Auteur Topic: Opdracht uitgelicht - Tempel bouwen/Bootje varen  (gelezen 10275 keer)

Offline belg

  • Forumlid
Re: Opdracht uitgelicht - Tempel bouwen/Bootje varen
« Reactie #20 Gepost op: 12-02-2010, 22:03:57 »
In het bootje mocht één kandidaat met ofwel een andere kandidaat, ofwel met een tempelstuk. Dus ze mochten niet met twee in het bootje en ook nog eens tempelstuk vervoeren.
Ik vrees dat jouw oplossing niet toegestaan is.

Offline Jane

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ben niet de mol, ik ben een konijn
Re: Opdracht uitgelicht - Tempel bouwen/Bootje varen
« Reactie #21 Gepost op: 26-02-2010, 02:50:46 »
Heb er ook aan gepuzzeld en een aantal zaken zijn het vermelden waard:

Volgens mij is het snelste aantal stappen 12 (!)

Dit komt door het volgende:
- ik heb aangenomen dat inderdaad eerst deel A, dan B etc. geplaatst MOET worden. Het kan sneller als bijv. Kim gelijk deel B meeneemt van het strand naar het schiereiland, maar ik weet niet of dat toegestaan was. We horen natuurlijk ook niet alles. Dan zou het wel in 10 stappen kunnen.
- De oplossing van Arjen en/of Sanne is niet juist. Toevallig komen ze in de opdracht niet zo ver, maar anders zou Hind twee maal naar het kleine eiland zijn gepeddeld en dat was dus niet toegestaan.

De reden dat de posts hierboven op 14 uitkomen en niet op de 13 zoals Arjen door de walki-talki aangeeft, is omdat Kim een tussenstop maakt bij Frits op het schiereiland. Dit is al meegenomen in de schematisatie van het programma, maar die zat oorspronkelijk niet in de (onjuiste) opdracht van Arjen. Niet per sé een verlies voor de plus 1 theorie. In tegendeel, het wordt expliciet genoemd, terwijl we zien dat het er nu al 14 zouden zijn geworden. Het zijn er nu trouwens (bijna) 12. Min 1 Theorie?  ;)
« Laatst bewerkt op: 1-03-2010, 23:46:41 door Jane »
de mol, of niet de mol, dat is de vraag

Offline taylor

  • Forumlid
Re: Opdracht uitgelicht - Tempel bouwen/Bootje varen
« Reactie #22 Gepost op: 26-02-2010, 16:22:56 »
er word toch achter de schermen ook altijd veel meer uitgelegt? misschien is toen gezegt dat de stukken op volgorde moesten, of dat ze zonder grondstuk helemaal geen geld zouden verdienen. of arjen heeft dat zelf bedacht. het is best slim of het zo te doen eigenlijk..

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: Opdracht uitgelicht - Tempel bouwen/Bootje varen
« Reactie #23 Gepost op: 26-02-2010, 16:32:09 »
Wat wel vreemd is, ze kregen toch geld per JUIST geplaatst onderdeel... Hind doet toch echt de "karteltjes" aan de verkeerde kant, Hans Schiffers vraagt haar hier ook naar. Op zich vreemd dat ze dan wel geld krijgen voor dat onderdeel...
Weet je het niet, antraciet

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Opdracht uitgelicht - Tempel bouwen/Bootje varen
« Reactie #24 Gepost op: 26-02-2010, 17:18:47 »
Heb er ook aan gepuzzeld en een aantal zaken zijn het vermelden waard:

Volgens mij is het snelste aantal stappen 15 (!)

Dit komt door het volgende:
- ik heb aangenomen dat inderdaad eerst deel A, dan B etc. geplaatst MOET worden. Het kan sneller als bijv. Kim gelijk deel B meeneemt van het strand naar het schiereiland, maar ik weet niet of dat toegestaan was. We horen natuurlijk ook niet alles. Dan zou het wel in 12 stappen kunnen.
- De oplossing van Arjen en/of Sanne is niet juist. Toevallig komen ze in de opdracht niet zo ver, maar anders zou Hind twee maal naar het kleine eiland zijn gepeddeld en dat was dus niet toegestaan.

De reden dat de posts hierboven op 14 uitkomen en niet op de 13 zoals Arjen door de walki-talki aangeeft, is omdat Kim een tussenstop maakt bij Frits op het schiereiland. Dit is al meegenomen in de schematisatie van het programma, maar die zat oorspronkelijk niet in de (onjuiste) opdracht van Arjen. Niet per sé een verlies voor de plus 1 theorie. In tegendeel, het wordt expliciet genoemd, terwijl we zien dat het er nu al 14 zouden zijn geworden. Het zijn er nu trouwens (bijna) 12. Min 1 Theorie?  ;)

Hier snap ik dus nix van.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Jane

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ben niet de mol, ik ben een konijn
Re: Opdracht uitgelicht - Tempel bouwen/Bootje varen
« Reactie #25 Gepost op: 1-03-2010, 23:47:06 »
Wat snap je niet dan?
de mol, of niet de mol, dat is de vraag

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: Opdracht uitgelicht - Tempel bouwen/Bootje varen
« Reactie #26 Gepost op: 25-03-2010, 12:16:42 »
Waarom verbaast het me niet dat de mol bij de twee dames zit ::), met hun mission impossible om dat zware tempelstuk naar boven te krijgen. ;D

De mol deed hier absoluut geen moeite en de verliezende finaliste had daarbij de uitstekende positie om de mol in het oog te houden dus deed die ook niks. Wie van de twee is het? Make up your mind. Sanne die mee het plan heeft ontworpen, of Kim die nodeloos tijd zat te winnen/verliezen ('t is maar hoe je het bekijkt).