Auteur Topic: Aflevering 8  (gelezen 53924 keer)

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8
« Reactie #120 Gepost op: 13-03-2010, 21:31:43 »
Toeval dat deze opdracht om "20:10" begint volgens Erik (hij zegt dat wanneer ze gaan lopen) en dat de 1500 meter hemelsbreed van de tower van de beide groepen ook 20:10 op een klok afbeeld?



Ik zie daar geen 20:10 in maar 12:41 oftewel 19 (S) minuten voor 13 (M). Maar ik geloof niet dat Sanne de Mol is.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 8
« Reactie #121 Gepost op: 13-03-2010, 21:51:32 »
Ik zie daar geen 20:10 in maar 12:41 oftewel 19 (S) minuten voor 13 (M). Maar ik geloof niet dat Sanne de Mol is.
Ik heb geprobeerd te meten, of de lijnen wel exact even lang waren, maar ik heb het juiste programma daar niet voor.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #122 Gepost op: 13-03-2010, 21:55:09 »
Of 12:43  want de lange wijzer staat verder dan de 41... Lijkt haast wel dat het een klok moet zijn, want de ene wijzer is langer dan de andere. Ook is het middelpunt vergelijkbaar met dat van een klok, waarom is het niet GEEL als ze de Tokio Tower bedoelen... Uit muzikale hint vorige week: "Timing's everything".
 
Beetje crappy maargoed, ben niet zo'n held in paint :)


1+2+4+3 = 10   [opdracht begon ook om 20:10]

De ene lijn (horizontale) is dus aanmerkelijk langer dan de andere (verticale). Dus op het overzicht zijn beide lijnen nooit op 1500m afstand van het midden. Ook staat deze foto bij de backstagefoto's op de WIDM site, zal er een hint in zitten?

Daarnaast ziet het midden er "verdacht" uit; alsof het ook het middenwerk van een klok is.


« Laatst bewerkt op: 13-03-2010, 22:19:54 door Pharos »
Weet je het niet, antraciet

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 8
« Reactie #123 Gepost op: 13-03-2010, 22:13:08 »
Ik heb geprobeerd te meten, of de lijnen wel exact even lang waren, maar ik heb het juiste programma daar niet voor.
Nee, ze zijn niet even lang. De ene is 200 pixels in een hoek van 10 graden, de ander is 160 pixels in een hoek van 75 graden. Als je dit zou vertalen naar de wijzers van een klok, krijg je inderdaad ongeveer 12:43, zie bijlage.
Zie hier ook een shot van de twee lijnen zo gedraaid dat ze over elkaar heen vallen.
The British are not impressed.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 8
« Reactie #124 Gepost op: 13-03-2010, 23:11:37 »
Komt dat verschil in lengte niet doordat er een beetje perspectief in dat aanzicht zit?

Als je meeneemt waar het noorden zit kom je op 13:50.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 8
« Reactie #125 Gepost op: 14-03-2010, 01:43:04 »
Ik heb het voor het gemak even in Google Earth opgezocht, op basis van een iets betere kwaliteit dan die van uitzendinggemist en ik kom hier op uit:


Overigens zien de routes er echt heel makkelijk uit, vooral die aan de 'linker'kant, volgt gewoon bijna de hemelsbrede gele lijn. Die ander heeft nog wat bochten die je moet maken.

Als je meeneemt waar het noorden zit kom je op 13:50.
Dat kan ik beamen.
Als je kijkt naar bovenstaand kaartje, zie je dat allebei de routes ongeveer 60 graden afwijken van de '12 uur-stand'. 30 graden is het verschil tussen elk van de getallen op een klok, dus dat betekent dat de grote wijzer op de 10 staat, inderdaad 50 minuten, en de kleine wijzer staat op de 2. Met de kleine op 2 is het dus ongeveer 2 uur, de grote wijzer geeft aan dat het 10 minuten voor is.
Maar is het nou 13:50 of 1:50? :P
« Laatst bewerkt op: 14-03-2010, 02:00:15 door Daedalus »
The British are not impressed.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 8
« Reactie #126 Gepost op: 14-03-2010, 01:56:24 »
Kim & Erik die links boven starten, beginnen net iets meer naar rechts (op mijn beeldscherm 1cm) en daarmee iets dichter bij Tokyo Tower. Dat kan je in streetview zien aan het opengewerkte-donut-kunstwerk. Verder klopt dit helemaal.

