Auteur Topic: Van hier tot lisse.... Een hint?  (gelezen 51055 keer)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Van hier tot lisse.... Een hint?
« Reactie #80 Gepost op: 7-03-2010, 00:51:10 »
Aaah, dat slaat natuurlijk op die paginanummers op de site. En het valt me nu pas op dat de tijden op de pagina's verschillend zijn: op pagina 0 staat 14:00 uur, op pagina 1 14:15 uur en op pagina 2 14:30 uur.

2+2-1 is dus 14:45 uur?


Haha 2 zielen 1 gedachte.
Zat ik ook net te berekenen. Maar wat betekent dat?

De telefoonnummers zijn ook al door allerlei lettercodes gegaan, inclusief het nummer wat je krijgt als je nr. 2+ nr. 2 - nr. 1 doet.....grrr...niks nada...   ???

Offline juul4

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • proud to be a Molloot
Re: Van hier tot lisse.... Een hint?
« Reactie #81 Gepost op: 7-03-2010, 01:10:17 »
Haha 2 zielen 1 gedachte.
Zat ik ook net te berekenen. Maar wat betekent dat?

De telefoonnummers zijn ook al door allerlei lettercodes gegaan, inclusief het nummer wat je krijgt als je nr. 2+ nr. 2 - nr. 1 doet.....grrr...niks nada...   ???

Haha 2 (+2) zielen, (-) 1 gedachte is ook wel mooi  ;)
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Van hier tot lisse.... Een hint?
« Reactie #82 Gepost op: 7-03-2010, 01:20:18 »
Ik heb de telefoonnummers ook nog opgeteld in de volgorde 2+2-1 (dus de eerste 2 cijfers plus de volgende 2 cijfers - het daaropvolgende cijfer, daarbij heb ik de 0 aan begin weggelaten).
Dat leverde eigenlijk 3 keer niks op, alleen toen ik het achterstevoren deed kreeg ik bij het middelste nummer het volgende resultaat :

7912 = 19 - 6 =  13 (M)
1930 = 13 - 8 =  5  (E)

Maar Erik is de mol niet, dus dit kan onmogelijk iets te betekenen hebben   ;)

En bij het laatste nummer kreeg ik achterstevoren :

2888 = 26 - 9 = 17 (dit kan de P zijn volgens A = 2, B=3 enz. )
9630 = 18 - 8 = 10  (gewoon nr. 10 ? hoort al bij (Kim)  P(ieters) Mol 10)

Errug fijn voor de Kim-tunnelaars, maar ik geloof eigenlijk niet dat dit een hint is   ::)

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Van hier tot lisse.... Een hint?
« Reactie #83 Gepost op: 7-03-2010, 08:36:14 »
2 + 2 - 1 slaat volgens mij op de opdracht waar Frits niet meedeed.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: Van hier tot lisse.... Een hint?
« Reactie #84 Gepost op: 7-03-2010, 09:25:05 »
Haha 2 zielen 1 gedachte.
Zat ik ook net te berekenen. Maar wat betekent dat?

De telefoonnummers zijn ook al door allerlei lettercodes gegaan, inclusief het nummer wat je krijgt als je nr. 2+ nr. 2 - nr. 1 doet.....grrr...niks nada...   ???

Misschien moeten we het tijdsverschil tussen Lisse en Tokyo (8 uur) er van af trekken, dan krijg je 6:45. In letters wordt het dan F:DE (MOL). Maar dat vind eigenlijk wel behoorlijk vergezocht.
Ik zou het logischer vinden als er na 14 minuten en 45 seconden iemand in beeld is of zo, of dat er een Bijbeltekst 14:45 is waar een leuke hint in staat.

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Van hier tot lisse.... Een hint?
« Reactie #85 Gepost op: 7-03-2010, 09:33:14 »
Van hier tot lisse

Elise trots navi h

Hm. Nee. :-\\ ::)
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline MolX

  • Forumlid
Re: Van hier tot lisse.... Een hint?
« Reactie #86 Gepost op: 7-03-2010, 12:21:01 »
Ik weet niet waar ik eindig, maar deze orientexpress heb ik al wel gevonden.


Of negertjes.. ;D  (eiland & tempeltjes opdracht) Maar dit komt er qua associatie ook dichtbij ja.  ;)
vanhie rtotto kio
6 - 6 - 3

1-2 -> een twee(t) = een tweetje = één tweetje.

2+2 -1 ...(nog 4 kandidaten over).

'De mol tien' = 'Tiende mol' = 'Tien de mol'.

Loretta stemt op Manuel -> exit.
Tim op Barbara -> exit.
Manuel wordt ziek --> exit. Barbara ging mogelijk exit maar werd gered.
Barbara stemt mogelijk op Hind (Marokko?) -> exit.
Hind stemt op ?? (suggestie is Kim maar ze stemde de hele tijd op Frits) -> exit.
Arjen stemt op Erik -> exit.
Volgende exit: Erik of Frits (waarschijnlijk Erik)?

'Als die train eenmaal door je hoofd gaat kom je nooit meer bij 'locomotion'.

Iedereen die exit gaat gedraagt zich in die aflevering het meest 'mols'.
1. Loretta benoemt een vlinder als haar persoonlijke voorwerp, schept daarmee verwarring.
2. Tim legt zichzelf op een kist, vindt maar 1 koker, draagt niets bij en laat zich doodschieten in afl 2, Holland Village.
3. Manuel ziet een laptop niet in afl 2, mogelijke sabotage in Holland Village mbt knoppen.
4. Barbara wijst op de draaimolen waar het geld zou liggen in de Holland Village opdracht. Stuurt wazig aan bij de parcoursopdracht met de porto's. Proost op de mol. Maakt fouten in de schoolopdracht. Wil de vrijstelling pakken bij de kettingopdracht.
5. Hind doet raar bij de tempeltjes opdracht. Vertraagt en hannest met de opbouw van het tempeltje.
6. Arjen saboteert de koffertjesopdracht, en mogelijk ook de achtervolg-opdracht.

Molhint aflevering 3: wijs de mol aan - alle kandidaten moesten de mol spelen, om Angela en Karel te laten denken dat ze de mol waren.
Molhint 2: alle kandidaten bepaalden of een andere kandidaat 'exit' ging, i.e. geexecuteerd werd. De naam van de tuin klopt niet, maar betekent 'shellgame' oftewel 'balletje, balletje'. Er wordt balletje balletje gespeeld met Barbara (die als persoonlijk voorwerp een bal had).

'3 eenlingen' (de mol is een eenling). Molhint: kandidaten apart zetten.

'Een heel harde echo naar voorgaande series'. De Moltelefoon (=> serie 5).
« Laatst bewerkt op: 7-03-2010, 12:49:19 door MolX »

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Van hier tot lisse.... Een hint?
« Reactie #87 Gepost op: 7-03-2010, 12:59:25 »
Molhint 2: alle kandidaten bepaalden of een andere kandidaat 'exit' ging, i.e. geexecuteerd werd. De naam van de tuin klopt niet, maar betekent 'shellgame' oftewel 'balletje, balletje'. Er wordt balletje balletje gespeeld met Barbara (die als persoonlijk voorwerp een bal had).
Zou je uit kunnen leggen wat je hier mee bedoeld? Gaat dit om Geisenkaku? De tuin waar het executie spel van Barbara plaats vindt is een andere tuin/parkje waarvan de naam niet in beeld is (Shigeki Park).  ???

Offline MolX

  • Forumlid
Re: Van hier tot lisse.... Een hint?
« Reactie #88 Gepost op: 7-03-2010, 13:19:34 »
Zou je uit kunnen leggen wat je hier mee bedoeld? Gaat dit om Geisenkaku? De tuin waar het executie spel van Barbara plaats vindt is een andere tuin/parkje waarvan de naam niet in beeld is (Shigeki Park).  ???

Geisenkaku heet in werkelijkheid niet Geisenkaku maar Gyousenkaku. Dit heb ik destijds nagevraagd op een Japans forum.

迎仙閣 [Gyousenkaku] -> als je op google images dit intoetst zie je o.a. dit:




Dit is een locatie nabij Nagasaki die kennelijk vaak gebruikt wordt voor films en tvopnames.
'Geisenkaku' blijkt geen bestaande combinatie te zijn omdat hiervoor verschillende Japanse tekens gebruikt worden.
Het woord 'geisen' in het Japans betekent 'game' of 'gamecenter' (een afkorting).
Het woord 'kaku' betekent 'shell'.

In dit geval zou dus de werkelijke naam van de tuin wat veranderd zijn, hetgeen letterlijk vertaald 'shellgame' betekent, oftewel 'balletje balletje'. En daar lijkt het spel wat met Barbara gespeeld wordt wel erg sterk op.  ;)

http://tangorin.com/words/shell%20game

http://en.wikipedia.org/wiki/Shell_game

« Laatst bewerkt op: 7-03-2010, 15:28:01 door MolX »

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Van hier tot lisse.... Een hint?
« Reactie #89 Gepost op: 7-03-2010, 14:58:27 »
Het woord 'geisen' in het Japans betekent 'game' of 'gamecenter' (een afkorting).
het wordt 'kaku' betekent 'shell'.

In dit geval zou dus de werkelijke naam van de tuin wat veranderd zijn, hetgeen letterlijk vertaald 'shellgame' betekent, oftewel 'balletje balletje'. En daar lijkt het spel wat met Barbara gespeeld wordt wel erg sterk op.  ;)

http://tangorin.com/words/shell%20game
::ok:: ...en zo leer je steeds weer wat bij, over iets waarover je al best veel denkt te weten.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Van hier tot lisse.... Een hint?
« Reactie #90 Gepost op: 7-03-2010, 15:49:08 »
Misschien moeten we het tijdsverschil tussen Lisse en Tokyo (8 uur) er van af trekken, dan krijg je 6:45. In letters wordt het dan F:DE (MOL). Maar dat vind eigenlijk wel behoorlijk vergezocht.
Ik zou het logischer vinden als er na 14 minuten en 45 seconden iemand in beeld is of zo, of dat er een Bijbeltekst 14:45 is waar een leuke hint in staat.


