Auteur Topic: Aflevering 6  (gelezen 90607 keer)

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #180 Gepost op: 16-02-2010, 21:10:00 »
Ik wil nog eens vertellen dat een muntje weggooien niet kon.
Ieder groepje had er 5, dat wisten ze van elkaar.
Je kunt er dus niet stiekem één weggooien.

Tuurlijk kan dat wel. Zoals iemand hier al aangaf: gooi een muntje weg en doe vervolgens (of daarvoor) alsof je er een in een jerrycan stopt. Dat Fris lege cans uit het water vist hoeft niemand te verbazen, noch dat hij volle mist. Het valt dus niet op, maar je haalt wel minder geld binnen.

Overigens ben ik het er mee eens dat het wel een heel opzichtige manier is om het zo weg te gooien. Dat ziet Arjen toch ook....

m0ll0m

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Aflevering 6
« Reactie #181 Gepost op: 16-02-2010, 21:52:07 »
Ieder groepje had er 5

Dat waren er méér!

Offline merijnv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #182 Gepost op: 16-02-2010, 21:58:11 »
Pharos, wat een ge-wel-di-ge thee-orie!  ::rofl::
Zijn er andere Japan-doeners aan te wijzen?  ???

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 6
« Reactie #183 Gepost op: 17-02-2010, 01:30:16 »
Verder komen Kim en thee in veel afleveringen terug:
    * Kim koopt in aflevering 1 een theepotje voor zichzelf, zegt dat ze van thee houdt en een gezelligheidsmens is. Opvallend is dat PJ specifiek aan Kim vraagt wat ze met thee heeft.
    * In aflevering 1 zegt bijna elke kandidaat te weten dat Kim thee zo ontzettend lekker vindt.
    * In de filmpjes met de extra interviews voor iedere aflevering staat bij alle kandidaten een glas water op tafel behalve bij Kim, bij haar staat een theeglas met thee.
    * De mol zal zich in aflevering 3 bekend maken, Kim verschijnt in het groen (jurk en schoenen) ( verwijzing naar groene thee?)
    * Bij de opdracht in de school zegt Kim niet “dat dictee”, maar “de thee”
    * Bij de opdracht in de school over de Samoeraivraag zit Kim niet in een klaslokaal maar in een theekamer.

Lees meer over de thee ceremonie in onderstaande link:

http://www.asianartmall.com/teaceremonyarticle.htm
http://en.wikipedia.org/wiki/Japanese_tea_ceremony
Ik weet niet zeker of ik nou dit gelezen had of dat ergens anders rond het zelfde moment iets dergelijks is gepost (zou dat Moedermol geweest kunnen zijn?)... maar in ieder geval heb ik na de laatste aflevering ook het gevoel dat die thee misschien toch wel iets kan zijn, maar ik durf het eigenlijk niet toe te geven.
Wat in elk geval opvallend is is dat dit de eerste niet opdracht locatie is, met uitzondering van plaatsnamen, die links onder in beeld komt te staan. Ik kan mij van vorig jaar ook niet zo 'n geval herinneren (en zoiets zou voor mij het startpunt zijn voor het vinden van een locatie op de kaart, dus ik let er goed op).
Ik vindt eigenlijk dat we in elke aflevering een degelijk thee referentie moeten kunnen vinden voordat ik er echt in geloof.

Ter informatie: De tuin waar de kandidaten na de foto/meet the mole opdracht zitten is de tuin van (of het parkje achter) het theehuis (in elk geval gedeeltelijk). [speculatie] Ik vermoed dat dat in één keer allemaal is opgenomen en pas later is besloten om het op te splitsen. Als ze het in één stuk hadden gelaten zou het openen van het raam een goede manier zijn om de link tussen die twee plekken duidelijk te maken. (Er bestaat vast televisie jargon om beter uit te leggen wat ik bedoel.) Om die reden vraag ik mij af of de kandidaten uit eigen initiatief het raam geopend hebben.[/speculatie]

Ik zit inmiddels (niet om bovenstaande redenen) volledig op Kim als mol, geen Arjennen (tijdens afl 1, 2, 4, 5) of Fritsen (afl 3, 4) meer die mij heel erg aan het twijfelen brengen.
« Laatst bewerkt op: 17-02-2010, 02:09:24 door Rat »

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #184 Gepost op: 17-02-2010, 08:38:52 »
N.a.v. de Mol-dagboeken, De Mol Thee? ???
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline suzanv

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #185 Gepost op: 17-02-2010, 10:09:43 »
Pharos, wat een ge-wel-di-ge thee-orie!  ::rofl::
Zijn er andere Japan-doeners aan te wijzen?  ???

Hee, Merijn, jij hier?!  ::zwaai::

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #186 Gepost op: 17-02-2010, 10:49:57 »
Ik heb je ook aangehaald moedermol, waar ik dat vergeten ben excuus. Ik heb het slechts aangevuld.
Weet je het niet, antraciet

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #187 Gepost op: 17-02-2010, 11:57:59 »
Ik heb nooit anders gedacht dan dat Moedermol de bedenker van de thee-theorie was. Volgens mij heeft Pharos dat heel netjes gebracht. Je reageert trouwens op een bericht van merijnv - die heeft waarschijnlijk over jouw naam gelezen.

Overigens klopt de theorie niet helemaal. Kim zegt: 'het genieten van een tuin' en niet 'en nu...'. Daarnaast heb ik het sterke vermoeden dat we door de montage op het verkeerde been gezet worden. Als je kijkt naar de positie van Kim dan denk ik dat de chronologie anders was. Kim heeft aan het begin van de ceremonie de tuin willen zien en zich omgedraaid en het "raam" opengeschoven. Dat zien wij aan het slot. Vervolgens wordt de thee opgediend en draait Kim zich terug. Daarbij sluit ze het raam weer, zoals het stond. Mogelijk vanwege kou in de nek of licht voor camera.

Blijft overigens overeind dat thee i.c.m. Kim wel een thema is.

m0ll0m

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #188 Gepost op: 17-02-2010, 12:28:14 »
Precies, ik heb moedermol wellicht in 1 post vergeten aan te halen voor de theeceremonie maar ik heb je wel genoemd hoor  ::tandpastasmiley::! Alle credits hiervoor dan ook naar jou, ik probeer alleen met behulp van wat al genoemd/bekend is tot de mol te komen... Daarom gebruik ik sommige dingen, kan niet alles onthouden van wie wat is maar die van jou vergeet ik niet hoor!

Maar die theeceremonie lijkt me haast wel duidelijk. Ook met de examenopdracht... Enkele screens hieronder, de rest in het uitgelicht topic te vinden.

Kim zit niet in een lokaal, maar in een theeruimte



en ze weet wel heel erg goed hoe je hoort te zitten  ::rofl::


Weet je het niet, antraciet

Offline jumper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #189 Gepost op: 17-02-2010, 17:01:38 »
Ik heb een compilatie gemaakt van Kim en Arjen die prutsen met de muntjes in de kano.
http://www.youtube.com/watch?v=8j0PIaXnpQo
Heel duidelijk Jelsir. Bedankt ::ok::

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 6
« Reactie #190 Gepost op: 17-02-2010, 17:05:02 »
Dit was weer een hele leuke aflevering! De eerste opdracht ging echt om vertrouwen. Ik vond het zeer opvallend dat Kim geen jokers nam... Dat maakt haar voor mij nog verdachter dan ze al is. Helaas denk ik niet dat je aan de positie waar iemand heeft gestaan kon zien, wie de mol was, omdat voor iedere positie wel iets valt te zeggen.

De tweede opdracht was een lastige. Het is heel jammer dat het alleen maar gissen is naar de juiste route! Opvallend was wel dat het kaartje bij de eerste telescoop bij Kim en Frits niet te zien was.
Trouwens, voor de liefhebber die de komende twee weken niet te veel heeft te doen: op .nl staat er een verwijzing naar de foto's die in beeld zijn geweest! Gewoon even zoeken en je kunt aan de slag!

De derde opdracht was weer een klassieker! Helaas heeft die ons ook niet echt dicht bij de oplossing gebracht, al vond ik de actie van Kim de meest opvallende.

Dankzij de executie heb ik Arjen nu definitief afgeschreven als molkandidaat. Als mol zijnde moet je haast wel jezelf naar Tokyo kopen. Hooguit als je de laatste zou zijn en iedereen heeft zijn scherm gezien...
Ich bin ein Bärliner!

Offline jumper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #191 Gepost op: 17-02-2010, 17:05:35 »
Dus eigenlijk, al met al met al, was het niet slim om degene die ze het minst vertrouwden (Frits) onderaan te laten
Precies, niemand vertrouwt Frits. Wat mij dan zo ENORM ;) verbaast is dat hij dan toch maar mooi in de sleutelpositie in de kano's terecht is gekomen. Want je kunt zoveel containers vullen als je wil, maar degene die ze uit het water vist verdient uiteindelijk de poen. Of niet, natuurlijk ::tandpastasmiley::
« Laatst bewerkt op: 17-02-2010, 17:12:32 door jumper »

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 6
« Reactie #192 Gepost op: 17-02-2010, 17:06:50 »
Is dat al eens eerder gebeurd? Want dat maakt het spelletje minder leuk. Dat de mol van te voren weet welke opdrachten er komen en dat diegene eventueel de opdracht verziekt (telescoop draaien), dat hoort er wel bij. Maar als de mol tijdens een opdracht seintjes krijgt van de productie, dan kunnen ook de kandidaten niets meer afleiden uit diens gedrag.

m0ll0m
Het is in het verleden inderdaad al vele malen gebeurd. Sowieso wordt de mol op de hoogte gebracht van de testen en biechten die zijn gemaakt...
Ich bin ein Bärliner!

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #193 Gepost op: 17-02-2010, 17:12:08 »
Het is in het verleden inderdaad al vele malen gebeurd. Sowieso wordt de mol op de hoogte gebracht van de testen en biechten die zijn gemaakt...

Ja, dat laatste snap ik wel. Maar als de mol gedurende een opdracht inzicht krijgt in wat de anderen doen, dan kan je uit zijn/haar gedrag veel minder afleiden. Met name 'strategische' acties zijn dan minder goed te duiden. Nou ja, dat is mijn idee dan.

m0ll0m

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 6
« Reactie #194 Gepost op: 17-02-2010, 17:22:43 »
Het kan ook niet eens bij alle opdrachten, maar zoals bij de trap kan het heel goed. De mol kan best hebben doorgekregen dat men boven voor jokers heeft gekozen; om zichzelf nu minder verdacht te maken kan hij/zij voor het geld gaan en dan laten zien dat ze vol voor de pot waren gegaan...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 6
« Reactie #195 Gepost op: 17-02-2010, 19:13:20 »
N.a.v. de Mol-dagboeken, De Mol Thee? ???
Nee, als dat waar blijkt te zijn ben ik behoorlijk verbaast.

Kim is al sinds aflevering 1 mijn hoofdverdachte. Als ik één ding zou moeten aanwijzen waardoor ik nu volledig op haar zit is het "Dus dit geld gaat niet in de pot?" bij de 1000 treden opdracht. Maar het gaat om een combinatie van dingen.

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #196 Gepost op: 17-02-2010, 23:04:43 »
Op het einde van de aflevering hoor je arjen allemaal pluspunten voor hem opnoemen..

-En ik ben door
-En ik heb informatie
-En ik heb een groen scherm
-En ik ga naar Tokyo

 
Maar dan de laatste zin ;

-En jullie hebben me € 4000,- gekost..


Denk daar nog maar eens goed over na..

Lijkt wel alsof dat ook een pluspunt voor hem is.. 4000 euro uit de post is een pluspunt voor de mol..
Weet niet of deze al genoemd is.
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 6
« Reactie #197 Gepost op: 17-02-2010, 23:18:53 »
Op het einde van de aflevering hoor je arjen allemaal pluspunten voor hem opnoemen..

-En ik ben door
-En ik heb informatie
-En ik heb een groen scherm
-En ik ga naar Tokyo

 
Maar dan de laatste zin ;

-En jullie hebben me € 4000,- gekost..


Dat kan een hint zijn, maar vind ik niet echt geloofwaardig.
Denk daar nog maar eens goed over na..

Lijkt wel alsof dat ook een pluspunt voor hem is.. 4000 euro uit de post is een pluspunt voor de mol..
Weet niet of deze al genoemd is.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #198 Gepost op: 18-02-2010, 09:21:32 »


Kan je vinden, maar ook de meeste hints naar Erik van jou zijn ook niet echt geloofwaardig..

Maargoed je mag het vinden..  :)
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 6
« Reactie #199 Gepost op: 18-02-2010, 15:27:35 »
Op het einde van de aflevering hoor je arjen allemaal pluspunten voor hem opnoemen..

-En ik ben door
-En ik heb informatie
-En ik heb een groen scherm
-En ik ga naar Tokyo

 
Maar dan de laatste zin ;

-En jullie hebben me € 4000,- gekost..


Denk daar nog maar eens goed over na..

Lijkt wel alsof dat ook een pluspunt voor hem is.. 4000 euro uit de post is een pluspunt voor de mol..
Weet niet of deze al genoemd is.
Ik vind dat veel meer een kandidatenuitspraak. Voor de mol heeft het eerder 4000 Euro opgeleverd. Gekost klinkt veel te negatief voor een uitspraak van een mol!
Ich bin ein Bärliner!