Links heeft het inderdaad er makkelijk. Alleen als ze in het begin de verkeerde keuze maken kan het lastig worden. Uiteindelijk houdt de mol zich ook verborgen in deze opdracht.

Toevoeging>Een volledige cirkel is 360 graden = 3x 120 graden. Met een hoek van 120 graden tussen de beide lijnen ga je bijna denken dat er een hint te vinden is in de derde richting 120 graden t.o.v. de twee anderen. Ongeveer richting het zuiden dus. 1500 meter.
Ik heb hier afgelopen nacht nog even naar gekeken. Je komt uit in het stadsdeel Mita, in de buurt van een station dat Tamachi heet. Verder zit er ook een wijk in de buurt die Shiba heet. Nog niks zinnigs gevonden dus.
« Laatst bewerkt op: 14-03-2010, 14:16:09 door Rat »

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #127 Gepost op: 14-03-2010, 14:48:14 »

Toevoeging>Een volledige cirkel is 360 graden = 3x 120 graden. Met een hoek van 120 graden tussen de beide lijnen ga je bijna denken dat er een hint te vinden is in de derde richting 120 graden t.o.v. de twee anderen. Ongeveer richting het zuiden dus. 1500 meter.
Ik heb hier afgelopen nacht nog even naar gekeken. Je komt uit in het stadsdeel Mita, in de buurt van een station dat Tamachi heet. Verder zit er ook een wijk in de buurt die Shiba heet. Nog niks zinnigs gevonden dus.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Meguro_%28Tokio%29
http://www.city.meguro.tokyo.jp/

Meguro (目黒区, Meguro-ku) is een van de 23 speciale wijken van Tokio. Meguro is onderverdeeld in 5 bestuurlijke stadsdelen  (地区,chiku)[4] :

    * Kita (Noord) (北部地区,Kita-chiku)
          o Komaba - Ōhashi - Aobadai - Higashiyama
    * Oost (東部地区)
          o Kamimeguro - Nakameguro - Meguro - Shimomeguro - Mita - Yūtenji
    * Centraal ¨(中央地区, Chūō-chiku)
          o Gohongi - Chūōchō - Takaban - Nakachō - Himonya- Megurohonchō - Haramachi - Senzoku- Minami
    * West (南部地区)
          o Higashigaoka - Yakumo - Kakinokizaka
    * Zuid (西部地区)
          o Tairamachi - Nakane - Jiyūgaoka - Midorigaoka - Ōokayama
« Laatst bewerkt op: 14-03-2010, 14:49:58 door Pharos »
Weet je het niet, antraciet

Offline suzanv

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8
« Reactie #128 Gepost op: 14-03-2010, 15:40:30 »
Eerlijk gezegd denk ik niet dat er een hint verstopt zit in die 'klok'. Ze hadden geschikte locaties nodig om de 2 teams te laten beginnen (gelijke afstand tot de toren en hoog genoeg om de toren te kunnen zien).

Offline Kleinmarleentje

  • Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #129 Gepost op: 16-03-2010, 19:05:45 »
Ik hoop dat het Sanne is, maar ik denk dat Frits het is.

10 mensen, 10 kleuren: 'opzoek naar Evita, Josef enz' daar hebben 10 mensen allemaal een eigen kleur. Frits presenteert dat...

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8
« Reactie #130 Gepost op: 16-03-2010, 19:11:03 »
Ik hoop dat het Sanne is, maar ik denk dat Frits het is.

10 mensen, 10 kleuren: 'opzoek naar Evita, Josef enz' daar hebben 10 mensen allemaal een eigen kleur. Frits presenteert dat...

Had iemand al plaatjes van, maar het waren 11 mensen. Nogal ongeloofwaardig dan.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: Aflevering 8
« Reactie #131 Gepost op: 16-03-2010, 20:45:16 »
Nu, had het liever anders gezien, Frits zum Hause en Erik in de finale maar soit. Een mooie finale wacht ons, met twee van mijn oorspronkelijke verdachten, wordt dus weer spannend, want ben weer klein beetje gaan twijfelen. Zou het echt een binnenkoppertje zijn dit keer, met Kim? Zoveel anderen zijn nu op haar overschakeld, hier op het forum maar ook in het programma. Voor zover we mogen geloven, zaten zowel Sanne, Frits en Erik (voor een gedeelte) allemaal op Kim. Mij lijkt het eigenlijk niet zo eenvoudig, wie zegt dat het zo gegaan is? Het is nog al voorgevallen dat ze in de biecht iets anders beweren dan dat ze in de test invullen. Dus het kan evengoed geweest zijn dat twee van hen Sanne verdenken en Erik die op Kim zat?  Er blijven voor mij hoe dan ook maar twee opties over, Sanne of Kim.