Als je het tijdverschil er bij optelt krijg je 22.45 oftewel TIENDE (mol). Dat zou weer mooi passen bij de 10/X/hint die bij Kim hoort.

Ik vind het wel opvallend dat 2 van de telefoonnummers beginnen met 369, omgekeerd is dat 963, september '63.
« Laatst bewerkt op: 7-03-2010, 16:09:40 door tureluurs »

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Van hier tot lisse.... Een hint?
« Reactie #91 Gepost op: 7-03-2010, 16:43:37 »
Ik vind nog een TIEN in de telefoonnummers,

namelijk tel.nr. 2 : 080-39162197 +
              tel.nr. 2 : 080-39162197
                             ____________ =
                             160 78324394 = bij elkaar opgeteld 47 - 1 = 46

4+6=10

Tjee wat zijn we weer lekker zoet met getalletjes  ;D

BTW, was tel. nr. 2 het nummer dat helemaal niets deed?
« Laatst bewerkt op: 7-03-2010, 16:45:27 door tureluurs »

Offline C.H.A.R.L.E.Y.

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Van hier tot lisse.... Een hint?
« Reactie #92 Gepost op: 7-03-2010, 18:41:48 »
Ik zou het logischer vinden als er na 14 minuten en 45 seconden iemand in beeld is of zo,

Dat klinkt weer veel geloofwaardiger,
weet iemand wie dat is?
Stelletje molloten...

Offline juul4

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • proud to be a Molloot
Re: Van hier tot lisse.... Een hint?
« Reactie #93 Gepost op: 7-03-2010, 19:43:34 »
Heb t even opgezocht, maar dat levert m.i. niets op, in die zin dat je op precies 14.45 Erik hoort praten en de hele club is in beeld....

Dat is het moment dat Erik zegt dat ie na de koffertjesopdracht nu wel weet wie heeft lopen mollen en dan vraagt Arjen, (geloof ik) wie is dat dan en vervolgens zegt Erik,
'tja dat ga ik niet vertellen'.....
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: Van hier tot lisse.... Een hint?
« Reactie #94 Gepost op: 7-03-2010, 23:10:53 »
www.vanhiertotlisse.nl/1
www.vanhiertotlisse.nl/2

apart?

Pharos, hoe ben je hier eigenlijk achter gekomen? Heb je zomaar wat zitten uitproberen? Of zijn er trucjes om achter die andere pagina's te komen?
Ik vraag dit omdat ik het idee heb dat er misschien nog een pagina is, maar dan moeten we de 2+2-1 puzzel oplossen o.i.d.

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: Van hier tot lisse.... Een hint?
« Reactie #95 Gepost op: 7-03-2010, 23:30:03 »
Achjah, een geniale ingeving na 2+2-1 denk ik...:p of veel bier op of gewoon wat proberen. Ben nu ook op zoek naar meer links oid, maar kan niets vinden :(
Weet je het niet, antraciet

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: Van hier tot lisse.... Een hint?
« Reactie #96 Gepost op: 8-03-2010, 01:30:20 »
Nou, mooi gevonden in elk geval  ::ok::

Ik bedacht nog dat 2+2-1 ook nog kan betekenen: BB-1. Ofwel, de mol komt (ergens) voor Barbara.
In de leader is dat Erik, maar ik die heeft met hele grote letters "kandidaat" op zijn voorhoofd staan.
Er moet echter nog een opdracht komen waarin de naam van Barbara in het gras wordt geschreven (weten we uit de leader), dus wie weet dat we pas in de volgende aflevering iets met deze hint kunnen. Alleen snap ik dan weer niet waarom we twee extra pagina's op vanhiertotlisse hebben. Mijn gut feeling is toch dat het daarop moet slaan.

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Van hier tot lisse.... Een hint?
« Reactie #97 Gepost op: 8-03-2010, 11:39:54 »
Helaas, volgens mij zijn de website's verwijderd .... Ik kwam er vanochtend tenminste niet meer op...
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline thorinnl

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Van hier tot lisse.... Een hint?
« Reactie #98 Gepost op: 8-03-2010, 11:55:43 »
Helaas, volgens mij zijn de website's verwijderd .... Ik kwam er vanochtend tenminste niet meer op...
Dat is het waarschijnlijk ook geen 'hint' of iets dergelijks. Er waren gewoon websites met meerdere tijden gemaakt, voor het geval dat Frits en Arjen er te lang over deden om de website te raden. Want anders is het spel meteen afgelopen: het is leuker als ze dan nog moeten racen naar het station.

Dit laatste was al moeilijk genoeg, gezien de tijd dat Erik, Sanne en Kim daar aankwamen :)

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Van hier tot lisse.... Een hint?
« Reactie #99 Gepost op: 8-03-2010, 12:37:20 »
Helaas, volgens mij zijn de website's verwijderd .... Ik kwam er vanochtend tenminste niet meer op...

K merkt t ook... Ze doen t opeens niet meer.. Toch iets wat we niet mochten weten??
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!