Auteur Topic: Aflevering 3  (gelezen 121716 keer)

Offline M0LLENVANGER

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • M0LLENVANGER
Re: Aflevering 3
« Reactie #100 Gepost op: 22-01-2010, 02:08:41 »
Ander opvallendheidje wat iemand wellicht kan ontkrachten. Het bestand in uitzendinggemist heet "bb.20100121" (te zien bij onderbreken en weer afspelen). Is dit en verwijzing naar Barbara Barend of hebben meer bestanden bij uitzendinggemist zo'n afwijkende naam?

Net even nagekeken, maar alle afleveringen (ook voorgaande jaren) beginnen met BB. Waarom? Geen idee, maar een verwijzing naar Barbara lijkt mij onwaarschijnlijk.

Offline Crue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #101 Gepost op: 22-01-2010, 07:57:12 »
Erik pakt ipv een joker, naar zijn idee de vrijstelling.. Wat moet de mol met een vrijstelling, dus Erik valt voor mij af...

Arjen pakt de joker uit de envelop, de mol wil geen jokers in het spel, dus een geluk bij een ongeluk dat hij als 2e mag doordat Erik hem als 2e laat gaan. Hoppa joker uit het spel. In de bus laat hij duidelijk zijn joker zien... Alsof hij wil zeggen, ik ben de mol..
En wie maakte de cirkel vol, en liet ook weer de tekst verschijnen om Barbara terug te halen ? Precies, Arjen.. weer laat hij zien ik ben de mol...



En dan zijn T-shirt, twittert wat op die vogel kan slaan natuurlijk, maar ook een vogel met een zwarte kop, in het donker dus, een mol voelt zich heerlijk in het donker...
en een vogel die zich voordoet als iets anders...
Arjen doet zich voor als kandidaat, maar is stiekum de mol..
In de eerste afl. dacht ik aan Tim en Arjen, de 2e afl. Arjen en nu ?
Nou welkom tunnelvisie 2010 ::rofl:: Arjen is de mol  ;) hoop ik  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 22-01-2010, 08:03:15 door Crue »
....niets is wat het lijkt....

Offline Superthriller

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #102 Gepost op: 22-01-2010, 08:32:16 »
Wat ook opviel:


Pieter Jan zei dat pas in aflevering 10 bekend zou worden of er geld in of uit de pot zou gaan n.a.v. het 'mol zijn' van Frits Sissing. Maar dat impliceert dat Frits er tot die aflevering in blijft...want het kan toch ook heel goed dat hij er eerder uit vliegt (en het geld sowieso IN de pot komt)? Beetje raar...

Offline Sjappie

  • Winnaar pool ER 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #103 Gepost op: 22-01-2010, 10:07:46 »
Wat ik even niet snap, nadat Arjen Barbara de groene schijf had gegeven zag je dat ook Hind en Erik nog een rode en groene schijf hadden, maar die hoefden die niet meer te gebruiken.

4 groene maakte een hele. Stel nu dat 1 van de eerste vier kandidaten een rode hadden gegeven, konden Hind en Erik Barbara dan alsnog redden met een groene?

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #104 Gepost op: 22-01-2010, 11:05:10 »
Wat ik even niet snap, nadat Arjen Barbara de groene schijf had gegeven zag je dat ook Hind en Erik nog een rode en groene schijf hadden, maar die hoefden die niet meer te gebruiken.

4 groene maakte een hele. Stel nu dat 1 van de eerste vier kandidaten een rode hadden gegeven, konden Hind en Erik Barbara dan alsnog redden met een groene?
Ja, volgens mij wel. Het ging er om dat Barbara óf een hele groene schijf kreeg, óf een hele rode. In theorie had ze dus 3 groene en 3 rode partjes kunnen krijgen. De vraag is dan natuurlijk wat er dan gebeurd was. (Ik denk dat ze dan alsnog een rood scherm had gekregen en naar huis was gestuurd.)

Maar de controle hierbij was natuurlijk groot. Meteen toen Barbara mee werd genomen door Pieter-Jan, werd er al besproken wat ze zouden doen als ze haar terug konden 'kopen'. Ik neem dan dus ook aan dat de groep als geheel heeft besloten om Barbara een volledige groene schijf te geven. Als iemand dan opeens Barbara een rood stukje geeft, valt dit wel heel erg op.

Maar terwijl ik dit typ, vraag ik me ook af wat dat uit had gemaakt. Voor de Mol was het juist goed om Barbara te houden, omdat er dan geen geld in de pot zou komen. De Mol zal haar dan dus geen rood stukje willen geven. Het is dan alleen maar 'raar' dat iemand zich niet houdt aan de afspraak van de groep.

Offline MacGyverMagic

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollen is een Olympische sport, dus ...
Re: Aflevering 3
« Reactie #105 Gepost op: 22-01-2010, 11:21:53 »
Dat is echt TE riskant.. Stel je voor ze vallen er perongeluk uit.. Of iemand ziet het..  Dan is gewoon de mol ontmaskert.. Dat durft de crew echt niet.

De mol in de derde Vlaamse reeks had ook een opdracht waarin hij oortjes droeg en door de presentator werd geinstrueerd. En hij had niet eens zoveel haar als Barbara. Die technici van de mol weten echt wel hoe je zulke dingen moet indoen zodat ze niet vallen en zien dat is ook niet echt een issue. Die dingen kunnen echt klein tegenwoordig.

Iets meer credit voor de redactie a.u.b. Als ze Dennis als mol aandurven (volgens hem werd hij door de redactie "de grootste risicomol genoemd") dan hebben ze ook het lef om Barbara oortjes te laten dragen.

Offline mol Thessa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #106 Gepost op: 22-01-2010, 11:23:18 »
Wat ik even niet snap, nadat Arjen Barbara de groene schijf had gegeven zag je dat ook Hind en Erik nog een rode en groene schijf hadden, maar die hoefden die niet meer te gebruiken.

4 groene maakte een hele. Stel nu dat 1 van de eerste vier kandidaten een rode hadden gegeven, konden Hind en Erik Barbara dan alsnog redden met een groene?

4 groene partjes maakte een hele schijf.
Als 1 van de eerste vier kandidaten Barbara een rode schijf had gegeven, had ze dus na kandi nummer 4 (Arjen) 3 groene en 1 rode schijf. Erik of Hind was dan gegaan en had haar een groene danwel rode gegeven.
Zou ze dan op 3 groene en 2 rode komen, kon de laatste kandidaat haar alsnog een groene geven. Gebeurde dit niet, had ze 3 rode en 3 groene. 3 groene is geen hele schijf, dus mocht ze naar huis.

Maar ik ben voor de Barbara kreeg info theorie. Ze had niet afgezonderd hoeven worden voor de uitleg van deze opdracht.

 
Triomf!

Offline MacGyverMagic

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollen is een Olympische sport, dus ...
Re: Aflevering 3
« Reactie #107 Gepost op: 22-01-2010, 11:23:38 »
Barbara 165 AFE
Frits 282 BHB
Erik 431 DCA
Arjen 627 FBG
Sanne 773 GGC
Kim 814 HAD
Hind 1056 JEF

Had even niks te doen, en ging tellen wie op welke positie stond op de foto.
Waar staan de letters voor?

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #108 Gepost op: 22-01-2010, 11:28:02 »
Ze had niet afgezonderd hoeven worden voor de uitleg van deze opdracht.

Maar misschien wel zodat de anderen konden overleggen wat ze zouden doen. Ik kan me niet voorstellen dat iedereen een individuele keus heeft gemaakt, dit leek me een groeps-beslissing.
(Ik wil hiermee trouwens niet zeggen dat Barbara geen oortjes in gehad kan hebben. Die gedachte kwam ook in mij op tijdens het zien van de opdracht.)

Offline MacGyverMagic

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollen is een Olympische sport, dus ...
Re: Aflevering 3
« Reactie #109 Gepost op: 22-01-2010, 11:28:24 »
Dat vind ik vreemd. Heeft hij geen kennis van de ander nodig?
Hij kwam tot de conclusie dat communicatie de boel alleen maar onoverzichtelijker maakte en daar heeft hij geen ongelijk in. Als hij correct was gereden zonder dubbel asfalt had hij nog geld gewonnen ook. Zo zie je maar hoe onnodig extra schakels zijn.

Overigens: aan het begin van de topito opdracht zegt Pieter Jan duidelijk dat Barbara een GROENE topo moet maken om te blijven.
« Laatst bewerkt op: 22-01-2010, 11:31:55 door MacGyverMagic »

Offline L u u k

  • Forumlid
  • Vivienne
Re: Aflevering 3
« Reactie #110 Gepost op: 22-01-2010, 11:34:56 »
Erik pakt ipv een joker, naar zijn idee de vrijstelling.. Wat moet de mol met een vrijstelling, dus Erik valt voor mij af...

Dat slaat natuurlijk nergens op, want als Erik de Mol is dan pakt hij juist 'de vrijstelling', zodat wij denken dat hij hem nodig heeft en dus de Mol niet is. Precies wat jij hier zegt dus.

Offline Rick.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #111 Gepost op: 22-01-2010, 11:37:19 »
Net even nagekeken, maar alle afleveringen (ook voorgaande jaren) beginnen met BB. Waarom? Geen idee, maar een verwijzing naar Barbara lijkt mij onwaarschijnlijk.

bb. staat voor breedband. "Vroeger" had je bb. en sb. (smallband) bij de publieke omroep. Is dus geen hint :)

Offline L u u k

  • Forumlid
  • Vivienne
Re: Aflevering 3
« Reactie #112 Gepost op: 22-01-2010, 11:50:14 »
Wat ook opviel:


Pieter Jan zei dat pas in aflevering 10 bekend zou worden of er geld in of uit de pot zou gaan n.a.v. het 'mol zijn' van Frits Sissing. Maar dat impliceert dat Frits er tot die aflevering in blijft...want het kan toch ook heel goed dat hij er eerder uit vliegt (en het geld sowieso IN de pot komt)? Beetje raar...
Natuurlijk niet. PJ noemt gewoon aflevering 10 omdat de Mol zich dan bekend maakt, en we nu niet weten wanneer Frits er uitgaat. (tenzij hij de Mol is). In aflevering 10 weten we wie de Mol is, en dan weten dus ook of het Frits wel of niet is. Zo moet je dat interpreteren.

Offline Berend Poeplawaai

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #113 Gepost op: 22-01-2010, 13:07:54 »
Ik pleit voor de iedereen heeft een individuele opdracht theorie. Lekker verwarrend. Niets is wat het lijkt.

Offline tim91

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #114 Gepost op: 22-01-2010, 13:10:13 »
Weet iemand misschien wat die japanner tegen Erik zei (bij 6:02)? Vind het een beetje vaag, want Erik knikt vervolgens met zijn hoofd..

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #115 Gepost op: 22-01-2010, 13:20:38 »
Aan het einde zegt PJH dat "er nog geld valt te verdienen". Maar dat is helemaal niet waar, het einde kost geld (of levert niets op).

Verder vind ik het een vreemd einde eigenlijk. Ik had het normale gevonden als de executie niet door was gegaan omdat Manuel er door ziekte al uit was. Nu die toch doorgegaan is, verdenk ik het productieteam er van dat er een bedoeling achter deze executie zat. Wat mij betreft was die bedoeling om Barbara minder verdacht te maken.

Overigens zou ik het wel jammer vinden als er met oortjes gewerkt wordt. Dat maakt het zo simpel...

m0ll0m


Offline Meriek

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Fulltime Molloot
Re: Aflevering 3
« Reactie #116 Gepost op: 22-01-2010, 13:24:15 »
Hoe langer ik erover nadenk, des te minder geloof ik in een "executienoodgreep". Toen Roeland ziek werd, werden de test en de executie gewoon overgeslagen; dat hadden ze deze keer natuurlijk net zo goed kunnen doen. Bovendien wijst de aanwezigheid van die kwart-topito's op voorbereiding: deze hebben ze natuurlijk niet ter plaatse ergens in een Japans winkeltje gekocht.
Het graaft en het komt van alle kanten... Rara wat is dat? Een stereomol!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 3
« Reactie #117 Gepost op: 22-01-2010, 13:26:36 »
We zien alleen van Erik en Kim hoe ze twee keer over hetzelfde stuk asfalt rijden. (Waarom niet van Arjen en Hind?) Linker plaatje is van Kim die geen kant meer op kon. Molactie van Sanne? Rechts is van Erik die volgens Barbara niet goed naar hem luisterde (kon ook niet want Barbara drukte de knop niet goed in.) Maar had Barbara Erik al een weg eerder naar links willen sturen? Dan was het nog goed gegaan. (Volgens PJ zijn sommigen veel vaker over hetzelfde stuk gereden, dus wie weet maakte het hier al niet meer uit.)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 3
« Reactie #118 Gepost op: 22-01-2010, 13:29:33 »
Ik vind die taxiopdracht echt zon opdracht waar een dikke hint in zit.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Vangu Vegro

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #119 Gepost op: 22-01-2010, 13:35:19 »
Aan het einde zegt PJH dat "er nog geld valt te verdienen". Maar dat is helemaal niet waar, het einde kost geld (of levert niets op).

Kijk de uitzending nog maar eens terug, er was wel degelijk 2000 Euro te verdienen als Barbara geen groene schijf zou krijgen (45:12).
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn