Auteur Topic: Die dag op de helpdesk  (gelezen 383605 keer)

Offline mollemans

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Orakel der Promoliaten
« Reactie #400 Gepost op: 2-02-2003, 23:45:38 »
eh volgens mij spreekt iedereen hier nederlands behalve ikzelf soms.

we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline bas premium

• Forumlid
  • * dierenarts Boere: kleine huisdierenpraktijk *
« Reactie #401 Gepost op: 2-02-2003, 23:48:16 »
Xandragon ziet er nog iets meer in
Ik zie nog iets anders: je meest linkse rode pijl staat pal op een vrouwenmond. Maar op den duur zie je natuurlijk overal verschijningen.
Broeder Putchar meldt ondertussen mols gedrag van zowel Corry als Inge: http://users.pandora.be/putchar/mol_2003.htm
Niet slecht gezien.

Wie draagt beter zorg voor de mol, dan een gediplomeerde dierenarts?

Offline DJHouss

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #402 Gepost op: 2-02-2003, 23:50:19 »
Welkom, beste Pater Smosist.

De orde groet u. We zijn blij dat u voorbij de alarmcentrale van Zuster Portalia bent geraakt. Maar u hebt haar ongetwijfeld kunnen bedwelmen met een heerlijk stukje gerookte forel gedrenkt in een Pastis sausje en een smeulend sigaartje.

U hebt dus gekozen voor enkele essen in uw roepnaam. Dat kan niet toevallig zijn.

Offline Smos

• Forumlid
« Reactie #403 Gepost op: 3-02-2003, 00:04:36 »
Legt nog een liedeken, gij trouwe muzikant van het huis. Ik heb een verzoekje: 'Zero The Hero'. Sssssssssstilte.

Offline DJHouss

• Forumlid
« Reactie #404 Gepost op: 3-02-2003, 00:10:00 »
Aan the newbies. Op de plaats waar uw hand uw lichaam verlaat als ge een kruisteken slaat, maar dan omgekeerd voor de linkshandigen, staat onder het rubriekje Info Center soms een nieuw bericht, u enkel toegeworpen vanuit de biechtstoel. Met een enkele klik daarop opent zich het Paradijs.

Offline Smos

• Forumlid
« Reactie #405 Gepost op: 3-02-2003, 00:17:00 »
Ik moet even gaan kakken, beste broeders en zusters. Gelieve het hier deftig te houden.

Offline DJHouss

• Forumlid
« Reactie #406 Gepost op: 3-02-2003, 00:17:07 »
Smoske, bedoelt u "Lying Awake" van Zero of "Good ol'Days". We nemen aan dat het niet "Superbitch" kan zijn, het is hier een klooster en dat merk je aan de subtiele stiltes.

Offline mollemans

• Forumlid
  • The fab 4
« Reactie #407 Gepost op: 3-02-2003, 00:17:59 »
dank u dj, ik ben teveel bezig met de boeken en te weinig met de vinylplaten. Maar Today van smashing pumpkins. of elevation van u2 mogen wel doorkomen

Offline DJHouss

• Forumlid
« Reactie #408 Gepost op: 3-02-2003, 00:24:53 »
A mole
Digging in a hole
Digging up my soul now
Going down, excavation
I and I, in the sky
You make me feel like I can fly
So high
Elevation

Is het zo goed? Of een streepje luider om wat volk aan te trekken. U vraagt, wij draaien.

Offline mollemans

• Forumlid
  • The fab 4
« Reactie #409 Gepost op: 3-02-2003, 00:26:50 »
dank, duizend maal dank, sfeerbeelden uit het swingplaies van felice in het antwerpse land komen weer duidelijk naar boven.

Offline Teddybear

• Forumlid
  • Bach rules !
« Reactie #410 Gepost op: 3-02-2003, 00:52:46 »
Alleluja.
Broeders en zusters, weest gezegend met de gave van het inzicht.
Als dat niet lukt, kan u ook nog gezegend worden met de graad van onsterfelijkheid.
De graad van onsterfelijkheid was voorheen weggelegd voor ons aller Broeder Dominique. Toe die de jacht met de Pekinezen opende, wisten wij allen, van aan onze respectieve plaats aan de toog, dat hij de reïncarnatie was van zij van het lied met zijn gelijkluidende naam. Sourire, die was't. Gezelfmoord en al, omdat haar klooster haar de verdoemenis van Broeder Fiscus had ingestuurd.
Maar Dominique bereikte de onsterfelijkheid in zijn waanzinnige drang om een homus Beus Veus te worden.
Dierenartsen hebben daarentegen verschillende graden.
Zij kunnen stom zijn, en bijvoorbeeld Sydney met Canberra verwarren.
Zij kunnen ongelooflijk stom zijn, en Canberra met Melbourne of Perth verwarren.
Maar zij kunnen zich alleen onsterfelijk maken door Quebec te antwoorden op de vraag welke de hoofdstad van Australië is.
Daardoor worden zij niet onsterfelijk, maar wel degelijk onsterfelijk belachelijk.
Dit is de eerste keer in de nog jonge geschiedenis van La Talpa, dat een kandidaat mee een antwoord bepaalt.
Als mijn kat ooit moet jongen, en ik woon toevallig in een Limburgs klooster op dat moment, zoek ik echt wel een andere dierenarts.
Ik verzeker u, ik heb al heel wat fluorescerende beelden zien passeren in mijn leven. Ik heb er zelfs zelf gemaakt.
Maar nooit dacht ik dat ik er nog eens zoveel plezier aan zou beleven als vanavond.
Eén probleem : het ligt er nu zo dik op, dat ik hoop, ik HOOP (in deze hoop wil ik leven en sterven, Akte van ...)
dat I. er volgende week uitvliegt.
Ik heb een cassetius videothecus die ik vanaf nu zal koesteren, boeders en zusters.
Als de pijn van het zijn me weer eens overvalt, zet ik me voor een beeldbuis en geniet ik van de scènes in het politiekantoor.
Overigens had Perec dus toch weer gelijk.
Want ik kan niet geloven dat ze bij de Zandhengelaars geen goede ondertitelaars hebben.
En als het zo moest zijn, en ze kijken mee over de muren van dit klooster let dan even op :
"You have been tEmpering with your tubes".
ik weet wat de mens bedoelde. Maar dat zei hij niet.
hij zei :
"You have been tAmpering with your tubes"
Na de Z komt de E, en voor de Z staat de A.
En dat ik het geen twee keer moet zeggen.
Omnium hilarium. Vis comica regnat.

Offline DJHouss

• Forumlid
« Reactie #411 Gepost op: 3-02-2003, 00:54:00 »
Ik zie wat u bedoelt, wie is de mol in 1000 seconden, maar dat is Tante Nonneke haar specialiteit. Wij doen daar iets langer over maar bij ons is het ook beetgaar.

Offline Teddybear

• Forumlid
  • Bach rules !
« Reactie #412 Gepost op: 3-02-2003, 01:02:05 »
Aleluja enzovoort.
We beginnen aan onze inquisitie : zuster House, want die dubbele S was maar een afleidingsmaneuver, zie ik en hoor ik in de catacomben ende de gewelven. Zuster House dus, waar was ik gebleven ? Ha jaa.
Uw pertinentie over het al dan niet toevallig verscheiden, zij het slechts tijdelijk van Broeder Augustinus, (was dat geen Dominicaan, de Domini Canum, honden van de heer ?) verklaar ons nader hoe gij tot die wetenschap gekomen zijt. Wetenschap, inzicht ofte besef, dat bepaalt u uiteraard zelf.

Offline Xandragon

• Forumlid
  • Alias Tinkerbell
« Reactie #413 Gepost op: 3-02-2003, 01:06:56 »
Xandragon daalt de nu bijna uitgesleten wandelpaden naast de dikke kloostermuren af tot aan de grens der waanzin. Misschien dat we Broeder Plavuizia een bestekje moeten laten opmaken voor een iets duurzamere soort tegels.

Aldaar aangekomen aan die grens ontwaar ik een klein rond ding dat uit het zand steekt. Het lijkt wel een bakelieten schijfje. Ja hoor, het is er één. Nadat ik het zand er af geveegd heb, kan ik de volgende titel ontwaren : La Rocca dance compilation. Dit zou als het ware onderweg verloren kunnen geweest zijn door onze kloosterDJ. Heeft zij dan deze ongebruikte weg genomen, de weg die rechtstreeks naar de dorre vlakte leidt ?

Om nu nog iets over de aartsengel die graag Icarus zou zijn te zeggen, verdiep ik me in de pulsen op mijn fosforescerend stuk kapelmuur alwaar het kruisje hangt dat ik hier van Tante Nonneke heb ontvangen bij mijn toetreding van de Orde. Dan me nog over de Via Grappia begeven om nog meer Engelse fooien te ontwaren...Dat is voorlopig mijn doel (en die roemer ledigen).

Goudstof genoeg... nu zoek ik een blok goud.

Offline Smos

• Forumlid
« Reactie #414 Gepost op: 3-02-2003, 01:10:26 »
Een mol die tegen een vrijstelling ingaat, is geen mol. Een mol die niet achter een vakantie doorheen twee selecties gaat, is geen mol. Een mol die in Venetië aan de eerste proef meedoet is geen mol. Een mol die zich in diezelfde proef na een tijdje laat vangen omdat er reeds genoeg schade is aangericht is een mietje. Een mol die aan slaapproef mee zou doen is dom. Een mol die aan behendigheidsproef zou meedoen, heeft meeste kans om te saboteren. Een mol die aan geen van beide meedoet, maar aan de eenvoudige projecten in klein verband, is een geniale gokker. Een mol die niet even probeert om een mens met hoogtevrees gerust te stellen dat het allemaal het spel niet waard is, is een schrikkepeut. Een mol die zijn koker laat verdwijnen, volgt een verkeerde strategie. Een mol die niet meedoet aan de bomproef, heeft pech. Een mol die er wel aan meedoet, haast zich wanneer er een fout antwoord valt. Een mol met inzicht van de groep, zeker wanneer Inge zich als eerste laat neerschieten, hangt de held uit tijdens de helicopterproef. Een mol bij het paalklimmen, klimt er heldhaftig op en gokt op het falen van de anderen. Een mol wacht op foute antwoorden en loopt als eerste de verkeerde richting uit en probeert zo veel mogelijk tijd te verliezen. Een mol weet dat zonder hem zijn achtervolgers de proeven zullen doen laten mislukken. Ondertussen kan hij zijn strategiën aanpassen en actualiseren. Rustig op het gemak, met een tonijnslaatje. Dat dacht ik net, tijdens het kakken, maar het kan ook de spanning zijn geweest die naar mijn hoofd is gestegen.

Zet misschien nog een plaatje op. 'Don't Stop Me Now' lijkt me geschikt. Schol iedereen.

Offline DJHouss

• Forumlid
« Reactie #415 Gepost op: 3-02-2003, 01:22:38 »
Uw pertinentie over het al dan niet toevallig verscheiden, zij het slechts tijdelijk van Broeder Augustinus, (was dat geen Dominicaan, de Domini Canum, honden van de heer ?) verklaar ons nader hoe gij tot die wetenschap gekomen zijt. Wetenschap, inzicht ofte besef, dat bepaalt u uiteraard zelf.
U kan goed kijken en goed luisteren maar zet uw brilleke nog eens op en leen desnoods dat van zuster Diplopie. De snode plannen van broeder Augustinus werden reeds beschreven in deel 1 van het manuscript dat ik ontvreemd heb uit de bibliotheek vandaag. Geschreven door een zekere Monnik MM. Wij kennen u, u denkt nu direct aan het oeuvre van Pater L.P. Bonenstaak maar dat is het niet. De voornaam van de edele vrouwe van Monseigneur De Gucht daarentegen zou u op een spoor kunnen brengen.

Uw toegenegen DJHouss, met twee.

Offline Teddybear

• Forumlid
  • Bach rules !
« Reactie #416 Gepost op: 3-02-2003, 01:22:57 »
Zusters en broeders, het aksident is toch echt wel koekenbak troef. De voorspellende gaven van minstens twee plebejers waren buitenmenselijk.
Alleen gaat dat in tegen de vorige verdachtmakingen van een hoe dan ook slechte dierenarts uit Limburg.
Nescio, zou ik dus zeggen.
Met weliswaar lichte voorkeuren voor deze of gene plebejer, maar verder : Nescio, gij allen, gij dwazen.
Ik nog een Duvel. (Mag dat wel, in een klooster)

Offline Smos

• Forumlid
« Reactie #417 Gepost op: 3-02-2003, 01:27:48 »
Even citeren uit het grote boek der onzinnen van die andere planeet, alwaar plots een mens met inzicht, genaamd Jos Paesen, twee ware zinnen heeft gedropt.

"Dat truukje met de papiertjes met namen erop die in dat zakje verdwijnen, man dat is zo oud als de straat. Dat leren ze u in de tweede les van het eerste jaar op de goochelschool."

Offline Xandragon

• Forumlid
  • Alias Tinkerbell
« Reactie #418 Gepost op: 3-02-2003, 01:31:28 »
Xandragon zegt : "My thoughts exactly, dear Smostson". Uit dergelijke geveinsde acties haalt men geen talpa europaea. Frère Augustinus zat er immers tweemaal in.

Goudstof genoeg... nu zoek ik een blok goud.

Offline Teddybear

• Forumlid
  • Bach rules !
« Reactie #419 Gepost op: 3-02-2003, 01:32:43 »
alwaar plots een mens met inzicht, genaamd Jos Paesen, twee ware zinnen heeft gedropt.

Genaamde Jos Paesen (een echte mollennaam, niet ?) is een wijs man, broeder Smos.
Mijn gedacht.
Weer een kandidaat erbij?
Alleen : twee afleveringen niet kunnen mollenstreken uithalen ?
Of toch ?
Want zien wij niet in het zogeheten voorfilmpje dat Walter zegt : "De mol heeft hier gesaboteerd" of iets van die strekking.
Misschien moet de mol wel niet aanwezig zijn.
Risky, maar waar.