Auteur Topic: Anniek of Jon? Een overzicht met screenshots.  (gelezen 26118 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Anniek of Jon? Een overzicht met screenshots.
« Gepost op: 5-03-2009, 14:33:51 »
Wie is de Mol? Anniek of Jon?



Annieks antwoord op de vraag of ze Mol wil zijn wordt niet getoond. Jon zegt 'ja'. Yvon plaatst vraagtekens bij zijn 'flexibiliteit'.



In de loods is Anniek onzichtbaar, tot tegenstelling van Jon die overal opduikt en nog net op tijd Hans naar zijn camera stuurt.



Anniek steekt net na Paula haar hand op voor het topitospel. Anniek geeft haar topito vrijwel direct af aan Viviënne. Jon en Dennis komen er niet uit en kosten de pot 1000 euro.

 

Anniek en Hans hebben de lichtste tassen en spelen de bagageopdracht. Anniek wil in de plus en haalt met Hans 23 stuks bagage van de lijn. De pot gaat van -2000 naar + 300 euro.



Anniek vindt geen geld maar wel de vrijstelling. Na haar vindt Rick nog een half briefje van 500 euro. Jon die als eerste gaat (nachtblind) haalt maarliefst 2030 euro (halve briefjes) op. Vervolgens stuurt hij Paula doodleuk naar een lege envelop die hij zelf heeft achtergelaten.

 

Anniek en Jon roepen allebei dat ze niets van de reuzenradopdracht snappen. Jon die geen goede combinatie vormt of uitelkaar trekt, legt de opdracht warrig uit aan Anniek, die uiteindelijk met Hans een goede combinatie vormt.



Anniek krijgt een rood scherm maar blijkt de tweede vrijstelling gevonden te hebben. Op haar vrijstelling en op die van Sebastiaan is ook Jons naam geschreven, wat in ieder geval Dennis wantrouwig maakt.



Anniek hoort de telefoon in de cel niet overgaan. Alleen Jon slaagt er in zijn team (Rick en Sebastiaan) op tijd naar het eindpunt te gidsen.



Anniek zegt dat Jon moet ophouden met het herhalen van het eerste gedeelte van de zin. Anniek voegt geen goede woorden toe voor zover we kunnen horen/zien. Jon die op de sleutelpositie staat wel. Maar het laatste woord 'wie' wordt niet gevonden.



Anniek en Jon in de x0.5 auto. Volgens Jon, Paula en Sebastiaan rijdt Anniek niet zo goed. (Langzaam, motor laten afslaan, wrakken te zacht rammen.) Een interessant stukje: Paula: "Ga maar rechtdoor Anniek." Jon: "Ga maar naar links, ga maar naar links!" Anniek: "Waarom? Zie je daar iets?" Jon: "Ik ben aan het zoeken gewoon." Anniek: "Volg even wat Paula zegt!" Jon stuurt Anniek naar de 1000. Jon: "Die moet je niet hebben!" Anniek keert om. Verder: heeft Jon zitten klooien met de portofoon?



Anniek en Jon halen geen geld uit de kistjes. Anniek wil met de veiling tot het laatste pakket wachten en laat de prijs zakken. Jon wil al eerder geld uitgeven.



Anniek verdient 0 euro en laat weten dat ze "altijd nul heeft". Jon verdient 100 euro.



Anniek wordt als eerste uitgeschakeld door een scherpschutter. Jon en Viviënne slagen er in Dennis met 2500 euro naar de finish te gidsen.



Anniek is overtuigd van de smaak watermeloen, die blijkt te kloppen. Jon is ondertussen zo stoned als een generaal.
« Laatst bewerkt op: 31-12-2012, 13:41:13 door Heinz »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Anniek of Jon? Een overzicht met screenshots.
« Reactie #1 Gepost op: 5-03-2009, 14:34:16 »


Anniek beantwoordt haar vragen fout en zegt goede antwoorden voor aan het andere team. We zien Jon drie vragen goed beantwoorden, wat uiteindelijk in ieder geval 750 euro oplevert. Ook zegt hij een antwoord fout voor aan het andere team. Of zegt hij het goed voor? (Jons voornamen.)

 

Anniek luistert niet naar Jon die de goede kant naar het eindpunt opwijst. Jon loopt met Anniek mee de verkeerde kant op. Anniek ziet de kandidaten. Anniek en Jon lopen naar ze toe. Jon rent. Anniek: "Niet rennen, we hebben nog tijd!" Ze komen maar net op tijd binnen.



Anniek geeft zich als laatste op om door een vreemde man achtervolgd te worden (in de wagen plaats te nemen). Anniek stapt als eerste in de wagen. Ze legt het north theatre waar het south theatre moet liggen. Jon steekt als eerste zijn hand op. Hij legt nog wat puzzelstukken goed, maar dan is al duidelijk dat de volledige puzzel niet meer goed gelegd wordt.



Anniek koopt dure producten en volgt Dennis die de opdracht verkeerd uitlegt. Jon vraagt nog aan Dennis of het zeker is dat ze meer dan één product per land mogen kopen. Heeft Jon de sponsjes "made in EU" gekocht en neergelegd bij de Belgische vlag, en de Belgische batterijen bij de Duitse (hij had de producten in zijn tasje)? Jon heeft veel lol om de sponsjes.

 

De enkele keren dat Anniek het ijsblok droeg ging dat goed volgens Rick. Jon draagt het ijsblok vaker, maar liet het volgens Viviënne enkele keren tegen de stenen butsen. Maar zonder effect, het blijft heel. Anniek wil Rick tegenhouden die het blok boven snelstromend water (kans dat het geld meegenomen wordt) wil vernietigen.



Anniek houdt zich afzijdig en durft als gastvrouw zogezegd niets te vragen aan de gasten. Heeft Anniek een naam verkeerd geschreven? Jon sluit zich aan bij Viviënne die het gewonnen geld wil verdubbelen. Dit lukt hen, ze verdienen 1700 euro.



Annieks kluis blijft dicht. Ze heeft alle vijf de foto's gebruikt in plaats van vier waardoor ze haar wachtwoord niet goed doorgeeft. Jon geeft zijn wachtwoord wel goed door, krijgt zijn kluis open en verdient 100 euro.



Jon legt de opdracht uit aan de toeristen. Anniek zegt al "thank you very much" als de foto nog niet is genomen.



Anniek steekt razendsnel haar hand op als Pieter Jan om iemand met haviksogen vraagt. Anniek: "Ik ben de enige zonder lenzen." Jon gaat er tussenin zitten ("ik ben de enige zonder bril") en wordt gekozen. Jon laat Viviënne een foute en een goede vlag raken en slaagt er niet in de "doodskus" uit te voeren. Volgens Anniek gaf Jon slechte aanwijzingen en zat hij maar wat te klooien. Volgens Jon luisterde Anniek niet naar zijn aanwijzingen: "Daar was geen vlag mee te raken, met die vrouw".



Anniek geeft nooit als eerste het goede antwoord op een vraag. Jon daarentegen geeft het ene goede antwoord na het andere. Ook verbetert hij Anniek die "that was me" antwoordt op de vraag wie de Ford Fiesta op afstand bestuurde. Jon: "Op afstand: Paula!" Jon sluit zich snel aan bij Viviënne die het antwoord 850 leest. Jon tegen Anniek: "Mee eens?" Anniek: "Ja, vooruit.."



Anniek kiest voor 1 testvraag en 2 keer geld, in totaal 800 euro. Alleen als Anniek niet de Mol is, komt dit geld in de pot. Jon kiest voor 3 testvragen. Hij kiest dus nooit voor geld, dat als hij de Mol is toch niet in de pot zou gaan.

Wie is de Mol? Anniek of Jon?

   
 
« Laatst bewerkt op: 31-12-2012, 13:50:21 door Heinz »

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: Anniek of Jon? Een overzicht met screenshots.
« Reactie #2 Gepost op: 5-03-2009, 14:39:02 »


::love::

Tja, ik twijfel nog steeds enorm. Jon heeft altijd wel hoog op mijn lijstje gestaan, maar ik denk toch dat het Anniek is, die de vorige afleveringen toch opnieuw weinig goed heeft gedaan, i.t.t Jon.

60 % Anniek - 40% Jon

Viviënne sluit ik uit.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline LNR

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Anniek of Jon? Een overzicht met screenshots.
« Reactie #3 Gepost op: 5-03-2009, 14:40:52 »
Heel mooi overzicht Heinz  ::ok::
Ze zijn aan elkaar gewaagd!

Offline garfreek

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Anniek of Jon? Een overzicht met screenshots.
« Reactie #4 Gepost op: 5-03-2009, 14:42:29 »
het is een vrouw, maar welke.
mijn viviene tunnel is eindeloos ja  ::tandpastasmiley::

maar puur feitelijk bekeken is aniek dit jaar natuurlijk onze mol, en een hele goeie ook! ::bravo::

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Anniek of Jon? Een overzicht met screenshots.
« Reactie #5 Gepost op: 5-03-2009, 14:50:10 »
Hè, wat is het toch lastig. Ik wilde eigenlijk toch al weer overstappen naar Anniek, maar blijf bij Jon omdat we nu toch al zo ver zijn. Mijn Jonverdenking stamt uit afl 1, de loods: Jon doet heel erg zijn best. Als hij de mol is, kan dat makkelijk. De pot staat in de min, hij is -als we het mogen geloven- nog maar net mol en wil wel even in die rol komen. Hij wint vertrouwen en maakt zich meteen al onverdacht door zo zijn best te doen, maar alle kandidaten die hij al voor een camera zet, zet hij ook meteen buitenspel als het gaat om de andere camera's zoeken. Hij wist de camera van Hans te vinden, maar ipv Hans op te halen en hem daarheen te loodsen, blijft het bij wat geroep en vage aanwijzingen.
Juist het feit dat Anniek daar niks doet pleit enorm tegen haar als mol, m.i.
Echter, ze hebben later in de serie idd nog allebei goede en slechte dingen gedaan, er is gewoon niet één die er bovenuit steekt. Daarbij zijn er volgens mij toch wel plausibelere hints richting Anniek dan richting Jon gevonden (alhoewel de 'het geld is bij wie'-'wie is roze'-'Jon heeft roze pion'-hint wel erg goed is (doch ook de 4//..&!{ is van twijfelachtig goede kwaliteit)).
The British are not impressed.

Offline Duiker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Carpe Fucking Diem
Re: Anniek of Jon? Een overzicht met screenshots.
« Reactie #6 Gepost op: 5-03-2009, 15:07:41 »
Mooi overzicht Heinz ::ok:: ::ok::

Vooral dat stuk:

Anniek is overtuigd van de smaak watermeloen, die blijkt te kloppen. Jon is ondertussen zo stoned als een generaal.

Met de bij behorende plaatjes.

HI-LA-RISCH! ::rofl::
Molloot sinds seizoen 4

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Anniek of Jon? Een overzicht met screenshots.
« Reactie #7 Gepost op: 5-03-2009, 15:08:55 »
Ja, ik dacht is wel eens leuk, een overzicht met screenshots in plaats van lappen tekst. :)

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: Anniek of Jon? Een overzicht met screenshots.
« Reactie #8 Gepost op: 5-03-2009, 15:19:14 »
Nou Heinz, en bedankt he!
Was mijn twijfel al enorm, 5 en een half uur voor de finale, strooi jij nog even met nog meer twijfel. ( gaaf overzicht trouwens)
Ik weet het dus ECHT niet.
De enige "goede" aanwijzingen wijzen toch richting Anniek:  Ananas+Perzik met de meloen en het "leet" achterop de foto, samen met alle openlijke verprutsingen en de blikken en lachjes. Toen kwam de molmail.... en daaruit kan ik maar 1 ding halen, Anniek is de winnaar. Maar ze is toch de mol?                                    

Jon komt in de molmail zo overduidelijk naar voren als de mol, zijn hele manier van praten....
Zijn af en toe dubieuse actie's maar ook zijn goede prestatie's. En het ontbreken van een echte Jon aanwijzing....Jon is niet de mol. En toch die molmail is zo eenduidig als ik het zie. En dan de MFD die om een rare tijd start en rnsnel die gevonden heeft dat Jon om 14.00 uur moet spelen...een fandag zonder mol is niet im frage natuurlijk. Is het dan toch Jon....

KORTOM..IK WEET HET NIET!!!!
« Laatst bewerkt op: 5-03-2009, 16:14:01 door saem »
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: Anniek of Jon? Een overzicht met screenshots.
« Reactie #9 Gepost op: 5-03-2009, 15:23:40 »
Nou Heinz, en bedankt he!
Was mijn twijfel al enorm, 5 en een half uur voor de finale, strooi jij nog even met nog meer twijfel. ( gaaf overzicht trouwens)
Ik weet het dus ECHT niet.
De enige "goede" aanwijzingen wijzen toch richting Anniek:  Ananas+Perzik met de meloen en het "leet" achterop de foto, samen met alle openlijke verprutsingen en de blikken en lachjes. Toen kwam de molmail.... en daaruit kan ik maar 1 ding halen, Anniek is de winnaar. Maar ze is toch de mol?                                    

Jon komt in de molmail zo overduidelijk naar voren als de mol, zijn hele manier van praten....
Zijn af en toe dubieuse actie's maar ook zijn goede prestatie's. En het ontbreken van een echte Jon aanwijzing....Jon is niet de mol. En toch die molmail is zo eenduidig als ik het zie. En dan de MFD die om een rare tijd start en rnsnel die gevonden heeft dat Jon om 14.00 uur moet spelen...een fandag zonder mol is niet im vrage natuurlijk. Is het dan toch Jon....

KORTOM..IK WEET HET NIET!!!!


Een fandag zonder winnaar (of verliezend finalist) is ook niet 'im frage' lijkt me...
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Anniek of Jon? Een overzicht met screenshots.
« Reactie #10 Gepost op: 5-03-2009, 15:26:01 »
Belachelijk dat je Vivienne niet laat zien ::niet-ok::. Hoeveel hints zijn er nou naar Vivienne geweest, stuk of 10, en hoeveel naar Anniek, 1 of 2? Jon 0?
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Anniek of Jon? Een overzicht met screenshots.
« Reactie #11 Gepost op: 5-03-2009, 15:40:34 »
Belachelijk dat je Vivienne niet laat zien ::niet-ok::. Hoeveel hints zijn er nou naar Vivienne geweest, stuk of 10, en hoeveel naar Anniek, 1 of 2? Jon 0?

Ik twijfel zelf erg tussen Anniek en Jon (ik denk nu dat Anniek het is), net zoals velen. Vandaar dit overzicht zonder Viv. Het is ook geen overzicht van hints, maar van acties tijdens de opdrachten. :)

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: Anniek of Jon? Een overzicht met screenshots.
« Reactie #12 Gepost op: 5-03-2009, 15:41:10 »
Prachtig overzicht  ::ok::
Mijn hoop dat Jon de mol is, wordt met de dag groter!
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline Silvermaiden

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Anniek of Jon? Een overzicht met screenshots.
« Reactie #13 Gepost op: 5-03-2009, 15:48:04 »
Mooi overzicht  ;D  ::ok::.

Mijn hoop dat Jon de mol is, wordt met de dag groter!

Bij mij juist dat Anniek het is  ;)

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Anniek of Jon? Een overzicht met screenshots.
« Reactie #14 Gepost op: 5-03-2009, 15:49:59 »
Belachelijk dat je Vivienne niet laat zien ::niet-ok::.

Inderdaad, meer Viviënne op het forum kan absoluut geen kwaad. ;D

Mooi overzicht Heinz, maar ik blijf toch op Viviënne zitten, lekker anders dan de rest. :P
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Puar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik weet wie de mol is! (na de volgende week)
Re: Anniek of Jon? Een overzicht met screenshots.
« Reactie #15 Gepost op: 5-03-2009, 15:57:26 »
Echt super dat het nog zo spannend is, tot het einde spannend, wat willen we nog meer.
Ik verdenk Jon nog het meest, maar de acties van Anniek maken me wel onzeker  :P
Viv is het niet  :P

Mijn verdeling van mol verdenking:
Jon: 51%
Anniek: 48%
Viv: 1%
Je kunt ze uitroken, je kunt ze opjagen en soms kan je er een vangen, maar ze komen altijd terug

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Anniek of Jon? Een overzicht met screenshots.
« Reactie #16 Gepost op: 5-03-2009, 17:02:57 »
Mooi werk Heinz, schitterend overzicht.  ::ok::

Toen ik dit topic zag hoopte ik nog dat het zou steunen in mijn keuze (of juist niet),
maar helaas ...  :o

Zoveel twijfel ... wie kan er nog spreken over een slechte mol (zelfs als het Viv is).

Toch blijf ik bij mijn keuze voor Anniek als mol. Waarom? Gewoon, omdat ik niet meer wil switchen.

Wel wordt die keuze nog een beetje gesterkt door de molmail waarin Jon me net iets te duidelijk als mol wordt neergezet ...

twijfel ... twijfel ... twijfel ... en vanavond zal ook niet echt duidelijkheid brengen, ben ik bang  :(
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline luckyluuk12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Anniek of Jon? Een overzicht met screenshots.
« Reactie #17 Gepost op: 5-03-2009, 17:21:44 »
Belachelijk dat je Vivienne niet laat zien ::niet-ok::. Hoeveel hints zijn er nou naar Vivienne geweest, stuk of 10, en hoeveel naar Anniek, 1 of 2? Jon 0?

Je moet niet alleen naar de hints kijken. Vaak zitten er maar een stuk of 3 hints in en daar zitten ook hints tussen die niet gevonden zijn.
En 20 hints is een beetje overdreven. Ja als je vage hints ook meerekent van Zoop in Afrika en zo.

Maar goed daar gaat het in dit topic niet om het gaat om Anniek of Jon?
In ieder geval mooi overzicht Heinz!
Ik weet het niet. Anniek zou heel goed kunnen, maar Jon die misschien heel veel onopvallende dingen heeft gedaan buiten wat wij hebben gezien? Jon is natuurlijk een grappige man die door bijna iedereen heel erg aardig wordt gevonden, maar ja toch verdenkt iedereen hem das ook wel weer vreemd en Anniek de overduidelijke molster niet?
Ik weet het niet. Ach ja misschien zien we over 1 week wel dat Vivienne in een keer de mol is kan ook nog maar die kans is erg klein denk ik. :P

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Anniek of Jon? Een overzicht met screenshots.
« Reactie #18 Gepost op: 5-03-2009, 17:49:13 »
Misschien dat iemand tijd en zin heeft om ook zo'n overzicht van viv te maken... ???
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Anniek of Jon? Een overzicht met screenshots.
« Reactie #19 Gepost op: 5-03-2009, 17:49:35 »
Door de veiling denk ik dat Anniek de mol NIET is.
Zie aan Rick en Paula dat ze ook wilden wachten. De mol zou uiteraardt weten dat dat pakket het laatste is. En dan zou je als mol meegaan met de meerderheid. Dan stem je toch voor en je valt niet op omdat je niet de enige was.. :)
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !