Yeah, yeah, yeah.
Na liters Duvel, is Broeder Jacob eindelijk terug in het Klooster gesukkeld. Hij heeft - mits enige moeite- (de letters liggen ook zo dicht bij elkaar op zijn klavier) een antwoord gegeven. Doe onnoembare dingen met het directorium der zandhengelaars. Pak hen desnoods in al hunne lichaamsopeningen. Het orakel blijft bestaan.
De liters Duvel werden versterkt door Aguardente de cana. Blijf daar af, lieve zusters, tenzij gijlieden de volle spraak van het forum tot de uwe wilt nemen.
Lange eenzame nachten waren mijn deel, gemengd met uitspraken van plebejers die rijker bleken dan Bill Vanderpoorten himself. (echt waar).
Het orakel heeft gesproken, en weliswaar kunnen ook Orakels zich vergissen, maar daarvoor worden zij eigenlijk weer niet betaald. Ergo , het orakel is als Karol Woytila, die plots van mens, Petrus verving en onfeilbaarheid verkreeg door een simpele stemming van wit papier. Habemus Papam, en wij Habemus Oraculum. Enkel de zondagse beeldstede zal ons opnieuw soelaas kunnen brengen.
Let op de spiegelschriften, let op Nicola, maar vergeet ook niet te letten op Broeder W., met zijn basketsloefkes aan.
Voor onze Nederlandse vrienden : u gaat dit nooit begrijpen. Of toch, want De Belgisch Duitse doelmannen worden nu ook bij jullie uitgezonden. Een Engelse fooi : het gaat om de schoonzoon van El Sympatico.
Verder is alles zoals vroeger : onenigheid en verwarring. Trek op dan, nevels, als u mij tenminste toelaat uwe queeste verder te ontwarren. Al weet ik dat, refererend naar de heroïschen Gordius, u dat niet licht zal vallen.
Geen nachtdienst hebbende, en daarom wezsende blijvende plakkende met de baas van een Afrikaans legioen uit De Woestijn van De Leeuw, groet ik jullie allen, en ga voor het slapen nog wat in het dictionarium bladeren.
Maar orakel of niet. NIKOL is de MOL.
En ik zal dat later nog wel bewijzen, of zeer deemoedig het hoofd buigen, moest zij de rode mantel over zich gegooid krijgen.
Bij deze :Nifomo.