Auteur Topic: Van hier tot lisse.... Een hint?  (gelezen 51064 keer)

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Van hier tot lisse.... Een hint?
« Reactie #100 Gepost op: 8-03-2010, 14:05:51 »
allemaal om ons te focken denk ik :P

Offline Marijee

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Van hier tot lisse.... Een hint?
« Reactie #101 Gepost op: 9-03-2010, 07:54:30 »
allemaal om ons te focken denk ik :P

Inderdaad.. want als het puur voor de kandidaten was, hadden ze het niet tot na de aflevering erop laten staan ;) Of inderdaad wat -elise- zegt : dat het nooit de bedoeling was dat we erachter kwamen.. Maar dan zit er sowieso ook geen hint in :P

Offline Zoukan

  • Forumlid
Re: Van hier tot lisse.... Een hint?
« Reactie #102 Gepost op: 9-03-2010, 08:16:05 »
De website www.vanhiertotlisse.nl doet het nu dus weer! En alleen als je het laaste nummer belt krijg je een stem die een erg lang verhaal doet er daarna de verbinding verbreekt. Telefoon nummer 1 en 2 krijg je een stem en daarna een pieptoon (waarschijnlijk zo van: niet bereikbaar je krijgt de voicemail). Volgens mij moet de gesproken tekst die wordt gezecht als je belt naar het laatste nummer worden vertaald. Daar zit een hint in omdat de lijn vanzelf verbroken wordt en de gesproken tekst wel een heel verhaal lijkt.

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: Van hier tot lisse.... Een hint?
« Reactie #103 Gepost op: 9-03-2010, 08:17:36 »
Tsubasa heeft het ze gebeld en verteld wat er gezegd werd:

1 & 2 voicemail
3 staat uitgeschakeld, je krijgt bandje van telefoonmaatschappij
Weet je het niet, antraciet

Offline Zoukan

  • Forumlid
Re: Van hier tot lisse.... Een hint?
« Reactie #104 Gepost op: 9-03-2010, 08:20:03 »
Ah ok, jammer. Tot vaag dat de website nu opeens weer online is. Ik heb voor de grap ook even gekeken op www.vanhiertotlisse.co.jp (de japanse website extensie) maar die bestaat helaas niet.

Edit: Ik heb via HTTrack de gehele website gedownload (je trekt er alle bestanden mee van de website, zelfs geheime / niet gelinkte bestanden). Helaas is er niets anders te vinden dan index.html (de pagina die je ziet) en achter.jpg (het achtergrond plaatje). (en locatie 1 en 2) Er zijn geen diepere mappen op de site. Helemaal niks.
« Laatst bewerkt op: 9-03-2010, 08:35:23 door Zoukan »

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Van hier tot lisse.... Een hint?
« Reactie #105 Gepost op: 9-03-2010, 09:32:52 »
eigelijk denk ik dat de crew niet nog eens een hint in een website gooien..
Na mol.nu van vorig jaar..
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Van hier tot lisse.... Een hint?
« Reactie #106 Gepost op: 9-03-2010, 12:13:02 »
gek dat ze het nu opeens wel weer doen en gisteren niet
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Benny86

  • Forumlid
Re: Van hier tot lisse.... Een hint?
« Reactie #107 Gepost op: 9-03-2010, 13:41:05 »
Hallo! Ik ben nieuw hier, maar heb wellicht iets gevonden mbt tot vanhiertotlisse.nl

Op de Twitter van IkBenDeMol wordt al even verwezen naar de site :

vanhie rtotto kio
12:08 AM Mar 4th via TweetDeck

Ook staat er dan deze melding

2+2-1
11:51 AM Mar 4th via TweetDeck

Als ik kijk op www.vanhiertotlisse.nl staat daar een tijd van 14:00
echter, op www.vanhiertotlisse.nl/1 staat er een tijd van 14:15 (1 kwartier later dus)
en op www.vanhiertotlisse.nl/2 een tijd van 14:30 (een half uur later)

Als je vervolgens 2+2-1 hieruit vertaald is het 30 minuten+30 minuten-15 minuten,
Dat is dus 45 Minuten. Als ik dan naar aflevering 7 kijk, en precies op 45:00 ga staan zie ik het inlogscherm van de test met de naam van Frits ingevuld...Zou het toch Frits zijn dan?

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Van hier tot lisse.... Een hint?
« Reactie #108 Gepost op: 9-03-2010, 14:14:49 »
DAt vind ik best goed gevonden. Zou ook goed een hint kunnen zijn, makkelijk uit te leggen.

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: Van hier tot lisse.... Een hint?
« Reactie #109 Gepost op: 9-03-2010, 14:16:23 »
Mmmmmm. goed gevonden Benny!  Waarom 3 pagina's gemaakt met verschillende tijden? Misschien om het op het laatste moment nog aan te kunnen passen?
En idd dat 2+2-1 daaraan gelinkt vind ik ook goed gevonden.

Gelukkig, dan zou mijn mol Frits toch nog de mol kunnen zijn. Ik begon al te twijfelen....  ;D

Flags Square blijf ik ook verdacht vinden trouwens, vooral omdat het plein eigenlijk helemaal niet letterlijk zo genoemd wordt...
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Van hier tot lisse.... Een hint?
« Reactie #110 Gepost op: 9-03-2010, 14:28:09 »
Hallo! Ik ben nieuw hier, maar heb wellicht iets gevonden mbt tot vanhiertotlisse.nl
[...]
2+2-1
[...]
op www.vanhiertotlisse.nl/1 staat er een tijd van 14:15 (1 kwartier later dus)
op www.vanhiertotlisse.nl/2 een tijd van 14:30 (een half uur later)

Als je vervolgens 2+2-1 hieruit vertaald is het 30 minuten+30 minuten-15 minuten,
Dat is dus 45 Minuten. Als ik dan naar aflevering 7 kijk, en precies op 45:00 ga staan zie ik het inlogscherm van de test met de naam van Frits ingevuld...Zou het toch Frits zijn dan?

Leuk bedacht ! Echter, ik vind het een onlogische stap om 2+2 te interpreteren als 2x het verschil met 14:00. Liever zou ik gewoon met de tijden zelf rekenen (en dan van uren minuten maken, en van minuten seconden).
Dus: 2+2-1 = 14.30+14.30-14.15 = 14.45.

Wie zie je op 14.45 in beeld ?  ::)
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Van hier tot lisse.... Een hint?
« Reactie #111 Gepost op: 9-03-2010, 15:03:06 »
De groep is om 14.45 in beeld ::rofl::

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Van hier tot lisse.... Een hint?
« Reactie #112 Gepost op: 9-03-2010, 15:08:42 »
De groep is om 14.45 in beeld ::rofl::

Dank je dat je dat even hebt opgezocht .... en  ::zwaai:: mijn variant op de theorie.
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Benny86

  • Forumlid
Re: Van hier tot lisse.... Een hint?
« Reactie #113 Gepost op: 9-03-2010, 15:26:38 »
Ah kijk, nou ja het blijft toch zoeken, en het is vaak juist NIET logisch denken, maar
net even "Between the lines" lezen en kijken. Het is dus maar een gedachtegang, maar wel weer
erg toevallig met al die hints. Het feit dat ze verschillende pagina's maken om het aan te passen lijkt me ook niet zo. het is net zoveel werk om de pagina zelf aan te passen dan het adres naar een andere pagina te linken. En daarbij, dan zouden ze de tijd gaan manipuleren, terwijl het toch de bedoeling is dat ze alle opdrachten zo snel mogelijk voltooien :) Maar zo denk ik dan weer :)

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: Van hier tot lisse.... Een hint?
« Reactie #114 Gepost op: 9-03-2010, 15:28:41 »
Daarnaast, hoe wil je Erik plotseling sse.nl/1 of sse.nl/2 laten uitbeelden als ze te traag blijken te zijn?
Weet je het niet, antraciet

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Van hier tot lisse.... Een hint?
« Reactie #115 Gepost op: 9-03-2010, 16:07:57 »
Ik denk dat ze dan de site hadden veranderd. MAar dan blijft het vreemd. Want dan kun je toch net zo goed  de tekst veranderen ipv een hele extra pagina te hebben

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: Van hier tot lisse.... Een hint?
« Reactie #116 Gepost op: 9-03-2010, 23:20:39 »
Ik vind 'm goed gevonden Benny  ::ok::
Het is de beste verklaring tot nu toe. Weliswaar vind ook ik 14:45 een meer logische oplossing, maar aangezien je daarmee niet op een enkele persoon uitkomt kan dat 'm gewoon niet zijn. Jouw oplossing kan ook, en hiermee kom je inderdaad op Frits uit (precies de uitkomst die ik had verwacht / waarop ik had gehoopt).

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Van hier tot lisse.... Een hint?
« Reactie #117 Gepost op: 9-03-2010, 23:58:25 »
Ik vind 'm goed gevonden Benny  ::ok::
Het is de beste verklaring tot nu toe. Weliswaar vind ook ik 14:45 een meer logische oplossing, maar aangezien je daarmee niet op een enkele persoon uitkomt kan dat 'm gewoon niet zijn. Jouw oplossing kan ook, en hiermee kom je inderdaad op Frits uit (precies de uitkomst die ik had verwacht / waarop ik had gehoopt).

me too  ;D

Goed gevonden Benny  ::ok::

Offline Liett

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Van hier tot lisse.... Een hint?
« Reactie #118 Gepost op: 10-03-2010, 00:02:12 »
Ik zat vandaag in de tram en ineens kwam ik een winkeltje tegen! Van hier tot Tokyo.
Echt zooo toevallig net na die aflevering! Bij de Rozengracht.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Van hier tot lisse.... Een hint?
« Reactie #119 Gepost op: 10-03-2010, 12:54:11 »
Daarnaast, hoe wil je Erik plotseling sse.nl/1 of sse.nl/2 laten uitbeelden als ze te traag blijken te zijn?

Als ze de vanhiertotlisse.nl maar hebben hoeft iemand in de buurt van Frits en Arjen alleen maar even te zeggen dat er 1 danwel 2 achter moet komen. Het is tv hè! Er gebeurt zoveel meer wat wij niet zien.