Kijk eens aan.
Terug van mijn lange nachttaak - de Vlaamse horeca staat nooit stil, zeker niet op 14/2, en heeft altijd, ALTIJD! muziek nodig - ga ik nog wat soep maken.
Vermits niemand zich iets aantrekt van de gaarde rond dit klooster, raap ik alles op, doe er water en een bouillonblokje bij, een mergpijp en een varkenspoot. Dan het vuur.
De soep trekt, en trek verder uw plan of ge ze opeet of niet.
Een paar bemerkingen.
In een nabijgelegen klooster heeft zich de Mol aangediend als bezoeker. Hij/zij kon het niet laten. Broeder Soi-disant, anders dan Broeder Soi-Même.
Goed gelachen.
Lautjuh die uit Nederland komt en dit klooster niet begrijpt. De taal niet, de bewoordingen niet. Niets niet. Al is dit een dubbele ontkenning, en dus niet geldig.
Weer goed gelachen.
Broeder Dictionarius die, tegen de regels van dees orde in, toch zijn woordenboek ter beschikking stelt.
Schattig. Maar niet voldoende.
Twee vreemde vogels in ons nest : een Andragon/Estragon, en een Broeder Bloedige Spaanse inquisitie.
Minder gelachen. Gedacht : The lunatics are taking over the asylum (DJ ?)
Ook gedacht : ons Heer moet van ieder zijn getal hebben.
Ik hoest, steek nog een Marlboro op om de wilde walmen te verdrijven, en maak Zuster Videotheca wakker.
Michiel die vertelt dat er op het internet (hier ergens in de buurt dus) de oplossing gevonden is, en ook nog om de juiste reden.
Toch nog goed gelachen.
Er zijn nog zes kandidaten over.
Op het Internet heeft elke kandidaat gemiddeld honderd gedeeld door zes procent stemmen achter zich.
Ik heb het even nageteld : er staan 3438 theorieën op de diverse fora. (die bestaan naast fauna en flora). Als daar niet eentje zou van kloppen, zou het erg gesteld zijn, na al dat spoelen en terugspoelen en weer spoelen.
Het zaad van de twijfel zaaien, heet zoiets bij ons, waar ik vroeger woonde.
Maar daar gaat het natuurlijk om, om dat zaad.
Gezien mijn temporare functie in een NoordVlaamse Horecazaak is het ook duidelijk dat we over negen maanden, in dit land de effecten van de op/in verschillende weiden gestrooide zaadjes gaan merken.
Een nieuwe babyboom. Let op mijn woorden.
Zondag wordt het leuk.
Zondag is de dag dat de eerste echte verdachte naar huis mag.
Benieuwd wat dat gaat geven.
Er gaan er veel hun hoed opeten.
Slaap nu allen heen in vrede.
Tot later.