En dan nu, zoals beloofd, een beetje meer uitleg betreffende de GPS proef zoals Zuster Anonyma ze bedacht heeft.
Ik herinner het mij geen 100% meer, mede omdat het vrij ingewikkeld is.Zuster Anonyma heeft namelijk ook nogal eens last van opspelende hersenkronkels.
Enfin, hier gaan we.
De deelnemers worden ingedeeld in 3 groepen.
Groep 3 komt terecht op een verlaten plek en beschikt enkel over 1 fiets per deelnemer en 1 GSM waarmee ze niet zelf kunnen bellen en de helft van de GPS coördinaten van de plaats waar ze zich bevinden.
Groep 2 komt terecht ergens op een open plaats en beschikt over 1 GSM,het GSM nummer van groep 3 en een helicopter. Groep 1 zit in een (bij voorkeur ondergrondse) parkeergarage en beschikt over een anonieme autosleutel, 1 GSM, 1 GPS toestel en de andere helft van de GPS-coördinaten van groep 3 en een puzzel waarmee ze het telefoonnummer van groep 2 kunnen bemachtigen.
Als ze de puzzel , die bestaat uit het logo van de Mol maken met dominosteentjes correct oplossen, komt het GSM nr van groep 2 tevoorschijn.
Vervolgens moeten ze met de anonieme autosleutel op zoek gaan naar de bijbehorende auto en vandaar is het aan hen om binnen de gestelde tijd de 3 groepen te verenigen.
Belangrijk detail is wel dat niemand weet waarvoor de gegevens die ze hebben dienen.
Nu zal het waarschijnlijk niet simpel zijn om bij de klokkeluiders van de Piazza San Marco een ondergrondse parkeergarage te vinden. Je zult er nog eerder een bovengrondse parking voor duikboten vinden vrees ik.
Dus betreffende de locaties en mogelijk ook de vervoermiddelen kan er wel wat verschil op zitten.
Ook zullen er wel wat technische beperkingen zijn en naar mijn verwachting ook wel enkele mediageniekheidse hinderpalen.Het is immers spannender om deelnemers door een duistere doolhof van smalle straatjes en pittoreske steegjes te laten dolen dan ze te laten rondstruinen over een ondergelopen pattatenveld waar in de verste verten niets te beleven valt.
Ook de vorm van de puzzel kan er anders uitzien, want dat logo maken met dominostenen werd reeds in een andere reality-TV show gebruikt. Maar toen het puzzelmakerijtalent werd uitgedeeld was Zuster Anonyma spijtig genoeg afwezig. Ze was toen onderweg naar een computerbeurs om haar zelfgemaakte gamesoftware " Bijbelse Woordspelen voor Gevorderde Religieuzen" te gaan voorstellen. Tja, soms is het een rare snuitster, die Zuster Anonyma.
Maar alle zotheid op een Marianne, dit is het concept hoe het er ongeveer zou moeten gaan uitzien.
Nu kunnen we eens gaan nadenken over in welke groep de Mol dan het beste zou gesitueerd worden...