Shadia eruit. Mijn mol was ze toch al niet en ik had ook nog (hoe is het mogelijk?) goed op haar gegokt als afvaller, hetgeen inhoudt dat ik nu naar de 5e plaats gestegen ben in de pool. Zo hoog heb ik nog nooit gestaan!
Maar hier houdt mijn blijdschap op. Ik ben door deze aflevering verder alleen maar in verwarring gebracht. Ben nog meer aan mijn mol Marc gaan twijfelen, al weet ik niet precies waarom. Als ik het goed begreep zou hij als denker meedoen aan de opdracht met Stijn, maar uiteindelijk werd hij toch de doener. Met als gevolg natuurlijk dat Stijn - nu officieel de slechtste raadseloplosser ooit! - er helemaal niks van bakte. Marc leek zijn best te doen met de ham en met het pijl en boogschieten (alhoewel... die ene was wel vér over), maar wat hij met die bordjes deed begreep ik echt niet. Hij had zich toch veel beter kunnen concentreren op 1 bordje, want er hoefde er maar 1 te blijven draaien. Zou het echt zo moeilijk zijn?
Maar ja, toch iets teveel onmols gedrag van Marc om gerust te zijn. Hij koos toch ook de goede schroef?
Sandra is ineens verdacht geworden, al is het moeilijk te verklaren waarom. Speelde het spel met de boekjes tactisch heel goed, waardoor het verdacht werd. Ook zei ze, toen ze het over het over het kiezen van het ontbrekende deel van de slaapkamer had, iets op een (in mijn oren) vreemde manier. Ze zei iets van "Stijn is 50% zeker en Marc is 80% zeker, maar toch kiezen
ze voor Stijn". En daarna lachte ze, volgens mij, maar dat zou ik nog eens moeten nakijken. In ieder geval leek het een beetje op de mol die de kandidaten uitlacht om hun geklungel.
Stijn is verdacht omdat hij de raadsels niet kon oplossen, maar COME ON, zelfs de Mol zou vinden dat het er nu wat erg dik bovenop zou liggen! Hij kan nog steeds de Mol zijn, maar dan hoop ik toch dat achteraf blijkt dat hij ook nog wat subtieler sabotagewerk heeft geleverd.
En Inge... tja, Inge probeert nog altijd vooral zichzelf verdacht te maken. Staat onderaan mijn Mol lijstje.
Mijn lijstje verdachten is nu:
1. Marc
2. Sandra
3. Stijn
4. Inge
Maar ik moet zeggen dat het me wel zeer ongerust stemt dat Marc de volgende in het rijtje is dat tot nu toe zo goed klopt. Ik ga er nog eens goed over nadenken... :-\