De Mol zegt automatisch de naam van iemand die haar verdenkt en die de meeste kans maakt op de finale. Dat doet ze (dit jaar dus echt wel een vrouw) om tot op het laatste moment twijfel te zaaien. Dat was tijdens de vorige jaren ook zo en ik neem aan dat het nu niet anders is. Sanne verdenkt Kim en Kim zegt Sanne. Lijkt voor mij dus duidelijk dat één van de twee de mol is.
Ik ga er nog altijd van uit dat het Kim is, maar zou niet verwonderd zijn moest het richting Sanne uitdraaien.

Deze aflevering ergerde ik me vooral aan het feit dat er weer maar eens een vrijstelling kon verdiend worden. ::niet-ok:: Deze serie staat bol van de vrijstellingen en jokers. Vind dit echt een plaag voor het spel. Als je als kandidaat niet sterk genoeg in je schoenen staat, vlieg je eruit, zo simpel is het toch? Tegenwoordig is er geen ontkomen meer aan, vond het vroeger veel beter toen het een zeldzaam gegeven was. Dan heb ik het niet eens over het feit dat het weer eens in de net de aflevering voor de finale waar een vrijstelling te rapen is. In dit stadium vind ik dat een te grote prijs! Tenzij de mol hem pakt natuurlijk zoals Yvon het deed bij het laserspel.

Offline Marlie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8
« Reactie #132 Gepost op: 16-03-2010, 21:07:48 »
ik plaats dit maar ff hier voor de zekerheid.
Ik zie dat de volgende site in de lucht is maar weet niet wat dit te betekenen kan hebben.
http://nietsiswathetlijkt.com/

Wie snapt dit?

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8
« Reactie #133 Gepost op: 16-03-2010, 21:12:34 »
ik plaats dit maar ff hier voor de zekerheid.
Ik zie dat de volgende site in de lucht is maar weet niet wat dit te betekenen kan hebben.
http://nietsiswathetlijkt.com/

Wie snapt dit?

Ik niet. Wat een taalfouten zeg! Dit heeft toch echt níks met WIDM te maken... :-\\
Tell me what your telescope says

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 8
« Reactie #134 Gepost op: 16-03-2010, 21:46:36 »
Die hadden we een half jaar geleden toch al gevonden? :P
The British are not impressed.

Offline Marlie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8
« Reactie #135 Gepost op: 16-03-2010, 21:50:53 »
niet helemaal.
Toen was alleen t logo te zien, nu staat er die rare tekst bij. Maar laat maar zitten t schijnt niks te zijn volgens kenners

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 8
« Reactie #136 Gepost op: 16-03-2010, 22:07:23 »
O, op die manier. Nee, het heeft toch niks met widm te maken?
The British are not impressed.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 8
« Reactie #137 Gepost op: 16-03-2010, 23:02:32 »
ik plaats dit maar ff hier voor de zekerheid.
Ik zie dat de volgende site in de lucht is maar weet niet wat dit te betekenen kan hebben.
http://nietsiswathetlijkt.com/

Wie snapt dit?

http://nl.wikipedia.org/wiki/IT_(club)
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 8
« Reactie #138 Gepost op: 16-03-2010, 23:06:07 »
Volgens mij is de iT (die niet meer bestaat) iets anders dan de IT Lounge Club.
The British are not impressed.

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 8
« Reactie #139 Gepost op: 17-03-2010, 08:44:10 »
Er is me iets opgevallen.. Nu dat PJ weet wie de mol is, lijkt het wel alsof hij bij Sanne steeds (naja 2x opgevallen vanaf afl 6) iets toevoegd..

Aflevering 6 ; Sanne "geef mij maar jokers, je moet toch een beetje onvoorspelbaar blijven". PJ ; "Zei ze met een stralende Glimlach".

Aflevering 8 ; Sanne maakt een keuze op haar 2 vragen gesteld door PJ. Na haar antwoord weer PJ ; "Zei ze beslist".

Het lijkt wel alsof Sanne in een verhaaltje zit ofzo :P Maar dan als hoofdpersoon (de mol..)
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !