Auteur Topic: Aflevering 3  (gelezen 121746 keer)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 3
« Reactie #220 Gepost op: 23-01-2010, 19:54:26 »
mollogo ? :D
Dat zegt niks, die staat ook al jaren op mijn telefoon.  :P

Maar serieus zou ik als kandidaat meteen kijken of er geen SMStje in de inbox zitten en of er iets in het telefoonboek staat.

Offline titatoon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • of tog niet...
Re: Aflevering 3
« Reactie #221 Gepost op: 23-01-2010, 19:58:00 »
wie zegt dat hij dat niet gedaan heeft? ???
of tog niet...

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 3
« Reactie #222 Gepost op: 23-01-2010, 19:59:36 »
wie zegt dat hij dat niet gedaan heeft? ???
:-X Niemand.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 3
« Reactie #223 Gepost op: 23-01-2010, 20:00:02 »
Nou je het zegt. Als je de propierties licht van de mobiel en zwart van het logo naast elkaar legt matcht dat wel. Daarnaast kan je ook iets van een M zien, of in iedergeval dat er iets geschreven staat.

Erik de mol?
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline titatoon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • of tog niet...
Re: Aflevering 3
« Reactie #224 Gepost op: 23-01-2010, 20:10:40 »
ik betwijfel het stel iemand anders pakte de mobiel,, wat dan??
en als het een echte hind was dan zou hij de tekst niert verandert mogen hebben als hij um aan de groep laat zien... denk ik zo..
of tog niet...

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 3
« Reactie #225 Gepost op: 23-01-2010, 20:14:46 »
ik betwijfel het stel iemand anders pakte de mobiel,, wat dan??
en als het een echte hind was dan zou hij de tekst niert verandert mogen hebben als hij um aan de groep laat zien... denk ik zo..
Ik denk dat die dan met opzet als eerste gekozen is, en met voorkennis de mobiel gekozen heeft.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 3
« Reactie #226 Gepost op: 23-01-2010, 20:53:25 »
Waarom doet iedereen hier zo moeilijk over? Het kan gewoon een excuus zijn om de tafel te verlaten.

Misschien kreeg hij "telephone for you" ingefluisterd. En anders is het denk ik inderdaad een excuus om weg te komen.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 3
« Reactie #227 Gepost op: 23-01-2010, 20:55:12 »
Dat zegt niks, die staat ook al jaren op mijn telefoon.  :P

Haha, bij mij ook, verdacht hoor.  :P

Offline Tannie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #228 Gepost op: 23-01-2010, 21:35:45 »
Net aflevering gekeken op uitzending gemist. Poeh poeh, wat een aflevering, ik kom er niet meer uit!

- Als Sanne aan de beurt is bij de executie haalt ze haar wenkbrauwen weer zichtbaar op. Zei ze vorige week niet dat ze dat doet als ze liegt? Ze zei iets van: "De eerst en misschien ook wel de laatste keer".. (dat haar naam werd ingevoerd).
- Scène in het washok vond ik raar. Dacht ineens dat Erik iets zei van: "Iemand zei dat ik de mol was". Teruggespoeld, maar hij zei:"Iemand zei dat'ie te vol was". (wasmachine)  ::rofl::
- Arjen heel verdacht bij de eerste proef, maar is hier al vaker genoemd.
- Jammer van Manuel dat hij er zo uit moet. Was een leuke kandidaat.
- Vond Frits ook verdacht. Volgens mij gaat hind ook al bijna zeker voor Frits in de proef, want bij de vraag of de mol door Angela en Karel werd aangewezen als mol, antwoordt ze 'ja'. In deze fase van het spel zou ik kiezen voor 'nee', want dan is de kans groter dat het antwoord goed is.
- Verder een topaflevering!

 ::ok::

Offline RJBanthum

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #229 Gepost op: 23-01-2010, 21:51:59 »
...
- Jammer van Manuel dat hij er zo uit moet. Was een leuke kandidaat.
- Vond Frits ook verdacht. Volgens mij gaat hind ook al bijna zeker voor Frits in de proef, want bij de vraag of de mol door Angela en Karel werd aangewezen als mol, antwoordt ze 'ja'. In deze fase van het spel zou ik kiezen voor 'nee', want dan is de kans groter dat het antwoord goed is.
...


Inderdaad, dat lijkt me wel het ergste wat je kan overkomen :-( Ik had toch ook verwacht dat hij misschien met koorts zou doorspelen :P zo eentje was hij er wel. Maar we weten natuurlijk niet wat hem plaagde...

En je 2e punt: Kijk, eindelijk iemand met hersens! Natuurlijk moet je voor 'nee' kiezen toch? Of is er iemand die nu al met 83% zekerheid kan zeggen dat Frits de mol is? Volgens mij kan je de eerste 3 afleveringen alleen al doorkomen door telkens de antwoordmogelijkheid te selecteren die de !grootste kans! heeft om de juiste te zijn. De overige vragen (met gelijke kansenverdeling wat betreft de antwoorden) kan je alsnog goed proberen te beantwoorden naar aanleiding van je waarnemingen in het spel.

Het werkt natuurlijk niet als de anderen precies hetzelfde doen :-P maar ik heb nog altijd het idee dat er te weinig mensen zijn die er zo over nadenken.

Re: Aflevering 3
« Reactie #230 Gepost op: 23-01-2010, 22:19:22 »
OK, heb zelf niet het idee dat Barbara de mol is, en eerder ook Manuel niet, maar wil toch maar eens reageren op deze aflevering.

Stel...

Stel het is waar dat Barbara oortjes draagt. Dan is daar een reden voor. Volgens mij zit het dan zo:

Manuel was de Mol. Is blijkbaar ziek genoeg om naar huis te moeten. Zou kunnen toch?
Dus heb je een nieuwe mol nodig. De keus valt om wat voor reden dan ook op Barbara. (weinig verdacht bij medekandidaten? Juiste eigenschappen?)
Aan de hand van vorige series kunnen we zeggen: de hele executie had niet door hoeven gaan. Nu echter wel, om de kandidaten in verwarring te brengen.
Het spel kwam nu ook geimproviseerd over: PJ zegt er is nog geld te verdienen. NIet waar, hoogstens te behouden.
Barbara krijgt geen rood scherm. Dat laat haar eigenlijke lot dus onduidelijk.
Door dit spelletje hadden de kandidaten misschien het idee dat ze nog invloed uit konden oefenen op haar lot.
Maar dankzij de oortjes blijft ze er natuurlijk in zitten.
Dan is er nu misschien een mol, waarvan in ieder geval een aantal deelnemers denkt: zij zit hier alleen nog omdat wij dat zo bepaald hebben.

Ben zelf niet kapot van deze theorie hoor. Maar het zou voor mij het enige logische zijn, als Barbara oortjes had.
Ik geloof er namelijk niet in dat er door de makers met de executie expres zou worden gegoocheld in de zin van: iedereen een groen scherm en de laatste is dan de mol, maar die krijgt geen scherm. Daarmee maak je het de kandidaten wel behoorlijk onmogelijk, het lijkt me net een stap te ver. Maar goed, smaken verschillen.
Hoe luiden de regels? Diegene die de minste antwoorden goed heeft gaat er uit: dit mddels rood scherm aangegeven. De kandidaten hadden allen tot daartoe een groen scherm.Dit impliceert dat Barbera de minste antwoorden goed had of de mol is. PJ wist dit van tevoren en bepaalde daarom de volgorde : Barbera als laatste. Hierdoor behoefde er tussendoor geen rood scherm te worden getoond.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 3
« Reactie #231 Gepost op: 23-01-2010, 23:13:26 »
Hoe luiden de regels? Diegene die de minste antwoorden goed heeft gaat er uit: dit mddels rood scherm aangegeven. De kandidaten hadden allen tot daartoe een groen scherm.Dit impliceert dat Barbera de minste antwoorden goed had of de mol is. PJ wist dit van tevoren en bepaalde daarom de volgorde : Barbera als laatste. Hierdoor behoefde er tussendoor geen rood scherm te worden getoond.
Mijn theorie is gewoon dat er nooit iemand zou afvallen deze aflevering omdat er al iemand was afgevallen. En dat het topito-spel gewoon op het laatste moment is verzonnen ( Nood-plan) Om uit te voeren op dit soort momenten. Extra verwarring, niets is wat het lijkt.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 3
« Reactie #232 Gepost op: 23-01-2010, 23:14:32 »
Btw op die reactie van Jodocus. Stel Manuel was de mol. Probeer jij dan maar eens in 5 minuten uit te leggen aan Barbara dat ze de nieuwe mol is en vervolgens ook nog eens die oortjes inplanteren. Beetje ongeloofwaardig ::rofl::
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 3
« Reactie #233 Gepost op: 23-01-2010, 23:43:09 »
er komen mij hier dingen verdacht bekend voor. Overigens was ook de topito-actie gepland, en niet ter plaatse verzonnen als noodoplossing. Ga er maar vanuit dat dit zo is. Die speciale topito's hebben ze heus niet zomaar bij de hand.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 3
« Reactie #234 Gepost op: 23-01-2010, 23:45:31 »
Mijn theorie is gewoon dat er nooit iemand zou afvallen deze aflevering omdat er al iemand was afgevallen. En dat het topito-spel gewoon op het laatste moment is verzonnen ( Nood-plan) Om uit te voeren op dit soort momenten. Extra verwarring, niets is wat het lijkt.
dat was niet jouw theorie, dat was de mijne........heb ik reeds enkele malen in het Sanne-topic vermeld.

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #235 Gepost op: 23-01-2010, 23:48:07 »
dat was niet jouw theorie, dat was de mijne........heb ik reeds enkele malen in het Sanne-topic vermeld.

Nou nou, die theorie hebben er wel meer hier hoor, maar niet iedereen plaatst het hier. Lijkt me ook heel logisch om zo'n oplossing te bedenken als er iemand ziek naar huis moet.

Offline Liett

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #236 Gepost op: 24-01-2010, 01:26:00 »
Dat topitospel kan idd. ook bedacht zijn voor geval van nood:
stel er wordt iemand ziek oid, dan kunnen we dit spel invoeren.

Neemt niet weg dat ik Barbara alleen maar meer en meer verdenk!
Ze komt niet opvallend als mol naar voren in het programma, molt subtiel voor de kijker,
zoals met het autospel, daar wordt de nadruk een beetje op Kim en Hind gelegd,
ipv. op Barbara die net zo goed heel erg zit te kloten met die walkietalkie.

Heeeel verdacht dat Arjen en Barbara van plaats wisselen, omdat dat allebei echt mijn mollen zijn!
Arjen heeft zichzelf alleen maar verdachter gemaakt door 7x geld op te halen met 0 overtredingen.
Echt zo'n 'de held is de mol'-actie, maar dan we heel obvious.
Ik zie hem al oefenen op een Japans parcour.
Verder vind Arjen en Barbara in alle3 de afleveringen heel erg verdacht.

Dat van Barbara bij de executie vond ik meteen al vreemd..
moeten de normale kijkers hierdoor denken van OHNEE barbara kan de mol niet meer zijn!! ?
Dacht ik in eerste instantie ook maar ik ben zo overtuigd van Barbara als mol..
het kon gewoon niet waar zijn haha. Haar reactie bij het bijna-rode-scherm vind ik ook heel vreemd!
En toen ik hier las van die oortjes.. dat verklaart alles.

Mijn tunnelvisie is compleet naar Barbara toe! Alleen Arjen zit nog in de weg.
Verder heeeeeerlijke aflevering  ::bravo:: ::bravo::

Offline Jane

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ben niet de mol, ik ben een konijn
Re: Aflevering 3
« Reactie #237 Gepost op: 24-01-2010, 01:45:02 »

Het werkt natuurlijk niet als de anderen precies hetzelfde doen :-P maar ik heb nog altijd het idee dat er te weinig mensen zijn die er zo over nadenken.

Had Sander Lantinga dat niet gedaan? WidM 2007, mol: Inge
Sander lag er wel gelijk als eerste uit...

Ik vind het trouwens ook verstandig om op de grootste gemene deler te stemmen, zeker de eerste paar executies, maar het is dus geen absolute sleutel tot succes.

Trouwens, we weten helemaal niet of Hind werkelijk denkt dat Frits de Mol is. Die beelden zijn er gewoon tussengemonteerd en of dat Hind is die dat aanklikt, een andere kandidaat of iemand van productie, dat is niet te zeggen.
de mol, of niet de mol, dat is de vraag

Offline Liett

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #238 Gepost op: 24-01-2010, 01:50:07 »
Ik dacht bij de wasmachines trouwens ook meteen aan de kleurentheorietjes!
Hoe de daadwerkelijke theorie nou precies in elkaar steekt weet ik niet,
maar ik vond het echt zo'n scene die er overduidelijk is ingezet als hint..
Er werd zó ingegaan op die kleuren.

En als het een nephint is (staat hier ergens in het topic), expres al die kleurtjes,
dan zou ik het wel heeeel flauw vinden.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 3
« Reactie #239 Gepost op: 24-01-2010, 09:24:21 »
over die oortjes: ik lees op het avroforum dat Barbara haar oren vrij maakt, en weer naar voren doet, en andersom. Dat zou te maken hebben met het feit dat die dingen alleen ontvangst hebben als de oren ''vrij'' zijn? Alsof haren de ontvangst van die dingen belemmeren.