Auteur Topic: Aflevering 2  (gelezen 31906 keer)

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 2
« Reactie #100 Gepost op: 1-02-2003, 16:51:21 »
Het eerste is volgens mij "mimosa".  

Tot die conclusie ben ik ook gekomen nu ik de videoband maar weer 'ns bekeken heb. 't tweede woord is volgens mij 'obera'

Citaat
Is dat geen bloemennaam ?

't Italiaans-Nederlandse woordenboek dat ik gevonden had, kent beide woorden niet, dus grote kans dat 't zoiets als bloemennamen zijn.

Op Google kom ik trouwens veel campings en hotels tegen die 'Mimosa' heten. Alleen nergens wordt er uitgelegd wat 't woord 'mimosa' betekend.  :(

Offline vlaming

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #101 Gepost op: 1-02-2003, 16:52:21 »
dat mysterie hebben we weer es snel opgelost, thanx han13, rose & imka

nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #102 Gepost op: 1-02-2003, 16:54:02 »
yup
dat zal het zijn!

Mysterie dus al opgelost!

Heb je ook 'n foto van 'obera' (of zoiets) kunnen vinden?  ???

Is een van de twee planten toevallig niet heel geliefd door mollen?  ;)

Offline vlaming

• Forumlid
« Reactie #103 Gepost op: 1-02-2003, 16:56:36 »
Heb je ook 'n foto van 'obera' (of zoiets) kunnen vinden?  ???

Hedera is het, en zoals Rose al schreef is dat klimop :

Is een van de twee planten toevallig niet heel geliefd door mollen? ???

dat sluit idd niet uit dat het geen aanwijzingen zijn...een klimopkrans voor de winnaar??? mimosa wordt vaak op graven gelegd --> de verliezer ..... ;D :P

« Laatst bewerkt op: 1-02-2003, 17:02:26 door vlaming »

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #104 Gepost op: 1-02-2003, 17:17:47 »
dat sluit idd niet uit dat het geen aanwijzingen zijn...een klimopkrans voor de winnaar??? mimosa wordt vaak op graven gelegd --> de verliezer ..... ;D :P

't zou kunnen, maar wel ver gezocht natuurlijk. Bovendien konden ze van te voren natuurlijk niet weten wie er ging winnen of verliezen...  :-\

Ik heb nog effe gezocht naar 'n plant waar mollen mee te verjagen zijn. Maar helaas heet deze plant geen 'mimosa' of 'hedera', maar 'Fritillaria imperialis' oftewel 'keizerskronen'. Heb ook 'n plaatje van deze plant gezocht en helaas vertoond hij niet meer overeenkomsten met 'mimosa' als dat de bloemen van deze plant ook (meestal) geel zijn.

Ik hou 't er maar gewoon op dat we hieruit helaas geen hint kunnen halen, omdat 't gewoon de namen van de kamers in 't hotel zijn. Toevallig dat deze twee getoond werden, 't hadden net zo goed ook andere namen kunnen zijn lijkt me.

Offline wolfje

• Forumlid
« Reactie #105 Gepost op: 1-02-2003, 18:15:33 »
ik denk, dat als de namen zo onduidelijk te lezen zijn, dat ze toch niet als hint bedoeld zijn. remember opa mol in de vorige reeks; dat was echt duidelijk te lezen.. allez, da's mijn idee eh..  :)

Offline vlaming

• Forumlid
« Reactie #106 Gepost op: 1-02-2003, 19:57:03 »
ik denk, dat als de namen zo onduidelijk te lezen zijn, dat ze toch niet als hint bedoeld zijn. remember opa mol in de vorige reeks; dat was echt duidelijk te lezen.. allez, da's mijn idee eh..  :)

het had zeker een hint kunnen zijn zenne wolfje, maar in dit geval dus niet. pech? niet echt! 't was wel leuk om dit mysterie te ontrafelen met jullie en ik heb m'n plantenkennis uitgebreid ;D  btw, jullie zijn goed

Offline Alive and Kicking

• Forumlid
« Reactie #107 Gepost op: 1-02-2003, 21:35:36 »
Is een van de twee planten toevallig niet heel geliefd door mollen?  ;)

zoals ik al zei in het klooster (totaal off topic, sry maar de scène is zooo grappig):

in Sneeuwwitje staat er mimosa op tafel en dan zegt er iemand (Happy denk ik) : Mmmm mimosa, ruik eens mimosaaa (ongeveer ofzo) en dan duwt hij die bloempjes onder Sneezy zijn neus  ;D ;D ;D

banaan begint met een b, soms met een s

Offline vlaming

• Forumlid
« Reactie #108 Gepost op: 2-02-2003, 18:10:28 »
zonet nog eens aflevering 2 bekeken, er was weer iets dat mij opviel (sorry moest onderstaand feit al gemeld zijn), F.W.I.W. :

er zit mogelijks een aanwijzing in de superkandidaat-proef :o

aan't begin van die proef worden er een aantal foto's van kandidaten close up getoond, dan daarna krijgen we een collectie van videobeelden gevolgd door opnieuw een aantal foto's van kandidaten

eerst krijgen we dus foto's close up te zien, en wel in deze volgorde :
NICOLE
BRUNO
WALTER

gevolgd door een collectie van videobeelden in volgorde zijn te herkennen :
CORRY
SHADIA
MARC

dan opnieuw 3 foto's close up, in deze volgorde :
SANDRA
INGE
STYN

't zou dus evt. kunnen dat de 3 kandidaten waarvan we de foto niet close in beeld krijgen de finale gaan spelen (ttz CORRY, SHADIA en MARC).....ik vind het iig opvallend dat élke kandidaar hier precies één maal aan bod komt (en niemand dus meerdere malen), en ook dat er 3 groepjes van 3 zijn

een hint naar de afvaller kan evt. ook? Nicole werd eerst getoond en viel meteen af...

anyways, ik vond het iig interessant genoeg om dit nog snel te komen melden in dit topic, je weet maar nooit .... ;)

ik maak van de gelegenheid meteen gebruik om jullie veel kijkplezier te wensen bij aflevering 3 ;)

ciaooo
vlaming

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #109 Gepost op: 2-02-2003, 19:06:52 »
nou vlaming, ik vind t een mooi theorie! ik denk dat we ff tot vanavond moeten wachten om te zien in hoeverre ie bruikbaar is, en mocht bruno er niet uitgaan en corry, shadia of marc ook niet, is er nog geen man overboord want dan is het misschien toch nog een soort voorspeller...
ik vind t zelf trouwens aannemelijker dat het een afval volgorde is, het zou wel raar zijn als ze meteen de 3 finalisten weg gaven. als het echt een afval-voorspeller is dan zal het denk k wel zo zijn dat ie na walter niet meer klopt. ik ebn benieuwd, maar t is iig goed werk :)

Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline vlaming

• Forumlid
« Reactie #110 Gepost op: 2-02-2003, 21:42:02 »
nou vlaming, ik vind t een mooi theorie! ik denk dat we ff tot vanavond moeten wachten om te zien in hoeverre ie bruikbaar is, en mocht bruno er niet uitgaan en corry, shadia of marc ook niet, is er nog geen man overboord want dan is het misschien toch nog een soort voorspeller...
ik vind t zelf trouwens aannemelijker dat het een afval volgorde is, het zou wel raar zijn als ze meteen de 3 finalisten weg gaven. als het echt een afval-voorspeller is dan zal het denk k wel zo zijn dat ie na walter niet meer klopt. ik ebn benieuwd, maar t is iig goed werk :)

nou vanavond klopte het wel hé  :) denk dat ik voor volgende week toch maar walter voorspel als afvaller? ;D

« Laatst bewerkt op: 2-02-2003, 21:43:16 door vlaming »

Offline CALIMERO

• Forumlid
  • Wat een mollestreek!
« Reactie #111 Gepost op: 2-02-2003, 21:45:46 »
o jee een variant op de slangentheorie??????

Volgend jaar : Wie is de kandidaat ?

Offline vlaming

• Forumlid
« Reactie #112 Gepost op: 2-02-2003, 22:27:57 »
o jee een variant op de slangentheorie??????

hehe....ik heb me lang kunnen beheerzen maar het moest er natuurlijk vroeg of laat van komen  ;)

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #113 Gepost op: 2-02-2003, 22:32:19 »
Ziet er goed uit vlaming! Ik geloof er voorlopig wel in.  :)

Al ben ik bang dat 't niet meer zal kloppen na Walter...  :-\

Offline imka

• Forumlid
« Reactie #114 Gepost op: 2-02-2003, 22:35:53 »
maar wat doet die vlaming daar in het midden ? Ben jij Marc ?? :o

Offline vlaming

• Forumlid
« Reactie #115 Gepost op: 2-02-2003, 22:45:49 »
Ziet er goed uit vlaming! Ik geloof er voorlopig wel in.  :)

Al ben ik bang dat 't niet meer zal kloppen na Walter...  :-\

ik geloof eigenlijk ook niet dat ze alles zouden weggeven, maar misschien is het wel een slang waar we fkes kunnen op rekenen? ik vul iig voor volgende week walter in als afvaller. had ik deze week ook maar in m'n slang geloofd, dan had ik  Corry niet als afvaller ingevuld :'(

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #116 Gepost op: 2-02-2003, 22:54:36 »
ik geloof eigenlijk ook niet dat ze alles zouden weggeven, maar misschien is het wel een slang waar we fkes kunnen op rekenen?

Ik vermoed eigenlijk dat we iig volgende week er nog op kunnen rekenen. En daarna gaan we wel weer op zoek naar iets nieuws, mocht 't niet meer blijken te kloppen.  :)

Citaat
ik vul iig voor volgende week walter in als afvaller. had ik deze week ook maar in m'n slang geloofd, dan had ik  Corry niet als afvaller ingevuld :'(

Ik heb ook totaal verkeerd gegokt tot nu toe. Wel al 'n aantal keren Shadia als mol, maar de hele tijd Bruno als winnaar of verliezer in de finale. Ik ben dus echt behoorlijk gezakt in de pool nu.  :-[

Daarom hoop ik dat ik met Walter als afvaller nu eindelijk 'ns goed zit. (en met Shadia als mol natuurlijk!  ;) )

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
« Reactie #117 Gepost op: 3-02-2003, 13:10:22 »
had ik deze week ook maar in m'n slang geloofd, dan had ik  Corry niet als afvaller ingevuld :'(
Ik had ook op Corry gegokt als afvaller.  :-\
Voor volgende week probeer ik deze slangentheorie wel even. Walter it is, dus! ;)

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #118 Gepost op: 3-02-2003, 14:00:36 »
beter dat het uitgekomen is :) ik had gelukkig nog net, ongeveer 20 minuten voor de uitzending, mijn afvaller veranderd in bruno, eindelijk de afvaller eens goed voorspeld. ik denk ook dat ie na walter niet meer klopt, maar je weet t maar nooit he... iig mn complimenten voor vlaming

Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Tweety

• Forumlid
  • Carpe fucking diem!
« Reactie #119 Gepost op: 3-02-2003, 15:45:53 »
Dit is denk ik zeker wel een hint! Goed gevonden Vlaming (maar ik had niet anders verwacht.... ;))

Maarrrr, tenzij je het slangetje consistent van boven naar onder door laat lopen, is het natuurlijk tamelijk misleidend. Jij hebt hem nu door laten lopen met Marc als winnaar en Shadia als mol, omdat je dat zelf graag zou willen (wishfull thinking heet dat). Je kunt hem nu zo ombuigen dat iedereen wel de winnaar/mol kan zijn.

De enige juiste wijze, als de theorie klopt, is als volgt:

lijkt me.... :P ;)

Just because you're paranoid, don't mean they're not after you