Is me dat even geluk hebben.
Net nu ik naar het Strand verhuisd ben, botst er hier weer een schip tegen de Tricolor.(Zo'n naam kan je toch niet verzinnen!)
Een Schots - en nu ook scheef - schip, dat de goedheid had niet alle zeemeeuwen te laten verzuipen in Malt, maar één kist liet aanspoelen richting mezelf. Nee Broeder Soi-Même, mezelve. De avonden zullen weer wat aangenamer worden. Ondertussen het achrosticon onderzocht en opgelost. Maar er zit niets bij dat wij nog niet wisten, of dat ons verder zou helpen in onze queeste. (Wie de Mol is weet alleen de Mol. Bij de zandhengelaars denken ze dat ze ons bij onze edele delen hebben, maar zij dwalen.)Ook ik ben even naar buitenlandse kloosters wezen wandelen, alwaar ik in de verte ons aller Broeder Inquisitie meende te ontwaren. maar onze wegen kruisten elkander niet.
Ik stuitte wel op Koning Karina, uit een vorige mollenreeks, die ook een theorie had. Een simpele, maar het melden waard. Zij denkt dat Madame la vétérinaire la ferme de grijze pij draagt. Niet omwille van het per abuis omwisselen van werelddelen, maar om het vuige afkopen van de vrijstelling van Walter Jus. Zoiets deed haar maag keren, stelde ze. En wie uw maag kan doen omkeren (zoals Hugo in haar reeks) is de Mol. Se non e vero, e ben trovato.
De cijferreeksen hebben nog steeds niets opgeleverd, ook niet als ik vertrek vanuit de letters, niet de cijfers.
Tenzij de echte naam van de Mol Janna is. Dan heb ik hem/haar.
Mag ik tot slot nog even Jan Moedwil citeren ?
Alleen de echt ouderen kunnen hem nog kennen.
"En toch krijgen we ze, de Moffen", maar hij bedoelde de Mollen.
Hier zie, daar zie, Oban zie.