twijfel was. Zoals ze zelf al zei: de twee die ik sinds het begin het meest verdenk, met die twee zit ik nu in de finale. Daar ben ik mooi klaar mee, dat is haar gedachte. En geef haar ongelijk, het hele forum zo wat zit hier met dezelfde situatie :P Maar wat zou jij doen als jij in Viv haar plaats stond? Dan zou je toch ook de afleveringen bij langs lopen met Anniek de ene keer en Jon de andere keer in gedachte. Viv: "Ik vind het lastig omdat Anniek de laatste paar opdrachten toch wel verdachte dingen heeft gedaan. En als ik dan terug ga, naar alle andere de opdrachten. Tja, dan kan ik er niet aan voorbij gaan dat ze verdachte dingen heeft gedaan. En ze zit er ook nog steeds in" Dit zei ze in afl. 9 en ik denk dat ze het daar gewoon bij 't rechte eind heeft.

Dus je kunt er m.i. wel vanuit gaan dat Viv voor de laatste test toch geswitched is naar Anniek als mol en heeft afgezien van Jon als mol. In de wetenschap dat Dennis er idd uitligt, die op Jon stemt, hij het tegen Anniek moet opnemen (die de mol is, dus die heeft 't altijd goed) en Jon stemde op Anniek. Dus Dennis kon niet anders dan afvallen. En m.b.t. Rick, ik denk dat hij gespreid heeft. Deels op Anniek, deels op anderen. En dat ie zodoende minder vragen goed heeft gehad dan de rest in die test.

Dit bovenstaande + alle duidelijke mollenstreken die Anniek gewoon geleverd heeft (0 euro in de pot bijdragen, thank you roepen noch voor de foto genomen is, plattegrond Ben Hurr in de soep draaien en ongetwijfeld nog veel meer) maakt het voor mij gewoon een duidelijke zaak. Anniek is de mol. Dat Jon dan niet gewonnen heeft, komt omdat Viv heel veel dingen noteert in haar molboekje, veel dingen onthoud en tja, generatie verschil hé, Viv is nog jong, dus is alerter/scherper (net zoals Dennis) en Jon, tja die is gewoon minder oplettend met die dingen. Hij schrijft ook wel dingen op, maar tegen 't geheugen van Viv/Dennis valt niet op te komen. Denk dus dat dat Jon de pot gekost heeft, omdat Viv op 't laatste moment tot de juiste conclusie kwam. Jammer voor hem, leuk voor Viv  :)

 
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Anniek of Jon? Een overzicht met screenshots.
« Reactie #36 Gepost op: 6-03-2009, 15:10:56 »
Anniek is de mol ::jaja::

Erg mooi overzicht hoor trouwens!

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Anniek of Jon? Een overzicht met screenshots.
« Reactie #37 Gepost op: 6-03-2009, 22:38:10 »
Inderdaad een mooi overzicht Heinz! ::ok:: Hier is mijn bijdrage aan deze discussie:

Wat als Anniek de Mol is?

  • Als Anniek de Mol is dan heeft de Mol een rood scherm gekregen in aflevering 2. Dat is raar en is nog nooit eerder voorgekomen in een Nederlandstalige Mollenserie.
  • Als Anniek de Mol is dan is Rick in aflevering 7 geswitcht van de goede Mol naar de verkeerde en moest vervolgens vertrekken. Dat is raar. Het is voor zover mij bekend in dat stadium van het spel maar twee keer eerder gebeurd in een Nederlandstalige serie (Shadia en Isabelle).
  • Als Anniek de Mol is dan is Viviënne in de finale geswitcht van 1 finalist naar een andere, en heeft toen ook nog haar concurrent verslagen. Dat is raar. Het is nog nooit eerder voorgekomen in een Nederlandstalige serie en is wat mij betreft totaal ongeloofwaardig.

Wat als Jon de Mol is?

  • Als Jon de Mol is dan hebben we dit jaar een zwakke Mol. Dat is raar maar het is al eens eerder gebeurd (Inge).
  • Als Jon de Mol is dan heeft kandidaat Anniek in beeld meer gesaboteerd. Dat is niet raar. Zulke kandidaten heb je elk seizoen (Nadja, Joris, Sebastiaan).

Jon de Mol is veel gemakkelijker uit te leggen dan Anniek de Mol. Wat mij betreft, is het geen moeilijke keuze.

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Anniek of Jon? Een overzicht met screenshots.
« Reactie #38 Gepost op: 6-03-2009, 22:45:07 »
Als Anniek de Mol is dan is Rick in aflevering 7 geswitcht van de goede Mol naar de verkeerde en moest vervolgens vertrekken. Dat is raar. Het is voor zover mij bekend in dat stadium van het spel maar twee keer eerder gebeurd in een Nederlandstalige serie (Shadia en Isabelle).

Wie is Shadia?  :-[
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Anniek of Jon? Een overzicht met screenshots.
« Reactie #39 Gepost op: 6-03-2009, 22:45:28 »
Wie is Shadia?  :-[

Is van Belgie 3 :)